Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 14:59   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Wat met armoede na de kiezingen?

Ik vermoed dat alles weer bij het oude gaat blijven,de rijken worden rijker de armen worden nog armer.(met als gevolg dat er nog veel wrevel bij komt waar het vb garen van spint)
Ik heb van de traditionele partijen nog niets nieuws gehoord in die richten
Of ben ik fout ingelicht wie weet het?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 september 2006 om 15:00.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 15:08   #2
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

ben er mee eens, er wordt hier nooit iets aan armoede/dakloze gedaan, alleen met kerstmis.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 15:09   #3
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele partij kijkt om naar de armen, want alleen de rijken zullen de politiekers macht kunnen geven

Laatst gewijzigd door Reza : 12 september 2006 om 15:10.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 15:13   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
ben er mee eens, er wordt hier nooit iets aan armoede/dakloze gedaan, alleen met kerstmis.
Dit klaagt het Vierde Wereld Synycaat dan ook aan,en ik zal proberen voor de kiezingen nog een actie in elkaar te steken,liefst zou ik dit op de kiessdag zelf doen indien mogelijk

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 september 2006 om 15:15.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 15:25   #5
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik vermoed dat alles weer bij het oude gaat blijven,de rijken worden rijker de armen worden nog armer.(met als gevolg dat er nog veel wrevel bij komt waar het vb garen van spint)
armoede is ( helaas ) een non item voor de verkiezingen. Het is de schandvlek op het beleid, het bewijs van het falen van de welvaartstaat en stoorzender in de dagelijks gebrachtte goednieuwsshow. Ze proberen er daarom in alle talen over te zwijgen.

wat ze wel doen is zich indekken

dat doen daems, frankske van de kakbroek en somers door haatcampagnes te lanceren tegen de werklozen

de boodschap achter deze propaganda waar geubbels nog een puntje aan zou kunnen zuigen is dat de armoede en werkloosheid allemaal de schuld is van de armen en werklozen maar zeer zeker niet van het beleid.

zeg dat kobaf het gezegd heeft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 15:34   #6
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
is dat de armoede en werkloosheid allemaal de schuld is van de armen en werklozen maar zeer zeker niet van het beleid.

zeg dat kobaf het gezegd heeft
En hoeveel mensen dat geloven vind ik het ergste.

Je ziet het hier op de forum al keihard hoe werklozen worden gevictimiseerd .

Terwijl er altijd meerdere aspecten zijn aan het werkloos zijn. Maar daar kijken de meesten mensen niet naar. (egoisten)

We hechten teveel belang aan onze maatschapij van het ik.
Oud 12 september 2006, 18:50   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
En hoeveel mensen dat geloven vind ik het ergste.

Je ziet het hier op de forum al keihard hoe werklozen worden gevictimiseerd .

Terwijl er altijd meerdere aspecten zijn aan het werkloos zijn. Maar daar kijken de meesten mensen niet naar. (egoisten)

We hechten teveel belang aan onze maatschapij van het ik.
Dat zal niet beteren als vertegenwoordigers van de armen, die zichzelf dan nog als dusdangi hebben aan- of voorgesteld, oproepen om niet te werken en zelfs tips geven om aan de dop te geraken of te blijven...

En dan maar verschieten dat de meeste werkezels weigeren nog langer ezel te zijn...

Spijtig verkwanselen dergelijke figuren vele kansen van de echte kansarmen/werklozen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 19:47   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat arme mensen zich niet weten te verenigen en geen lijst indienen, staan ze buiten spel.
t' is denk ik nog niet te laat voor het indienen van een lijst.
Je hebt geen eyecatcher!

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 september 2006 om 19:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 20:10   #9
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

aan armoede wordt er niets gedaan, men spendeert liever meer aandacht aan nutteloze zaken, zoals hoofddoeken en eindeloze debatten

Laatst gewijzigd door nubian : 12 september 2006 om 20:13.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 20:16   #10
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat zal niet beteren als vertegenwoordigers van de armen, die zichzelf dan nog als dusdangi hebben aan- of voorgesteld, oproepen om niet te werken en zelfs tips geven om aan de dop te geraken of te blijven...

En dan maar verschieten dat de meeste werkezels weigeren nog langer ezel te zijn...

Spijtig verkwanselen dergelijke figuren vele kansen van de echte kansarmen/werklozen...
En wat met degene die gewoon pech hebben met hun kansen ?

Slachtoffers van de werkezels ???
Oud 12 september 2006, 21:28   #11

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit klaagt het Vierde Wereld Synycaat dan ook aan,en ik zal proberen voor de kiezingen nog een actie in elkaar te steken,liefst zou ik dit op de kiessdag zelf doen indien mogelijk
Ja duveltje, je blijft een idealist. Hoop dat je nog een actie in elkaar kan flansen. Kijk er alvast (via politics) naar uit. Met blijvende sympathie voor vws (ondanks dat ik er niet meer , zelfs niet als sympathisant, bij hoor). Karma.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 21:33   #12

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Laatst gewijzigd door Karma : 12 september 2006 om 21:33.
Oud 12 september 2006, 21:37   #13

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
En wat met degene die gewoon pech hebben met hun kansen ?

Slachtoffers van de werkezels ???
Stop toch eens met die "werkezels" uitspraken. Is m.i. een volledig verkeerde manier van benaderen.
Oud 12 september 2006, 21:42   #14
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Wanneer schiet je samen met VWS eens in de serieuzere acties?
Hoog tijd dat er toch iemand iets aan probeert te veranderen, denk ik dan, als ik lees in de krant dat zelfs meer en meer werkende mensen in de armoede verzeild raken door torenhoge schulden etc.
Na de verkiezingen blijft alles bij het oude, gaan er nog meer geviseerden komen, gaan er nog meer mensen in de ellende raken en wordt gewoon de kloof arm-rijk verder uitgediept. Dat is waar men blijkbaar heel stelselmatig naartoe werkt.
Soit, eenieder heeft voor een stuk zijn/haar eigen geluk in handen, het hangt er voor een stuk vanaf wat je doet met kansen die je krijgt in het leven.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 21:46   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
aan armoede wordt er niets gedaan, men spendeert liever meer aandacht aan nutteloze zaken, zoals hoofddoeken en eindeloze debatten
Een waarheid als een koe.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 21:50   #16
guerin
Minister

Standaard

Op het politie kniveau zijn we met vws de armoede als een belangrijk item zoals bv energie of europa op te krikken.Dit zal nog niet verzilverd raken voor de gemeente kiezingen maar wel voor deze van 2007.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 21:53   #17

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wanneer schiet je samen met VWS eens in de serieuzere acties?
Hoog tijd dat er toch iemand iets aan probeert te veranderen, denk ik dan, als ik lees in de krant dat zelfs meer en meer werkende mensen in de armoede verzeild raken door torenhoge schulden etc.
Na de verkiezingen blijft alles bij het oude, gaan er nog meer geviseerden komen, gaan er nog meer mensen in de ellende raken en wordt gewoon de kloof arm-rijk verder uitgediept. Dat is waar men blijkbaar heel stelselmatig naartoe werkt.
Soit, eenieder heeft voor een stuk zijn/haar eigen geluk in handen, het hangt er voor een stuk vanaf wat je doet met kansen die je krijgt in het leven.
Ja Duupje, je hebt gelijk. Het probleem is, denk ik, dat vws een beetje zijn eigenwaarde kwijt is. Ze zitten in een dipje. Vws zou nochtans een bijzondere rol kunnen spelen, al was het maar als "zweeppartij". Komaan jongens, wat meer inspiratie.
Oud 12 september 2006, 21:57   #18
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Stop toch eens met die "werkezels" uitspraken. Is m.i. een volledig verkeerde manier van benaderen.
neen Karma,werkezels zijn in rechtreekse concurentie met melkaar door dat ze in loondienst treden.Het gaat er over dat wat je als werker aanbied beter moet zijn dan een collega-concurent omwille van die loon anders kan de baas die collega -concurent aannemen voor minder loon.Zoals bedrijven een zelfde produkt voor minder moeten kunnen verkopen willen ze overleven of een kwalitatiever beter produkt!
Oud 12 september 2006, 22:06   #19

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
neen Karma,werkezels zijn in rechtreekse concurentie met melkaar door dat ze in loondienst treden.Het gaat er over dat wat je als werker aanbied beter moet zijn dan een collega-concurent omwille van die loon anders kan de baas die collega -concurent aannemen voor minder loon.Zoals bedrijven een zelfde produkt voor minder moeten kunnen verkopen willen ze overleven of een kwalitatiever beter produkt!
LARIE, en onnodige reacties tengevolge. Politiek is niet alleen provoceren (en dat doe je met zo'n uitspraken).
Iets anders, ik geraak niet meer op de vws site. Als ik inlog als "Karma" herkent men mijn wachtwoord (dat ik totnogtoe steeds gebruikte) niet. Als ik terug probeer te registreren zegt men me dat mijn gebruikersnaam al in gebruik is. Wat doe ik hier aan? Mag via PB eventueel.
Oud 12 september 2006, 22:15   #20
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Welkom in neo-liberaal Europa.... walgelijk gewoon hoe de politici het grootkapitaal paait en de armen laat stikken!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be