Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2003, 11:09   #1
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard Online, 14 oktober 2003
Sieg Woef (of Waf Heil)
De eigenaar van een hond moet donderdag in Berlijn voor de rechtbank verschijnen omdat hij zijn trouwe viervoeter de Hitlergroet heeft aangeleerd. Hij riskeert tot drie jaar gevangenisstraf. De 54-jarige man wordt verspreiding van tekens van verboden organisaties ten laste gelegd. Hij prees op 16 maart 2002 in Berlijn de kunsten van zijn hond -uiteraard een "Duitse scheper"- in het bijzijn van twee politiemensen. De man scandeerde eerst zelf de hitlergroet "Sieg Heil" alvorens zich tot zijn huisdier te wenden met de woorden "Adolf, zit. Doe de groet!", waarop de scheper tot grote verbazing van de politiemannen zijn rechtervoorpoot ophief.

Het onderzoek dat naar aanleiding van de hondengroet werd gestart, mondde uit in een rechtzaak. De man wordt vervolgd omadt hij t-shirts droeg met opdruk van de Führer en in het openbaar nazistische slogans zou gescandeerd hebben. Het propageren van nazistische boodschappen is in Duitsland, dat nog steeds de trauma's van het Derde Rijk (1933-1945) met zich meedraagt, verboden. De wet verbiedt er ook woorden en daden die geïnterpreteerd kunnen worden als nazistisch, en daar hoort ook het gebruik van een hond om een boodschap over te brengen bij, aldus een woordvoerder van de rechtbank.
Ik zal mijn Duits Herderke maar afleren om pootjes te geven zeker ? Zij gooit de hare ook altijd enthousiast de lucht in.
Oud 15 oktober 2003, 11:28   #2
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard Online, 14 oktober 2003
Sieg Woef (of Waf Heil)
De eigenaar van een hond moet donderdag in Berlijn voor de rechtbank verschijnen omdat hij zijn trouwe viervoeter de Hitlergroet heeft aangeleerd. Hij riskeert tot drie jaar gevangenisstraf. De 54-jarige man wordt verspreiding van tekens van verboden organisaties ten laste gelegd. Hij prees op 16 maart 2002 in Berlijn de kunsten van zijn hond -uiteraard een "Duitse scheper"- in het bijzijn van twee politiemensen. De man scandeerde eerst zelf de hitlergroet "Sieg Heil" alvorens zich tot zijn huisdier te wenden met de woorden "Adolf, zit. Doe de groet!", waarop de scheper tot grote verbazing van de politiemannen zijn rechtervoorpoot ophief.

Het onderzoek dat naar aanleiding van de hondengroet werd gestart, mondde uit in een rechtzaak. De man wordt vervolgd omadt hij t-shirts droeg met opdruk van de Führer en in het openbaar nazistische slogans zou gescandeerd hebben. Het propageren van nazistische boodschappen is in Duitsland, dat nog steeds de trauma's van het Derde Rijk (1933-1945) met zich meedraagt, verboden. De wet verbiedt er ook woorden en daden die geïnterpreteerd kunnen worden als nazistisch, en daar hoort ook het gebruik van een hond om een boodschap over te brengen bij, aldus een woordvoerder van de rechtbank.
Ik zal mijn Duits Herderke maar afleren om pootjes te geven zeker ? Zij gooit de hare ook altijd enthousiast de lucht in.
Kippen zijn fascisten. Ik heb een hoop bruine kippen en 1 zwarte, en die bruine pikken altijd die zwarte, de vuile racisten! Ik denk dat ik mij eigen kleine Nurenberg ga organiseren.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 11:43   #3
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Wie is er nu zo ziek dat hij zijn hond Adolf noemt en conditioneert om de Hitlergroet te brengen
Sommigen vermenselijken hun dier toch wat veel hoor
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 14:08   #4
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Kippen zijn fascisten. Ik heb een hoop bruine kippen en 1 zwarte, en die bruine pikken altijd die zwarte, de vuile racisten! Ik denk dat ik mij eigen kleine Nurenberg ga organiseren.
Het is noodzakelijk te nuanceren. Waarschijnlijk heeft die kip jarenlang geweigerd zich te integreren en heeft ze ondertussen een indrukwekkende reserve van graankorrels aangelegd. Dit rechtvaardigt de daad uwer kippen natuurlijk niet, maar het helpt wel het begrijpen waarom ze het doen.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 15:25   #5
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Wie is er nu zo ziek dat hij zijn hond Adolf noemt en conditioneert om de Hitlergroet te brengen
Tja Paulus, als die eigenaar zijn geschiedenis echt goed kende dan zou hij zijn hond "Blondie" genoemd hebben want dat was de naam van Hitlers eigen Duitse Herder. Maar gekken vindt je inderdaad overal en daarom dat ik dit berichtje dan ook op dit forum gooide.
Gelukkig maakt mijn wafke geen onderscheid in ras of cultuur en ziet ze alle kindjes even graag, het probleem is dat niet alle kindjes graag hondjes zien en zeker niet de papa's van sommige kindjes. Ons Critterke begrijpt maar niet waarom ze in onze straat niet populair is.
Oud 15 oktober 2003, 20:35   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ja, hetgeen hier moet gebeuren is duidelijk. De eigenaar van dat hondje moet een psychiater gaan bezoeken. De rest lost vanzelf op.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 10:17   #7
Babeth
Gouverneur

Standaard

Inderdaad. Dit stond vandaag in De Standaard Online:
Citaat:
Lid Waf(waf)fen-SS gaat vrijuit
De Berlijnse autoriteiten hebben woensdag de klacht tegen een man die zijn "Duitse scheper" de Hitlergroet had geleerd, laten vallen. De man moet donderdag evenwel nog voor de rechtbank verschijnen voor gerelateerde feiten.
De 54-jarige man prees op 16 maart 2002 in Berlijn de kunsten van zijn hond Adolf -uiteraard een "Duitse scheper"- in het bijzijn van twee politiemensen. De man scandeerde eerst zelf de hitlergroet "Sieg Heil" alvorens zich tot zijn huisdier te wenden met de woorden "Adolf, zit. Doe de groet!", waarop de scheper tot grote verbazing van de politiemannen zijn rechtervoorpoot ophief.

Het onderzoek dat naar aanleiding van de hondengroet werd gestart, mondde uit in een rechtzaak. Volgens de autoriteiten is er echter geen wettelijke grond om de man te vervolgen omdat hij zijn hond de nazi-groet leerde. Roland T. moet donderdag wel voor de rechtbank verschijnen omdat hij t-shirts droeg met het portret van de Führer en de verboden nazi-partij opgehemeld zou hebben. T. riskeert tot drie jaar gevangenisstraf. Naar alle waarschijnlijkheid zal de verdediging aandragen dat de man bij een ongeluk 8 jaar geleden hersenschade heeft opgelopen en daardoor ontoerekeningsvatbaar is.

Voor de politie is Roland T. in elk geval geen onbekende. Hij brengt bijna dagelijks een bezoek aan het politiekantoor om er klacht neer te leggen tegen zijn buren en andere personen. Bij die klachten gaat het meestal om mensen die hun wagen te dicht bij zijn woning parkeren of hem "vreemd aankijken". "Hij brengt ook manuscripten binnen van zijn meesterwerk-in-wording", aldus een agent. De roman draagt de toepasselijke titel 'Mein Kampf'.
Volgens de politie is Adolf een lieve en zachtaardige hond die erg geliefd is bij kinderen. "Zijn naamgenoten draaien zich echter om in hun graf", aldus een politieman, "want Adolf is helemaal geen zuivere rashond (Ueberhund), maar een regelrechte bastaard (Sklavenhund)".
Interessant genoeg blijkt de man dus ontoerekeningsvatbaar, maar de vraag rijst wat er zal gebeuren als hij op een dag zich werkelijk bedreigt voelt en naar een wapen grijpt ?
Oud 16 oktober 2003, 18:39   #8
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Heeft die hond ook zo'n moustache?

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 19:48   #9
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Ik denk dat hier op politics wel iemand is die dat zou overwegen hoor. Wil geen namen noemen natuurlijk

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 19:50   #10
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik ken een boer en die zijn varken heet Adolf.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 19:55   #11
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Een hond dergelijk kunstje leren kan wel leuk zijn voor een neo-nazi maar buiten een geshockeerde reactie hier en daar van een politiek correcte medemens of gezaag van één of andere jood kan dat niet veel kwaad.

Heeft er ooit iemand echter de film White Dog gezien?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 21:59   #12
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

mijn papegaai is ook racist .Toen hij klein was en ik in de zomer het raam openzette kwamen die kleine bruintjes uit de moskee en gooide stenen naar men papegaai.Op den duur dierf ik raam niet meer openzetten.Maar nu telkens de moskee uit is of er een bruine voorbij komt begint de papegaai te krijsen dus is hij racist.Hoe komt da toch he.Moet ik nu men papegaai verplaatsen of de moskee sluiten.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 22:04   #13
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
mijn papegaai is ook racist .Toen hij klein was en ik in de zomer het raam openzette kwamen die kleine bruintjes uit de moskee en gooide stenen naar men papegaai.Op den duur dierf ik raam niet meer openzetten.Maar nu telkens de moskee uit is of er een bruine voorbij komt begint de papegaai te krijsen dus is hij racist.Hoe komt da toch he.Moet ik nu men papegaai verplaatsen of de moskee sluiten.
Je kan stemmen op een partij die de sociale problemen bij allochtone jongeren tracht constructief op te lossen.
Oud 16 oktober 2003, 22:05   #14
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

is er een oplossing HOERA JOEPIE voor wanneer ist
Oud 16 oktober 2003, 22:11   #15
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Je kan stemmen op een partij die de sociale problemen bij allochtone jongeren tracht constructief op te lossen.
Goed gezegd Phöni, geef ze allemaal een BMW-cabrio en een blond lief! 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 22:12   #16
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Heeft er niemand op dit forum er ook misschien maar even aan gedacht dat die hond misschien gewoon braaf "een pootje wil geven"?

Volgens mij is het voor honden trouwens onmogelijk om één van hun voorpoten te strekken (laat staan twee).

Of misschien zijn alle honden wel nazi's?

Ik heb zelf overigens ooit eens een kat afgericht die de Vlaamse Leeuw kon nadoen (veel beter dan dat pluchen mormel dat de VU indertijd op zijn affiches gezet heeft).

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 22:12   #17
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

die BMW moet ge ni geven die pakken ze zelf wel en da blond lief zullen ze ook graag meepakken allee ze pakken gewoon alles mee he
Oud 16 oktober 2003, 22:12   #18
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
is er een oplossing HOERA JOEPIE voor wanneer ist
Het spijt me, maar ik kan u alleen antwoorden met een axioma. Vergeef me dus als ik klink als een soort politicus die u misschien veracht:

Complexe problemen vereisen complexe oplossingen.
Oud 16 oktober 2003, 22:14   #19
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

ja typisch politiek antwoord se veel woorden die weinig inhouden en waar ge geeen bal van snapt.ik ben complex van de kaart nu se
Oud 16 oktober 2003, 22:30   #20
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
ja typisch politiek antwoord se veel woorden die weinig inhouden en waar ge geeen bal van snapt.ik ben complex van de kaart nu se
Meestal is politiek de manier om zaken op te lossen. Als je mij te weinig concreet of onduidelijk vond, wil ik dat wel wat verduidelijken.

Met aanpakken van de sociale problematiek bij allochtonen bedoel ik concreet:

*Beter (en dus integrerend) onderwijs. Doe je niet door ghettoscholen
*Betere samenwerking met morele gezaghebbers in de allochtone gemeenschap. Zeker op lokaal vlak.
*Als er problemen zijn met allochtonen zijn komt dit vrijwel altijd door een soort wantrouwen dat gevoed en vnl. geschapen wordt in het lager en secundair onderwijs. Vooral dan bij jongens. Tracht ze dus dáar beter met de Vlaamse jeugd te laten opschieten. Voetbaltoernooien of bbq's organiseren() ofzo.

Ik sla aan het improviseren. Enfin, je begrijpt hopelijk wat ik wil zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be