Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2002, 21:58   #1
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Jarenlang al wordt het onderwijs kapothervormd. Een nieuwe regering betekent een nieuwe ingrijpende verandering in ons onderwijssysteem. Voorts is er de toenemende links-liberale alles-kan-alles-mag mentaliteit die er voor zorgt dat gezag en orde weggeveegd worden tvv belachelijke rechtenverklaringen voor ouders en kinderen. Ook tegen het toenemende materialisme biedt het onderwijs geen dam meer. Leerlingen worden meer en meer enkel kennis bijgebracht die economisch-financieel ten nutte gemaakt kan worden.

Persoonlijk meen ik dat de volgende zaken in het onderwijs zouden moeten gebeuren:
1. Herstelmaatregelen voor het gezag van leerkrachten. Iets bijleren en kennis verwerven kan enkel indien hiërarchie en orde gerespecteerd worden.
2. Algemene invoering van het schooluniform.
3. Minstens 4 uur sport per week in het middelbaar en minstens 2 uur geschiedenis.
4. Herstel van het traditioneel onderwijs van voor de VSO-periode in het middelbaar.
5. Maatregelen om het beste uit iedere leerling te halen, door kleinere groepen en inidividuelere aanpak van het bijbrengen en opvolgen van de kennis.
6. Inschrijving van bijbrengen van burgerzin en volksplichten en volkscultuur in het leerprogramma.
7. Afschaffing van elke multiculturele en/of egalitaire indoctrinatie.
8. Vermindering papperasserij voor leerkrachten en directies. Sterke vereenvoudiging van de administratie.
9. Verbod op computerspelletjes, GSM's, frisdrankautomaten,... op school.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 07:11   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
1. Herstelmaatregelen voor het gezag van leerkrachten. Iets bijleren en kennis verwerven kan enkel indien hiërarchie en orde gerespecteerd worden.
Iets bijleren zou al heel wat makkeluijker gaan in kleinere groepen i.p.v. in mastodontklassen.
Maar dat kost geld...........
Citaat:
Aandelen in de tekstielsector?
Of sta je zelf ergens achter het weefgetouw groengeruite degelijke rokken te produceren?
Citaat:
3. Minstens 4 uur sport per week in het middelbaar en minstens 2 uur geschiedenis.
Maak er vier uur geschiedenis van, met minstens één uur geschiedenis van de 20e eeuw, om kloterijen zoals van den Dolf en zijn Italiaanse kompaan goed in te prenten om herhaling te voorkomen.
Citaat:
4. Herstel van het traditioneel onderwijs van voor de VSO-periode in het middelbaar.
Waarom niet eens een nieuwe formule bedenken om maatschappelijk meer relevante kennis en vaardigheden een kans te geven?
Citaat:
5. Maatregelen om het beste uit iedere leerling te halen, door kleinere groepen en inidividuelere aanpak van het bijbrengen en opvolgen van de kennis.
Fantastisch. Hierboven voorspelde ik echter dat er dan heel wat meer zal moeten geïnvesteerd worden in onderwijs.
Citaat:
6. Inschrijving van bijbrengen van burgerzin en volksplichten en volkscultuur in het leerprogramma.
Die volkscultuur kan op één lesuur per jaar aangebracht worden. De theorie althans. De praktijk van het vinkezetten, kleurenwhist, tapbiljart, vogelepik en staande en liggende wipschieting kan na de uren in het DKO opgenomen worden.
Citaat:
Welnee. Nog een uurke geschiedenis van de 21 eeuw erbij om dit juist wél in de schijnwerper te zetten.
Citaat:
8. Vermindering papperasserij voor leerkrachten en directies. Sterke vereenvoudiging van de administratie.
Zoals de belgische administratie door Verafstoot&co werd 'vereenvoudigd'?

Citaat:
Wil jij de alleenheerschappij over het gebruik en kennis van de moderne communicatietechnologie?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 08:06   #3
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Iets bijleren zou al heel wat makkeluijker gaan in kleinere groepen i.p.v. in mastodontklassen.
Maar dat kost geld...........
Citaat:
Aandelen in de tekstielsector?
Of sta je zelf ergens achter het weefgetouw groengeruite degelijke rokken te produceren?
Citaat:
Maak er vier uur geschiedenis van, met minstens één uur geschiedenis van de 20e eeuw, om kloterijen zoals van den Dolf en zijn Italiaanse kompaan goed in te prenten om herhaling te voorkomen.
Citaat:
Waarom niet eens een nieuwe formule bedenken om maatschappelijk meer relevante kennis en vaardigheden een kans te geven?
Citaat:
Fantastisch. Hierboven voorspelde ik echter dat er dan heel wat meer zal moeten geïnvesteerd worden in onderwijs.
Citaat:
Die volkscultuur kan op één lesuur per jaar aangebracht worden. De theorie althans. De praktijk van het vinkezetten, kleurenwhist, tapbiljart, vogelepik en staande en liggende wipschieting kan na de uren in het DKO opgenomen worden.
Citaat:
Welnee. Nog een uurke geschiedenis van de 21 eeuw erbij om dit juist wél in de schijnwerper te zetten.
Citaat:
Zoals de belgische administratie door Verafstoot&co werd 'vereenvoudigd'?

Citaat:
Wil jij de alleenheerschappij over het gebruik en kennis van de moderne communicatietechnologie?
Dat heb je mooi gezegd, Superstaaf!

Linus
Oud 10 oktober 2002, 10:45   #4
bartje
Minister-President

Standaard

1) OK maar leerlingen moeten inspraak hebben in sommige aspecten.

2) Volledig tegen het uniform, heb ooit één jaar een uniform moeten dragen en daarna werd het afgeschaft, met een uniform zie je toch nog wie er merkkledij en niet draagt. Trouwens een serieuse meerkost, dit uniform!
3. Sport kunnen ze op eigen initiatief doen, 4 uur is te véél, wat met degene die niet kunnen sporten omwille van gezondheidsomstandigheden. En degene die niet willen zullen toch niet mee doen hoor. Geschiedenis mag wel, maar moet niet, hedendaagse actua lijkt me nog beter.
4. Geen mening
5. Kleine groepen zijn een absolute noodzaak en ook het indivudueelm begeleiden van de leerlingen vind ik uitermate belangrijk.
6. M'n moet wel weten hoe zich moet gedragen maar als m'n de gewone regels kent van de elementaire beleefdheid is dit al genoeg
7. Waarom afschaffen
8. De papperasserij moet idd aangepast worden, maar overal komt er administratie voor, een zinvolle nuttige adiminstratie op poten zetten.
9. Computerspelletjes en GSM ja, waarom frisdrankautomaten afschaffen, moeten we de leerlingen laten omkomen van de dorst misschien, het is geen alchol hé.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 11:22   #5
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkord
Citaat:
Dit doet me eerder denken aan communistische indoctrinatie (iedereen is gelijk en niemand is niet uniek) .
Citaat:
Akkoord, als sport niet gelijk is aan 2 uur turnen en 2 uur zwemmen: sport moet dienen ter bevordering van de conditie van de leerlingen (neem ik aan) en kan dus bijgevolg beter als er sporten gedaan worden die de meeste leerling ook graag doen. Nu wordt het jaar meestal afgesloten met een partijtje voetbal (het enige in het hele jaar), terwijl dat toch een sport is die velen graag doen. Basketbal wordt niet gespeeld, maar aangeleerd alsof het wiskunde is. Sporten dienen daadwerkelijk gespeeld te worden! Zinloze ambetante testen (bv. Cooper- en Legertest, maar ook het beoordelen van sportprestaties) dienen dan ook eerst afgeschaft te worden.
Citaat:
Kan ik niks over zeggen, weet ik veel hoe het vroeger was? Toch is ons onderwijs het beste van de wereld op dit moment.
Citaat:
Akkoord, mijn ouders zijn beide leerkrachten en vinden dit ook.
Citaat:
Totaal niet mee akkoord: dit ruikt verdacht veel naar de godsdienst van de katholiek scholen (been there, done that) en lijkt zeer veel op indoctrinatie. Wat is daarenboven de volkscultuur? Wil je dat a.u.b. nader uitleggen, want volgens mij hebben alle Europeanen, Amerikanen en zelfs Russen ongeveer dezelfde cultuur.
Citaat:
Akkoord: daarenboven moet duidelijk gemaakt worden wat de Guldensporenslag was, en dat deze helemaal niet gevierd dient te worden (wat mij ook duidelijk geworden is, met dank aan mijn leraar geschiedenis van het 3de middelbaar)
Citaat:
Akkoord
Citaat:
9. Verbod op computerspelletjes, GSM's, frisdrankautomaten,... op school
Computerspelletjes en GSM's akkoord. Frisdrankautomaten: moet nu iedereen ook hetzelfde drinken of wat?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be