Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2003, 12:02   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Verleden maandag, 4 augustus, kreeg ik nog eens goed nieuws in mijn bus vanwege de Stad Antwerpen:
  • "Mevrouw Eteri Tskhomaria-Van Minnebruggen

Wij hebben het genoegen u te melden dat... bla bla...

[size=4]Daar vanaf nu uw Belgische nationaliteit definitief is[/size], hebben wij ook de diensten bevolking en vreemdelingenzaken op de hoogte gebracht....

Hoogachtend,

Antwerpen, district Antwerpen, 30 juli 2003
    Voor de ambtenaar van de Burgerlijke stand,...."

Voila, ik geef toe dat via de [size=6]snel_belg wet [/size]het allemaal nog redelijk snel is gegaan. Op 13 mei jl heb ik die aanvraag ingediend, op 2 juni j.l. hebben wij huiszoeking gehad om te kijken of we wel samenwoonden:

Twee politieagenten kwamen met een vragenlijst: hoeveel tandenborstels, hoeveel washandjes, hoeveel handdoeken, kleerkast van mevrouw, kleerkast van meneer, foto's waar we samen opstonden, enz.... een lijst van enkele bladzijden lang.... en dat was het dan

Het parket heeft dan nog bijna 2 maanden tijd gehad om te kijken of mijn vrouw wel kosjer was en dat was het dan

Dus al bij al, gerekend vanaf 13 mei tot 30 juli, 2 1/2 maand wachten en't was gebakken.

Ik moet volledigheidshalve wel zeggen dat mijn vrouw vloeiend Nederlands beheerst, in oktober a.s. haar diploma verkrijgt van officiële Gerechtstolk/Vertaler Georgisch-Nederlands en andersom, officieël al enkele jaren werkt, en wij reedsl 4 1/2 jaar wettelijk gehuwd zijn. Ik weet niet precies wat de doorslag heeft gegeven, maar geïntegreerd is ze zeker!

Persoonlijk had ik verwacht dat het veel langer zou duren, en zelfs aanvankelijk worden geweigerd.

Niet vergeten dat Georgië op de zwarte lijst van 25 landen staat, die nauwgezet onderzocht worden, nogal wat burgers van Georgische origine in opspraak zijn gekomen wegens fraudezaken enz...

Enfin... ik dacht dat we normaal geweigerd zouden worden en dan in de normale naturaliteitsprocedure zouden vallen, en dat zou dan makkelijk een jaar langer kunnen geduurd hebben.

Eind goed al goed!
Oud 10 augustus 2003, 12:04   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Proficiat aan je eega en jezelf! Hebben jullie gevierd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:08   #3
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren samen!!!
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:12   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ha ja natuurlijk, weer een echte Belg erbij!

We hebben direct den Brabaçonne gezongen, en zodra ze haar Belgische identiteitskaart heeft, is het weer tijd voor een Georgisch-Belgische supra!

Ps: mijn vrouw is een echte koningshuis-fan, en prinses Mathilde is haar idool, de Belgische Lady Di noemt ze die.

SUPRA - De Georgische feesttafel
http://users.pandora.be/amarcord/soepra01.html

Oud 10 augustus 2003, 12:26   #5
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

[quote="thePiano"]

We hebben direct den Brabaçonne gezongen, en zodra ze haar Belgische identiteitskaart heeft, is het weer tijd voor een Georgisch-Belgische supra!

Ps: mijn vrouw is een echte koningshuis-fan, en prinses Mathilde is haar idool, de Belgische Lady Di noemt ze die.

Beste Piano, 't is niet omdat het Blok de ganse Vlaamse Beweging om zeep heeft geholpen dat je daarom Vlaanderen moet misprijzen. Pas op, ik heb niet gezegd 'de Vlamingen', dat klootjesvolk verdient het misprezen te worden. Breng uw dame wat liefde bij voor ons mooie Vlaanderen, dit zal het integratieproces vergemakkelijken.
Allez, proficiat, en maak er wat van...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:29   #6
Dwarsfluit
Vreemdeling

Dwarsfluit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Wat hebben wij Vlamingen,in Vlaanderen te maken met de gewoonten van de Georgiërs
Blijkbaar heeft uw vrouw onze nationaliteit niet gekregen dankzij haar integratie.
Goede raad;integreer,pas u aan,aan onze gewoonten,normen,cultuur,wetten,taal,enz.....
Wanneer jullie dat niet kunnen moeten jullie consequent zijn,en België verlaten

Dwarsfluit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:38   #7
Witte Krijger
Vreemdeling

Standaard

Pianola
Ocmw veel betalen nu ?

Oud 10 augustus 2003, 12:43   #8
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
The Piano en echtgenote,
HARTELIJK GEFELICITEERD!!
filo
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:44   #9
Dwarsfluit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Krijger
Pianola
Ocmw veel betalen nu ?

Inderdaad,dat begrijp ik ook niet Witte Krijger.
De Piano zit dag en nacht op dit politiek forum.
Leeft deze mens op kosten van de staat
Leeft deze mens op kosten van het O.C.M.W.
Leeft deze mens op kosten van zijn vrouw
Wanneer deze dame geïntegreerd is,wat doet zij voor werk
Oud 10 augustus 2003, 12:47   #10
Twocount
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwarsfluit
Citaat:
Citaat:

Wat hebben wij Vlamingen,in Vlaanderen te maken met de gewoonten van de Georgiërs
Blijkbaar heeft uw vrouw onze nationaliteit niet gekregen dankzij haar integratie.
Goede raad;integreer,pas u aan,aan onze gewoonten,normen,cultuur,wetten,taal,enz.....
Wanneer jullie dat niet kunnen moeten jullie consequent zijn,en België verlaten

Waarom mogen die mensen niet feestvieren op hun manier???
Ze spreekt vloeiend Nederlands, kent ons koningshuis, zal wel al heel wat van onze geschiedenis weten, werkt hier, maar toch vinden de vreemdelingenhaters nog iets om op te kakken: men viert feest met een Georgische feesttafel. Ola, dat kan niet he, een belgisch feest moet het zijn, met biefstuk-friet. Oei, ik ben gisteren Chinees gaan eten, dan zal ik maar in China gaan wonen zeker!! Komaan he zeg, het is niet omdat ge u integreert dat ge uw afkomst moet verloochenen en niks meer met uw roots moogt te maken hebben he. Iedereen viert toch feest op zijn manier zeker. Jongens toch.
Oud 10 augustus 2003, 12:48   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

2x gepost...KNIP
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:51   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Pianola
Ocmw veel betalen nu ?
Dat jij liever "krijger dan gever" bent blijkt wel uit je pseudo...
Hoeveel krijg je zo?
Hopelijk verstand met de jaren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 12:51   #13
Witte Krijger
Vreemdeling

Standaard

Beroepshalve kom ik veel in aanraking met Vlaamse armen en die zien er bijlange niet zo meer uit als die economische profiteurs, gouden horloges,
merkwagens, laatste modellen gsmtoestellen, zo als te zien is op de foton dik en vet gevreten, tafel vol met wijn en goed eten, terwijl onze bloedeigen medeburgers in de rij staan voor een voedselpakket.
Pardon , maar mijn bloed kookt wat zijn wie hier nog
Oud 10 augustus 2003, 13:11   #14
Twocount
Burger

Standaard

Citaat:
Beroepshalve kom ik veel in aanraking met Vlaamse armen en die zien er bijlange niet zo meer uit als die economische profiteurs, gouden horloges,
merkwagens, laatste modellen gsmtoestellen, zo als te zien is op de foton dik en vet gevreten, tafel vol met wijn en goed eten, terwijl onze bloedeigen medeburgers in de rij staan voor een voedselpakket.
Euh, wie zegt dat die mensen op de foto die er gezond uitzien steuntrekkers zijn, piano zijn vrouw werkt hier ook al 4.5 jaar, die zal ook dus geen steun trekken. Tis niet omdat ge toevallig een feest houdt op een andere manier dat daarom uw volledig gastenarsenaal steuntrekker is.
Oud 10 augustus 2003, 13:30   #15
Dwarsfluit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twocount
Citaat:
Euh, wie zegt dat die mensen op de foto die er gezond uitzien steuntrekkers zijn, piano zijn vrouw werkt hier ook al 4.5 jaar, die zal ook dus geen steun trekken. Tis niet omdat ge toevallig een feest houdt op een andere manier dat daarom uw volledig gastenarsenaal steuntrekker is.
Waarom krijgen wij dan nooit een antwoord,wanneer wij vragen wat zij als werk hier doet,en waarom haar man dag en nacht de luxe heeft om zijn tijd op een politiek forum door te brengen
Oud 10 augustus 2003, 13:39   #16
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom krijgen wij dan nooit een antwoord,wanneer wij vragen wat zij als werk hier doet,en waarom haar man dag en nacht de luxe heeft om zijn tijd op een politiek forum door te brengen
Waarom wilt u persé inlichtingen van persoonlijke aard, dit is een politiek forum ! Bij gebrek aan argumenten, en om te misbruiken ?
Mensen met boosaardige bedoelingen mogen/moeten worden gebannen, zij verzieken overal de boel...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 14:44   #17
thePiano

Standaard

[quote="Brugge Veilig en Leefbaar"]
Citaat:

Beste Piano, 't is niet omdat het Blok de ganse Vlaamse Beweging om zeep heeft geholpen dat je daarom Vlaanderen moet misprijzen. Pas op, ik heb niet gezegd 'de Vlamingen', dat klootjesvolk verdient het misprezen te worden. Breng uw dame wat liefde bij voor ons mooie Vlaanderen, dit zal het integratieproces vergemakkelijken.
Allez, proficiat, en maak er wat van...
Natuurlijk Brugge, maar zij is in de eerste plaats toch Belgische hé? Zij spreekt geen woord frans maar ... ook geen vlaams. Maar wel Nederlands en dat is niet hetzelfde als Hollands
Oud 10 augustus 2003, 14:52   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat wat mijn privacy betreft, ik van alle forummers hier, al het meeste heb verteld. Van niemand van jullie weet ik ook maar iets, of nagenoeg niks.

Bovendien, alle privézaken die ik ooit op het net gezet heb, worden om de haverklap misbruikt door boosaardige geesten hier, die de wildste verdraaïngen, pure laster en leugens plaatsen om mij als persoon, onderuit te halen.

Dat op zich is al een goeie waarschuwing aan iedereen die op het net zit, bijzonder voorzichtig te blijven om persoonlijke gegevens in de openbaarheid te gooien.

Maar niemand belet Dwarsfluit, om je belastingsaangifte van de laatste drie jaren op het forum te plaatsen.

Zo weten wij ook iets meer van je, want op dit ogenblik ben jij een gewone anonieme troll die gelijk wie kan zijn. Als je van mij nog een halve gram meer wilt weten over mijn privacy, zal je zelf ook een stap moeten doen
Oud 10 augustus 2003, 15:04   #19
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden maandag, 4 augustus, kreeg ik nog eens goed nieuws in mijn bus vanwege de Stad Antwerpen:
  • "Mevrouw Eteri Tskhomaria-Van Minnebruggen

Wij hebben het genoegen u te melden dat... bla bla...

[size=4]Daar vanaf nu uw Belgische nationaliteit definitief is[/size], hebben wij ook de diensten bevolking en vreemdelingenzaken op de hoogte gebracht....

Hoogachtend,

Antwerpen, district Antwerpen, 30 juli 2003
    Voor de ambtenaar van de Burgerlijke stand,...."

Voila, ik geef toe dat via de [size=6]snel_belg wet [/size]het allemaal nog redelijk snel is gegaan. Op 13 mei jl heb ik die aanvraag ingediend, op 2 juni j.l. hebben wij huiszoeking gehad om te kijken of we wel samenwoonden:

Twee politieagenten kwamen met een vragenlijst: hoeveel tandenborstels, hoeveel washandjes, hoeveel handdoeken, kleerkast van mevrouw, kleerkast van meneer, foto's waar we samen opstonden, enz.... een lijst van enkele bladzijden lang.... en dat was het dan

Het parket heeft dan nog bijna 2 maanden tijd gehad om te kijken of mijn vrouw wel kosjer was en dat was het dan

Dus al bij al, gerekend vanaf 13 mei tot 30 juli, 2 1/2 maand wachten en't was gebakken.

Ik moet volledigheidshalve wel zeggen dat mijn vrouw vloeiend Nederlands beheerst, in oktober a.s. haar diploma verkrijgt van officiële Gerechtstolk/Vertaler Georgisch-Nederlands en andersom, officieël al enkele jaren werkt, en wij reedsl 4 1/2 jaar wettelijk gehuwd zijn. Ik weet niet precies wat de doorslag heeft gegeven, maar geïntegreerd is ze zeker!

Persoonlijk had ik verwacht dat het veel langer zou duren, en zelfs aanvankelijk worden geweigerd.

Niet vergeten dat Georgië op de zwarte lijst van 25 landen staat, die nauwgezet onderzocht worden, nogal wat burgers van Georgische origine in opspraak zijn gekomen wegens fraudezaken enz...

Enfin... ik dacht dat we normaal geweigerd zouden worden en dan in de normale naturaliteitsprocedure zouden vallen, en dat zou dan makkelijk een jaar langer kunnen geduurd hebben.

Eind goed al goed!
Proficiat piano!!! Maar bedenk wel dat al het geweeklaag van u op dit forum onterecht is. Mensen kunnen zich inderdaad inpassen in deze maatschappij maar ze moeten er eerst en vooral zelf aan werken en niet verwachten dat de staat alles doet in hun plaats. Uw vrouw moet inderdaad werken om een diploma te behalen in een vreemde taal daar haar vorig diploma incompatibel was hier in België. Het is dan ook logisch dat ze tot dan jobs moest doen die niet in het verlengde lagen van haar studies. Iemand die dokter is in Polen moet hier een tweetal jaren unief herdoen opdat hij of zij hier aan de slag kan (weet ik uit ervaring).

Maar goed, wat ik wil zeggen is: Proficiat voor de wilskracht die uw vrouw aan de dag legt om er ook hier iets van te maken!!!
Oud 10 augustus 2003, 15:19   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Pianola
Ocmw veel betalen nu ?
Als een vreemdeling met een Belg is gehuwd, en die Belg heeft zelf een inkomen uit arbeid of als zelfstandige, trekt die vreemdeling nooit niks.

Kort gezegd: Mijn vrouw is hier al meer dan vijf jaar, en heeft nog nooit 1 Euro van de staat, stad, OCMW of wat dan ook getrokken, en het feit dat ze nu zelf tot Belg is genaturaliseerd, verandert daar niks aan.

Al die roddelkoek van extreem-rechts en van het VBlok kan je bij deze op de mesthoop gooien. Wat niet betekent dat er geen misbruiken zouden zijn, maar die zijn er ook bij de autochtone Belgen. En elk misbruik moet opgespoord en bestraft worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be