Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2006, 07:03   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard E.F., Immigratie en meloenen....

Wat ik altijd vreemd vind is het feit dat de groenen (en roden ) voor een politiek opkomen van : laat iedereen die wil maar binnen.

Nu is voor de groenen het milieu het begin en het einde. Alles draait bij hen rond milieu. Er kan geen boom gekapt worden of de groenen en hun aanhangers staan op hun achterste poten en smijten taarten naar ministers.

Maar kan nu eens iemand mij uitleggen waarom de groenen iedereen wil toelaten tot dit land als men toch zo bekommerd is om het milieu.

Volgens de gegevens van de WWF bestaat er per land een verschillende E.F (Ecological Footprint). Dat is een soort van hoeveel (uitegedrukt in ha) een mens in een bepaald land nodig heeft en verbruikt aan energie en voedsel etc..

Hoe hoger de EF hoe slechter natuurlijk, met de verkwisters in de USA bovenaan. Foei en schande voor die USA natuurlijk.

Maar als ik bijvoorbeeld naar de EF van Belgie kijk dan bedraagt die 4,9. Voor een land als Marokko bedraagt die EF 0,9.
Dus komt het erop neer dat voor iedere Marokkaan die naar Belgie komt de totale milieubelasting voor onze planeet aarde meer dan vervijfvoudigt.

(Indien U het voorbeeld van Marokko te gewaagd zou vinden, mag U dit vervangen door bvb. Kenia die hebben een zelfde EF.)

Vanuit ecologisch standpunt is het dus in feite een ramp dat iemand uit Afrika naar Europa over komt. Want iedere immigrant in Europa zorgt ervoor dat de milieuvervuiling met enorme sprongen toeneemt.

Kunnen de groenen mij dan uitleggen waarom ze zo positief staan tegenover immigratie vanuit niet Europese landen ? Waarom pleiten zij voor een opengrenzen politiek ? Het is gewoon een ramp voor ons al overbevolkt en milieuvervuilend werelddeel.

Of is het dan toch zo dat de groenen eigenlijk meloenen zijn ? Groen van buiten en rood van binnen ? Dat het hen eigenlijk niet gaat om dat kutmilieu ? Dat het hen eigenlijk gaat om de oude communistische droom ? Het vrije westen zo destabiliseren zodat er geweld en oproer van komt ... en wie weet een "leuke" klassenstrijd ...waarna zij de macht in handen nemen en hier een soort sovjet (made in USSR) maatschappij installeren ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 29 september 2006 om 07:04.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 10:23   #2
Tegendradigaard

Standaard

Allez heb ik de groenen en roden zo veel stof tot nadenken gegeven.... ?
Oud 30 september 2006, 10:44   #3
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Zeer geslaagde tekst

Zou dat zeker is naar groen sturen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 11:30   #4
Tegendradigaard

Standaard

Trouwens gisterenavond nog, echt waar toevallig, met een ex-joegoslaaf gesproken.

En die wist mij te zeggen dat de enige manier om een "multiculturele samenleving" in stand te houden... een dictatuur is (Hij zij een communistische dictatuur).

Als men dan ziet welke beperkende maatregelen de groenen en roden al in leven hebben geroepen om het pad naar een dictatuur te effenen...

Zoals mijn ex-joegoslaaf wist te zeggen : in de tijd van Tito als je kritiek had verdween je zonder pardon op de 'kale eilanden'.

Ik zou zeggen de cirkel is rond.
Oud 30 september 2006, 12:11   #5
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Je slaat de bal volkomen mis, Tegendradigheid.

Het gaat erom dat zolang de Noord-Zuid tegenstellingen blijven bestaan, er vluchtelingen zullen blijven komen. En dat kan je niet vermijden met strenge wetten, zelfs niet met muren. Zolang die tegenstellingen blijven is het dweilen met de kraan open. Er wordt dus gepleit voor het wegwerken van de Noord-Zuid tegenstellingen en eveeens voor het streng optreden tegen de mensenhandel. Vluchtelingen zijn maar mensen op zoek naar een beter leven.

Wat dan Groen! betreft: zij pleiten ervoor om zuiniger te leven en een stapje terug te zetten, zodat onze ecologische voetafdruk kleiner wordt. En het is niet omdat de gemiddelde voetafdruk van de Belgen zo groot is, dat die van de vluchtelingen hier ook zo groot is hé.

De koppeling die je tussen beide thema's legt en vooral de conclusies die je daaruit trekt, zijn dan ook totaal van de pot gerukt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:08   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs de meest simpel levende Afrikaanse migrant verveelvuldigd zijn E-F. Gewoon wegens het feit dat deze kleren moet dragen tegen ons klimaat, in de winter fossiele brandstof verbruikt om de woning warm te stoken, en gewoonweg mee wil doen in onze historisch gegroeide welvaart. Bij voorkeur zonder iets bij te dragen.

Waarom Groen ons dan een schuldgevoel wil aanpraten in verband met het milieu, wat we al te zwaar belasten hier.
Maar toch ongebreideld volk willen binnenhalen? Om de hoop te vergroten? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd?

Ik ben er van verbaasd dat groen geen verbod op kapootjes wil bestendigen. Weet je wel hoeveel purper breedbekstekelbrasem wel sterft aan condoomvergiftiging?

Laatst gewijzigd door maddox : 30 september 2006 om 15:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 17:55   #7
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Groen hoopt gewoon dat die 1 mijoen eigenbelangers elders hun spastisch leven zullen verderzetten!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 18:00   #8
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Groen hoopt gewoon dat die 1 mijoen eigenbelangers elders hun spastisch leven zullen verderzetten!
Heb jij je bijdrage al geleverd voor het feest van de verdraagzaamheid... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 september 2006, 18:01   #9
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Het gaat erom dat zolang de Noord-Zuid tegenstellingen blijven bestaan, er vluchtelingen zullen blijven komen. En dat kan je niet vermijden met strenge wetten, zelfs niet met muren. Zolang die tegenstellingen blijven is het dweilen met de kraan open. Er wordt dus gepleit voor het wegwerken van de Noord-Zuid tegenstellingen en eveeens voor het streng optreden tegen de mensenhandel. Vluchtelingen zijn maar mensen op zoek naar een beter leven.

Wat dan Groen! betreft: zij pleiten ervoor om zuiniger te leven en een stapje terug te zetten, zodat onze ecologische voetafdruk kleiner wordt. En het is niet omdat de gemiddelde voetafdruk van de Belgen zo groot is, dat die van de vluchtelingen hier ook zo groot is hé.

De koppeling die je tussen beide thema's legt en vooral de conclusies die je daaruit trekt, zijn dan ook totaal van de pot gerukt.
Welke noord-zuid tegenstellingen bestonden er dan in Joegoslavie, in het voorbeeld van de multiculturele dictatuur ?

Zoals we nu bezig zijn worden de noord-zuid tegenstellingen weggewerkt met alle zuiderlingen naar het noorden te halen... met als gevolg dat wij nog meer overbevolkt gaan geraken dan nu het geval is.
Overbevolking lijdt automatisch tot minder open ruimte, is belastend voor het milieu en dus vanuit ecologisch standpunt dus af te keuren.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 30 september 2006 om 18:05.
Oud 30 september 2006, 18:07   #10
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Welke noord-zuid tegenstellingen bestonden er dan in Joegoslavie, in het voorbeeld van de multiculturele dictatuur ?
Joegoslavie had iets weg van het België van nu, er waren rijkere regio's die moesten opdraaien voor armere, er waren verschillenden bevolkings groepen met verschillende talen op een kunstmatige manier bij elkaar geharkt, en er was de religieuze tegenstelling tussen de orthodoxen en de moslims. Enkel een dictatuur kan zo'n zootje bij elkaar houden.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 18:15   #11
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Joegoslavie had iets weg van het België van nu, er waren rijkere regio's die moesten opdraaien voor armere, er waren verschillenden bevolkings groepen met verschillende talen op een kunstmatige manier bij elkaar geharkt, en er was de religieuze tegenstelling tussen de orthodoxen en de moslims. Enkel een dictatuur kan zo'n zootje bij elkaar houden.
Dat was hetgeen mijn ex-joegolsaaf ook wist te zeggen.

Voor mij is het duidelijk. De aanhangers van een multiculturele maatschappij zijn voorstanders van de dictatuur.

Oud 2 oktober 2006, 09:42   #12
Tegendradigaard

Standaard

Shit, ik denk dat het seizoen voor de meloenen al voorbij is...
Oud 2 oktober 2006, 19:50   #13
Tegendradigaard

Standaard

Er zijn geen groenen meer..
Oud 2 oktober 2006, 20:13   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

De Noord-Zuid tegenstellingen zijn niet weg te werken alleen wat te milderen.
Trouwens het Zuiden op ons niveau tillen betekend dat de EF in die landen ook stijgt en onze planeet nog meer belast.
Citaat:

Waarom zou de EF van de migranten lager zijn ?
Ze hebben hier ook nood aan voedsel, kleding, huisvesting en verwarming.
Ook zullen ze auto willen rijden en als ze zich gediscrimineerd voelen zullen ze ook deelnemen aan de relletjes

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 oktober 2006 om 20:14.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be