![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Last minute vraagje... Hoe zit dat nu eigenlijk? Wat is het grote verschil tussen ongeldig, blanco en afwezig t.o.v. het aantal stemmen en de zetelverdeling? En hoe zit dat nu met die boetes?
(Jaja, beetje laat, maar toch...) |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
![]() Blanco en ongeldig
Op http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...em/index.shtml lees ik: Citaat:
Citaat:
Op http://www.belgium.be/eportal/applic...age&docId=4266 lees ik: Citaat:
Enkele maanden geleden reeds stelde ik hier ergens ook de vraag of ik met de computer ongeldig kan stemmen. Volgens sommigen was dat mogelijk door de magneetkaart (? (ik ben nog nooit gaan stemmen dus weet eigenlijk niet waarover ik spreek)) meteen in de urne (?) te steken zonder een stemhokje aan te doen. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 oktober 2006 om 12:51. |
|||
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Hm, eigenlijk spreken VRT en NEE elkaar niet tegen, zie ik nu
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
laat ons het resultaat is weten |
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik heb die regel geschrapt omdat ik toch nog twijfel vermits ik ook niet wil dat door die optie het VB gemakkelijker een zetel haalt.
Soit, 'k zal 't wel gewoon proberen. (Nog een vraagje, blijkbaar moet die magneetkaart in een machine (een soort urne dus eigenlijk) gestoken worden na het stemmen, zou die controleren of er iets op de magneetkaart staat?) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 oktober 2006 om 13:03. |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Heb het geprobeerd, nam dus die kaart aan en stak die meteen in die machine, toch wel met het pijltje naar de verkeerde kant, had geen tijd meer om dat om te draaien want ze stonden met 5 te roepen dat ik eerst moest stemmen. Heb dan maar NEE voor gemeenteraad en tweemaal blanco gestemd. Ik weet dus niet of het mogelijk is, maar ik vermoed dat die machine dat wel gewoon slikt (ik had natuurlijk ook gewoon in dat hokje die kaart niet moeten insteken en dan meteen teruglopen maar dacht daar natuurlijk weer niet aan, sorry dus.)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 oktober 2006 om 13:26. |
![]() |