![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() In een school in Lyon werd woensdag jl. een vrouwelijke leerlinge door schoolgenoten gestenigd wegens het niet-naleven van de ramadan.
Het is de eerste keer dat ik hoor over steniging van een vrouw door islamieten in Europa. ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat nog niets over op de .be sites.
Als dit nu in Antwerpen en Mechelen bekent word, dan weten we wie er mag gaan besturen in die twee steden. Hopelijk gaan de ogen van SP.a, Groen! en PS nu eindelijk open een gaan ze eindeilijk akkoord gaan mat deftige straffen voor criminelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Daarom denk na !!!!
Als je niet wil dat we hier op afstevenen. Als je niet wil dat dit hier gebeurd in onze westerse samenleving. Kies dan vb vandaag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zijt nogal rap 'om met stenen gooien' te bestempelen als 'stenigen'.
Kickt gij misschien op godsdienstige straffen uit het oude testament? Of zijt gij in de leer geweest bij riooljournalisten van de Morgen of Humo, die ook zo van die verdraaiingen verkopen als objektieve journalistiek. Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat er geen probleem is met moslimfundamentalisme. Nog niet zo lang geleden konden hier de kaloten met de mensen hun kloten spelen als ze niet ter kerke gingen. Die kaloten hebben we kunnen buitensjotten, o.a. mede dank zij de sossen. Maar 't zijn nu juist die linkiewinkies die de moslims nog wat opjutten om religieus-ekstemist te zijn, te blijven of te worden. stenigen ste·ni·gen overgank. werkw.; stenigde; h. gestenigd eerste editie 1864 woordvormen 1 · met stenen naar iem. werpen om hem te doden de Joden stenigden de overspeligen, de godslasteraars (vgl. Deut. 13:10, e.a.) 1 · vandaag hosanna, morgen stenigt hem gezegd om de wispelturigheid van de volksgunst te kennen te geven |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlugge vertaling, kan iemand me de vertaling van "émoi" geven a.u.b.?
De agressie heeft zich op het moment van de pauze in het hof van het college voorgedaan. Leerlingen van het derde hebben stenen gelanceerd op een adolescente. De hoofdzaak van het college vermeldt een eenvoudig incident, niet beraamd. Maar van zijn kant bevestigt het Parket van Lyon volgens de eerste elementen van het onderzoek, dat deze handeling aan de niet-naleving van het vasten van ramadan door het slachtoffer zou kunnen gebonden zijn. Het incident heeft levendige émoi in de educatieve gemeenschap veroorzaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beroering.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon barbaars. Er zijn trouwens nog regels waarom vrouwen de ramadan soms niet naleven. Als dat meisje bv menstrueert, of een medisch probleem heeft, mag ze zelfs tijdens die periode niet meedoen.
Maar blijkbaar zijn moslimjongeren hier in het Westen zodanig de pedalen kwijt, dat ze hun jihad op de speelplaats voeren. De zaak Jasmijn Coeman zegt ook genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Misschien kan men een nieuw pc-woordverbod instellen, zeggen dat het stigmatiserend en islamofoob is om zo'n praktijk 'stenigen' te noemen, en dat de politiek correcte uitdrukking moet luiden: 'met stenen gooien'. De term 'stenigen' kan dan worden gereserveerd voor 'met stenen gooiingen' die helemaal volgens de regelen der religieuze kunst zijn uitgevoerd (zie hieronder). Of beter nog kan men het woord helemaal verbieden. Dan is meteen het probleem opgelost: woord weg, werkelijkheid ook weg. http://extremecentre.org/2006/03/21/...ravail-manuel/
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik heb eenmaal de Ramadan mogen beleven in een Arabisch Noord-Afrikaans land.
Overdag bezochten sommige werknemers mijn kantoor en vroegen iets te drinken en deden dat zonder gezien te worden. De Ramadan viel toen in augustus, zeker niet de meest koele maand aldaar. Overdag werken en vasten en 's nachts feesten zijn bepaaldelijk geen componenten die er aan meewerken om het humeur van de mensen positief te beinvloeden. Met een Franse vriend, die er meer uitzag als een Algerijn dan als een Fransman, kreeg op straat van een passerende Gendarme een slag in het gezicht. Zo maar, boem! Waarom? Welnu hij rookte een sigaret. Waar kennen we dit van?
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() 'Als dat al niet meer mag...', zou de Fere zeggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten spitsmuizen dan niet gaan kiezen?
![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Over uilen gesproken:
Een zebra jong vraagt aan zijn moeder: "Ben ik nu zwarte zebra met witte strepen of een witte zebra met zwarte strepen?" Moeder: "ik zou het niet weten vraag het aan de leeuw want hij is de koning van alle dieren" Het zebra jong gaat naar de leeuw en vraagt: "Ben ik nu een zwarte zebra met witte strepen of een witte zebra met zwarte strepen?" Leeuw: "Ik zou het niet weten, vraag het aan de uil want hij is de slimste van alle dieren." Het zebra jong gaat naar de uil en vraagt: "Ben ik nu een zwarte zebra met witte strepen of een witte zebra met zwarte strepen?" Uil: Nou, jij bent een witte zebra met zwarte strepen. Het zebra jong vraagt waarom en de uil antwoord: "Als jij een zwarte zebra met witte strepen was dan vroeg je: Yo man, ben ik un zwart zeeebra mit witte streepu of ben k un wittuh zeebraa mit zwartuh streepu yo,,,,,, |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is wat links wil. Opnieuw barbaarse gewoontes in onze samenleving. De hele ramadan is trouwens serieus in vraag te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Hoe bedoel je?
![]() |
#18 |
|
![]() Ja, als je ziet hoeveel geweld er in de islamitische vastenmaand gebeurd (rellen in Brussel, nog bloederige aanslagen in Irak, stenen en brandende auto's in Frankrijk), moet ik vaststellen dat hongerlijden ook de geestelijke gezondheid aantast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het niet beter kunnen formuleren.
|
![]() |
![]() |