![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CD&V handhaaft cordon
05.10.2006 17.41u - CD&V/N-VA zal er ook na 8 oktober alles aan doen om het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang te handhaven. Op zich niets nieuws natuurlijk, maar een reportage van RTBF over ‘extreem-rechts’ toonde gisteravond nogmaals aan dat zelfs de belofte van de Schotense CD&V-burgemeester Harrie Hendrickx - “na de verkiezingen praat ik met iedereen, ook met het Vlaams Belang” - slechts een pose is om de rechtse kiezers te paaien. De journalist van het programma ‘Questions �* la une’ had enkele stoere uitspraken van Hendrickx opgenomen en trok ermee naar Jo Vandeurzen. De CD&V-voorzitter weigerde om de beelden te bekijken en stelde ondubbelzinnig dat CD&V’ers die met het Vlaams Belang praten, onmiddellijk uit de partij zullen worden gezet. Uit de reportage vernemen we ook dat burgemeester Hendrickx, die nochtans altijd beweerde dat hij de oekazes van zijn partijtop naast zich neer zou leggen, daarop alle contacten met de filmploeg verbrak. Zouden er na 8 oktober CD&V’ers zijn die wél blijk zullen geven van enige politieke ruggengraat? Afwachten maar… bron vb |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() oesje en ericferemans beweert dat het cordon niet meer bestaat...
zou die er naast zitten.... alleeeezz naa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is algemeen geweten dat PC zich eraan houdt. En dat feremans komt zeveren dat het niet meer bestaat, is gewoon grappig. Het is niet omdat het niet meer op papier staat, dat het er niet meer is. Wie maakt zich nu nog druk in wat hij komt vertellen. Dat raakt gewoon wal noch kant meestal. Let wel, ik zeg meestal.
We zijn bijna aan de verkiezingen, wie nog gelooft in de oprechtheid van wat de politiekers allemaal beloven op voorhand, is ofwel gewoon oerdom, ofwel naief, ofwel combinatie van beide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen last van het cordon.De traditionele partijen zijn niet te vertrouwen.Ze zijn een besmettelijke ziekte.
|
![]() |
![]() |