Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2015, 10:52   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Medisch getuigschrift: ongeschikt voor inburgeringscursus

Fantasie schiet tekort tegenover de realiteit (de Schoofzak)

Dit is mogelijk in onze maatschappij, en daar is blijkbaar niks aan te doen.

(gevonden op facebook; geen link wegens te lui om op te zoeken)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  medisch getuigschrift.jpg‎
Bekeken: 145
Grootte:  170,7 KB
ID: 100644  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 10:58   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet de OCMW dan ook ongeschikt verklaard worden zo'n mensen geld in hun handjes te steken.
Oud 31 oktober 2015, 11:14   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Return to Sender

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 11:23   #4
vlaams realist
Banneling

Standaard

Bron ;
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-l...eten-a2508224/
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 11:36   #5
dpg
Banneling

Standaard

Vervolg de dokters voor het uitschrijven van valse doktersattesten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 12:01   #6
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nu kan ik ook weer akkoord gaan met uw stelling .
Maar dan gaan we alle dokters van " dokters voor de wereld " moeten vervolgen .
Mij niet gelaten , linkiwinki-dokters die valse attesten geven moeten opdraaien voor de schade die ze aanrichten .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 16:56   #7
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Lijkt me niet eens zo vreemd, behalve dat een huisarts me ongeschikt lijkt om zoiets te bepalen.

Stuur velen van de asielzoekers die op heden binnenkomen naar een psycholoog en ik vermoed dat mits een grondig onderzoek menig psycholoog met een wetenschappelijk deftig onderbouwd verslag op de proppen zal kunnen komen dat menig asielzoeker geen inburgeringscursus kan volgen wegens inherent incompatibel met de culturele achtergrond, intellectueel onvermogen, ...

Totaal ongeloofwaardig dat iemand die 20, 30 jaar of nog langer opgegroeid en geleefd heeft in een tribaal woestijngebied zoals bv. Afghanistan mits een cursus zich hier nog kan en of wil aanpassen.

Velen zijn gewoon niet integreerbaar.

Laatst gewijzigd door Frederik2000 : 2 november 2015 om 16:59.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 17:14   #8
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Btw in gesloten jeugdinstellingen in ons land bespaard men kosten noch moeite met de talloze moslimjongeren die men er moet 'opvangen'.

Islamologen worden er bij gesleurd in een poging een gesprek en aanknopingspunt te vinden, zonder resultaat. En dat gaat dan veelal om jongeren die hier zijn opgegroeid.

Hoe wil je dan met een cursus iemand die opgegroeid is in een land als bv. Afghanistan zomaar gaan 'inburgeren' in een West-Europees land? Er wordt qua naïviteit op heden in Europa geschiedenis geschreven, da's zowat het enige zekere.
Oud 2 november 2015, 17:22   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke dokters zouden inderdaad eens grondig ondezocht mogen worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 17:36   #10
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
dubbel

Laatst gewijzigd door Frederik2000 : 2 november 2015 om 17:36.
Oud 2 november 2015, 17:36   #11
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nope. Overweeg gewoon eens de premisse die ik naar voor breng te overwegen (ik zeg niet dat je me onmiddellijk 100% gelijk moet geven); namelijk dat velen gewoon niet integreerbaar zijn en dus met andere woorden hier niet thuishoren.

Om een simplistische vergelijking te maken; als ik als huisarts een patiënt met het syndroom van down binnenkrijg die van de vdab verplicht een cursus bedrijfsbeheer moet volgen dan zal ik die ook een summier attest meegeven dat hij of zij medisch ongeschikt is.
Oud 2 november 2015, 17:46   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Nope. Overweeg gewoon eens de premisse die ik naar voor breng te overwegen (ik zeg niet dat je me onmiddellijk 100% gelijk moet geven); namelijk dat velen gewoon niet integreerbaar zijn en dus met andere woorden hier niet thuishoren.

Om een simplistische vergelijking te maken; als ik als huisarts een patiënt met het syndroom van down binnenkrijg die van de vdab verplicht een cursus bedrijfsbeheer moet volgen dan zal ik die ook een summier attest meegeven dat hij of zij medisch ongeschikt is.
Een inburgeringscursus is hun op het lijf geschreven.
Dus een huisarts die vindt dat ze zelfs dat niet kunnen volgen heeft ze niet alle vijf.
Het gaat trouwens over volgen, niet eens over slagen.
Oud 2 november 2015, 18:10   #13
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een inburgeringscursus is hun op het lijf geschreven.
Dus een huisarts die vindt dat ze zelfs dat niet kunnen volgen heeft ze niet alle vijf.
Het gaat trouwens over volgen, niet eens over slagen.
Laat die doktersbriefjes effen terzijde en denk over de grond van de zaak.

Met die inburgeringscursus en sinds kort het document die asielzoekers moeten ondertekenen waarvan iedereen weet dat dit niet meer is dan een vodje papier proberen we het volgende te bewerkstelligen; namelijk dat moslims de waarden waar onze Europese democratieën voor staan moeten erkennen en respecteren. Gelijkheid van man en vrouw, scheiding van religie en staat en andere democratische waarden.

Deze mensen zijn ondertussen 20, 30 jaar of ouder en komen uit landen en zijn van kindsbeen opgevoed met net het tegenovergestelde. Hun gedachten, hun normen en waarden en bijgevolg gans hun denken staat haaks op het onze. Hun denken en dagelijks handelen die doordrenkt zijn van op zijn best een orthodoxe beleving van de Islam staat haaks op het onze.

Is het dan nog mogelijk/zinnig te verwachten dat deze mensen zich zullen aanpassen? Me dunkt dat er wetenschappelijk te argumenteren valt dat dit na een bepaalde (zelfs vrij jonge) leeftijd niet meer mogelijk is. Ik denk dat menig psycholoog mij hierin zal volgen.

De polemiek dat je water met vuur kan verzoenen moet volgens mij ophouden en shiften naar een manier om onze grenzen stilaan zo goed mogelijk te sluiten en consequent terug te sturen, en middelen aan te wenden ter plaatse in de conflictgebieden.

Kort gezegd we moeten van de onmogelijke verwachting af dat we van zowat alle moslims die hun godsdienst orthodox beleven seculieren zullen kunnen maken en ze hier zullen kunnen integreren.
Oud 2 november 2015, 18:32   #14
Knights Templar
Burger

Knights Templar's schermafbeelding

Standaard

Zulke praktijken zijn niet nieuw. Destijds al verkoper in een telefoonwinkel in Brussel kreeg ik massa's documenten te verwerken van allochtonen met een 'handicap van 66%' om zo aan een sociaal telefoontarief te geraken. Allemaal getekend door dezelfde allochtone dokter. Paar keer gemeld maar er werd niets aan gedaan. Moest politiek correct blijven.
Knights Templar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 20:04   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Laat die doktersbriefjes effen terzijde en denk over de grond van de zaak.

Met die inburgeringscursus en sinds kort het document die asielzoekers moeten ondertekenen waarvan iedereen weet dat dit niet meer is dan een vodje papier proberen we het volgende te bewerkstelligen; namelijk dat moslims de waarden waar onze Europese democratieën voor staan moeten erkennen en respecteren. Gelijkheid van man en vrouw, scheiding van religie en staat en andere democratische waarden.

Deze mensen zijn ondertussen 20, 30 jaar of ouder en komen uit landen en zijn van kindsbeen opgevoed met net het tegenovergestelde. Hun gedachten, hun normen en waarden en bijgevolg gans hun denken staat haaks op het onze. Hun denken en dagelijks handelen die doordrenkt zijn van op zijn best een orthodoxe beleving van de Islam staat haaks op het onze.

Is het dan nog mogelijk/zinnig te verwachten dat deze mensen zich zullen aanpassen? Me dunkt dat er wetenschappelijk te argumenteren valt dat dit na een bepaalde (zelfs vrij jonge) leeftijd niet meer mogelijk is. Ik denk dat menig psycholoog mij hierin zal volgen.

De polemiek dat je water met vuur kan verzoenen moet volgens mij ophouden en shiften naar een manier om onze grenzen stilaan zo goed mogelijk te sluiten en consequent terug te sturen, en middelen aan te wenden ter plaatse in de conflictgebieden.

Kort gezegd we moeten van de onmogelijke verwachting af dat we van zowat alle moslims die hun godsdienst orthodox beleven seculieren zullen kunnen maken en ze hier zullen kunnen integreren.
Daar zijn we het mee eens.
Maar daar ging het draadje niet over.
Oud 3 november 2015, 11:46   #16
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fantasie schiet tekort tegenover de realiteit (de Schoofzak)

Dit is mogelijk in onze maatschappij, en daar is blijkbaar niks aan te doen.

(gevonden op facebook; geen link wegens te lui om op te zoeken)
Ik zie het probleem niet. Waarom van nieuwkomers verwachten dat het übermenschen zijn die nooit ziek vallen, zwangerschapsrust nodig hebben e.d.? Onbegrijpelijk is dat zelfs. Het zijn fyi ook maar mensen, dus het spreekt voor zich dat ziekteverlof voor hen ook mogelijk moet zijn. Met het onmogelijk te maken raak je aan de mensenrechten. Toch ongelooflijk dat dit voor bepaalde mensen zelfs ter discussie staat.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 november 2015 om 11:47.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 11:54   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Waarom van nieuwkomers verwachten dat het übermenschen zijn die nooit ziek vallen, zwangerschapsrust nodig hebben e.d.? Onbegrijpelijk is dat zelfs. Het zijn fyi ook maar mensen, dus het spreekt voor zich dat ziekteverlof voor hen ook mogelijk moet zijn. Met het onmogelijk te maken raak je aan de mensenrechten. Toch ongelooflijk dat dit voor bepaalde mensen zelfs ter discussie staat.
Kerel gewoon terugsturen.
Volgens het verdrag van Dublin had hij zich moeten registreren in het eerste land van de unie dat hij op zijn vlucht tegen kwam.
Kennelijk heeft hij dit niet gedaan.
Voila zaak opgelost.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 12:00   #18
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kerel gewoon terugsturen.
Volgens het verdrag van Dublin had hij zich moeten registreren in het eerste land van de unie dat hij op zijn vlucht tegen kwam.
Kennelijk heeft hij dit niet gedaan.
Voila zaak opgelost.
Dat kun je niet uit het artikel opmaken.

Feit is dat hij hier nu is en blijkbaar de verplichte inburgeringscursus moet volgen. Ik begrijp de heisa niet. Als het werkelijk verplicht is, dan kun je het met een doktersbriefje toch enkel uitstellen?
En voor hen die helemaal medisch onbekwaam zijn om op locatie lessen te volgen, moet de inburgeringsminister maar een oplossing voor voorzien.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 november 2015 om 12:04.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 12:09   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat kun je niet uit het artikel opmaken.

Feit is dat hij hier nu is en blijkbaar de verplichte inburgeringscursus moet volgen. Ik begrijp de heisa niet. Als het werkelijk verplicht is, dan kun je het met een doktersbriefje toch enkel uitstellen?
En voor hen die helemaal medisch onbekwaam zijn om op locatie lessen te volgen, moet de inburgeringsminister maar een oplossing voor voorzien.
Nee zeker, tenzij hij met het vliegtuig is gekomen of met een boot die aanmeerde in Zeebrugge og Antwerpen, kan België nooit het eerste land van de unie zijn dat hij op zijn vlucht tegen kwam.
Uitzetten dus.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 12:11   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de PVDA "dokters voor het volk" ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be