![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Velen willen het VB nu verslaan door
En voor diegenen die het nu nog niet snappen : Dit is ironisch bedoeld |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Nogmaals: onder Vlamingen wint het VB ook in Antwerpen zeer sterk (haalt meer dan 40%). Dat betekent dus gewoon heel simpel dat bij de federale en Vlaamse verkiezingen er opnieuw een 'zwarte' zondag zal plaatsvinden. Immers vreemdelingen mogen niet stemmen bij die verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nog niet. Nu blijkt dat dit werkt om het VB tegen te houden, zullen de andere partijen wel even de wet veranderen. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Weet het niet. Jannsens de communist zijn broodje is gebakken. Ik denk niet dat hij voor een derde ambtstermijn als burgemeester overweegt. Waarom nog al die inspanningen doen voor de rest van zijn partijgenoten? Hij moet er nu al niets meer van hebben. (zeker als ze van vreemde afkomst zijn, de racist!)
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik denk niet dat daar aanvankelijk een strategie achter zat. Na de verkiezingen was men zodanig blij - het was bijna genant om te zien hoe opgelucht ze waren - dat het VB in Antwerpen, Mechelen en Gent niet meer groeide dat men de indruk kreeg dat alles nu opgelost was. Velen zijn die avond beginnen vertellen dat het einde van het VB nabij was. Die gedachte blijft leven omdat ze zo aantrekkelijk is en aangezien de elites in dit land ongelooflijk conformist zijn als het over het Blok gaat lijkt het nu alsof iedereen het is beginnen geloven of tenministe dat geloof niet durdft tegenspreken.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Toch wel grappig dat alle partijen / groeperingen roepen dat ze de overwinning behaald hebben. SP.a roept dat het ze gelukt is FDW af te stoppen (terwijl hij onder autochtonen meer dan 40% heeft gehaald; zonder vreemdelingenstemrecht was de absolute meerderheid in zicht geweest). VB roept dat ze weer gewonnen hebben, maar kunnen er toch ook niet onderuit dat de doelstellingen in de belangrijkste stad niet gehaald zijn.
Het is aandoenlijk dat mensen als Ferremans nu het einde van het VB in zicht zien, even enkele factoren buiten beschouwing latende (vreemdelingenstemrecht, lokale verkiezingen = deels lokale partijen, het niet opkomen van VB in alle gemeentes). In feite is alleen CD&V een echte winnaar. Zij laten wat minder van zich horen en winnen vrijwel overal. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen +0,5% (van 89.213 naar 94.909 stemmen) Lijkt me géén stagnatie! |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat jij mss wilt bedoelen zijn de "nieuwe Belgen". wel die mogen in 2007 ook stemmen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Enkel VB heeft stemmen verloren in Gent. CD&V heeft in meerdere gemeenten wat verloren. Dus VB is de winnaar, met daarop volgend CD&V. Toch niet moeilijk te vatten?
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We mogen trouwens niet vergeten dat het migrantenstemrecht het Belang enorm veel proteststemmen heeft opgeleverd. De paar duizenden stemmen die op 8/10 door niet-Belgen werden uitgebracht wegen daar niet tegen op. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, men wist goed genoeg wat men beoogde met de snel-belg wet...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
nr. 1: Mohamed nr. 2 Mohammed In Brussel zal het wel niet veel anders zijn en ook Antwerpen gaat die kant op. |
|
![]() |