![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de Gazet van Antwerpen
-------------------------------------------- Minister van Gelijke Kansen Christian Dupont (PS) werkt momenteel aan een aanpassing van de antidiscriminatiewetgeving. Zo zouden racistische daden gepleegd door particulieren niet langer strafrechtelijk vervolgd worden. Het Vlaams Minderhedencentrum (VMC) vreest dat er te veel verantwoordelijkheid bij het slachtoffer gelegd wordt. Eind mei kondigde minister Dupont het voorontwerp van de "racismewet" aan, de wet tot bestraffing van bepaalde daden ingegeven door racisme en xenofobie (1981), het voorontwerp van de genderwet (1999) en het voorontwerp van de algemene wet ter bestrijding van de discriminatie (2003). De wetgeving omtrent antidisciminatie zou geharmoniseerd worden en tegemoet komen aan de Europese eisen. Donderdag wou het kabinet van de minister niet verder op de inhoud van de wijzigingen ingaan tot alles definitief goedgekeurd is. Het VMC en het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) hebben eind september elk een advies omtrent het voorontwerp van de vernieuwde antidiscriminatiewet ingediend. "We hebben ons vooral gefocust op één belangrijk element van de geplande wetswijziging", vertelt An Rosiers, stafmedewerkster van de afdeling rechtspositie bij het VMC. "Die wijziging haalt de racistische daden door particulieren uit de strafwet. Dit heeft in onze ogen verregaande gevolgen." De wetswijziging zou via een burgerrechtelijke procedure een schadevergoeding voor de slachtoffers mogelijk maken, maar het deels verdwijnen van de strafrechtelijke kant van de wet, baart het VMC zorgen. "Wanneer iemand bijvoorbeeld geen huis wil verhuren aan een zwarte huurder, met als enig argument dat de huurder zwart is, zou zo iemand niet meer strafrechtelijk vervolgd kunnen worden," legt Rosiers uit. De dader van racistische daden kan dus niet meer veroordeeld worden en krijgt ook niets op zijn strafblad, aldus het VMC. ------------------------------ Blijkbaar zijn er toch nog een paar beter begaafden in Brussel die het standpunt van Mathias Storme hebben begrepen! Zie : MOLINARILEZING bij ontvangst van de "Prijs voor de vrijheid" - Antwerpen 27 januari 2005
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De som van 31.000 euro te betalen door de ouders van klein gespuis zal inderdaad wel voldoende zijn om die ouders er toe te brengen enige controle over hun nageslacht uit te oefenen...
Laten we er eveneens aan toevoegen: - vlugger optreden en de dader(s) effectief oppakken ipv te doen alsof "er toch niets aan te doen is" en nauwelijks aktie te ondernemen - indien opgepakt, effectief gestraft worden ipv de meerderheid na een paar uur weer vrij te laten, eventueel met enkelband het vrij rondlopen beletten, ipv erover te zeveren en steeds maar het nodige uit te stellen enz �* la Onckelinks - jonge dader later, van zodra mogelijk, ook een deel van de kosten laten afbetalen via maandelijkse aftrek van loon of dopgeld ... en natuurlijk: de verzekeringen zouden wel eens hun premies kunnen aanpassen om de verliezen te dekken, zodat het weer de maatschappij is die opdraait voor het gedrag van een deel gespuis. Laatst gewijzigd door andev : 14 oktober 2006 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Zullen ze dan de aankoop van hun nieuwe BMW een tijdje moeten uitstellen?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook leuk om lezen is het interview dat Mathias Storme gaf in GVA op 27/01/05.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Enfin, we gaan naar een straffeloze maatschappij. Leve de anarchie. Binnenkort kunnen minderjarigen in brand steken wat ze willen, kasseien gooien op wat ze willen en vooral ook op wie ze willen, want vermits ze particulieren zijn, zal het racisme-argument ook niet meer tellen. De verzekering zal alles wel betalen. Maar wie zal zijn verzekering binnenkort nog kunnen betalen, als dat doorgerekend gaat worden?
Dju ben ik toch juist enkele jaren te laat geboren om ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Nog 1 vraagje: wat doen we met de mensen die onder de oude wet reeds veroordeeld zijn wegens racisme. Denk hierbij aan die man die een boete van ong 1500 euro moest betalen omdat hij een Turkse had uitgescholden, of die huisbas die niet wou verhuren aan migranten en daarvoor fiks beboet is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik vind dat normaal. Als ik mijn huis wil verhuren, dan verhuur ik toch aan wie ik wil en aan wie ik niet wil verhuren doe ik dat toch niet? Waar zijn we toch mee bezig?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb het recent zelf mogen ondervinden met mijn KBC autoverzekering. Lekker zelf mogen opdraaien voor de kosten van een inbraak door twee minderjarige marokkanen in Mechelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weliswaar geen strafrechtelijke veroordeling meer, maar des temeer burgerlijke (lees financiële vergoeding). Het zou (naar wat ik vernomen heb) MAKKELIJKER worden om financieel vergoed te worden naar aanleiding van discriminatie. Meer dokken dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
puur onversneden racisme gebaseerd op vooroordelen
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() En wat dan met een zwarte die niet aan blanken wil verhuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
domme vraag eigenlijk? ik ben een anti-racist, en blijf dit... en dat geldt voor blanken, zwarten, en alles ertussen in
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Veel racisten kunnen zich precies niet voorstellen dat anti-racisten bestaan. Ze proberen altijd te doen alsof je een "omgekeerde racist" bent. In hun beperkt wereldbeeld ben je ofwel voorstander van discriminiatie van niet-blanken, ofwel per definitie voorstander van discriminatie van blanken. Triestig eigenlijk, met zo'n oogkleppen door het leven moeten gaan, de hele wereld zwart/wit zien terwijl iedereen anders al kleurentelevisie heeft...
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik morgen beslis om elke maand de helft van mijn pree af te geven. Dan mag ik dat toch? Als ik dat dan enkel aan blanken geef wat is daar dan verkeerd aan? Gaat men mij dan zeggen van, nee, u moet zoveel procent aan allochtonen geven, want de belg.populatie bestaat uit x aantal percent en anders zijn die gedriscrimineerd en wat nog allemaal... Dat kan toch niet? Een appartement is toch iemands eigendom? Dan doet die eigenaar daar toch mee wat hij wil? Wat heeft de staat daar mee te maken? Niet dat ik een appartement of zo te huur heb, maar ik vind dat iedereen over de goederen die hij bezit moet kunnen beschikken op de manier die hij datzelf wil. De staat moet zich toch niet met alles moeien? Eigenlijk willen ze de mensen zo -weeral eens- tot vanalles dwingen om de toestroom van vluchtelingen, die er komt ten bate van de politiek annex bedrijfsleiders, op te vangen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 24 oktober 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Als ik iets in bruikleen zou geven, dan wil ik zeker zijn dat ik betaald wordt.
Wat dus betekent dat ik vooral werkende vlamingen zou aanstellen als huurder, en niet een werkloze cultuurgenoot (ongeacht hoe sympathiek ik hem/haar zou vinden) hmm.. zou een algerijn kunnen aangeklaagd worden voor racisme omdat hij niet verhuurd aan niet-vlamingen? messes with the head huh ![]() Laatst gewijzigd door Raven : 24 oktober 2006 om 21:54. |
![]() |
![]() |