Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 30 september 2006, 15:00   #1
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard Opieniepeiling kiesdistrict leuven

De opiniepeilingen zijn verrassend goed voor de centraal en linker linkse partijen in Leuven!
-sp.a gaat 4% vooruit en dat betekent dat ze nu op 35,1% staan
-CD&V doen het ook goed, 5% vooruit, dat betekent 27,5%... zij zijn wel niet links.
-VLD gaat 5% achteruit, dat betekent 13,5%, van VLD vind ik persoonlijk dat ze het niet verdienen om vooruit te gaan dus
-Groen! gaat 1% achteruit dat betekent 12,8% maar ja we hadden niet anders verwacht, ik ben zelfs blij dat ze zo weinig achteruit gaan en nog steed (als de peilingen kloppen) meer zetels hebben dan het VB (groen: 5, VB: 2)
-Vlaams belang gaan 1% vooruit en dat betekent 8,8%

Besluit: Ik ben blij dat de linkse partijen het zo goed doen in Leuven en voor mij mag Tobback nog vele jaartjes burgemeester zijn!

de spa en de cd&v hebben eenzeer goede samenwerking in Leuven, ookal is cd&v niet een van mijn favoriete, toch vind ik het zeer leuk in Leuven!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp opinie.bmp‎ (602,2 KB, 248x gelezen)
Linkse Vogel is offline  
Oud 30 september 2006, 15:07   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez, we zien hier ne gelukkige mens. Mooi mooi mooi...
Oud 30 september 2006, 15:40   #3
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
De opiniepeilingen zijn verrassend goed voor de centraal en linker linkse partijen in Leuven!
-CD&V doen het ook goed, 5% vooruit, dat betekent 27,5%... zij zijn wel niet links.
-VLD gaat 5% achteruit, dat betekent 13,5%, van VLD vind ik persoonlijk dat ze het niet verdienen om vooruit te gaan dus
-Groen! gaat 1% achteruit dat betekent 12,8% maar ja we hadden niet anders verwacht, ik ben zelfs blij dat ze zo weinig achteruit gaan en nog steed (als de peilingen kloppen) meer zetels hebben dan het VB (groen: 5, VB: 2)

Besluit: Ik ben blij dat de linkse partijen het zo goed doen in Leuven en voor mij mag Tobback nog vele jaartjes burgemeester zijn!

de spa en de cd&v hebben eenzeer goede samenwerking in Leuven, ookal is cd&v niet een van mijn favoriete, toch vind ik het zeer leuk in Leuven!
En jij gelooft deze peiling waaraan amper 100 mensen aan mee doen.

De Linkse Partijen gaan stagneren en rechtse partjen stijgen. Alleen de VLD gaat fel omlaag.

Tobback heeft het niet slecht gedaan maar hij heeft zich de laatste jaren enkel met prestige projecten beziggehoude in plaats van de problemen van de burger en student. En dat gat zich wreken, vooral omdat je stilletjes aan de verloederng ziet verschijnen.
Vorenus is offline  
Oud 30 september 2006, 18:13   #4
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

De Linkse Partijen gaan stagneren en rechtse partjen stijgen. Alleen de VLD gaat fel omlaag.

Tobback heeft het niet slecht gedaan maar hij heeft zich de laatste jaren enkel met prestige projecten beziggehoude in plaats van de problemen van de burger en student. En dat gat zich wreken, vooral omdat je stilletjes aan de verloederng ziet verschijnen.
Het aantal mensen doet niets af aan de representativiteit van de steekproef, zolang ze juist getrokken is...

Btw, als je lang genoeg luistert naar het VB gezwets zie je overal verloedering verschijnen
gsus is offline  
Oud 30 september 2006, 18:18   #5
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Het aantal mensen doet niets af aan de representativiteit van de steekproef, zolang ze juist getrokken is...

Btw, als je lang genoeg luistert naar het VB gezwets zie je overal verloedering verschijnen
Ik woon in Leuven, wat nu.
Vorenus is offline  
Oud 30 september 2006, 19:14   #6
DenHollander1981
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht

Ga jij maar eens even een fijn lesje statistiek volgen. De betrouwbaarheid van een steekproef van 100 mensen is nihil.
DenHollander1981 is offline  
Oud 30 september 2006, 19:26   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik heb nog nooit een politieke peiling gezien die achteraf overeenstemde met de werkelijkheid in België.

m.i. is zulks ook niet mogelijk en ik heb wel degelijk statistiek gestudeerd mocht men daaraan twijfelen.
PAJOT is offline  
Oud 30 september 2006, 20:52   #8
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

Ik weet ook wel da een peiling ni altijd even goe klopt, maar het klopt toch min of meer, bij elke partij gaat ongeveer een maximum stijgins of dalings percentage zijn van 20% en da is echt ni veel. vb 12.8 naar 10,2
ik vind gewoon dat een peiling een algemeen idee geeft en da is genoeg, da hoeft ni nauwkeurig te zijn!
Linkse Vogel is offline  
Oud 2 oktober 2006, 17:06   #9
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
Ga jij maar eens even een fijn lesje statistiek volgen. De betrouwbaarheid van een steekproef van 100 mensen is nihil.
eej wacht is, da KAN NI DAT ER MAAR 100 MENSEN HEBBEN MEEGEDAAN, da moeten er meer zijn, ander kan er geen kommagetal uitkomen!!!
Oud 2 oktober 2006, 17:09   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kent de partij van Cathy Berx en consoorten blijkbaar niet al te goed.
Oud 2 oktober 2006, 17:11   #11
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij kent de partij van Cathy Berx en consoorten blijkbaar niet al te goed.
oké oké sommige van CD&V zijn wel links maar de partij algemeen zijn toch redelijk rechts
Oud 2 oktober 2006, 17:34   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oké oké sommige van CD&V zijn wel links maar de partij algemeen zijn toch redelijk rechts
En ik citeer:

Het aanbod aan sociale huur- en koopwoningen moet substantieel worden uitgebreid door een krachtige verhoging van de financiële middelen.

Daarnaast moet er voor CD&V opnieuw veel meer worden geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling.

CD&V wil voldoende middelen investeren in een zorgzame samenleving. Een sociale bescherming naar het model van de zorgverzekering maakt een afdwingbaar recht op betaalbare zorg of ondersteuning mogelijk.

Kinderopvang moet toegankelijk zijn voor alle ouders, ongeacht hun financiële draagkracht. CD&V gaat voor een menselijke combinatie van arbeid, gezin, sociaal leven en vrije tijd.

# Kosteloos leerplichtonderwijs
# Gelijke financiering per leerling ongeacht het net waar hij school loopt
Inclusief onderwijs, indien mogelijk; buitengewoon onderwijs, indien nodig
# Meer financiële middelen voor alle onderwijsniveaus: verhoging van totale onderwijsbudget met 1% van het Bruto Regionaal Product (kansarmoede, leerproblemen, enz.)
# Meer en kostendekkende studietoelagen

We investeren in gezinsondersteunende diensten zoals poets- en klusjeshulp. Voor alle kinderen willen we een gelijke en kostendekkende kinderbijslag, te beginnen met een dertiende maand kinderbijslag, uit te betalen in de dure maand september. We breiden het aanbod in de erkende en gesubsidieerde kinderopvang uit.

We doen structurele financiële inspanningen voor kinder– en jeugdpsychiatrie, zelfmoordpreventie in het bijzonder bij jongeren.

Verder is de CD&V voor staatsgestuurde pers, voor staatssport -en cultuur, &c.

Honderd jaar geleden was dit soort van "repressie in vrijgevigheid" des duivels (en terecht). Nu valt het gewoon onder de noemer "links" hoor.
Oud 2 oktober 2006, 17:47   #13
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En ik citeer:

Het aanbod aan sociale huur- en koopwoningen moet substantieel worden uitgebreid door een krachtige verhoging van de financiële middelen.

Daarnaast moet er voor CD&V opnieuw veel meer worden geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling.

CD&V wil voldoende middelen investeren in een zorgzame samenleving. Een sociale bescherming naar het model van de zorgverzekering maakt een afdwingbaar recht op betaalbare zorg of ondersteuning mogelijk.

Kinderopvang moet toegankelijk zijn voor alle ouders, ongeacht hun financiële draagkracht. CD&V gaat voor een menselijke combinatie van arbeid, gezin, sociaal leven en vrije tijd.

# Kosteloos leerplichtonderwijs
# Gelijke financiering per leerling ongeacht het net waar hij school loopt
Inclusief onderwijs, indien mogelijk; buitengewoon onderwijs, indien nodig
# Meer financiële middelen voor alle onderwijsniveaus: verhoging van totale onderwijsbudget met 1% van het Bruto Regionaal Product (kansarmoede, leerproblemen, enz.)
# Meer en kostendekkende studietoelagen

We investeren in gezinsondersteunende diensten zoals poets- en klusjeshulp. Voor alle kinderen willen we een gelijke en kostendekkende kinderbijslag, te beginnen met een dertiende maand kinderbijslag, uit te betalen in de dure maand september. We breiden het aanbod in de erkende en gesubsidieerde kinderopvang uit.

We doen structurele financiële inspanningen voor kinder– en jeugdpsychiatrie, zelfmoordpreventie in het bijzonder bij jongeren.

Verder is de CD&V voor staatsgestuurde pers, voor staatssport -en cultuur, &c.

Honderd jaar geleden was dit soort van "repressie in vrijgevigheid" des duivels (en terecht). Nu valt het gewoon onder de noemer "links" hoor.
Ik weet niet hoe het zit met Leuven. Maar op veel plaatsen komt de CD&V op met de NVA,niet echt de meest linkse partij
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 18:11   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het zit met Leuven. Maar op veel plaatsen komt de CD&V op met de NVA,niet echt de meest linkse partij
Ik zag De Wever toevallig twee weken geleden nog, en toen zei hij: "We hebben nog nooit zoveel staatsinmenging gehad dan nu, en we zijn nog nooit zo vrij geweest [neen, belastingverlaging en minder "verantwoordelijkheid", daar zijn wij niet voor]".
Oud 2 oktober 2006, 19:35   #15
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zag De Wever toevallig twee weken geleden nog, en toen zei hij: "We hebben nog nooit zoveel staatsinmenging gehad dan nu, en we zijn nog nooit zo vrij geweest [neen, belastingverlaging en minder "verantwoordelijkheid", daar zijn wij niet voor]".
dus jij wilt zeggen dat de enige rechtse partij het VB is?
Oud 2 oktober 2006, 19:54   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus jij wilt zeggen dat de enige rechtse partij het VB is?
Bwoja, al de rest is toch maar zever. Maar eigenlijk zegt dat links/rechts me niet zoveel. Zoals Mises al zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mises
The usual terminology of political language is stupid. What is 'left' and what is 'right'? Why should Hitler be 'right' and Stalin, his temporary friend, be 'left'? Who is 'reactionary' and who is 'progressive'? Reaction against an unwise policy is not to be condemned. And progress towards chaos is not to be commended. Nothing should find acceptance just because it is new, radical, and fashionable. 'Orthodoxy' is not an evil if the doctrine on which the 'orthodox' stand is sound. Who is anti-labor, those who want to lower labor to the Russian level, or those who want for labor the capitalistic standard of the United States? Who is 'nationalist,' those who want to bring their nation under the heel of the Nazis, or those who want to preserve its independence?
Oud 19 oktober 2006, 19:56   #17
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
-Groen! gaat 1% achteruit dat betekent 12,8% maar ja we hadden niet anders verwacht, ik ben zelfs blij dat ze zo weinig achteruit gaan en nog steed (als de peilingen kloppen) meer zetels hebben dan het VB (groen: 5, VB: 3)

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 19 oktober 2006 om 19:57.
Linkse Vogel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be