Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 01:27   #1
Ta'azir
Burger

Standaard Hoe zit het met de verkiezingsfolders ?

Hoe zit het in de andere gemeenten met de verkiezingsfoldertjes die onze brievenbussen overspoelen ?????
Ik heb de indruk dat de tjeeven met de grootste schrik zitten, want als ik nog maar een half foldertje of kaartje van de sossen, de blauw of de vlamingen in mijn bus krijg zitten er minsten vijf van de tjeeven in....

k'ga ze allemaal bijhouden en na de verkiezingen per postpakket via "port betaald door de bestemmeling" terugsturen naar de opper-tjeef..... dan zullen ze bij de volgende kiesronde misschien een beetje meer rekening houden met de "brievenbus-vervuiling"..... het verschil is echt overdreven.... en om het stemmetje te winnen kunnen nog geen honderduizend lelijke smoelen-kaartjes de doorslag geven.... zelfs al hangen ze die aan de deurklink in plaats van in de bus te droppen ! en dan maar lullen dat ze met het milieu begaan zijn....
Oud 4 oktober 2006, 09:54   #2
Totoff
Vreemdeling

Standaard

Daarom doet onze partij dit anders. Wij zijn voor het terugbrengen van sociaal contact, hiervoor hebben wij 2 propagandatechnieken ontwikkelt.
1. Men gaat naar onze site http://www.totoffclowns.been print het programma uit, als ge het gelezen hebt, geeft ge het door aan uw buurman(vrouw) en zo gaat dat door de ganse straat. Kan misschien wat moois uit groeien.
2. Weer naar de site of Dé Radio en u beluisterd onze toespraken en leert ze vanbuiten ( duurtijd: 1 min.), daarna gaat u naar het café en bij pot en pint reciteert u onze toespraak van de dag. U zal er niet alleen nieuwe vrienden maar ook een stevige reputatie aan overhouden. Op deze manier zwengelen wij reeds de middenstandseconomie aan nog vvor verkozen te zijn. Anderen kunnen dat nog niet tijdens hun ambtsperiode.
Totoff is offline  
Oud 4 oktober 2006, 12:29   #3
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit het in de andere gemeenten met de verkiezingsfoldertjes die onze brievenbussen overspoelen ?????
Ik heb de indruk dat de tjeeven met de grootste schrik zitten, want als ik nog maar een half foldertje of kaartje van de sossen, de blauw of de vlamingen in mijn bus krijg zitten er minsten vijf van de tjeeven in..
Dat verschilt uiteraard van gemeente tot gemeente, misschien dat je best even kan vermelden over welke gemeente het gaat.

Coekie
Coekie is offline  
Oud 4 oktober 2006, 12:38   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat de tjeeven met de grootste schrik zitten, want als ik nog maar een half foldertje of kaartje van de sossen, de blauw of de vlamingen in mijn bus krijg zitten er minsten vijf van de tjeeven in....

k'ga ze allemaal bijhouden en na de verkiezingen per postpakket via "port betaald door de bestemmeling" terugsturen naar de opper-tjeef..... dan zullen ze bij de volgende kiesronde misschien een beetje meer rekening houden met de "brievenbus-vervuiling"..... het verschil is echt overdreven.... en om het stemmetje te winnen kunnen nog geen honderduizend lelijke smoelen-kaartjes de doorslag geven.... zelfs al hangen ze die aan de deurklink in plaats van in de bus te droppen ! en dan maar lullen dat ze met het milieu begaan zijn....
In Dendermonde hetzelfde, de helft van de verkiezingsbrochures zijn van de SP.a. Ze moeten heel veel geld in kas hebben om dit te bekostigen. Van de algemene brochure van SP.a heb ik al 3 exemplaren. Je vraagt je af hoe dit geörganiseerd is, want altijd dezelfde brochure krijgen lijkt mij weggesmeten geld.
Geertje is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:17   #5
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Dat verschilt uiteraard van gemeente tot gemeente, misschien dat je best even kan vermelden over welke gemeente het gaat.

Coekie
boven de titel van mijn topic kan je zien dat het over de gemeente
1840 LONDERZEEL gaat waar de "tjeeven" bij de vorige verkiezingen twee/derde meerderheid behaalden.....

ze regeren hier al sinds jaar en dag alsof we in een feodaal stelsel leven en vinden van zichzelf dat ze "goed bezig" zijn........

alhoewel ik me begin af te vragen waarom ze zo massaal onze brievenbussen/deurbellen aanvallen de laatste twee weken........

zijn ze écht zooooo machtsgeil ??? verdienen ze er zoooooo véél aan ???? (wie aan't potje zit likt eraan ????) of beginnen ze echt schrik te krijgen dat de burgers hun gaan afrekenen op de laatste jaren vol geblunder in plaats van een deftig bestuur ?

O ja, bijna vergeten.... tot vandaag is de score van het drukwerk in mijn bus tijdens de laatste twee weken (wie weet wat er morgen nog in de bus valt) :

CD&V/NVA 48 verschillende folders (soms ganse boekjes) en andere drukwerkjes

SP/A 12 verschillende folders en andere drukwerkjes

VLD 8 verschillende folders en andere drukwerkjes

VB 6 verschillende folders en andere drukwerkjes

GROEN! 5 verschillende folders en andere drukwerkjes

Opvallend groot verschil.......... dat mij er zeker zal aan herinneren om zondag aan alle 48 folders te denken en mijn keuze te laten vallen op andere minder machtsgeile kandidaten.... keuze genoeg in onze gemeente.

Laatst gewijzigd door Ta'azir : 5 oktober 2006 om 14:26.
Ta'azir is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:19   #6
jornob
Vreemdeling

Standaard

vooral cd&v-nva overspoelt de brievenbus hier in antwerpen.
jornob is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:39   #7
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Liever twintig folders van CD&V, of SP.a, of VLD of zo in mijn bus, dan één van het Vlaams Belang, want dat is er één teveel.
luvali is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:51   #8
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Liever twintig folders van CD&V, of SP.a, of VLD of zo in mijn bus, dan één van het Vlaams Belang, want dat is er één teveel.
de CD&V Londerzeel realiseren zich niet dat "TROP" zoals Polle Pijp altijd aanhief "écht" "TE VEEL" is !

en by the way....... recht op vrije meningsuiting is volgens u blijkbaar alléén geldig voor sommige partijen en voor andere niet.... schonen democraat zijde gij...... "tjeef" zeker ?

Laatst gewijzigd door Ta'azir : 5 oktober 2006 om 14:53.
Ta'azir is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:10   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Gisteren een folder met inspiratie gezien van VB Ninove. De tekening en vorm van een sigaar langs beide buitenkanten met de tekst "Voor u het weet bent u weer 6 jaar de sigaar"
Toch goe gevonden... eindelijk wat humor in plaats van geslijm....
lantjes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:59   #10
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
de CD&V Londerzeel realiseren zich niet dat "TROP" zoals Polle Pijp altijd aanhief "écht" "TE VEEL" is !

en by the way....... recht op vrije meningsuiting is volgens u blijkbaar alléén geldig voor sommige partijen en voor andere niet.... schonen democraat zijde gij...... "tjeef" zeker ?
omdat ik liever geen folders van het VB in mijn brievenbus krijg, ben ik volgens U tegen de vrije meningsuiting, leg eens uit, want dat begrijp ik niet. Als ge het tenminste kunt uitleggen, want aan uw post te zien komt er niet veel fameus uit. Probeer het zonder schelden, of is uw niveau zo hoog niet?
Mag ik van U dan niet zelf beslissen wat ik graag in mijn brievenbus krijg? Het is toch mijn brievenbus.
Dat is pas tegen de vrije meningsuiting.
Als ze die folders, er graag insteken, doen ze maar, maar ik mag toch wel zelf beslissen of ik er blij mee ben of niet.
luvali is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:03   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in één van die verkiezingsprogramma's lieten ze een aantal kandidaten zien die huis aan huisbezoek deden.

Ik weet niet meer over welke partij het ging (CDV/NVA denk ik ) waarbij iemand aan de deur gewoonweg zei dat hij niet was geïnteresseerd en evenmin een foldertje wou hebben.

Nadat de deur gesloten was, kieperde de vrouwelijke kandidate toch wel snel nog zo'n folder in de bus zeker?

Ik zou ervan doodvallen! denkt ze nu écht dat die mens d�*�*rdoor zijn stem gaat veranderen?
circe is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:07   #12
laurensje
Burgemeester

Standaard

Ik krijg (in Brasschaat) Bijna alleen VB folders.Af en toe misschien ook eens een verdwaalde CD&v'er of VLD'er.Nooit SPA. of Groen.
laurensje is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:09   #13
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gisteren in één van die verkiezingsprogramma's lieten ze een aantal kandidaten zien die huis aan huisbezoek deden.

Ik weet niet meer over welke partij het ging (CDV/NVA denk ik ) waarbij iemand aan de deur gewoonweg zei dat hij niet was geïnteresseerd en evenmin een foldertje wou hebben.

Nadat de deur gesloten was, kieperde de vrouwelijke kandidate toch wel snel nog zo'n folder in de bus zeker?

Ik zou ervan doodvallen! denkt ze nu écht dat die mens d�*�*rdoor zijn stem gaat veranderen?
dat doen ze dus allemaal, ik zou liever geen enkele folder in mijn bus krijgen, maar dat gaat blijkbaar niet.
Ik vind al die folders weggegooid geld. Dat geld kon anders besteed worden.
luvali is offline  
Oud 5 oktober 2006, 21:04   #14
laurensje
Burgemeester

Standaard

ik begin mij bijna beledigt te voelen dat Belang mij als potentieel VB'er ziet
laurensje is offline  
Oud 5 oktober 2006, 21:43   #15
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat waarschijnlijk een coalitie binnenrijven. Beste punt ;Ik ben tegen alles wat ook maar met het VB te maken heeft. Ik voel het ,je gaat een grote worden.
koewachtenaar is offline  
Oud 5 oktober 2006, 21:53   #16
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
U gaat waarschijnlijk een coalitie binnenrijven. Beste punt ;Ik ben tegen alles wat ook maar met het VB te maken heeft. Ik voel het ,je gaat een grote worden.
mijn volgende post lezen, was te vermoeiend zeker?
luvali is offline  
Oud 5 oktober 2006, 22:06   #17
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
omdat ik liever geen folders van het VB in mijn brievenbus krijg, ben ik volgens U tegen de vrije meningsuiting, leg eens uit, want dat begrijp ik niet. Als ge het tenminste kunt uitleggen, want aan uw post te zien komt er niet veel fameus uit. Probeer het zonder schelden, of is uw niveau zo hoog niet?
Mag ik van U dan niet zelf beslissen wat ik graag in mijn brievenbus krijg? Het is toch mijn brievenbus.
Dat is pas tegen de vrije meningsuiting.
Als ze die folders, er graag insteken, doen ze maar, maar ik mag toch wel zelf beslissen of ik er blij mee ben of niet.
Als je liever een brievenbus hebt zonder folders dan hangt ge er gewoon een stickertje op met de boodschap dat ge geen ongeadresseerde publiciteit in uw bus wilt, simpel toch niet ??

en by the way....... ge hebt er géén idee van wat schelden is..... ooit eens een politiek debat live bijgewoond ????????? waar ze u gratis voor rotte vis uitmaken en afsnauwen en zowaar in de hoek drijven door "Blauwe democraten" (ook al behoor je tot dezelfde partij) en "Democratische Tjeeven" omdat je per toeval een vraag omtrent de wapenwet durft te stellen waarop ze géén antwoord kunnen (willen) vinden????? als een ganse zaal zijn mond ervan openvalt omdat ze je overbulderen al roepend en al tierend dat ge beter bij het VB zou gaan..... bij de nazi's..... dat is pas schelden ! en dat mijn beste laat ik aan de experts ter zake over.... hun IQ is zooooo hoog dat ze mij in scheldtirrades gemakkelijk zullen overklassen en ik laat hun dan ook die eer !

en vrije meningsuiting is "het recht om eender welk geschreven of gesproken woord" te verkondigen......maar niemand heeft het recht zijn mening aan een ander op te dringen met niet-rationele middelen...... aan u om het te beoordelen of veroordelen, als schijnen niet al onze politiekers dit te begrijpen !
Oud 5 oktober 2006, 22:16   #18
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als je liever een brievenbus hebt zonder folders dan hangt ge er gewoon een stickertje op met de boodschap dat ge geen ongeadresseerde publiciteit in uw bus wilt, simpel toch niet ??

en by the way....... ge hebt er géén idee van wat schelden is..... ooit eens een politiek debat live bijgewoond ????????? waar ze u gratis voor rotte vis uitmaken en afsnauwen en zowaar in de hoek drijven door "Blauwe democraten" (ook al behoor je tot dezelfde partij) en "Democratische Tjeeven" omdat je per toeval een vraag omtrent de wapenwet durft te stellen waarop ze géén antwoord kunnen (willen) vinden????? als een ganse zaal zijn mond ervan openvalt omdat ze je overbulderen al roepend en al tierend dat ge beter bij het VB zou gaan..... bij de nazi's..... dat is pas schelden ! en dat mijn beste laat ik aan de experts ter zake over.... hun IQ is zooooo hoog dat ze mij in scheldtirrades gemakkelijk zullen overklassen en ik laat hun dan ook die eer !

en vrije meningsuiting is "het recht om eender welk geschreven of gesproken woord" te verkondigen......maar niemand heeft het recht zijn mening aan een ander op te dringen met niet-rationele middelen...... aan u om het te beoordelen of veroordelen, als schijnen niet al onze politiekers dit te begrijpen !
neen mijn beste, die sticker telt blijkbaar niet voor verkiezingsdrukwerk, om de een of andere duistere reden, wordt dit niet bij ongeadresseerde reclame gerekend.
luvali is offline  
Oud 5 oktober 2006, 23:06   #19
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
neen mijn beste, die sticker telt blijkbaar niet voor verkiezingsdrukwerk, om de een of andere duistere reden, wordt dit niet bij ongeadresseerde reclame gerekend.
zou die duistere reden politiek-analfabetisme kunnen zijn ??? want in onze gemeente is't van t'zelfde laken een broek !
Oud 5 oktober 2006, 23:35   #20
Luddo
Minister

Standaard

In Turnhout komt de meeste reclame van de SP.A, de VLD, de CD&V, wat van het Vlaams Belang maar vooral van de N-VA die voor het eerst r opkomt, en dan nog apart. Zij hebben blijkbaar een ezel die geld schijt! Op heel die lijst staan er slechts twee die ik ken, één die ik ken uit 44 jaar Vlaamse Beweging in de regio en nog een jonge Iraniër die echter niets met "het Vlaams" te maken heeft. Ik heb zo een stil vermoeden dat ze alleen opkomen om het Vlaams Belang stemmen af te nemen.
Dat zou natuurlijk goed gezien zijn van de CD&V!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be