![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() We herinneren ons allen wel nog de invallen op 18 september 1996 in de Koerdishe TV-studio's in Denderleeuw. Ondertussen, 8 jaar later is het proces begonnen. Is het geen schande dat er onschuldigen mensen betrokken zijn in een zaak die er eigenlijk nog niet eens moest zijn. De samenzwering tussen de Turkse en Belgishe staat is gewoon overduidelijk. Een schande dat een Koerdische zender al teveel gezien wordt voor de Koerden. Een echte inval op de Koerdische identiteit kan je wel zeggen. Misschien is deze zaak toch niet zo negatief als we denken, het gerecht zal geschieden en de ware daders zullen aan het licht komen: de Turkse regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk niet dat de Turkse staat bezig is met een oplossing te zoeken want voor hen is het al beslist: een einde maken aan de televisie en de taal, en nog liefst zo snel mogelijk. Ten eerste: de Koerdische televisie's hebben niets te maken met de PKK, ten tweede: de PKK bestaat niet meer, men spreekt nu over de KDK ofwel Kadek. En ten derde: Koerden en Turken zijn verre van broedervolkeren. De Turken hebben niets te maken met de Koerden en omgekeerd. En als laatste, alle Koerden zijn sympatizanten van ofwel de KDP ofwel de PUK ofwel de KDK. Dit laatste is de partij van het merendeel van de Koerden uit Noord-Koerdistan. Het probleem is echter dat velen hun sympatie niet kunnen uitten door het gevaar van de Turkse regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Onzin. Ik heb Koerdische vrienden doe voor de MHP zijn. De meeste Koerden hebben Turks bloed en de meeste Turken hebben ook Koerdish bloed. Ik ken heel veel Turken die met Koerden zijn getrouwd. Turken en Koerden hebben zeer zeker wel met elkaar te maken. We hebben namelijk 7 eeuwen lang samen geleefd. Bijna al mijn Koerdische vrienden hebben een hekel aan de Kadek/PKK. Veel Koerden en Turken gaan ook gewoon met elkaar om als vrienden. Het probleem wordt alleen opgeblazen. Ik heb zelf ook Koerdish bloed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Die koerden die voor mhp zijn dat zijn gewoon veraders. Natuurlijk zijn er koerden die met turken getrouwd zijn maar zo zijn er ook belgen met italianen getrouwd. Het blijven twee verschillende volkeren. Ik weet niet of je het weet maar de koerden zijn al meer dan 2500 jaar deel uit aan het maken van deze wereld terwijl er pas rond het jaar 1910 spraken was van de Turken. Een andere opmerking, als Turken en Koerden toch één zijn, waarom was er dan een onafhankelijke Koerdische staat in het jaar 1945? Lees wat meer geschiedenis boeken dan weet je waarover ik spreek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Turken en Koerden in Turkije zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Mischien ben jij wel een verrader. De meerderheid van de Koerden zijn namelijk tegen de PKK. Zijn ze dan allemaal verraders? De meeste Koerden en Turken die ik ken zijn voor broederschap. Belgen en Italianen zijn niet met elkaar vermengd zoals Turken en Koerden zijn. Ze zijn mischien wel verschillend maar genetisch zijn ze bijna identiek. Hoe noem je al die half Turken half Koerden dan? Zijn ze een aparte volk geworden? De PKK/Kadek is bijna uitgeroeid sinds er Koerdische dorpswachters zijn. Hierdoor kunnen de terroristen namelijk niet meer de dorpen aanvallen voor voedsel. De PKK strijders hongeren hierdoor bijna uit in de bergen. Turkije moet nu meer aan verbroedering werken. Taallessen moeten en zullen er komen. Bovendien zullen er in de nabije toekomst Koerdische kranten uitgegeven worden en bovendien zullen er Koerdische zenders komen in Turkije.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Jij als Turk zal zeker niet weten wie voor KDK is en wie niet, een KDKer gaat het namelijk niet aan de grote klok hangen. Ik een verader? Nee, ik sta gewoon achter iets wat mij toebehoordt: mijn land. Ik weet niet of je je ogen wel goed gebruikt, maar Turken zijn over het algemeen wit van huidskleur met een donker bruine haarkleur, wij Koerden zijn bruin getint en we hebben zwarte haren. Alleen aan het uiterlijk is het verschil al te zien. De guerilla aan het uitsterven? Laat me niet lachen, ik weet niet of je er van bewust bent, maar de gewapende strijd van de KDK is ten einde, geen wonder dat er in Koerdistan minder Guerilla's rondlopen. En diegene die er zijn, die weten wel waar ze zich moeten schuilhouden. Ze zijn ook niet achterlijk om een T-shirt aan te doen met daar op het woord Guerilla staan. De Guerilla moeten de dorpen niet aanvallen voor voedsel, ze krijgen namelijk genoeg steun van buitenaf. En als ze aan een dorp zijn voor voedsel, dan is dat voedsel met steun en sympatie gegeven. Natuurlijk kan je van de dorpsbewoners niet verwachten dat ze openlijk gaan zeggen dat ze de guerilla helpen want als ze dat doen, dan worden ze zelf als terrorist bestempeld en dan mogen ze een verdere toekomst wel vergeten. Nee, je hebt het mis, de KDK heeft meer aanhangers dan je denkt, zowel in Koerdistan zelf als in Europa, America, Australië, zelfs in Afrika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Die Koerden die ik ken gaan anders wel voortdurend met Turken om. Ik ken trouwens genoeg Turken die bruin zijn en zwart haar hebben. Ik ken ook Koerden die een lichte huidskleur hebben. Het is onzin wat jij zegt. Het hangt ervanaf waar de Turken vandaan komen. Als ze uit het binnenland komen zijn ze vaak donker en hebben ze zwart haar. Komen ze uit de kuststreken (vooral de Zwarte Zee) dan zijn ze witter met lichter haar. Je kunt de mensen op deze forum weten heus wel hoe Turken eruitzien hoor. En niemand zal ze beschrijven als wit met bruin haar. Turken zijn lichtgetint met zwart haar. Gemiddeld zijn Koerden wel iets donkerder omdat ze vaker in het binnenland wonen. Ik kan niet zomaar van iemand zeggen of hij een Turk of een Koerd is alleen van het uiterlijk. De KDK had bekend gemaakt dat ze de gewapende strijd weer waren begonnen. Er is echter niets gebeurd. Dit komt omdat ze niets meer kunnen doen. De dorpswachters zijn trouwens getrained en bewapend door het Turkse leger. De dorpen waren de aanvallen van de PKK gewoon strontbeu. Sinds de dorpswachters er zijn is er van de PKK bijna niets overgebleven. Bovendien is Abdullah Ocalan, de leider van de PKK, ook half Turks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ben jij hier toch aan het lullen man, dorpswachters?! Geef toch gewoon toe dat het de Turkse staat is die daar in de dorpen controleert of de mensen zich wel aan de 'Turkse regels' houden. Ten tweede: het verschil tussen een koerd en een turk is overduidelijk! Maar het probleem is dat jullie Turken dat verschil niet willen zien, voor jullie geldt inmiddels maar 1 regel: En büyük vatan. Wel laat me het zo zeggen, die vatan waar jullie het zo over hebben, die is zo lomp als een achterdeur! Iedereen heeft toch door dat Turkije geen democratie is en dat alles in Turkije rond het leger draait. Turkije is gewoon een pop bestuurdt door de Amerikanen. Zonder de steun van Amerika zijn jullie niets. En ook zonder het Koerdische land is Turkije ook veel minder waard. Al eens stil gestaan bij het gebied van Mezopotamië, de rivieren daar leveren jaarlijks liters aan water voor niet alleen de Turkse bevolking maar ook om het dorst te lessen van de omliggende buurlanden. Deze waters behoren toe tot de Koerden, maar dit is dus weer een van de vele redenen om Koerdistan geen onafhankelijkheid te geven! Ik zal maar zwijgen over de bodem die rijk is aan olie en andere ertsen. Nee, Koerdistan is gewoon te mooi om het onafhankelijk te laten worden maar een dag zal er een onafhankelijke koerdistan zijn en dan zullen we zien wat Turkije betekent!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik kom uit dat gebied dat jij Koerdisctan noemt. Daar wonen ook veel Turken. Wie zegt dat gebied van de Koerden is? Probeer niet onderscheid te maken. Eendracht maakt macht. Koerden en Turken moeten gebroederlijk samen leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Ik verkoop mijn ziel nog liever aan de duivel dan dat ik moet samenwerken met een ras dat al jaren bezig is met het uitmoorden van mijn volk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij een koerd, Kani?
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Als je je verstand had gebruikt dan wist je dat kani - dicle een Koerdische naam is.Maar ik kan je eigenlijk niets kwalijk nemen, ik bedoel, dit is weer een van de verschillen tussen Koerden en Turken. Zelfs de namen zijn anders. En als je beniewd bent naar de betekenis: Kani betekendt kraan en DIcle is de Tigris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs iemand met een iq van vijf honderd zou niet weten dat Kani-Dicle eenkoerdische naam is, als hij nooit één woord Koerdisch heeft gehoord of gelezen.
Maar nu weet ik dat ook weer al ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() excuseer dat ik zo aanvallend overkwam maar ik dacht dat jij iemand anders was. Hier is namelijk iemand van Turkse afkomst en we zijn al enkele dagen aan het discussiëren, en ik dacht dat hij pas door had dat ik Koerdisch was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Turk4Ever,
Het volgende kaartje wijst op sterke Griekse afstamming: ![]() Turken en Grieken een "broedervolk"??? ![]() ![]() ![]() Heil Koerdistan! 8)
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is u vergeven.
Ik heb trouwens zelf al op andere onderwerpen over de turkse intrede in de EU mijn mening gegeven wat betreft de houding tegenover de koerden. Ik zal het hier eens herhalen: Zolang turkije zich niet voor 100 procent houdt aan het respecteren van de mensenrechten en de Koerdische cultuur, is het niet welkom.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doel hierbij vooral op de manier waarop de bevolking de anderen behandeld, niet hun regeringen.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |