![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daf ontwikkelt hybridetruck
![]() Het prototype maakt gebruik van een geavanceerd diesel/elektrisch aandrijfsysteem. DAF wil binnen zeven jaar de vrachtauto opleveren. DAF is al twintig jaar bezig met de ontwikkeling van hybride-concepten. Met name het gewicht van de batterijenpakketten (zo'n 3000 kilo) stond eerder een verdere ontwikkeling in de weg. Nu dit gewicht tot minder dan 10 procent is gereduceerd, komt de technologie toch weer binnen bereik. Het prototype, ontwikkeld in nauwe samenwerking met TNO en Leyland Trucks, maakt gebruik van een parallel diesel/elektrisch hybride-systeem, waarbij de truck naar keuze kan worden aangedreven door de dieselmotor, de elektromotor of beide. Energie die tijdens het remmen vrijkomt, wordt opgeslagen in litium-ionbatterijen en weer gebuikt bij het accelereren. Wanneer de accu's volledig zijn opgeladen kan de truck zo'n twee kilometer elektrisch rijden zonder ondersteuning van de dieselmotor. In de praktijk is dat voldoende om in en uit de 'groene zones' van stadscentra te komen, zegt DAF. Eind volgend jaar wil DAF de eerste prototypes gaan uitzetten bij klanten voor 'veldtests'. Hopelijk slaagt de volgende test van kernfusie, de vorige een maand geleden was een groot succes. Dan hebben we een onuitputbare schone bron van energie waardoor alles gaat veranderen en waardoor we dit zwarte vergif zogoed als niet meer nodig gaan hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hmm, ik had echt verwacht dat deze post over het VB ging gaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat dit goedje niet goed is voor ons milieu weet bijna iedereen maar de reden dat er zo weinig alternatieve komen of dat bestaande alternatieve nog duur blijven door te weinig onderzoek is het feit dat vele laden hun economie steunt op dit zwart goud. Neem nu de VS. Zoveel multi national bedrijven hebben aandelen in de olie markt of zijn er rechtstreeks of onrechtstreeks bij betrokken. en deze bedrijven steunen op hun beurt politieke kandidaten voor het amerikaanse presidentschap met als gevolg dat olie politieke macht betekent en dus verwacht ik niet veel optimisme in nieuwe energie bronnen. als er ooit een nieuwe energie bron komt is het enkel en alleen omdat de laatste druppel olie er door is gejaagd maar tegen die tijd is het hoogswaarschijnlijk voor heel wat mens en dier en natuur te laat. misschien zelfs voor de hele mensheid en planeet aarde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De alternatieve energie bronnen zullen echt niet moeten wachten tot de laatste drup van het zwarte goud. Er zijn nu jongere kapitalisten die niet in het zwarte goud zitten, die zich met de zaken zijn aan het moeien en zij willen hun geld liever in hun eigen zakken houden dan het te moeten afgeven aan de oude energiebaronie. Het zijn zij die de opmars van de alternatieve energiebronnen mogelijk maken. Er is daar veel geld te verdienen en deze mensen hebben dat door, maar dankzij hun hebzucht is onze wereld toch op weg om beter en milieuvriendelijker te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Abu Dhabi National Oil Company Chinese Petroleum Corporation CNOOC ECOPETROL ETAP Japan National Oil Corporation KazMunayGas KNOC Kuwait Petroleum Corporation N.O.C. Libya National Iranian Oil Company ONGC (Oil & Natural Gas Corporation) PDVSA Pemex Pertamina Petrobangla Petrobras Petrobras Internacional S.A Petroci Petroleum Development Oman Petronas PetroVietnam PTTEP Rosneft Saudi Aramco SOCAR Sonangol Sonatrach Staatsolie Syrian Petroleum Company ( SPC ) TPAO
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar er wordt wel veel met olie "getraded" net zoals met gas, kolen en andere grondstoffen.
Vandaar dat er zoveel geld in omgaat, en dat iedereen die geld heeft, er wel ergens in betrokken is. Raar dat men zijn economie laat afhangen van een bende zotte arabieren, Amerika en de ex sovjetunie... High Risk envestment zeker, of hoe moeten we dat zien... Die Hybride motoren hebben zeker zin, met de hoge olieprijzen, het word interessant om in zo'n duurdere auto/truck te investeren... Als Toyota of een ander serieus merk met een 4X4 zou uitkomen die Hybride is, zou ik dat zeker overwegen. Als er immers een autotype is dat daar enorm veel voordeel bij kan hebben, en bovendien de ruimte heeft om extra mechanica weg te stoppen dan is het wel een 4X4 of Monovolume. Nog maar simpel terugkoppelen van opgeslagen remkracht op de motor bij het optrekken zou al interessant zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot eind jaren 40 was Amerika in staat om zich met zijn eigen aardolie volledige zelf in zijn behoefte te voorzien. Maar na de 2de WW is er daar plots een exspantie van de economie het het inkomen van de gemiddelde burger gekomen. Daar kwam bij dat ze daar bij het beëindingen van de oorlog ook nogeens met een massa voertuigen zaten die het leger niet meer nodig had. En de bedrijven hadden geleerd om grote en snel producties te hebben met een minimum aan mankrachten. Maar, na deze bloedinge oorlog waarin bijna een hele generatie Amerikaanse jongens waren gestorven, had men in Amerika het probleem dat men daar eigenlijk niets zag van deze overwinnen en de regering aan de burger bevolking dus niet echt kon tonen waarom deze jonge mannen waren gestorven. Het enige dat de bevolking daar zag van de oorlog, was dat er geen jonge en gezonde mannen meer waren. En dat de bedrijven na het beëindingen van deze slachtpartij stil vielen omdat er niemand meer was die hun producten nodige had. Dus nu moest de USA regering aan zijn bevolking gaan tonen dat deze jongens weldegelijk waren gestorven voor hun eigen land en niet enkel om de andere landen te gaan helpen, zoals in de 1ste WW. En als oplossing hiervoor is de Amerikaanse regering gaan zorgen dat de burger zelf de producten kon kopen die massaal werden geproduceerd. Zij zagen er toen immers ook geen probleem in dat zij voor een extra aanvoer van aardolie moesten zorgen, ze hadden toch 3/4 van de wereld in hun handen en de landen die niet onder hun direct gezag stonden, moesten wel naar hun luisteren, want Rusland stond klaar om elk land dat niet in Amerikaanse handen was onder zijn bewind te brengen. Dus de bevrijde landen hadden de keuze, of naar de USA luisteren of door de USSR bezet worden. Dit is blijven goed gaan tot de landen waar de olie vandaan kwam zich zijn gaan bevrijden en onafhankelijk zijn geworden. De eerste jaren van deze onafhankelijkheid waren deze landen nog verplicht zich aan de spelregels van de USA te houden om zich te kunnen ontwikkelen. Maar in de jaren 70 begonnen deze landen zich ook hiervan vrij te maken en begonnen zij door te hebben dat het niet zij waren die afhingen van de Westerling en zijn luxe, maar dat de Westerling afhankelijk was van hun aardolie voor zijn Luxe. Maar er waren tot nog geen echte problemen, want elk land met olie moest zich toch nog gedragen naar de wetten en regels opgesteld door de Amerikaan of zij liepen de kans dat deze zijn bescherming weg nam en dat zij onder USSR bewind terecht kwamen. En de echte problemen zijn dus pas ontstaan na de val van de USSR. Toen was de boeman weg en verslagen en konden deze landen zich ook anders gaan opstellen tegen over de Westerling. Maar toen had oliebaronie de westerse economie reeds voor 3/4 in handen en konden zij bepalen wat er gebeurde. En het is nu pas dat er nieuwe rijken zij die deze oliebaronie kunnen tegen gaan en de bevolking minder afhankelijk maken van deze oliebaronie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Een hybride 4x4 of een monuvolume is onzin. Die hybride techniek is er om minder energie te verbruiken. Laat nu net genoemde types tot de meest gulzige auto's behoren. Momenteel is dit de route die de amerikanene zijn ingeslagen. Trouwens ik dacht dat Lexus al een 4x4 hybride had, maar milieuvriendelijk of zuinig zou ik die niet willen noemen.
Ik zou liever handige kleine of middenklassers zien met een bescheiden motor en hybride (bv. zoals de Prius). Ik dacht trouwens dat de Smart mogelijkheden had om er een hybride van te maken. Door de speciale bodemconstructie zou hier voldoende plaats aanwezig zijn voor batterijen. Gezien dit wagentje vooral in de stad goed tot zijn recht komt met frequent stoppen en optrekken denk ik dat er wel een toekomst voor is. De Mercedes A zou volgens hetzelfde concept gebouwd zijn, waardoor hier dus ook voldoende ruimte voor batterijen aanwezig moet zijn. Zelf investeer ik er niet in. Ik heb weliswaar ee niet zo zuinige grote auto, maar die rijdt zeer weinig, en uiteindelijk is het niet rijden met de wagen nog de beste dienst die je het milieu kan bewijzen. Ik zit momenteel op ongeveer 250 km/week en probeer ook dat nog wat te verminderen. Ik heb dan ook mijn woonplaats gekozen i.f.v. de mogelijkheden naar openbaar vervoer. Ik ben bovendien sneller op mijn werk met de trein dan met de auto en veel comfortabeler, ik kan rustig mijn krantje lezen en 's avonds na een drukke werkdag even een dutje doen, ipv te zitten stressen in de auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat een quatsch!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit is onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laten we vooral niet vergeten hoe belangrijk olie is voor amerika. Amerika is liever onafhankelijk van een hoop moslim landen ivm de olie. Als er ergens als eerste een kernfusie reactor in gebruik zal genomen worden zal het in amerika zijn en dan is de bal aan het rollen. Hoewel dat misschien China ook eerst kan zijn. We zullen zien wat de toekomst gaat geven.
Laatst gewijzigd door illwill : 12 oktober 2006 om 12:29. |
||
![]() |
![]() |