Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2006, 01:19   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Versoepeling van de fiscale amnestie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Versoepeling moet fiscale regularisatie redden

Ook Belgen die schuilen achter buitenlandse vennootschappen, kunnen nu biechten bij de fiscus.

De rulingcommissie heeft gisterochtend tot die versoepeling beslist. Naar verluidt zou bij de fiscale advieskantoren en advocaten een pak van dergelijke dossiers klaarliggen. Die dossiers alleen al zouden de opbrengst van de fiscale regularisatie voor de Schatkist met 140 miljoen euro optrekken. Tot nog toe kende de fiscale regularisatie maar een matig succes. Tot 15 september bracht de regeling de Schatkist 4,36 miljoen euro op, terwijl in de begroting een opbrengst van 250 miljoen werd ingeschreven.

Belgen die roerende goederen of patenten aanhielden via vennootschapsconstructies in het buitenland zoals Luxemburg of de Kanaaleilanden, konden tot vandaag niet terecht bij de fiscale regularisatie die sinds dit jaar geldt. Fiscale regularisatie staat immers alleen open voor individuen en Belgische vennootschappen. Buitenlandse vennootschappen vallen dus uit de boot. Maar heel wat Belgen houden een fortuin aan via speciaal opgerichte vennootschappen in landen als Luxemburg en de Kanaaleilanden.

Daarom heeft de rulingcommissie, waaronder het contactpunt regularisaties ressorteert, beslist dat individuen die achter dergelijke vennootschappen schuilgaan, hun zwarte inkomsten kunnen regulariseren. De fiscus kijkt door die vennootschappen heen omdat die de roerende goederen aanhielden voor rekening van het individu dat erachter schuilgaat.

De uitbreiding is nodig om de opbrengst van de fiscale regularisatie op te krikken. Minister van Financiën Didier Reynders (MR) deelde gisteren op vraag van Carl Devlies (CD&V) in de Kamer mee dat de regularisatie tot nu 4,36 miljoen euro opbracht. Dat is wel maar de opbrengst van de dossiers die tot nu volledig afgewerkt werden. In totaal werden tot 15 september 1.189 dossiers ingediend, voor een bedrag van 206 miljoen euro. Dat zijn er maar 93 meer dan eind juni. Sinds die datum is de regularisatie 5 procent duurder geworden. De opbrengst van de tot vandaag ingediende dossiers wordt geraamd op 40 miljoen euro. Dat is nog een heel eind verwijderd van de begrote 250 miljoen.
Alles is goed om de begroting te redden. What's next? Misschien moet de overheid maar eens misdaadgeld gaan witwassen tegen een 6% gunsttarief. Met Verhofstadt en zijn bende zie ik dat dus echt nog gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2006 om 01:19.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 07:11   #2
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Alles is goed om de begroting te redden. What's next? Misschien moet de overheid maar eens misdaadgeld gaan witwassen tegen een 6% gunsttarief. Met Verhofstadt en zijn bende zie ik dat dus echt nog gebeuren.
Wie weet maakt dat geen deel uit van zijn verkiezingscampagne! ?
Oud 20 september 2006, 08:03   #3
Anna List
Banneling

Standaard

ik kom pas terug met mijn drugsgeld als ik er ook nog een goedbetaald postje van adviseur in het kabinet van justitie bijkrijg ...

ow, daar zit al iemand ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 08:55   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik kom pas terug met mijn drugsgeld als ik er ook nog een goedbetaald postje van adviseur in het kabinet van justitie bijkrijg ...

ow, daar zit al iemand ...
Ja maar jij hebt toch lekker géén diplomatiek pastpoort...
Oud 21 september 2006, 01:08   #5
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit is inderdaad nooit vertoond. Eén van de grootste schandalen uit onze naoorlogse geschiedenis. Verhofstadt heeft een klassenmaatschappij gecreëerd, een fiscaliteit met 2 snelheden, een totaal ongeloofwaardige overheid die de bedrieger beloont.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be