![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Herman Van Rompuy in Morgen beter, links en rechts kunnen verschillend zijn naargelang het 'onderwerp':
- op sociaal-economisch vlak - op maatschappelijk vlak (omtrent samenlevingsvraagstukken als veiligheid, migratie, ...) - op ethisch vlak ('progressief' (veel kan) of 'conservatief' (traditionele waarden)) Ik vind het wel een interessante stelling en misschien kunnen sommigen dit gebruiken om hun ideeën te categoriseren. Ikzelf plaats me consequent op alle vlakken links, denk ik. Tegen de macht van het kapitaal, tegen repressie en een sterke, militaristische staat, tegen grenzen, tegen het opleggen van een strikte moraal, ... Voor vrijheid in gewone marktwerking en het de-privatiseren van natuurlijke rijkdommen, voor het recht op sociaal verzet, voor (uiteraard vrijwillige) coöperaties, voor vrije, federalistische samenlevingsvormen, voor vrijheid in persoonlijke keuzes, voor rechtvaardigheid boven de wet, voor een onvoorwaardelijk basisinkomen, ... En u? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 oktober 2006 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() u bent voor vrijheid in coöperaties?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik plaats mijzelf uiterst rechts.
tegen een sterk uitgebouwde staat die uw geld steelt (belastingen genaamd) en verbrast (herverdeling genaamd, edoch beter gekend onder de noemer PS-corruptie) tegen het linkse geloof dat alle meningen gelijkwaardig zijn tegen het linkse geloof dat ethiek een persoonlijke keuze is voor een fort-europa met uiterst strenge migratiewetten voor een sterke katholieke kerk voor cultuursubsidies (niet voor hedendaagse "kunst") voor een decimering van de belastingen voor aandacht voor milieu enz Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 13 oktober 2006 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Oei, dat ik dat kon vergeten. Ik ben uiteraard ook voor het behoud van de natuurlijke rijkdom van onze planeet, niet alleen in functie van de mens maar an sich. En verder, zolang er uitbuiting van de mens door de mens is, zal er ook uitbuiting van het overige van de natuur door de mens zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Daar staat toevallig ook mijn vuilbak
![]()
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() u zit voor uw pc scherm. ik zit voor mijn pc scherm. aangezien de mens normalerwijs communiceert met het gezicht gewend naar het gezicht van de andere, zou men kunnen stellen dat het meest logische is dat de voorkant van mijn pc scherm de achterkant van het uwe is, aldus kijken wij naar elkaar. wat voor mij rechts is, is voor u bijgevolg links. ik sta dus aan de andere kant, dan die waar uw vuilbak zich bevindt. je suis désolé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hoe maken jullie uit of jullie "links" of "rechts" zijn? Wat zijn de criteria?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |