![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.bop.vgc.be/tijdschriften/.../wablieft.html
Wablieft is een wekelijkse krant voor kinderen en ook voor een aantal simpelen van geest. Ik citeer hier voor de aardigheid een tekstje uit dat blaadje over de voorbijgaande verkiezingen. Het is niet te schatten ... Burgemeester van Antwerpen De man achter Patrick Patrick Janssens van de partij SP.A is in Antwerpen de grote winnaar van de verkiezingen van 8 oktober. Hij blijft ook de volgende 6 jaar burgemeester van de stad. Antwerpen is zijn stad. Janssens schaamde zich zelfs een beetje na de verkiezingen. Hij kreeg veel stemmen op zijn naam. Maar hij kreeg die vooral voor zijn goede werk voor de stad. En dat werk deed hij niet alleen. Strijd De partijen VLD, CD&V en Groen! werkten met de SP.A samen in Antwerpen. Ze zaten samen in het bestuur van de stad. Toch gingen de meeste stemmen naar Janssens. Hij was de echte leider van Antwerpen. Dat liet hij ook zien voor de verkiezingen. Janssens streed vooral tegen Filip Dewinter van de partij Vlaams Belang (VB). Heel Antwerpen keek naar hen. Veel mensen in Antwerpen stemden voor Janssens of voor Dewinter. De anderen werden een beetje vergeten. Leven in de stad Janssens maakte goede reclame voor zichzelf. Hij kwam echt op als de leider van Antwerpen. Zijn liefde voor Antwerpen is groot. Janssens groeide er op. Hij schreef ook enkele boeken over de stad. "Een stad mag voor mij niet dood zijn. Een stad moet leven. Als 't stad niet op zijn kop staat, is het er saai", zegt hij. Mensen in en rond Antwerpen noemen hun stad vaak 'het stad'. Zonder kostuum Eén van de boeken van Janssens heet dan ook 'Het Stad op zijn kop'. Hij schreef het voor jongeren vanaf 9 jaar. De taal is heel eenvoudig. Janssens legt er zijn liefde voor Antwerpen en de politiek uit. Als burgemeester wil hij een gewone man blijven. Dat lees je in het bekende stuk over 'het onderlijfke': "Ik ben bijna 50 jaar en een volwassen man (al twijfelt mijn moeder soms aan dat laatste). Maar over verkleden denk ik nog altijd zoals kinderen dat doen. Ik neem verkleedpartijen namelijk niet zo serieus. Sommige mensen zijn daar kwaad om. Ze vinden het erg als ik kom werken in een kostuum zonder das. Omdat ik een T-shirt draag, ben ik in hun ogen geen echte burgemeester. Sommigen noemen mijn T-shirt een 'onderlijfke'. Deze mensen vinden mij niet waardig genoeg. Zelf zie ik dat anders: ik ben burgemeester door wat ik doe. Niet door mijn lint of plastron. En waardig ben ik door mijn respect voor mensen. Niet door mijn kleren. Burgemeester zijn is een beroep. Maar ik blijf Patrick Janssens. Zeker op de WC. En in bad en bed!" Dikke nek Soms schaamt Janssens zich zelfs een beetje als burgemeester. Dat vertelde hij vorig jaar bij de voorstelling van zijn boek. "Ik reed eens naar een viering. Een groep agenten reed voor mij. Zij leidden de weg. Je krijgt dat wel eens als burgemeester. "Dikke nek", riep iemand aan een rood licht. Wel, ik zou in zijn geval net hetzelfde geroepen hebben. Dat klinkt vreemd. Niet alle Antwerpse burgmeesters zouden het beseffen. Maar ik besef het wel. Ik doe het lintje van burgemeester dan ook niet veel aan. Dat is niet belangrijk voor mij." Kampioen in stemmen Bij de verkiezingen mochten mensen stemmen op politici. Patrick Janssens kreeg de meeste stemmen. Meer dan 71.000 mensen stemden voor hem. Niemand deed het beter in Vlaanderen. 1. Patrick Janssens (SP.A, Antwerpen) 71.289 2. Filip Dewinter (Vlaams Belang, Antwerpen) 62.642 3. Daniël Termont (SP.A, Gent) 19.800 4. Patrick Moenaert (CD&V, Brugge) 17.450 5. Herman Reynders (SP.A, Hasselt) 15.052 Antwerpen besturen Samen met CD&V en VLD Het echte werk is nu pas begonnen voor Patrick Janssens. Hij leidt de gesprekken voor een nieuw bestuur in Antwerpen. Janssens wil opnieuw samenwerken met VLD en CD&V. De partij Groen! wil zelf niet mee in het bestuur. De partij verloor zwaar bij de verkiezingen. Ook Vlaams Belang (VB) komt zeker niet in het bestuur. Daar hebben alle andere partijen een afpraak over. Ze willen niet besturen met VB. Want het VB is tegen mensen met een andere kleur. Die afspraak heet het 'cordon'. Dewinter Vlaams Belang won in Antwerpen geen kiezers meer dan in 2000. Het wilde 35 op 100 stemmen halen. Maar dat lukte niet. De partij kreeg 32 op 100 stemmen. "Wij kunnen niet meer kiezers halen in grote steden", geeft Filip Dewinter toe. Dewinter is de leider van VB in Antwerpen. "Willen wij meer kiezers winnen? Dan moet dat op het platteland." In kleinere gemeenten kreeg VB nog wel veel nieuwe stemmen. (Wablieft - 2006) ___________________________________________ Zoals je kan merken : Van in de kleuterschool trachten ze de kinderen al te beïnvloeden met zo'n leugens en halve waarheden. "Het Vlaams Belang is tegen mensen van een andere kleur". Foei ! Dat zijn allemaal stoute mijnheren zeg. ![]() Weet iemand in hoever dat blaadje in scholen gebruikt wordt ? |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Allemaal toekomstige sossen
![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 18 oktober 2006 om 09:57. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral tegen de rooien.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 oktober 2006 om 10:19. |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De meeste studenten zijn dan ook sossen, gelukkig komt verstand (meestal) met de jaren
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() gelukkig komt dementie ook met de jaren...
#6 |
Minister-President
|
![]() mooie illustratie van het SPa niveau
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Starkan : 18 oktober 2006 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Wat willen ze dat we onze kinderen aanleren? Dat ons volk belangrijker is dan een ander volk? Moet ik mijn kinderen leren dat het ubermenshen zijn?
Het VB is tegen gekleurde mensen! |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er hebben tal van anders gekleurden op de lijsten gestaan van het vb en zijn zelfs verkozen. Jij sluit deze mensen uit net zoals uw potvriendje janssens mee z'n rooie oogkleppen op. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Man man man het blijft super om al die posts van die VBertje te blijven lezen die de situatie in Antwerpen bijlange nog niet verkropt hebben... ja ja mensjes het VB is er niet meer de sterkste partij van DE stad van het land. Yeahhhhh.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het vb heeft er niet verloren maarja. Je kan het zien zoals vroeger op school:dus voor u is bv 6/10 evengoed als 6,5/10. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg ook niet dat het VB verloren heeft hé; ik zeg dat ze amper vooruit gaan!!
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 |