![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gezien de monsterscores voor het VLBL in vele Antwerpse districten, ziet het er naar uit dat meerderheidscoalities zullen gevormd moeten worden met de PVDA.
Het zal dan ook zeer verhelderend zijn voor de kiezer om te weten dat vele partijen, die zowiezo niet met het VLBL samenwerken "omdat hun partijstandpunten mijlenver van die van het VLBL afliggen", deze redenering blijkbaar niet toepassen wanneer met de PVDA dient samengewerkt te worden. Meer bepaald ben ik zeer benieuwd om gelijkenissen te vinden tussen de VLD en de stalinisten.
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de PVDA trouwens niet de partij die onomwonden in haar doelstellingen heeft staan dat ze de gewapende revolutie willen ?
Echte democraten dus..... |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Je kan revolutionair en democraat zijn. Was de Franse Revolutie geen democratische sprong voorwaarts?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beiden zijn veel te extrem voor de andere partijen en zullen dus op hun kin moeten kloppen. Gewoon minderheidsbesturen in de disticten. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat is uw point? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Nee, wat is uw point om de volksverhuizingen erbij te halen? Franse Revolutie was een politieke revolutie om een meer democratische orde te installeren, en deze kan nog worden verbeterd door een rode revolutie.
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() http://www.ikkiespvda.be/index.php?id=327&tx_ttnews[tt_news]=671&tx_ttnews[backPid]=1853&cHash=40e29851bd "De PVDA+ zal vanuit de districtsraden van Deurne en Hoboken een linkse en sociale oppositie vormen."
De PVDA zelf wil dus terecht niet meedoen. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 oktober 2006 om 12:59. |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Wat jammer nou.....
Stemmen op pvda is dus ook al een verloren stem..... |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik had gehoopt dat ze deel zouden nemen aan het bestuur en hun verantwoordelijkheid zouden nemen.
Stel je voor Kris Merckx als districtsburgemeester... hij zat op de wip verdomme..... Hij kon eisen wat hij wou.... |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Effect van een wisselmeerderheid. In de oppositie zitten en toch jou programma laten uitvoeren. Het was dit waar de Groen! in het verleden de kunst heel goed vern kende en nu blijkbaar hebben verleerd. Het VB heeft nooit geweten hoe ze dit wapen moesten gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik denk niet dat het hun geloofwaardigheid ten goede zou komen als ze met SPa en nog minder met VLD en CD&V in een coalitie stappen. Als er (waarschijnlijk) een minderheidscoalitie komt, zal de PVDA evengoed kunnen wegen vanuit de oppositie door te rechtse voorstellen steeds af te wijzen. En dan moet de minderheid zich al naar VB richten om steun te vinden voor haar voorstellen.
Maar doet district er eigenlijk iets toe, wat hebben die te zeggen? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 oktober 2006 om 13:28. |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Natuurlijk niet. En dat is fantastisch toch! Eindelijk nog eens echte oppositie (want een goede oppositie is minstens even belangrijk als een goed bestuur en die oppositie missen we al jaren in Antwerpen). En nu maar hopen dat Groen! ook voor de oppositie gaat in Antwerpen...
Laatst gewijzigd door Edina : 9 oktober 2006 om 13:31. |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Als je fraude zou willen plegen moest je de badges opnieuw coderen. Daarvoor moest je ze opnieuw door de stemcomputer halen en opnieuw tellen. Dit is in Hoboken ook gebeurd.
hertellen noemde men dat... Daarom dat de resultaten van Hoboken ook zo lang op zich lieten wachten. Dit stinkt. Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 oktober 2006 om 13:32. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Het is te hopen.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ge ziet: PVDA+ en VLD: het water is nooit te diep
![]()
#20 |
|
![]() Ik heb er niet op gestemd dus ik heb gelukkig al geen wroeging
![]() Soit, ik hoop dat ze dan toch serieuze garanties krijgen en dat ze als ze toch in een coalitie zouden gaan, die meteen durven opblazen als de beloftes door de traditionele partijen verbroken worden. Maar kom, partijpolitiek, men mag er niet in geloven ![]() |
![]() |