Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 09:57   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Marie Nagy (Ecolo) haalt uit naar Vlamingen

Er is blijkbaar een aanvaring geweest tussen Marie Nagy van Ecolo en Bert Anciaux. Zowel in De Standaard als op de website van Anciaux kunnen we het verhaal lezen:

Citaat:
Vandaag had ik het genoegen mevrouw Nagy van Ecolo te ontmoeten.

Ik trok mijn stoute kleren aan en ging recht op haar af. In het Frans (Nederlands verstaat ze niet) vroeg ik haar waarom ze toch zo nodig leugens moest verspreiden over de vliegtuighinder. Waarom pogen de mensen van Haren en Heembeek te bedriegen door te stellen dat spirit meer vliegtuigen over hun heen stuurt, wanneer wij het juist zijn die zoveel mogelijk de zwaarst geteisterde dorpen willen ontlasten ? Ze werd er ambetant van. Begon altijd luider en luider te praten. Ik vroeg waarom ze toch zulke hypocriete houding aanneemt, daar waar juist Ecolo en zuster Durant heel het lawaaihinderdossier hebben veroorzaakt ? Ze werd er ambetant door. En begon steeds luider en luider te roepen.

Plots had ze haar zin gevonden. Ze herhaalde het tientallen keren in het Frans. 'Jullie pikken stemmen van de Franstaligen ! Jullie pikken stemmen van de Franstaligen.' Steeds doller begon ze te roepen. Zijn de stemmen van de mensen tegenwoordig voorbehouden stemmen voor Franstalige partijen ? Kunnen de mensen zélf geen keuze maken ? Ze werd er haast hysterisch van. 'Jullie pikken de stemmen in van de Franstaligen !'

Mijn pleidooi voor een open intercultureel Brussel, een meertalig Brussel, een Brussel met respect voor alle culturen, leek haar niet te bekoren. Brussel was Franstalig en zo moest het blijven. 'Jij hebt geen recht op het woord intercultureel, want jij bent een Vlaming.' Het kwam eruit als een opgekropte walging.

Nu brak mijn klomp. Ik gaf het op. Kwestie van gezond te blijven. Ik ging wat verder staan en sloeg een praatje met een buurtbewoonster. Ze nam mijn kaartje aan en wenste me veel succes. Mevrouw Nagy kwam aangelopen en riep naar het meisje : 'Pas op, laat je niet doen, hij is een Vlaming. Vergis je niet, hij is een Vlaming!'

Op het pamflet van Ecolo in Brussel staat een jonge vrouw. Bij de andere kandidaten lees ik hun beroep, hun bekommernis, hun streefdoel. Bij dit meisje stond onder haar naam :'néerlandophone'. Om misverstanden te vermijden.
Bert

Marie Nagy

Verkiezingskoorts of opgeklopte en onderhuidse Vlamingenhaat? Aan u de keuze.

Vive la Belgique.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:08   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Gewoon een belachelijk incidentje. U beseft toch ook wel dat die vrouw binnen ecolo volledig alleen zal staan met haar irrationele racisme? U heeft het hier over partij die sinds jaar en dag één fractie vormde met de Vlaamse groenen, zolang die in het parlement vertegenwoordigd waren.
Wat u hier beschrijft is dan ook niet meer dan een beschrijving van een uithaal van een hysterische zottin, een enkelinge. Dat gebeurt wel meer, en is zelden nationaal politiek nieuws...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:09   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopelijk leert Bertje einedelijk iets uit zijn avontuur met een groene....Franstalige.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:10   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vertrouw erop dat u de actie van Voorpost tegen de Waalse feestdag van BPlus van vorig jaar (dit jaar durfden ze niet meer komen) ook als 'opgeklopte en onderhuidse Walenhaat' veroordeelt? Hoewel, heel onderhuids was dat niet...
Oud 22 september 2006, 10:12   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Gewoon een belachelijk incidentje. U beseft toch ook wel dat die vrouw binnen ecolo volledig alleen zal staan met haar irrationele racisme? U heeft het hier over partij die sinds jaar en dag één fractie vormde met de Vlaamse groenen, zolang die in het parlement vertegenwoordigd waren.
Wat u hier beschrijft is dan ook niet meer dan een beschrijving van een uithaal van een hysterische zottin, een enkelinge. Dat gebeurt wel meer, en is zelden nationaal politiek nieuws...
Je moet je weer niet in alle bochten wringen om dit te 'minimaliseren'. Ecolo staat bekend als één van de meest Belgisch-gezinde partijen en zelfs hier heersen er anti-Vlaamse gevoelens.

Ontwaak eens uit je droomwereld, Patriot.
Oud 22 september 2006, 10:14   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Er is blijkbaar een aanvaring geweest tussen Marie Nagy van Ecolo en Bert Anciaux. Zowel in De Standaard als op de website van Anciaux kunnen we het verhaal lezen:

Marie Nagy

Verkiezingskoorts of opgeklopte en onderhuidse Vlamingenhaat? Aan u de keuze.

Vive la Belgique.
Het is spijtig dat sommigen het verschil nog niet kennen tussen "Vlamingen" (inwoners van West- en Oost-Vlaanderen, soms verkeerdelijk die van Nederlandstalig België met of zonder Brussel) en flaminganten, d.w.z. meestal Vlaams-nationale racisten.

Dat gezegd zijn is Anciaux nu niet direct de best geplaatste persoon om te spreken over toenadering tussen de gemeenschappen, de man die zelf alles en nog wat wil splitsen.

In die zin begrijp ik deze dame van Ecolo.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:16   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet je weer niet in alle bochten wringen om dit te 'minimaliseren'. Ecolo staat bekend als één van de meest Belgisch-gezinde partijen en zelfs hier heersen er anti-Vlaamse gevoelens.

Ontwaak eens uit je droomwereld, Patriot.
Heersen? Dus die ene hysterische zottin bepaalt hoe een hele partij zich voelt en gedraagt?

Als morgen een radicale Belgicist lid wordt van het VB en in die hoedanigheid woest begint te schelden op de flaminganten, heersen er dan unitaristische gevoelens in het VB?
Oud 22 september 2006, 10:17   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Wat een kakwijf.

Politiek zal ze geen hoogvlieger zijn peins ik.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:17   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

No words needed.
Oud 22 september 2006, 10:18   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
No words needed.
Lees misschien eerst alles wat er staat hé, manneke.
Oud 22 september 2006, 10:20   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heersen? Dus die ene hysterische zottin bepaalt hoe een hele partij zich voelt en gedraagt?
Heersen is niet hetzelfde als overheersen. En ja, er heersen anti-Vlaamse gevoelens bij Ecolo.

ps: uw voorzitter heeft begrip voor deze "hysterische zottin". U ook?
Oud 22 september 2006, 10:21   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij het artikel nog eens moet lezen. Nagy haalt niet uit naar Anciaux, Spirit of "de flaminganten" maar naar de "Vlamingen".
Oud 22 september 2006, 10:22   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heersen is niet hetzelfde als overheersen. En ja, er heersen anti-Vlaamse gevoelens bij Ecolo.

ps: uw voorzitter heeft begrip voor deze "hysterische zottin". U ook?
Nee.

Het gaat hier immers niet over flaminganten, of communautaire dossiers. Die vrouw zegt, enfin krijst, gewoon - als we den Blijter op zijn woord mogen geloven - dat ze Vlamingen haat. Daar is geen begrip voor mogelijk.
Oud 22 september 2006, 10:37   #14
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is spijtig dat sommigen het verschil nog niet kennen tussen "Vlamingen" (inwoners van West- en Oost-Vlaanderen, soms verkeerdelijk die van Nederlandstalig België met of zonder Brussel) en flaminganten, d.w.z. meestal Vlaams-nationale racisten.

Dat gezegd zijn is Anciaux nu niet direct de best geplaatste persoon om te spreken over toenadering tussen de gemeenschappen, de man die zelf alles en nog wat wil splitsen.

Hierboven vat je in enkele zinnen je enorme haat samen tov de Vlamingen; en Vlamingen zijn nog altijd mensen uit West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant en gedeeltelijk Brussel.
En hupla de flamiganten zijn nu ook al racisten... goe bezig Hanske, en dan wil jij stemmen halen; je bent verdorie nog slechter dan het VB.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 11:06   #15
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Het is spijtig dat sommigen het verschil nog niet kennen tussen "Vlamingen" (inwoners van West- en Oost-Vlaanderen, soms verkeerdelijk die van Nederlandstalig België met of zonder Brussel)
Het is spijtig dat er sommige mensen zoals u nog leven in het verleden. Zelfs de Belgische staat erkent de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest.

Hans, echt eens doen: reality check...
Oud 22 september 2006, 11:07   #16
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wat staat er dan volgens u? Ik zie nergens flaminganten staan, wel Vlamingen...
Oud 22 september 2006, 11:10   #17
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Twee debielen die elkaar in de haren vliegen. Het moet een leuke ontmoeting geweest zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 11:11   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wat staat er dan volgens u? Ik zie nergens flaminganten staan, wel Vlamingen...
Citaat:
Nee.

Het gaat hier immers niet over flaminganten, of communautaire dossiers. Die vrouw zegt, enfin krijst, gewoon - als we den Blijter op zijn woord mogen geloven - dat ze Vlamingen haat. Daar is geen begrip voor mogelijk.
Oud 22 september 2006, 11:28   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het lag ergens wel in de lijn der verwachtingen voor wie Opperbubbel in deze discussie partij zou kiezen...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 september 2006 om 11:29.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 11:50   #20
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar wanneer er terecht transfers aangeklaagd worden, is Hans er als de kippen bij om zelfs een klacht in te dienen wegens racisme.

Nogmaals wordt duidelijk hoe francofiel Hans' unitaire droom eigenlijk is...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be