Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 13:42   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Rusland en Georgië

Als de VS een hek willen bouwen om illegalen buiten te houden, dat is bij velen dit forum te klein...

Als de Russen buiten de schreef gaan (Georgië, Tsjetsjenië...) dan hoort of ziet men (bijna) niks...

We hebben in de VS een wss dikbetaalde reporter zitten, die zelfs in een bootje de gevolgen van een orkaan gaat volgen... Maar wat hebben we in Rusland, onze naaste buur zitten? Niemendal...

Citaat:
Rusland zet Georgiërs het land uit

Rusland heeft vrijdag nieuwe stappen gezet in de psychologische oorlogsvoering met buurland Georgië. Ruim 130 Georgiërs, door de Russische autoriteiten illegalen genoemd, werden op het vliegtuig naar huis gezet. Scholen in Moskou kregen van de politie opdracht lijsten aan te leggen van leerlingen met Georgische achternamen.

‘Wat Rusland doet is geen xenofobie, het is een zachte vorm van etnische zuivering’, zei de Georgische minister van Buitenlandse Zaken Gela Bezjuasjvili tegen verslaggevers. Volgens de Russische regering echter vallen de maatregelen strikt binnen de wet. ‘Ik denk dat Tblisi weet wat het moet doen om de betrekkingen weer te normaliseren’, zei Bezjuasvili’s Russische ambtgenoot Sergej Lavrov.

Rusland heeft deze week alle wegtransport en postverkeer met Georgië verbroken en zet de Georgische gemeenschap in Rusland (circa een miljoen mensen) onder druk met bureaucratische pesterij. De directe aanleiding voor de Russische maatregelen was de arrestatie vorige week in Georgië van vier Russische officieren op verdenking van spionage, maar Moskou is al langer uiterst ontevreden over de pro-westerse koers van de Georgische president Michail Saakasjvili. De vier Russische officieren zijn inmiddels vrijgelaten.

De uitgezette Georgiërs werden de afgelopen dagen opgepakt bij politieacties. Ze werden naar een militair vliegveld buiten Moskou gebracht en daar op twee vliegtuigen gezet. ‘Het is vreselijk, we voelen ons als joden in de Tweede Wereldoorlog, niet als mensen’, zei Irina, een Georgische, telefonisch tegen persbureau Reuters. Volgens de vrouw verbleef zij legaal in het land.

Scholen in en rond Moskou hebben van de politie opdracht gekregen lijsten op te stellen van leerlingen met een Georgische achternaam. Een bericht hierover vrijdag in de krant Kommersant werd tegenover buitenlandse persbureaus bevestigd door woordvoerders van scholen en de afdeling onderwijs van de gemeente Moskou. Verschillende scholen zouden hebben geweigerd mee te werken.

De politie zou hebben gehandeld op aanwijzen van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Waarschijnlijk is het de bedoeling met de lijsten illegaal in Rusland verblijvende Georgiërs op te sporen. Volgens Kommersant heeft de politie opdracht de ouders te bezoeken en te controleren of ze aan alle regels voldoen.

Ook bekende Georgiërs die al decennia in Rusland wonen wordt het mes op de keel gezet. De populaire schrijver Grigori Tsjkartisjvili (auteursnaam Boris Akoenin) beklaagt zich er over dat de belastingdienst plots grote belangstelling voor hem heeft. De schilder Zoerab Tsereteli trof hetzelfde lot.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...s_het_land_uit
(seffens krijg ik fonske met zijn sponske weeral op mijn dak)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 oktober 2006 om 13:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 13:48   #2
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Waarover klaagt gij nu weer. Als ge ( terecht) vind dat ander nieuws niet aan bod komt, post het dan zelf( zoals nu).
Ik de kranten komt de crisis tussen Georgie en Rusland allesinds ruim aan bod ( Maar daar zal de betrokkenheid van Karel de Gucht wel verantwoordelijk voor zijn).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 13:50   #3
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Poetin zal logischer wijze gedacht hebben : als Bushke ambetant mag doen, dan mag ik dat ook nah...
Oud 7 oktober 2006, 13:53   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als de VS een hek willen bouwen om illegalen buiten te houden, dat is bij velen dit forum te klein...

Als de Russen buiten de schreef gaan (Georgië, Tsjetsjenië...) dan hoort of ziet men (bijna) niks...

We hebben in de VS een wss dikbetaalde reporter zitten, die zelfs in een bootje de gevolgen van een orkaan gaat volgen... Maar wat hebben we in Rusland, onze naaste buur zitten? Niemendal...
Jajaja...foeifoeifoei stoute Russen....

Ach,na het inzetten van het zwaarste wapen beschikbaar ,onze eigenste Karel Degucht ,is de buitenwereld momenteel eventjes uitgekeken op mogelijkheden ten aanzien van Rusland.Zo simpel is het,Rusland is in groeiende mate energieleverancier en de winter komt er aan,en we zien de "macht" van de OVSE en de EU in werking.......Dus,om te beginnen,moeten de EU (en de OVSE) voorzichtig zijn als het zaken betreft die de Poolse en Roemeense grenzen te buiten gaan...... Wladimir weet dat.... thats life

Moskou is vermoedelijk vooral gekrenkt dat de bewijzen tegen die Russische officieren(ondertussen al afgevoerd naar Siberie????) zo overtuigend waren en de wereld rond op TV zijn geweest (waarom delen de "onderbetaalde" Russiche officieren geld uit aan Georgische staatsburgers achterin auto's?? )

Mogelijk kan Moskou wat "porren" door het steun geven aan wat vechtlustige Ahchazen en dergelijke,maar als die een beetje dezelfde mentaliteit hebben als de Tjetsjenen,dan kan dat zich tegen Moskou richten.

Bovendien zou een groeiend "bondgenootschap" tussen Georgie en Armenie,en geintrigeer vanuit de VS en Turkije ,in dat moeilijke land daar in de Kaukasus voor teveel extra problemen kunnen zorgen voor Moskou...

Het zal wel koelen zonder blazen

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 13:56   #5
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

(seffens krijg ik fonske met zijn sponske weeral op mijn dak)...
en.. wat is uw punt hier nu?

Rusland is even staatskapitalistisch en imperialistisch als de VS.. het zijn gewoon twee rivalen omdat het twee gelijkaardige regimes zijn. Alleen gebruikt Rusland gewoon haar grondstoffen niet goed en is de politieke structuur totaal verouderd.
Het land weegt ook veel minder op de internationale politiek.

wat klaagt ge nu eigelijk aan?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 14:02   #6
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en.. wat is uw punt hier nu?

Rusland is even staatskapitalistisch en imperialistisch als de VS.. het zijn gewoon twee rivalen omdat het twee gelijkaardige regimes zijn. Alleen gebruikt Rusland gewoon haar grondstoffen niet goed en is de politieke structuur totaal verouderd.
Het land weegt ook veel minder op de internationale politiek.

wat klaagt ge nu eigelijk aan?
Correctie, de VS wordt gedomineerd door een oligarchie van corporations. Poetin wil een duidelijk staatskapitalistisch management installeren, waar ondernemers en financie-baronnen, volksparasieten bij uitstek, worden verpletterd. Daarom is Poetin toch nog 1 vlak moreel superieur aan Bush.
Oud 7 oktober 2006, 14:03   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn een paar reden waarom je zo weinig hoort van uit het oosten en het zuiden.

In beide gevallen gaat het over een andere bevolkingsgroep.
In beide gevallen gaat het over delen van de wereld die bijna geen invloed hebben op onze economie.
In beide gevallen gaat het over landen die de laatste 60 jaar voor ons gesloten waren en die als vijand van ons werden beschouwd.

En wat Georgië aangaat kan en mag Europa zich niet direct uiten over zijn mening van wat daar gebeurt, omdat Georgië zich bij de EU en NATO wil aansluiten en zich volledig van Rusland wil los maken.

Moskou is dus bezig zijn dictatorale macht te verliezen over zijn oude koloniën.

Want zo moet je landen als Georgië zien. En het is dus zeer gevaarlijk voor de rest van de wereld om zich in de binnenlandse politiek van Rusland te mengen of om daar een mening over te geven zonder een van beide partijen tegen zich te krijgen.

Dit terwijl je de USA eigenlijk als onze bezetter moet zien en men dus steeds iedereen op de hoogte moet houden van wat deze doet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 14:05   #8
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, de VS wordt gedomineerd door een oligarchie van corporations. Poetin wil een duidelijk staatskapitalistisch management installeren, waar ondernemers en financie-baronnen, volksparasieten bij uitstek, worden verpletterd. Daarom is Poetin toch nog 1 vlak moreel superieur aan Bush.
wel ok , minder inferieur, i agree
Oud 7 oktober 2006, 14:08   #9
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
wel ok , minder inferieur, i agree
Ben jij trouwens nog welkom bij jouw rechtse broeders wanneer je ondernemers uitmaakt voor volksparasieten?
Oud 7 oktober 2006, 14:12   #10
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ben jij trouwens nog welkom bij jouw rechtse broeders wanneer je ondernemers uitmaakt voor volksparasieten?
hmmm, behoeft wel een lichte nuance hoor.
ik geloof niet dat een kruidenierszaak een volksparasiet is. Hoegenaamd niet!

Maar een ondernemer met 300 arbeiders onder zich waarmee hij kan spelen alsof het willoze radertjes zijn in een veel te liberaal superkapitalisme.. neen; daar geloof ik niet in. Dat is idd volksparasitisme. De ondernemer moet aan winstverdeling doen, zo niet is het geaccumuleerd kapitaal idd parasitisme.
Oud 7 oktober 2006, 14:13   #11
Praetorian

Standaard

Citaat:
hmmm, behoeft wel een lichte nuance hoor.
ik geloof niet dat een kruidenierszaak een volksparasiet is. Hoegenaamd niet!

Maar een ondernemer met 300 arbeiders onder zich waarmee hij kan spelen alsof het willoze radertjes zijn in een veel te liberaal superkapitalisme.. neen; daar geloof ik niet in. Dat is idd volksparasitisme. De ondernemer moet aan winstverdeling doen, zo niet is het geaccumuleerd kapitaal idd parasitisme.
Dat zijn middenstanders, ondernemers beschouw ik als mensen die meerwaarde stelen van hun arbeiders.
Probleem is wel dat middenstanders soms de aspîratie hebben om ook een parasiet te worden en het liberalistisch gelul ook willen uitdragen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 7 oktober 2006 om 14:14.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 14:17   #12
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dat zijn middenstanders, ondernemers beschouw ik als mensen die meerwaarde stelen van hun arbeiders.
Probleem is wel dat middenstanders soms de aspîratie hebben om ook een parasiet te worden en het liberalistisch gelul ook willen uitdragen.
dat ligt aan het systeem waarin we zitten en niet aan die mens zelf volgens mij.
Oud 7 oktober 2006, 14:56   #13
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dat ligt aan het systeem waarin we zitten en niet aan die mens zelf volgens mij.
Wat is uw punt nu in feite?
Oud 7 oktober 2006, 14:59   #14
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Waarover klaagt gij nu weer. Als ge ( terecht) vind dat ander nieuws niet aan bod komt, post het dan zelf( zoals nu).
Ik de kranten komt de crisis tussen Georgie en Rusland allesinds ruim aan bod ( Maar daar zal de betrokkenheid van Karel de Gucht wel verantwoordelijk voor zijn).
Fonske... Als U onder het door mij aangehaalde artikel met uw muis (rechterknop ingedrukt gaat), dan ziet u staan:

Citaat:
(seffens krijg ik fonske met zijn sponske weeral omijn dak)...

seffens krijg ik fonske met zijn sponske weer
Oud 7 oktober 2006, 15:03   #15
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wat is uw punt nu in feite?
mijn punt was dat gij geen punt had
Oud 7 oktober 2006, 15:56   #16
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonske... Als U onder het door mij aangehaalde artikel met uw muis (rechterknop ingedrukt gaat), dan ziet u staan:

seffens krijg ik fonske met zijn sponske weer
lol!
die is goed zeer slim gevonden muisje
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 16:13   #17
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat gij u zo geviseerd voelde door mij.
Oud 7 oktober 2006, 16:37   #18
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Ik wist niet dat gij u zo geviseerd voelde door mij.
Nee, ik voel me niet door U geviseerd...

Maar in de muizenwereld kent men natuurlijk de trekken van de linkse ratten...

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 oktober 2006 om 16:38.
Oud 7 oktober 2006, 19:00   #19
Chipie
Banneling

Standaard

Voor de verandering...
Citaat:
Kritische Russische journaliste vermoord

De bekende Russische journaliste Anna Politkovskaja is in haar huis in Moskou doodgeschoten. Ze werd dood in een lift van haar appartementencomplex aangetroffen, aldus het Russische persbureau Interfax. Bij haar lichaam lag een pistool met vier kogels.

De 48-jarige Politkovskaja werkte voor de kritische krant Novaja Gaseta. Ze schreef onder meer kritische artikelen en reportages over de oorlog in Tsjetsjenië en uitte scherpe kritiek op het beleid van president Vladimir Poetin.

Politkovskaja betichtte het Russische leger voortdurend van mensenrechtenschendingen in de strijd tegen de Tsjetsjeense separatisten.

Vergiftigd

Toen Politkovskaja in 2004 naar Beslan wilde om verslag te doen van de dramatisch verlopen gijzeling van schoolkinderen, werd ze aan boord van het vliegtuig vergiftigd. Ze heeft altijd de Russische geheime dienst hiervoor verantwoordelijk gehouden.

De moeder van twee kinderen trad in 2002 op als bemiddelaar toen in Moskou een theater was bezet door Tsjetsjeense strijders.

Werk

Een lid van de hoofdredactie van haar krant zei zaterdag dat Politkovskaja is vermoord vanwege haar werk. "Ik kan geen ander motief bedenken", zo zei hij tegen buitenlandse journalisten.

De journaliste werd geregeld bedreigd. Ze verklaarde enkele jaren geleden tegen de BBC dat de doodsbedreigingen voor haar juist een aansporing waren haar kritische journalistieke werk voort te zetten.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=843390&c=21
Tja...
Oud 7 oktober 2006, 19:08   #20
Fonske
Gouverneur

Standaard

Dit keer geen verborgen boodschap voor mij?

Om 'on topic' te blijven, is niet ooit eens een reportage geweest over die journaliste op canvas? Werd ze trouwens ooit niet eens gedrogeerd op het vleigtuig op weg naar Beslan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be