![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Europees Commissaris
|
Gelezen op: http://www.meervrijheid.nl/bo-norberg.htm
Citaat:
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom denkt u anders dat alle geronomeerde economen en profs voor een kapitalistisch systeem zijn, en de niet-gestudeerde communisten voor een centrale planeconomie?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het lijkt allemaal heel leuk.
Maar kan iemand mij dan vertellen waarom in kapitalistische landen zoveel mensen onder de armoedegrens leven ? Om niet gestudeerd te hebben slaagden de russen toch maar in een geslaagd ruimteprogramma op poten te zetten. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
<dubbelpost>
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga eens naar ginder als je mag van je pappa en mamma. Je zult behoorlijk verrast zijn denk ik... Trouwens als je 1891 bedoelt, dan kan dat wel kloppen maar in 1991 was het plaatje helemaal anders. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doet me er aan denken dat toen de katholieken aan de macht waren bijna alle gerenomeerde wetenschappers zeiden dat de zon rond de aarde draaide en mens door God werd geschapen. Het feit dat het economisch establishment een bepaalde mening is toegedaan is op langere termijn geen garantie voor de juistheid van die mening. |
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De wereld steekt niet zo simpel in elkaar als 'dat systeem is Goed en dat systeem is Slecht.'. Het is nu eenmaal zo dat elk systeem, van extreem links over extreem centrum tot extreem rechts, voor en nadelen heeft. En dat geldt zeker voor vrije markt en planeconomie
En persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van een vrij coöperatievensysteem.
|
|
|
|
#11 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs in de buitenwijken van Gent moesten ze water halen aan een gemeenschappelijke pomp en gingen ze naar en gemeenschappelijke wc. |
||
|
|
|
|
|
#12 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2)Uiteraard maar zoals het cliché zegt. De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. |
|||
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |||
|
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#15 | |||
|
|
Citaat:
Stel jezelf nu even de vraag of jij armer wordt doordat ik rijker wordt? Relatief gezien is dat uiteraard zo. Maar als jij 1000 frank opslag krijgt, en ik 10,000 frank opzeg, ben jij dan armer geworden? Het antwoord is overduidelijk. Mensen associeren met armoede een gebrek aan levensnoodzakelijke dingen, en jammer genoeg geven de armoedecijfers dit niet weer.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Die tekst had evengoed van mijn keyboard kunnen komen. Ik ben blij dat na tientallen jaren er auteurs beginnen komen die de anti-kapitalistische dogmas durven aanraken en durven zeggen dat globalisme het beste is dat kan gebeuren voor de derde wereld zolang we volledig vrije markten toelaten.
Als je echt wenst op te komen tegen de armoede, dan moet je streven naar een opheffen van barrieres op vrije markten. Kom op tegen protectionistische maatregelen, kom op tegen monopolievorming en kom op tegen de limitaties van het vrij verkeer van arbeid en kapitaal.
|
|
|
#17 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb helemaal niet de indruk dat ik ongelukkiger was toen we het zonder leidingwater en elektriciteit moesten stellen, het was voor anderen ook zo. Nu kan ik mij een leven zonder niet meer voorstellen, behalve als vrijetijdsactiviteit. Dat geldt nog meer voor de jongeren onder ons. Die hebben het nooit meegemaakt en vinden dat alles vanzelfsprekend. Dat wordt nog eens versterkt door de reclame die de indruk probeert te wekken dat een leven zonder de moderne luxe niet kan. Voor een deel is dat ook zo, door het kapitalistisch systeem kunnen we eenvoudig niet meer zonder, zelfs niet zonder auto. In een afgelegen gehucht is er immers geen winkel meer, geen postkantoor, geen gemeentehuis, geen uitgaansleven. Het dichtstbijzijnde hospitaal bevindt zich op 20 km en meer. Anderzijds gaan de lage lonen in de industrie steeds sneller omlaag in vergelijking met de hogere lonen. Veel jongeren teren nu reeds op de steun van de ouders zolang die ouders nog zelf reserve hebben natuurlijk. Een en ander zorgt ervoor dat beginnende gezinnen het steeds moeilijker krijgen om het hoofd boven water te houden. Een zware verkeersboete betekent voor hen al vlug een volledig maandloon. Het opengooien van de grenzen vergroot natuurlijk het probleem. Dat betekent goedkope arbeidskrachten die niet aan de Belgische wetten gehouden zijn. Zo kunnen ze zonder inschrijvingsbewijs, zonder keuring en met een waardeloze verzekering op onze wegen rondtoeren. Worden er nepfirma’s opgezet die probleemloos de Belgische wetten omzeilen en dus voor oneerlijke concurrentie zorgen. |
||||
|
|
|