Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 21:44   #1
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard Deze verkiezingen waren grappig & triestig tegelijkertijd

Ik heb gisteren enorm veel plezier gehad, plezier met het zien hoe al die politici het weeral eens niet snapten, politici die een status quo als overwinning bezien, politici die hun verlies als een overwinning op het kwade & duistere VB zien...

De bollekes kermis was weer de moeite, maar toch ben ik ook triest, niet omdat een "ondemocratische" partij gegroeid is, maar triest, omdat het nog maar eens overduidelijk is dat de politici niet inzien wat de problemen zijn.

Neem nu eens de reactie van onze De Croo, volgens deze randdiebiel waren de stemmen voor het VB niet voor een ander beleid, maar gewoon om De Croo te pesten, en onze Patrick in Antwerpen, die een stabilisering van het VB ziet als overwinning van de eeuw, een mirakel, een teken des gods! (ok, 'k overdrijf mischien een klein beetje nu, maar als je die De Win zag klaarkomen is't precies de waarheid), en de nagel aan de doodskist van het VB!

Wel, ik vrees dat er in Antwerpen geen bal zal verbeteren, net zoals in zogoed als alle andere kantons/gemeentes, waarom zou het ook? De meeste van onze politici weten nu eenmaal al jaren niet meer wat er onder de mensen leeft, ze zijn blind geworden voor de problemen van onze maatschappij, en staren zich blind op het wild gebrul van het VB.

Binnen een 6tal maand zijn het weer verkiezingen, en ik verwacht nog meer winst voor het VB, nog meer grappige beelden van politici die haast uit de bek schuimen, en beelden van een land dat steeds verder de dieperik ingaat.

Het lijkt allemaal wel grappig, maar het is in & intriest
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:47   #2
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Het is idd echt in en in triest.
Het is ook heel erg jammer dat niet iedereen dat inziet, en de politici allerminst.
Veerle23 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:57   #3
Jo Creten
Schepen

Standaard

lachen is gezond, ook met je miserie
Jo Creten is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:14   #4
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
lachen is gezond, ook met je miserie
Zoals Van Hecke dat deet op de VRT?
Oud 9 oktober 2006, 22:22   #5
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb gisteren enorm veel plezier gehad, plezier met het zien hoe al die politici het weeral eens niet snapten, politici die een status quo als overwinning bezien, politici die hun verlies als een overwinning op het kwade & duistere VB zien...

De bollekes kermis was weer de moeite, maar toch ben ik ook triest, niet omdat een "ondemocratische" partij gegroeid is, maar triest, omdat het nog maar eens overduidelijk is dat de politici niet inzien wat de problemen zijn.

Neem nu eens de reactie van onze De Croo, volgens deze randdiebiel waren de stemmen voor het VB niet voor een ander beleid, maar gewoon om De Croo te pesten, en onze Patrick in Antwerpen, die een stabilisering van het VB ziet als overwinning van de eeuw, een mirakel, een teken des gods! (ok, 'k overdrijf mischien een klein beetje nu, maar als je die De Win zag klaarkomen is't precies de waarheid), en de nagel aan de doodskist van het VB!

Wel, ik vrees dat er in Antwerpen geen bal zal verbeteren, net zoals in zogoed als alle andere kantons/gemeentes, waarom zou het ook? De meeste van onze politici weten nu eenmaal al jaren niet meer wat er onder de mensen leeft, ze zijn blind geworden voor de problemen van onze maatschappij, en staren zich blind op het wild gebrul van het VB.

Binnen een 6tal maand zijn het weer verkiezingen, en ik verwacht nog meer winst voor het VB, nog meer grappige beelden van politici die haast uit de bek schuimen, en beelden van een land dat steeds verder de dieperik ingaat.

Maar welk ander beleid wilt u dan? Ik woon niet in de stad dus ken de problemen daar niet. Wat ik wel ergerlijk vindt is dat van de immigratiestop dat terwijl we echt overal werkvolk tekortkomen en nu werken bijvoorbeeld de polen (eu burgers nota bene) hier in de illegialiteit gewoon omdat vakbonden zoals abvv niet teveel macht wil verliezen. Een schande noem ik zoiets maar ja het vb vind dat waarschijnlijk goed. Dus voor wie moet je dan federaal nog stemmen om deze onrechtvaardigheid te laten verdwijnen. De vld, de partij van leugenachtige "liberalen"?
Je krijgt stilaan maar 2 keuzes, het huidige zeer slecht beleid of een waarschijnlijk slecht beleid met vb en dan cd&v-nva (kan goed maar kan ook heel slecht zijn). Het liefst zou ik een cd&v-nva, vld in de meerderheid willen zien maar dan een vld van echt liberalen
Oud 9 oktober 2006, 22:30   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Maar welk ander beleid wilt u dan? Ik woon niet in de stad dus ken de problemen daar niet. Wat ik wel ergerlijk vindt is dat van de immigratiestop dat terwijl we echt overal werkvolk tekortkomen en nu werken bijvoorbeeld de polen (eu burgers nota bene) hier in de illegialiteit gewoon omdat vakbonden zoals abvv niet teveel macht wil verliezen. Een schande noem ik zoiets maar ja het vb vind dat waarschijnlijk goed. Dus voor wie moet je dan federaal nog stemmen om deze onrechtvaardigheid te laten verdwijnen. De vld, de partij van leugenachtige "liberalen"?
Je krijgt stilaan maar 2 keuzes, het huidige zeer slecht beleid of een waarschijnlijk slecht beleid met vb en dan cd&v-nva (kan goed maar kan ook heel slecht zijn). Het liefst zou ik een cd&v-nva, vld in de meerderheid willen zien maar dan een vld van echt liberalen
Welk beleid ik wil? Een beleid dat in dienst staat van de Belg (of Vlaming, geen zin om over nationalisme te zeiken momenteel ), voor de Belg (of Vlaming) en dat door de Belg (of Vlaming) aangepakt kan worden.

Ik wil een beleid waar de burger volledige inzage krijgt in het bestuur, of toch een zo groot mogelijke inzage, een beleid waar iedereen kan zien waarom welke werken uitgevoerd worden bv, wie die beslissingen nam, hoeveel het kost tot op de cent & wie de werken uitvoert & waarom (wat waren de offertes van de andere bv?), een beleid dat cummuls onmogelijk maakt, een beleid dat werkt aan de economie, in plaats van de economie te verneuken met god weet hoeveel posten, kabinettten, studieburelen & god weet wat nog allemaal, een beleid dat geld niet langs deuren & ramen wegkieperd, maar verstandig omspringt met de fondsen die we hebben, en dus niet steeds nieuwe & andere vormen van belastingen moet bedenken.

Ik wil een beleid dat open is, duidelijk is, en geen wetten door ons strot ramt die we niet kunnen aanvechten, referenda, directe democratie, dit zijn zaken die ik wil zien.

/rant
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 oktober 2006 om 22:31.
Amon_Re is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:35   #7
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welk beleid ik wil? Een beleid dat in dienst staat van de Belg (of Vlaming, geen zin om over nationalisme te zeiken momenteel ), voor de Belg (of Vlaming) en dat door de Belg (of Vlaming) aangepakt kan worden.

Ik wil een beleid waar de burger volledige inzage krijgt in het bestuur, of toch een zo groot mogelijke inzage, een beleid waar iedereen kan zien waarom welke werken uitgevoerd worden bv, wie die beslissingen nam, hoeveel het kost tot op de cent & wie de werken uitvoert & waarom (wat waren de offertes van de andere bv?), een beleid dat cummuls onmogelijk maakt, een beleid dat werkt aan de economie, in plaats van de economie te verneuken met god weet hoeveel posten, kabinettten, studieburelen & god weet wat nog allemaal, een beleid dat geld niet langs deuren & ramen wegkieperd, maar verstandig omspringt met de fondsen die we hebben, en dus niet steeds nieuwe & andere vormen van belastingen moet bedenken.

Ik wil een beleid dat open is, duidelijk is, en geen wetten door ons strot ramt die we niet kunnen aanvechten, referenda, directe democratie, dit zijn zaken die ik wil zien.

/rant
Er is geen één partij die deze standpunten in haar programma heeft, denk ik toch
Oud 9 oktober 2006, 23:01   #8
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Er is geen één partij die deze standpunten in haar programma heeft, denk ik toch
Bizar eh?
Amon_Re is offline  
Oud 9 oktober 2006, 23:02   #9
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bizar eh?
ja zeer zeker, maar niemand geeft graag macht uit handen
Oud 9 oktober 2006, 23:08   #10
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ja zeer zeker, maar niemand geeft graag macht uit handen
Vergeet ook niet al die €'s
Amon_Re is offline  
Oud 9 oktober 2006, 23:32   #11
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Geraardsbergen? Ik ken de gemeente niet maar hoe jullie je stad runnen dat trekt op niets he. Ge zou daar beter wa progressiever zijn zodat ge ook iets zo betekenen. Wie komt er ooit eens in geraardsbergen? Iemand die zijn tank bijna leeg eens maar voor de rest wil daar niemand stoppen. Blijkbaar een imago probleemke of zijt gulder onvriendelijke mensen ofzo? Wat gulder nog hebt is nen boost van mensen met hersenen, stadsmensen dus want van de boerkes bij jullie in de streek zuldet niet moeten hebben natuurlijk. Want wees nu eerlijk was er gisteren ook maar iemand geintresseerd in den uitslag van geraardsbergen? Niemand! Da's omdat gulder niet meetelt.

Ik dacht hier eventjes te kunnen lezen hoe het leven was in geraardsbergen maar nee het debat gaat over mijn stad?? Komaan he ge zou beter eens wat meer met ulder gehucht bezighouden, of ziet gulder iemand geraardsbergen vermelden in topics over Antwerpen?

En dan zeggen dat wij met zo'n mensen een vlaamse staat zouden moeten starten?!
Bazilfunk is offline  
Oud 9 oktober 2006, 23:39   #12
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Geraardsbergen, ze hebben en minste al een muur, wie weet moet dat rond A'pen ook in de toekomst....
lantjes is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:35   #13
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Geraardsbergen? Ik ken de gemeente niet maar hoe jullie je stad runnen dat trekt op niets he. Ge zou daar beter wa progressiever zijn zodat ge ook iets zo betekenen. Wie komt er ooit eens in geraardsbergen? Iemand die zijn tank bijna leeg eens maar voor de rest wil daar niemand stoppen. Blijkbaar een imago probleemke of zijt gulder onvriendelijke mensen ofzo?
Onvriendelijk? Vergeleken met wie? Met u? 'K vrees dat ge nie echt veel van de streek afweet manneke

Citaat:
Wat gulder nog hebt is nen boost van mensen met hersenen, stadsmensen dus want van de boerkes bij jullie in de streek zuldet niet moeten hebben natuurlijk. Want wees nu eerlijk was er gisteren ook maar iemand geintresseerd in den uitslag van geraardsbergen? Niemand! Da's omdat gulder niet meetelt.
Manneke, der vliegen hier mussen rond met meer verstand dan gij, dus voor ge een volledige gemeente ligt te beledigen, denk es 5 minuten na, derbij, onzen nieuwen burgemeester is ne rooie, dacht da ge da just goe zou vinden? Maar ja, kankeren op alles & nog wat wa nie "progressief" is is veel leuker eh.

Citaat:
Ik dacht hier eventjes te kunnen lezen hoe het leven was in geraardsbergen maar nee het debat gaat over mijn stad?? Komaan he ge zou beter eens wat meer met ulder gehucht bezighouden, of ziet gulder iemand geraardsbergen vermelden in topics over Antwerpen?
Hier bewijs je nog maar eens hoe achterlijk je wel bent, ik heb het helemaal niet over Antwerpen, of Geraardsbergen, of welke gemeente ook, ik heb het over de rotte staat van zaken in de Belgische politiek.

Citaat:
En dan zeggen dat wij met zo'n mensen een vlaamse staat zouden moeten starten?!
Manneke, 'k verhuis nog liever naar Marocco dan met mensen als gij zaken te moeten doen, so do us all a favour & crawl back under your (red) rock.
Amon_Re is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:59   #14
k9

Standaard

Citaat:

idd, maar het hangt ervanaf hoe je het bekijkt, VB zal niet in een bestuur zitten, misschien over 6 jaar maar tegen dan is de partij al weer softer dan nu net zoals ze de voorbije 6jaar gedaan hebben door naar links te schuiven om meer stemmen te krijgen.

Ik denk dat met de huidige top en programma het VB nooit aan de macht zal komen dus maakt het weinig uit of ze stemmen winnen of verliezen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:21   #15
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
idd, maar het hangt ervanaf hoe je het bekijkt, VB zal niet in een bestuur zitten, misschien over 6 jaar maar tegen dan is de partij al weer softer dan nu net zoals ze de voorbije 6jaar gedaan hebben door naar links te schuiven om meer stemmen te krijgen.

Ik denk dat met de huidige top en programma het VB nooit aan de macht zal komen dus maakt het weinig uit of ze stemmen winnen of verliezen.
Het maakt zowiezo weinig uit welke partij groeit in België, de politiek is zodanig rot dat stemmen voor VLD, SPA, CD&V, NVA, zelfs VB helemaal niets veranderd, het blijven dezelfde zakkenvullers die het land verder & verder de afgrond in jagen, en de meeste mensen lijken zich alleen maar blind te kijken op het gekibbel tussen deze partijen, men komt blijkbaar niet verder dan schuimbekkend de andere te bekakken (zie post Bazilfunk), men is zodanig afgeleid door vanalles & nog wat dat we ons gewoon door de politici laten verkrachten.

De taalstrijd tussen Vlaanderen & Wallonië, de strijd tussen de "democratische" partijen tegen het grote kwaad aka het VB, allemaal bullshit, het enige wat het doet is zand strooien in de mensen hun ogen zodat zij verder hun eigen zakken, en die van familie/vrienden kunnen vullen.
Amon_Re is offline  
Oud 10 oktober 2006, 18:32   #16
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen mss beginnen met het koningshuis wat minder te geven.
Onze prinsen bakken er niks van op missies, komen over als volslagen simpele idioten, en de jongste smijt zijn geld buiten aan dure wagens en komt met zijn superroyale premie nog niet toe.
Ja dan zijn er toch wel werkmensen die veel harder werken dan ons koningshuis en heel erg veel geld moeten afdokken om die luiaards in laken te betalen.
Veerle23 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:52   #17
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ze kunnen mss beginnen met het koningshuis wat minder te geven.
Onze prinsen bakken er niks van op missies, komen over als volslagen simpele idioten, en de jongste smijt zijn geld buiten aan dure wagens en komt met zijn superroyale premie nog niet toe.
Ja dan zijn er toch wel werkmensen die veel harder werken dan ons koningshuis en heel erg veel geld moeten afdokken om die luiaards in laken te betalen.
Het koningshuis, de geldstroom naar Wallonië waar het er maar niet op verbeterd, niet omwille de Walen zelf, maar de incompetente politici, geldstromen die verdwijnen links, rechts & overal, de overbodige postjes, onze regeringen....

Der zijn véél meer plaatsen waar men met geld smijt dan in het koningshuis alleen, 'k zou wel es willen weten hoeveel er in Vlaanderen binnenkomt via belastingen & taxen, en waar dat allemaal wel naartoe gaat...
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be