![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: voor of tegen het nieuwe spreidingsplan? | |||
| voor |
|
3 | 37,50% |
| tegen |
|
5 | 62,50% |
| Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Wat vinden jullie van het nieuwe spreidingsplan van bert aniaux
Ik zou graag jullie mening hierover weten. Ik moet namelijk voor school hierover een verslag maken. Alvast bedankt!!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dikke zever van nen grote onnozele bleitende kazakdraaiende volksverrader die nog geen kloten heeft gedaan in zijn leven uitgenomen profiteren. Laat die vliegers boven Brussel en Laken vliegen!!! T'ene zit vol met maroeffen, t'andere met een paar onnozele kwieten.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister
|
Tourette's?
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Persoonlijk vind ik het maar een dwaas plan. Goed, er zullen misschien wat minder vliegtuigen overvliegen over bepaalde gebieden, maar elk vliegtuig is er nog steeds een teveel qua nachtrust. In plaats van elke nacht opnieuw iedereen "slechts" enkele keren wakker te maken met die gespreide vluchten, zouden ze beter alle vluchten op 1 corridor concentreren en die corridor dan elke nacht van richting veranderen. Zo zit je steeds 1 nacht met alle lawaai van de wereld, maar heb je dan tenminste enkele nachten complete rust voor het opnieuw begint.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Inderdaad, ikzelf zit al lang niet meer op school en de vraagsteller heeft gepost onder mijn naam. Toch bedankt voor de moeite.
|
|
|
|
#6 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
In elk geval bedakt Distel namens haar. The original George.
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Om het even over de technishce kant te hebben: Anciaux z'n plan is op technisch gebied niet haalbaar. Zaventem heeft drie runways (02/20, 25R/07L en 25L/07R), 90% van de tijd wordt 25R gebruikt voor take-offs en 25L voor landings, omdat er bijna altijd een zuid-westenwind waait, en vliegtuigen moeten in de wind opstijgen (omdat ze dan minder afstand moeten afleggen over de runway bij het landen en opstijgen). Vliegtuigen kunnen wel met de wind van achter opstijgen, maar dat is beperkt tot een windsnelheid van 18 km/u (10 knopen). Als ik mij niet vergis wordt 07R in Bertje z'n plan heel veel gebruikt, als er echter een zuid-westen wind met een snelheid groter dan 18 km/u waait(ongeveer 80% van de tijd), dan kunnen noch runway 07R, noch 07L, noch 02 gebruikt worden, en zitten gewoon weer bij het oude systeem.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De mensen zijn gewoon gevoeliger geworden voor één en ander.
Wellicht omdat ze het gevoel hebben niet veel in de pap te brokkelen hebben op politiek vlak. Ze hebben dus weinig vertrouwen in wat hun politici zeggen en nog minder in wat ze doen. Ze zijn er zich, met andere woorden, van bewust dat ze aan nogal wat willekeur van de politieke elite blootstaan. Ikzelf heb een spoorlijn voor mijn raam waar ook 's nachts vrachtvervoer langs rijdt. Als ik wakker lig hoor ik het maar als ik slaap word ik er niet één keer van wakker. Passeren die treinen gedurende de dag dan hoor ik even mijn radio niet meer en een praatje met mijn buren moet onderbroken worden tot die trein voorbij is, maar buiten dat heb ik er geen last van. Als tegenwicht gebruik ik trouwens de wetenschap dat er hier nooit veel ander, storend verkeer zal langskomen; Een mens moet de dingen al eens van de positieve kant kunnen bekijken... Maken vliegtuigen meer of minder lawaai? Ik hoorde ze toen ze over het huis van Bert Anciaux heen vlogen maar ik had niet de indruk dat ze meer lawaai maakten dan de treinen die voor mijn raam passeren. Maken ze elders dan in N.O.Heembeek meer of minder lawaai? Is iedereen even lawaaigevoelig? Slaapt iedereen even goed of slecht? Ik denk dat het eerder iets zal te maken hebben met, aan de ene kant de macht van de politicus om zichzelf en de zijnen te kunnen 'bedienen', en anderzijds met het zich bewust zijn van de eigen onmacht voor wie niet bij die groep behoort. Dat maakt menig mens onverdraagzamer dan hij van nature eigenlijk is.
|
|
|
#9 |
|
Staatssecretaris
|
Daar zit iets in Knuppel, maar denk je nu echt dat we nu minder in de pap te brokken hebben als vroeger? Ik heb eender de indruk dat mensen die indruk krijgen omdat ze geen diensten meer "gedaan" krijgen van hun lokale politici. Geen bouwvergunning onder tafel meer van schepen Jefke waarmee we nog in de klas hebben gezeten. Geen kot in den hof? dan gaan we maar wat zagen op de vliegtuigen, treinen, of wat dan ook.
|
|
|
#10 |
|
Gouverneur
|
Ik ben geen piloot, maar een baan in twee richtingen doen gebruiken kan niet, ik dacht dat een vliegtuig niet mag landen of opstijgen met de wind van achter. Of denkt Anciaux dat de weergoden zo dikwijls van richting veranderen dan hijzelf.
|
|
|
|