Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2003, 13:02   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het Israëlisch leger heeft een opleidingskamp voor terroristen in Syrië aangevallen, op 10 kilometer van de hoofdstad Damascus.

Blijkt volgens filmmateriaal dat de kamp in Syrië verschillende terroristische organizaties hielp bij de opleiding, training en voorbereiding voor aanslagen.

Het verklaart ook de doeltreffendheid en efficiëntie van Palestijnse terroristische groeperingen.

Voor meer nieuws, klik hier
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 14:10   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het Israëlisch leger heeft een opleidingskamp voor terroristen in Syrië aangevallen, op 10 kilometer van de hoofdstad Damascus.

Blijkt volgens filmmateriaal dat de kamp in Syrië verschillende terroristische organizaties hielp bij de opleiding, training en voorbereiding voor aanslagen.

Het verklaart ook de doeltreffendheid en efficiëntie van Palestijnse terroristische groeperingen.

De grensstreek van Syrie loopt vol met palestijnen. Als je daar als Westers toerist rondhobbelt zijn dat de vriendelijkste mensen die ge kunt vinden, kopje thee in de tent en babbeltje slaan etc. De meerderheid daar doet hun uiterste best om niet als terroristen aanzien te worden, met success trouwens. Zoals gewoonlijk zijn het enkelingen die de boel op stelten zetten en het leven onaangenaam maken voor iedereen.
Oud 5 oktober 2003, 15:24   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

De grensstreek van Syrie loopt vol met palestijnen. Als je daar als Westers toerist rondhobbelt zijn dat de vriendelijkste mensen die ge kunt vinden, kopje thee in de tent en babbeltje slaan etc. De meerderheid daar doet hun uiterste best om niet als terroristen aanzien te worden, met success trouwens. Zoals gewoonlijk zijn het enkelingen die de boel op stelten zetten en het leven onaangenaam maken voor iedereen.
Die 'enkelingen' worden gerecruteerd en opgeleid in kampen op Syrisch grondgebied, gefinancierd door de overheid (Syrië is geen land waar je zoiets kunt opzetten zonder medewerking van d eoverheid).

Dat is net het drama van de Palestijnen. Hun eigen leiders, en de leiders van hun 'broedervolkeren'.
Oud 6 oktober 2003, 01:00   #4
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk steunt Syrië deze palestijnse groeperingen. Immers, officieel zijn ze nog steeds in oorlog vermits Israel nog steeds een stuk Syrisch grondgebied bezet. zolang israel dit weigert te ontruimen, heeft Syrië het recht om anti-israelische groeperingen te ondersteunen.
deze aanval is trouwens een gevaarlijke escalatie, sinds decennia was het een soort ongeschreven regel dat beiden elkaars grondgebied niet zouden bombarderen. Nu zal de syrische leider assad genoodzaakt zijn een tegenzet te doen, en Israel hard te treffen. (bijvoorbeeld het opdrijven van de steuin aan de hesbollah).
De regering-sharon is volledig dolgedraaid en wil de hele regio in een oorlog storten. dit was een van de redenen van Bush om irak binnen te vallen, ze voorzagen een algemene oorlog in het midden-oosten, waar irak de ontbrekende link vormt tussen de Arabische wereld en iran en pakistan, de andere machtige moslim-naties. Israel kan het halen tegen syrie, terwijl de andere dictaturen egypte en jordanie uit de hand van washington eten, maar Iran en pakistan zijn andere koek.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 11:34   #5
Calle
Parlementslid

Standaard

Dus terroristische aanslagen zijn geen 'gevaarlijke escalaties' ?

Volgens mij staat Israel nog altijd recht in zijn schoenen, zij treffen tenminste geen burgers ( in tegenstelling tot de zelfmoordterroristen ).
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 12:57   #6
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle

Volgens mij staat Israel nog altijd recht in zijn schoenen, zij treffen tenminste geen burgers ( in tegenstelling tot de zelfmoordterroristen ).
Pas op die uitspraak klopt niet toch ook niet helemaal. Israel heeft bij bombardementen ook al kinderen vermoord. Collateral damage noemen ze dat dan. Maar bij mijn weten zijn kinderen zeker nog geen terroristen, tenzij ge d`r van uit gaat dat in die regio men voorbestemd is.

Met de bouw van die muur palmt, als het israel goed uit komt, men ook land in dat palestijns gemerkt stond.

Dus steek niet zomaar alle schuld op de palestijnen.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 13:45   #7
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:

Pas op die uitspraak klopt niet toch ook niet helemaal. Israel heeft bij bombardementen ook al kinderen vermoord. Collateral damage noemen ze dat dan. Maar bij mijn weten zijn kinderen zeker nog geen terroristen, tenzij ge d`r van uit gaat dat in die regio men voorbestemd is.

Met de bouw van die muur palmt, als het israel goed uit komt, men ook land in dat palestijns gemerkt stond.

Dus voor u is het uitschakelen van zoveel mogelijk burgers gelijk aan burgers die omkomen tijdens het uitschakelen van specifieke doelwitten ( terroristen) ?
Oud 6 oktober 2003, 14:17   #8
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

dus ISrael mag zomaar elk land aanvallen waarvan het vermoed/weet dat er een terroristenkamp is?

Die Joden permitteren elle nog veel zenne.
[size=6]*KNIP*[/size]
Geen aanzetten tot racisme of geweld op etnische gronden!!!

Peter Johan

En Bush mag helemaal onderaan liggen samen met OSama!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 14:28   #9
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Niks dan last met de Joden!!
Die zijn al even extremistisch als de Moslims.
[size=6]*KNIP*[/size]

Peter Johan

En samen met Oeteke
Oud 6 oktober 2003, 14:55   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
dus ISrael mag zomaar elk land aanvallen waarvan het vermoed/weet dat er een terroristenkamp is?

Ze hemmen chance gehad met WOII dat ze nog leven.
Als Hitler had voortgedaan, dan was die miserie nu niet nodig met die Juifs!
Niks dan last met de Joden!!
Die zijn al even extremistisch als de Moslims.
Op enen hoop smijten en in brand steken!
Dan is de wereld verlost van "the scum of the universe"!

Ik heb nog geen enkele jood gekend die in Europa of de VS aanslagen gepleegd heeft!
Nergens in de joodse godsdienst komt het aanvallen van een ander volk op basis van religieuze redenen voor.
Dat kan van de Islam niet gezegd worden.

De meeste mensen vergeten dat Israël terug geschonken is aan de joden en niet ingepalmd. Dan nog omdat wij die hier willen kwijt zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 15:46   #11
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:

Dus voor u is het uitschakelen van zoveel mogelijk burgers gelijk aan burgers die omkomen tijdens het uitschakelen van specifieke doelwitten ( terroristen) ?
Da heb ik niet gezegd. Ik weet alleen dat beide partijen (israel en palestijnen) soms een vuil spelleke spelen. En eigenlijk bijzonder weinig inspanning doen voor een duurzame vrede.

Natuurlijk keur ik de acties van hamas en jihad nie goed. Maar denken dat israel een braaf land is, dat het goed meent met de palestijnen is ook nie waar. Daarvoor hebben ze zelf al teveel gruwelijkheden gepleegd (ik denk dat het collectief gefrusteerd is vanwege zijn verleden)
Dat dan de israelische burgers afgerekend worden op de beslissingen van hun regering is erg spijtig en misdadig.

Maar dat bvb persvrijheid een illusie is in israel is toch al vele malen gebleken.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 16:48   #12
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

[size=6]*KNIP*[/size]

Peter Johan

U bent een ware schande voor dit forum. Ik zal in ieder geval de webmaster contacteren om sancties tegen u te ondernemen. Deze neonazistische uitlatingen horen hier absoluut niet thuis op dit forum.
Oud 6 oktober 2003, 17:16   #13
DavidVdB
Vreemdeling

DavidVdB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een ware schande voor dit forum. Ik zal in ieder geval de webmaster contacteren om sancties tegen u te ondernemen. Deze neonazistische uitlatingen horen hier absoluut niet thuis op dit forum.
Groot gelijk, Oeteke is geband voor deze uitlating

Mvg,
David Van den Bossche
Moderator
DavidVdB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 17:39   #14
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:

Ze treffen zeker burgers. Prove me wrong.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 00:42   #15
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

De Amerikanen vinden Syrië al langer "a pain in the ass".
Het zou me niet verbazen dat ze zoiets hebben van, hey Israël, wij hebben nu al Afghanistan en Irak gepakt, ondertussen vinden ze ons in het westen niet zo aardig meer, dus pakken jullie Syrië maar eens aan.
We kunnen niet �*lles alleen doen.
Of denken jullie echt dat Sharon dit zou weigeren, indien het vanuit de US wordt gesuggereerd?
Oud 7 oktober 2003, 09:09   #16
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De meeste mensen vergeten dat Israël terug geschonken is aan de joden en niet ingepalmd. Dan nog omdat wij die hier willen kwijt zijn.
Geschonken. Indien je van je land verdreven wordt waar je al decennia op woont, dan wordt dat land van je afgepakt en wordt je land dus ingepalmd.

Over het feit dat Europa de Joden kwijt wilden, weet ik niks.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 09:40   #17
Nicky
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidVdB
Citaat:
Groot gelijk, Oeteke is geband voor deze uitlating

Mvg,
David Van den Bossche
Moderator
Wat ist jongens?
Blijkbaar leven we toch in een communistisch regime als ge uw mening al nie moogt zeggen.

Leer eerst eens wat neonazistische uitlatingen zijn!!
Jullie zijn al zo erg als deze "regering".
Als ge het nie kunt halen, dan banned ge gewoon de mensen!!

Ik nodig jullie allemaal uit op 1 februari 2003 Achter de Kazerne in Mechelen.
Dan gaat ge wa zien of voelen tijdens den derby.

'ich habe es nicht gewuscht'
Nicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 11:13   #18
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Opzettelijk toch niet. (En ik heb het niet over individuele acties van militairen)

Er is toch een wezenlijk verschil tussen het viseren van burgers ( zelfmoordaanslag op een markt of op het openbaar vervoer ) en het uitschakelen van gekende terroristen of trainingskampen.
Oud 7 oktober 2003, 12:47   #19
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Opzettelijk toch niet. En ik heb het niet over individuele acties van militairen

Er is toch een wezenlijk verschil tussen het viseren van burgers ( zelfmoordaanslag op een markt of op het openbaar vervoer ) en het uitschakelen van gekende terroristen of trainingskampen.

Als ge vanuit een helicopter of straaljager op een drukke straat gaat schieten of er een raket op afschiet omdat er tussen die mensenmassa weleens een hamasterrorist kan rondlopen dan weet je bijna 100% zeker dat onschuldige burgers het slachtoffer zullen zijn. Wel met opzet dus.
Er is inderdaad een verschil tussen viseren van burgers en van terroristen, maar ge moet mij niet komen vertellen dat de israëli's geen burgerslachtoffers maken. Die burgerslachtoffers worden misschien niet geviseerd, maar ze worden evenmin vermeden. Zelfs de militairen geven toe dat er weinig rekening met onschuldige slachtoffers wordt gehouden.

Ik heb trouwens ook verschillende beelden gezien waarbij journalisten intentioneel worden beschoten door Israëli's. Kom mij nu niet wijsmaken dat dat individuele acties zijn van militairen, in om het even welk leger in oorlogstijd staat het op eigen houtje uitvoeren van acties gelijk aan muiterij of verraad, iets waarvoor je in de meeste landen de doodstraf kunt krijgen (zelfs in België dacht ik).
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 17:08   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ge vanuit een helicopter of straaljager op een drukke straat gaat schieten of er een raket op afschiet omdat er tussen die mensenmassa weleens een hamasterrorist kan rondlopen dan weet je bijna 100% zeker dat onschuldige burgers het slachtoffer zullen zijn.
Dat is ook zo, maar het is reeds meer gebeurd dat Israel op de laatste minuut een actie ter eliminatie van een terroristenleider afblaast, omdat de piloot vindt dat er teveel onschuldig volk aanwezig is op de plaats van de 'hit'.

Verder is de taktiek van die teroristen om zich steeds weer met onschuldige burgers als levend schild te beschermen van bedenkelijke aard.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be