![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Open brief aan het ijzerbedevaartcommité.
Weg met de V van Verdraagzaamheid op de IJzertoren. Toen mijn politieke vriend Lionel Vandenberghe de drie V's op de ijzertoren een andere betekenis ging geven waren er velen boos. Er stond AVV VVK: Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus. Lionel zegde dat die V's voortaan voor Vrede, Vrijheid en voor Verdraagzaamheid moesten staan. En velen waren boos ![]() De kahtolieken? Bijlange niet! Die vonden in de drie woorden van Lionel de essentie van hun geloof terug. De Blokkers? Inderdaad: die hebben iets tegen verdraagzaamheid en cultiveren onverdraagzaamheid: voor hun stond de eerste v voor Vlaamse kleinburgerlijkheid, de tweede v voor verzuring en de derde voor volgzaamheid aan de leider. En ik: ik was BOOS. Ik was zelf razend. Ik kon er NIET mee lachen. Ik heb zelf boze brieven gestuurd naar het Ijzerbedevaartcommité om mijn beklag te maken. Omdat verdraagzaamheid een onverdraagzaam woord is. Als ze je vragen:"Hoe zit het met je lief, je vrouw, je vrienden?" en je antwoord "Ik verdraag ze goed...". Zullen de wenkbrauwen omhooggaan, dacht je niet? Zeg je, door liefde overmand aan je geliefde :" Schat, ik verdraag je goed!". Je zal vliegen met je winkel! Indien je zegt dat je iemand verdraagt dan wil dat zeggen dat je hem wel degelijk een "pain in the ass" vindt maar dat je er mee hebt leren leven. Dus is verdraagzaamheid een negatief iets. We kunnen het missen als de pest. Met mensen omgaan is hun leren lief hebben. Is leren inzien dat elke mens meer goed doet dan kwaad, meer te bieden heeft dan we denken, meer goed doet dan kwaad en uiteindelijk een broer, een zus een lief kan zijn. Een makker, een vriendin een schat. En we zijn ALLEMAAL zo! Daarom: Stop de verdraagzaamheid! Schakel over op sympathie, op liefde, op vriendschap op kameraadschap op FUN. En stop de verdraagzaamheid tegenover degenen die de naastenliefde willen vervangen door haat. Laat ze niet meer doen. Stop ze, hou ze tegen, scheld ze uit, sanctioneer ze, gebruik alle menswaardige manieren om ze de les te spellen, ze de bol te wassen ze de deur te wijzen! We kunnen ze missen! WEES ONVERDRAAGZAAM TEGEN DE HAAT! Wie wil beminnen, wie wil kunnen beminnen spaart de roede niet. Kinderen altijd gelijk geven is ze tot monsters ombouwen. In een maatschappij de haters hun zin geven, laten doen is een maatschappij verbouwen tot een hel. Verdraagzaamheid geldt tegenover irritant gedrag, en is overbodig na een hartig gesprek. Als mijn vrouw te veel zaagt dan klaag ik dat aan, dan is de straf gruwelijk want dan zegt ze vlakaf welke stommiteiten ik weer aan het doen ben en dan wordt het probleem opgelost. Dan is er geen verdraagzaamheid meer maar een oplossing. Verdraagzaamheid lost niets op: je moet het uitpraten. Je moet het oplossen. En je moet van mekaar houden. Lionel, je bent een toffe gast, maar die v op de ijzertoren die moet een andere betekenis krijgen: VERSCHEIDENHEID. En dat is een positief woord. Dat is RIJKDOM van geest, RIJKDOM van cultuur(en), RIJKDOM van leven. Vette, VLaamse Verscheidenheid! LEKKER! Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 oktober 2006 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nu begint Debbie ook al te feremansen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() U moet me nu niet beginnen te eren...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 oktober 2006 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 oktober 2006 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad! Genoeg van dat politiek correct gepamper! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zijn mooie woorden en voornemens. Velen (mss iedereen) zullen het daar initieel wel mee eens zijn. In realiteit kom je echter tot een ander resultaat. Spanning bouwt zich van klein naar groot op. Een misbegrepen grap geeft aanleiding tot verwijten, verwijten geven aanleiding tot handgemeen, handgemeen geeft aanleiding tot haat en wantrouwen. Het is reeds moeilijk voor mensen die 100% voor mekaar kiezen (mensen die trouwen bvb) Ondanks hun initiele liefde die er zeker moet geweest zijn loopt het hier nog dikwijls spaak. Hoe moet het dan gaan met mensen die mekaar niet eens begrijpen en die er totaal verschillende gewoonten op nahouden. Mochten we allemaal een stukje verder staan in de evolutie zou het misshien gaan. Volgens mij is dat ook de fout van de politici. Zij gaan er van uit dat iedereen voldoende ver geevolueerd is om met de enorme verschillen om te gaan. Nu mss zijn ze niet eens zo enorm, die verschillen, maar ze worden door een groot (het grootste) deel wel zo ervaren. Als je dan tegen dit grootste deel staat te roepen dat het allemaal dommerikken en racisten zijn kom je natuurlijk geen stap verder, maar maak je het alleen maar erger. De theorie is dus mooi, maar in de praktijk hou je beter rekening met de aard van de mens zoals hij nu is. Je moet pas hervormen als men er klaar voor is. Geen hervormingen forceren. Vlamingen kunnen best met andere nationaliteiten om, daar twijfel ik niet aan. Ze worden wel niet graag overspoelt en dat kan je hen niet eens kwalijk nemen denk ik, want er is bij mijn weten geen enkel volk dat dit graag heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ons zwartgallig volk kan best eens een schop onder de broek verdragen. Opvoeding zou moeten helpen, maar dat duurt lang. De volgende generatie zal even veel lachen met de blokkers als de huidige lacht met de hippies: een verschijnsel dat voorbij is, met een paar nostalgieken die blijven hangen zijn. Wij hebben de blokkers teveel gepamperd. En teveel laten doen, al schouderophalend en tikkend tegen het voorhoofd. Nu komt de tijd van de grote kuis: moreel in de eerste plaats die gasten op hun plaats zeten en hun leugens en valse beweringen mooi maar kordaat, duidelijk en zonder reserves, zonder vals respect en zonder fluwelen handschoenen aanpakken. Ik merk dat veel mensen daar op zitten wachten. De manifestatie gisteren geeft de facto carte blanche aan ons politiek establishment om flinks te gaan reageren. Maar het is goed dat ze wachten tot na de verkiezingen: anders wordt dit gezien als oportunisme. Maar dan moet het erop en erover zijn. Geen frank meer voor die gasten, geen onvertogen woord of er komt een antwoord, nultollerantie tegen racisme en vreemdelingenhaat. Het moet gedaan zijn met getreuzel en braaf opzij kijken. De beuk erin! Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 oktober 2006 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Beleefd dankuwel zeggen. -Het gevecht aangaan en met een paar extra gaten blijgezind naar huis strompelen (als dat nog lukt). -Naar de politie gaan, die van dit soort zaken (zoals algemeen geweten) een topprioriteit maken. -Of had je nog een andere suggestie? Laatst gewijzigd door satiper : 2 oktober 2006 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dan ben je zeker dat er niets gebeurt. Dan hebben ze volgende keer nog meer postjes om onder mekaar te verdelen aan de top van die partij. En dan ben jij gekloot, dan zijn zij gelukkig: zij drinken dan een glas, zij pissen dan een plas en alles blijft zoals het was! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat we zeker kunnen zijn dat er niets gebeurd is echter niet zeker. Zij hebben nog niets kunnen bewijzen, in tegenstelling met de anderen. De anderen hebben ongetwijfeld met veel goede bedoelingen al veel uitgeprobeerd. De resultaten van hun probeelsels worden door de kiezer echter keer op keer als onvoldoende beoordeeld. Ik dacht dat pc politici sneller de juiste conclusies zouden trekken. Maar blijkbaar zijn ze hardleers. Ik hoop ergens wel dat ze hun les gaan leren voor het te laat is. Laatst gewijzigd door satiper : 2 oktober 2006 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |