![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 oktober 2006 om 17:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Vlak voor de verkiezingen moest hij wel een stunt uithalen, getuige zijn recente uitspraken over de talenkennis van onze Waalse landgenoten.
Nu wordt duidelijk dat we van den Yves niet veel spectaculairs zullen moeten verwachten. Het is nu eenmaal een Belgisch gegeven: de Vlamingen knikken met het hoofd, de Walen schudden ermee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan is het zaak een beetje wijn bij veel water te doen, een tsjeef blijft een tsjeef ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 oktober 2006 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is de enige, ik herhaal de enige die op dit ogenblik zowel durft te spreken, als met reeële macht kan spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hij gaat al op de buik voor dat hij federaal premier is.... je moest verhofstadt eens bezig horen voor hij in de regering zat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Leterme en de huidige CD&V genieten voor mij het voordeel van de twijfel.
De uitspraken van Leterme hebben , voor zover ik kan zien, geen strubbelingen veroorzaakt binnen de CD & V. Vroeger was dat wel eens anders, met de uitspraken van Vanderbrande. Er is een brede concensus aan het groeien dat een verdere evolutie naar bredere zelfstandigheid de beste kans is voor Vlaanderen, anders stagneren we in vergelijking met het buitenland. Het enige riscio dat ik zie is de behoudsgezinde houding van ACW-ACV en dit wegens hun heilige schrik voor splitsing van de sociale zekerheid en daardoor het verlies van hun inkomsten. Reken maar dat Vlaanderen de uitbetaling van de werkloosheid aan sociale secretariaten zal toevertrouwen wat veel goedkoper is. Daarom lijkt mij de beste garantie te zijn opdat CD&V op zijn élan verder gaat, is een stem voor NV&A om het risico op een scenario tsjeven 2 te vermiijden. Bovendien hebben ze nog de knapste koppen. Denken we maar aan het uitvlooien van de miljarden tranfers ism de Warande groep. In VB hebben ze zelfs geen studiedienst en het geld wordt gepompt in een propagandadienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wel, ik ben ook huiverig tgo de tjeefse mentaliteit, maar was wel aangenaam verrast toen ik tijdens het RTBf nieuws een fragment zag waarin Leterme zijn stappen naar de staatshervorming motiveert naar die Waalse werkgevers toe. Hij gaf de indruk het te menen, en zei op onomfloerste wijze waar het om ging. Geen gedraai en gekonkel, geen gepaai. Ik kon zelf even mijn oren niet geloven. Als dat 'gespeeld' was, dan is hij een verdomd goed acteur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Maar het bevogdhedenlijstje is wel zeer kort ... geen splitsing van justitie, geen splitsing van de sociale zekerheid... en niet raken aan de transfers.
Dan heeft het helemaal niets meer met confederalisme te maken; Dan mag vlaanderen enkel ebslissen om meer werklozen te schorsen maar niet om het geld te houden. Of nu ..ze mogen meer flitspalen zetten, maar het geld flitst naar wallonie. Als je al met een minimale eisenbundel naar de tafel stap dan blijft er allciht niet veel over. Denken we maar aan de eis tot splitsing van b-h-v. En dan nog is er de vraag welke prijs men betaald voor die kruimels. In het verleden is gebleken dat die verdomd hoog is. Men zou beter een weigeringsfront vormen tegen belgie zodat men meteen kan onderhandelen over de splitsing van de SZ? justitie etc. Zodat er sprake is van echt confederalisme . Het confederalisme is bij de cdenv al begraven voor de verkiezingen het vage verantwoord federalisme kompt in de plaats... Dat is ongezien. men begraaft het eigen programma al voor de verkiezingen en stapt al met de eeuwige transfers als cadeau naar de onderhandelingstafel en vraagt een aalmoes. Zelfs verhofstadt wachtte tot na de verkeizingen om zijn programma te begraven. Leterme doet het nu al. Verantwoord federalisme begot. Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 oktober 2006 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als men alles op tafel gooit in één keer wordt er zelfs niet gepraat. Het is bij het dessert dat men de buit binnen haalt. Win win you know. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat gedaas met Wallonië hier nog lang aansleept, dan ben ik hier ook weg. Laat maar iemand anders betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u serieus bent dan zal u als u geen 'Non, non, non' wil bereiken nochthans maar twee opties hebben: - ofwel weer op de meest waanzinnige tegeneisen van de franstaligen ingaan. - ofwel op zijn minst de bereidheid hebben om - indien nodig - Belgique op te blazen. Als Leterme de tweede optie niet kiest is het duidelijk wat het zal worden imo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is er maar 1 manier om de Franstaligen te dwingen van te luisteren en zich neer te leggen bij de meerderheid. ALLE, (ja ALLE) Vlaamse partijen die zich er schriftelijk toe verbinden geen Belgsiche regering te maken als deze 3 zaken niet gesplitst zouden worden. En gewoon tegen de Walen zeggen : dit zal worden uitgevoerd, of er is geen Belgie meer. Het Vlaamse parlement roept dan de onafhankelijkheid uit en dag Belgique....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Leterme is inderdaad geen gevaarlijk man....
Die heeft al ne pot vaseline gekocht voor binnen een half jaar om het Di Rupo gemakkelijk te maken en voor zichzelf minder pijnlijk.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af wat de n-va'ers van dat vroegtijdig begraven van
het confederalisme vinden en van het betonneren vand e transfers etc... na de verkiezingen tootn leterme steeds zijn ware gelaat. Hij zal nog wel een paar keer straffe uitspraken doen, maar zijn eisen zijn wat ze zijn. Het waalse land afreizen voor kruimels en voor het premierschap ... anders zou hij de walen zo niet paaien uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Om te eindigen als Verhofstadt? Dat hij zich nog maar eens goed bezint...