Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 22:07   #1
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard Burgemeester wil geen coalitie, maar wel luisteren naar het VB en zijn kiezers

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix

Ik past maar stukje eruit dat ik het vernoemen waard vind.

Blauwdrukken
Ook Marie-Rose Morel van Vlaams Belang nodigde de andere partijen uit voor gesprekken. "Van VLD en sp.a heb ik niets gehoord", zegt ze. Hendrickx is er wel geweest. Morel is positief over het gesprek en meent dat de programma's van CD&V/N-VA en Vlaams Belang "quasi blauwdrukken van elkaar" zijn. "We hebben samen ook 70 procent van de stemmen", zegt ze. Hendrickx bevestigt het gesprek met Morel, maar heeft haar naar eigen zeggen duidelijk gemaakt dat hij verder wil met de huidige coalitie. Hij wil wel luisteren naar de problemen die het Vlaams Belang aanhaalt. "Ik zal rekening houden met de 35 procent kiezers van het Vlaams Belang", zegt hij. (belga/hln)

Zou onzen Harrie dan toch het licht zien ? Breekt hij ergens niet een lans voor het CS af te schaffen. Ergens naar luisteren, is ergens op reageren en het in het achterhoofd houden om deftige voorstellen uit te werken. Meer nog, ik vraag mij af hoe snel ze hem tot de orde zullen roepen vanuit de partij. Die willen namelijk niet praten met of luisteren naar of rekening houden met het VB (vooral de kiezers ervan dan).
Of is het weer een slinkse truuk om kiezers voor zich te winnen terug ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:11   #2
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Hendrickx is nu in mijn ogen een grote hypocriet. Eerst stoere taal dat hij met het VB in een regering zou gaan als het nodig was ipv. een regenboogcoalitie.
08/10 was nog niet gedaan, of hij veranderde van gedacht.
vercetti is offline  
Oud 12 oktober 2006, 18:13   #3
bartje
Minister-President

Standaard

In Schoten komt er een coalitie van VLD, CD&V en SP.A.; hupla hier vliegt het VB ook de oppositie in, hun enige plaats!
bartje is offline  
Oud 12 oktober 2006, 22:56   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
In Schoten komt er een coalitie van VLD, CD&V en SP.A.; hupla hier vliegt het VB ook de oppositie in, hun enige plaats!
Het enige "amusante" dat daar eigenlijk aan is bartje, is dat ze eigenlijk vaak hun standpunten door kunnen drijven door hun gewicht vanuit de oppositie.
Janssens gaf op tv zelf toe dat hij 24 van de VB-punten ondertussen uitgewerkt heeft. Op zich toch wel verbazingwekkend feit in mijn ogen.
Waarom zou hij dat nu toch doen, punten uitwerken die in de VB-agenda staan ? DE partij waar hij zo ziek van is/wordt, en meneer gaat lekker wat van hun agenda uitwerken...Hoe geloofwaardig ben je dan nog als politieker ?
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 12 oktober 2006 om 22:56.
Duupje is offline  
Oud 13 oktober 2006, 00:34   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hendrickx is nu in mijn ogen een grote hypocriet. Eerst stoere taal dat hij met het VB in een regering zou gaan als het nodig was ipv. een regenboogcoalitie.
08/10 was nog niet gedaan, of hij veranderde van gedacht

Dan ben je wel naief geweest. Dirty harry die de smerigste truccen gebruikte heeft gewoon gedaan alsof hij tegen het cordon was enkel en alleen omdat hem nu eenmaal meer stemmen opleverde. Een echte tsjeef dus, die bedriegen b-h-v gewijs elke keer opneiuw de mensen.

Maar ik kan niet ontgoocheld zijn want ik wist het al op voorhand. Mocht het VB een zetel te kort gehad hebben dan nam hij er groen nog bij.
Hij had nochtans ook verkondigd dat hij geen tripartie meer zag zitten..
Maar nu de stemmen binnen zijn en hij door zijn geleuter het VB een paar%'ten heeft kunnen afblokken. (mocht hij niet gedaan hebben alsof hij tegen het cordon was dan haalde morel 40%).

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 oktober 2006 om 00:34.
ilfalco is offline  
Oud 13 oktober 2006, 00:38   #6
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het enige "amusante" dat daar eigenlijk aan is bartje, is dat ze eigenlijk vaak hun standpunten door kunnen drijven door hun gewicht vanuit de oppositie.
Janssens gaf op tv zelf toe dat hij 24 van de VB-punten ondertussen uitgewerkt heeft. Op zich toch wel verbazingwekkend feit in mijn ogen.
Waarom zou hij dat nu toch doen, punten uitwerken die in de VB-agenda staan ? DE partij waar hij zo ziek van is/wordt, en meneer gaat lekker wat van hun agenda uitwerken...Hoe geloofwaardig ben je dan nog als politieker ?
Da's toch mooi, ook het VB heeft goede programmapunten. Het zou pas kinderachtig zijn om iets expres niet te doen omdat het VB dat ook gedaan zou hebben hé.

Tina is offline  
Oud 13 oktober 2006, 00:58   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Da's toch mooi, ook het VB heeft goede programmapunten. Het zou pas kinderachtig zijn om iets expres niet te doen omdat het VB dat ook gedaan zou hebben hé.
Ok...da's juist. Maar 't is toch jammer dat hij bezwijkt onder de nationale- partijdruk en de pers om toch maar niet in coalitie te gaan.

De standpunten van CD&V en VB liggen lang niet zo ver uiteen als men wil doen geloven. Dus waarom het niet eens samen proberen (met een overdonderende meerderheid nota bene)? Op deze manier kunnen mensen die het niet eens zijn met het beleid ook eens wat anders stemmen dan alleen maar VB.

Blijf het jammer vinden....maar 't is nu zo, spijtig genoeg
zorlac is offline  
Oud 13 oktober 2006, 01:36   #8
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Morel haar standpunt is ervoor zorgen dat Schoten geen faciliteitengemeente wordt. Waarschijnlijk zal ze de meertalige opschriften op verpakkingen verbieden.

Voor diegenen die nog nooit geinkeld hebben : op elk pakje van apenootjes tot Zaagmachines staat er een beschrijving/gebruiksaanwijzing/samenstelling in diverse talen tot soms 30
en dat is vanzelfsprekend een "zoveelste kaakslag" voor Vlaanderen.

Hoelang moeten wij die paljasserij, die perpetuele belgenmop nog verdragen ?
0
Oud 13 oktober 2006, 01:38   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Morel haar standpunt is ervoor zorgen dat Schoten geen faciliteitengemeente wordt. Waarschijnlijk zal ze de meertalige opschriften op verpakkingen verbieden.

Voor diegenen die nog nooit geinkeld hebben : op elk pakje van apenootjes tot Zaagmachines staat er een beschrijving/gebruiksaanwijzing/samenstelling in diverse talen tot soms 30

0
Manman,ik moet het zeggen,in het zeveren en leugens vertellen zijt ge echt ne krak.
Marlboro is offline  
Oud 13 oktober 2006, 12:57   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De plaats van het VB moet worden bepaald door de kiezer en niet door jou en je stelletje dictatoriale leiders waar je gewillig de hielen van likt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 oktober 2006, 13:20   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

0
O ja, en in Casablanca staat er op elke beenhouwer ook in het Nederlands BEENHOUWER vermeld natuurlijk!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 oktober 2006, 13:24   #12
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heel goe gezien jong janetteke want als ze daar niet zouden zitten zouden reetsmoellikkers als jij in de "oppositie" vliegen

Noorman
Noorman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be