Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 22:02   #1
gladiator
Burgemeester

Standaard Islam en democratie gaan niet samen - Volume 2

Even terug de geest opfrissen na de kater (?) van al het gefeest op 0110.

Frankrijk: sommigen weten het al, maar een leerkracht filosofie moet - alles op eigen kosten - onderduiken wegens fatwa's tegen zijn persoon. Adres met foto's van de persoon in kwestie te vinden op extremistische Islamitische websites. Het gaat om Robert Redeker.

De Engelse vertaling van zijn tekst is hier te lezen:
What should the free world do while facing Islamist intimidation?

Een weinig verrassende en vrij 'onschuldige' tekst, zeg nu zelf? Niets wat we zelf nog niet wisten (behalve de selectieve blinden van links).

Uit Spanje vandaag volgend bericht:
Spaanse dorpen vrezen 'cartoon-effect'

Iedereen, nuchter van geest, zal voor zichzelf wel conclusies trekken. De vrijheid van meningsuiting wordt in elk geval beknot.

Je kan er nog es een gratis concert op geven, en je hoofd wegdraaien van de harde en minder rooskleurige werkelijkheid. Als de roes uitgeslapen is zal het een hard ontwaken zijn...Op weg naar dhimmi-toestanden? Het lijkt er in elk geval meer en meer op.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:56   #2
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Je vergelijkt wel twee zaken die zo goed als niets met elkaar te maken hebben. Om de stemming erin te houden?

Dan over die toestand, heb dat niet helemaal gaan opzoeken, maar het lijkt een gevecht tussen twee groepen rechts-extremisten. Uiteraard is vrije meninguiting heilig. Verantwoordelijkheid ook. Ik vraag me af of wat moest gezegd worden werkelijk moest geformuleerd worden op een manier waarvan voorspelbaar was dat het die reactie zou gaan opwekken. Het is bekend dat die extremisten er zijn en hoe ze op sommige specifieke uitspraken reageren.
Het is ook een beetje als bewust een bank binnenwandelen waarin een bankoverval aan de gang is, door het groen licht gaan als er een auto die niet gestopt is te dichtbij is gekomen. Moedig, en je hebt het recht dat te doen, maar was je doel niet beter te bekomen in een ander filiaal of door heel even te wachten.

Het was niet de mening van die krant, en daar kan ik ook wel inkomen.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 20:26   #3
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Je vergelijkt wel twee zaken die zo goed als niets met elkaar te maken hebben. Om de stemming erin te houden?

Dan over die toestand, heb dat niet helemaal gaan opzoeken, maar het lijkt een gevecht tussen twee groepen rechts-extremisten. Uiteraard is vrije meninguiting heilig. Verantwoordelijkheid ook. Ik vraag me af of wat moest gezegd worden werkelijk moest geformuleerd worden op een manier waarvan voorspelbaar was dat het die reactie zou gaan opwekken. Het is bekend dat die extremisten er zijn en hoe ze op sommige specifieke uitspraken reageren.
Het is ook een beetje als bewust een bank binnenwandelen waarin een bankoverval aan de gang is, door het groen licht gaan als er een auto die niet gestopt is te dichtbij is gekomen. Moedig, en je hebt het recht dat te doen, maar was je doel niet beter te bekomen in een ander filiaal of door heel even te wachten.

Het was niet de mening van die krant, en daar kan ik ook wel inkomen.
Niets met elkaar te maken? Daar sta ik van te kijken...Het is pure intimidatie, telkens uit dezelfde hoek! Welke 'stemming'? Het zijn allemaal triestige feiten, ik begrijp niet hoe je zoiets kan samenvatten als 'de stemming erin houden'.
Het artikel van de man gelezen? Er staan nog mooie voorbeelden in hoe zaken verboden worden (dragen van strings) om deze extremisten IN EIGEN LAND te BEDIENEN uit ANGST.
Dat ze het in Spanje wat rustiger aan doen (ivm de pop) kan ik nog een beetje in komen, maar al de andere voorbeelden in de pers slaan ons om de oren de laatste tijd...Ach ja. Het gaat goed (op z'n Verhofstadiaans)!
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be