Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2006, 13:50   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Zware criminelen buiten!

Migranten die een ernstige misdaad plegen, moeten uit het land worden gezet.

Net geen 75 procent van de Belgen is het met dat standpunt eens, en in de buurlanden Nederland (76,6 %), Groot-Brittannië (78,2 %) en Duitsland (90,2 %) is dat percentage nog hoger. Zelfs voor een uitwijzing voor eender welke misdaad blijkt in de vier betrokken landen nog 39,7 procent tot 48,2 procent gewonnen, met voor België een score van 43,8 procent.

De cijfers staan in het nieuwe boek 'Multiculturalisme ontleed', van de KU Leuven, met de onderzoekers Jaak Billiet, Bart Meuleman en Katrien Meireman als auteurs
Reeds jaren zegt het VB wat blijkbaar de grote meerderheid van de mensen denken, en nu zelfs durven zeggen. Zelfs professoren mogen er een studie over maken, en die mag zelfs gepubliceerd worden!!

Laten we nu maar hopen dat de professoren niet voor de rechtbank gesleurd worden om wille van 'Schending van de mensenrechten'.
Hoeveel jaar en hoeveel verkiezingen moeten nog voorbijgaan vooraleer de regering eindelijk doet wat de overgrote meerderheid van de bevolking wil?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:35   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het daar grotendeels mee eens. Maar dan alleen voor migranten die hier korter dan 10 jaar zijn. Migranten die al langer hier wonen moeten naar mijn mening gelijk aan andere burgers behandeld worden, gezien ze (vrijwel) geheel deel uitmaken van de maatschappij.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 10:18   #3
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben het daar grotendeels mee eens. Maar dan alleen voor migranten die hier korter dan 10 jaar zijn. Migranten die al langer hier wonen moeten naar mijn mening gelijk aan andere burgers behandeld worden, gezien ze (vrijwel) geheel deel uitmaken van de maatschappij.
Kom eens in Rotterdam, de achterbuurten van Amsterdam, Antwerpen en Brussel, weet jij wel niet hoeveel van die buitenlanders hier al 20 jaar wonen en nooit verder zijn gekomen dan hun wijk en het centrum en nog steeds geen 1 woord Nederlands spreken, die mensen leven in hun hoofd in arabie, en daar kan je ze ook maar beter naar toe sturen ook.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 10:50   #4
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Kom eens in Rotterdam, de achterbuurten van Amsterdam, Antwerpen en Brussel, weet jij wel niet hoeveel van die buitenlanders hier al 20 jaar wonen en nooit verder zijn gekomen dan hun wijk en het centrum en nog steeds geen 1 woord Nederlands spreken, die mensen leven in hun hoofd in arabie, en daar kan je ze ook maar beter naar toe sturen ook.
just ocmw is niet echt een woord he.

Misschien zouden ze wel terug gaan, als hun uitkeringen ook naar daar worden verstuurd

Laatst gewijzigd door colargo : 24 september 2006 om 10:51.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 12:13   #5
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zware criminelen zijn willen ze blijkbaar geen deel uitmaken van die maatschappij, ze misbruiken die maatschappij.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 12:22   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Als een migrant de gastvrijheid van het gastland misbruikt dan moet hij onmiddelijk terug naar het land van oorsprong. Onze gevangenissen zitten overvol, het grootste deel van de gedetineerden hebben geen Belgische pas. Het zou een ideale oplossing zijn om onze gevangenissen te ontlasten. daarenboven komt het feit dat een gevangenisstraf in het land van oorsprong een groter schrikeffect zal hebben bij potentiele criminelen. Gevangenissen in Marroko, Rusland en Albanië zijn niet de hotels zoals bij ons. Een samenwerkingsakkoord met de landen van de grootste groepen nationaliteiten in onze penitentaire instellingen dringt zich op. Belgen die in die landen in het huis van bewaring zitten kunnen dan bij ons hun straf uitzitten (geen toestanden meer zoals in de film De hel van Tanger).
Oud 24 september 2006, 13:46   #7
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Zware criminelen buiten!

Wat is dit nu voor een idioot topic. De overheid doet niet anders dan ze buiten zetten.

Murat Kaplan Dutroux Chaouuzi en hoe heten ze allemaal....
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 19:44   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen die na tien jaar zich nog niet hebben aangepast aan onze maatschappij (...en niet omgekeerd), en vooral of enkel opvallen voor de last en de kosten die ze veroorzaken maken geen deel uit van onze maatschappij: buiten ermee.
Tenzij we onze maatschappij volledig laten verzieken, op termijn.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 19:47   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Zware criminelen buiten!

Wat is dit nu voor een idioot topic. De overheid doet niet anders dan ze buiten zetten.

Murat Kaplan Dutroux Chaouuzi en hoe heten ze allemaal....
De overheid maakt kabaal over een paar enkelingen die ze, met grote kosten, buiten krijgt... en zwijgt over de honderden die regelmatig erbij komen. Klopt dat niet beter met de werkelijkheid?
Wanneer ze erin slaagt een bende dieven of zo op te rollen, voegen ze er zelf aan toe dat die meestal en meteen vervangen wordt door een andere bende...

Laatst gewijzigd door andev : 29 september 2006 om 19:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 07:19   #10
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Waar trek je de lijn voor "zware" criminelen ?
Zij die mijn grootmoeder van 85 gisteren overvallen en nogal zwaar toegetakeld hebben op pakweg 15m van haar eigen deur, in de vooravond (rond 18u), waardoor zij nu met gebroken heup, gebroken schouderblad, gebroken sleutelbeen en gebroken knie in het ziekenhuis ligt ? Dit zijn enkele operaties, weken verblijven in het ziekenhuis, maanden van revalidatie, en waarschijnlijk zal ze niet meer zelfstandig kunnen wonen hierdoor wist de arts gisteren al te zeggen, wat ze tot gisterenavond nog wel perfect kon ! Dit alles kost weer een aardige duit aan het ziekenfonds, aan haarzelf, en allemaal voor een schamele 3€ die ze op zak nog had. (Ze heeft nooit veel geld bij zich). En dan spreek ik nog niet over al het geloop om haar papieren terug in orde te krijgen.
Terwijl sommigen dit zouden afdoen als kleinigheidje, verandert dit wel compleet en zelfs drastisch iemands leven. Voor ons zijn dit zware criminelen.
Maw, hoe leg je criterie vast van wat zware en wat kleine criminaliteit is?
Elke situatie is anders, en dient anders te worden bekeken.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 19:43   #11
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
... Maw, hoe leg je criterie vast van wat zware en wat kleine criminaliteit is?
Elke situatie is anders, en dient anders te worden bekeken.
Kijk, Duupje, geen enkele reactie. Geen enkel medevoelen met je grootmoeder. Dat is wat Vlaanderen vandaag is. Men wil nu eenmaal politiek correct zijn, en dat heeft voorrang op een oud vrouwtje van 85.

Dergelijke feiten vallen nochtans overal in Vlaanderen voor, elke dag. Zonder dat wij nog durven reclameren, want dan ben je sowieso een racist.

En mij interesseert het slechts zeer zijdelings of het nu om een drugsverslaafde gaat, of een Oost-Europeaan, of een mohammedaan.

Respect voor de ouderen is voor onze maatschappij, voor onze cultuur, van fundamenteel belang. En het sjakoske pakken dat zo populair blijkt te zijn bij sommige culturen is voor mij een zware misdaad.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 20:40   #12
luc broes

Standaard

En volgens de politiek correcten bewijst dat enkel dat jullie onverdraagzaam zijn.
Oud 30 september 2006, 21:21   #13
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En volgens de politiek correcten bewijst dat enkel dat jullie onverdraagzaam zijn.
Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om te bekennen dat ik tegenover elke vorm van criminaliteit onverdraagzaam ben.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 00:29   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Ik verbaas me nogal over al deze reacties. Als een immigrant na 2 jaar een ernstig misdrijf pleegt, OK, die zet je het land uit. Maar als je te maken hebt met mensen die hier al langer wonen, Nederlands spreken, geïntegreerd zijn, en door omstandigheden of problemen geen andere uitweg hebben, kun je die er eenmaal niet uitzetten. Die mensen moet je met hetzelfde recht behandelen als elke andere medeburger.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 08:07   #15
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik verbaas me nogal over al deze reacties. Als een immigrant na 2 jaar een ernstig misdrijf pleegt, OK, die zet je het land uit. Maar als je te maken hebt met mensen die hier al langer wonen, Nederlands spreken, geïntegreerd zijn, en door omstandigheden of problemen geen andere uitweg hebben, kun je die er eenmaal niet uitzetten. Die mensen moet je met hetzelfde recht behandelen als elke andere medeburger.
Geïntegreerden behoren (enkel) de Belgische nationaliteit te bezitten. Met gelijke rechten en gelijke plichten.
Oud 1 oktober 2006, 09:17   #16
Laya
Minister

Standaard

Ik ben het er mee eens, hoor ook bij die 75% maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daarom VlB te stemmen! Net of dat is het enige partijpunt van die mannen. Net of zij kunnen effectief iets doen aan wat er nu gebeurd.
En het is niet zo simpel als het wordt voorgesteld hoor, die oproerkraaiers bij de laatste 'incidenten' in Brussel bvb, welke nationaliteit hebben ze denk je? Naar waar stuur je iemand met 'vreemde' roots die hier is geboren? Ze zouden beter voor primitieve gevangenissen zorgen ipv luxe hotels en zeer zwaar straffen, jaren den bak in, ik ben bereid om daarvoor een paar euro's meer belastingen te betalen per jaar, ze zullen rap een toontje lager zingen en 2 keer nadenken voor ze nog es onschuldige mensen het leven zuur maken.
Maar zou het probleem niet beter bij de wortel aangepakt worden? Welke opvoeding krijgen de meeste jonge allochtonen? Krijgen ze een opvoeding? Ik denk het niet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:30   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens, hoor ook bij die 75% maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daarom VlB te stemmen! Net of dat is het enige partijpunt van die mannen. Net of zij kunnen effectief iets doen aan wat er nu gebeurd.
En het is niet zo simpel als het wordt voorgesteld hoor, die oproerkraaiers bij de laatste 'incidenten' in Brussel bvb, welke nationaliteit hebben ze denk je? Naar waar stuur je iemand met 'vreemde' roots die hier is geboren? Ze zouden beter voor primitieve gevangenissen zorgen ipv luxe hotels en zeer zwaar straffen, jaren den bak in, ik ben bereid om daarvoor een paar euro's meer belastingen te betalen per jaar, ze zullen rap een toontje lager zingen en 2 keer nadenken voor ze nog es onschuldige mensen het leven zuur maken.
Maar zou het probleem niet beter bij de wortel aangepakt worden? Welke opvoeding krijgen de meeste jonge allochtonen? Krijgen ze een opvoeding? Ik denk het niet.
Goed, waar blijven de daden van die 75%?
Oud 2 oktober 2006, 10:45   #18
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Vandaag in Het nieuwsblad/De Gentenaar:

,,Gevangenissen bouwen in Oost-Europa''

Hans Meurisse, het nieuwe hoofd van het Belgische gevangeniswezen, pleit voor een nauwe samenwerking met de landen van herkomst van hier opgesloten criminelen. ,,Waarom niet investeren in gevangenissen in het buitenland, zodat immigranten hun straf daar kunnen uitzitten?''

Niet alleen in de Belgische gevangenissen is er een stijgend aantal gedetineerden vanuit het voormalige Oostblok en de vroegere sovjetrepublieken. Ook in andere West-Europese landen leeft dat probleem volgens Hans Meurisse, het nieuwe hoofd van het Belgische gevangeniswezen.

En de landen van herkomst van die gedetineerden zitten niet meteen met open armen te wachten op hun terugkeer. Zeker niet als het de bedoeling is dat die criminelen hun volledige straf daar komen uitzitten. Ook in die landen zitten de cellen immers al overvol. Maar daar valt volgens Meurisse een mouw aan te passen. ,,Ik denk aan penitentiaire samenwerking. Waarbij verschillende Europese landen, zoals België, Nederland, Duitsland,... geld en kennis ter beschikking stellen om gevangenissen te bouwen of te renoveren in de landen van herkomst van die gedetineerden. En om daar geschikt personeel op te leiden.''

Alleen buitenlandse criminelen zonder band met België komen volgens Meurisse in aanmerking voor een overdracht. Het zou meteen een oplossing kunnen zijn voor het groeiende probleem van agressie in de gevangenissen, én een wapen in de strijd tegen de overbevolking.

Meurisse vindt dat er in België sowieso extra capaciteit moet worden uitgebouwd in de gevangenissen. Hij zit daarmee op de lijn van de regering. Premier Verhofstadt (VLD) maakte vorige week bekend dat er zeker duizend plaatsen moeten bij komen in het gevangeniswezen.

Steven De Bock02/10/2006
Oud 2 oktober 2006, 12:42   #19
luc broes

Standaard

Ik meen dat bovenstaande de Oost-Europeanen viseert!
Dit is onverdraagzaam. Wie richt een concert in om dat aan de kaak te stellen.
Oud 2 oktober 2006, 12:54   #20
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik meen dat bovenstaande de Oost-Europeanen viseert!
Dit is onverdraagzaam. Wie richt een concert in om dat aan de kaak te stellen.
Zoals Duupje het hier stelde , wat is volgens u een zware krimineel , een hantasdiefstal met gewonden , een overval zonder gewonden ?
Niet evident mijn gedacht .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 2 oktober 2006 om 12:56.
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be