![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UTRECHT/MOSKOU - 19-10-2006 - De Spaanse koning Juan Carlos I heeft tijdens zijn vakantie in Rusland een jachttraditie van voormalige Sovjetleiders voortgezet. Hij heeft een tamme en bovendien dronken gevoerde beer doodgeschoten die voor hem was uitgezet. Dit meldde de Russische krant Kommersant.
De goedmoedige beer Mitrofan is het deerniswekkende slachtoffer van de jachtlust van de Spaanse monarch, aldus de krant. Kommersant wist de hand te leggen op een brief die door de plaatselijke jachtopzichter is geschreven aan de gouverneur van de regio Vologda, ongeveer 400 kilometer ten noordoosten van Moskou. Daar vond de jachtpartij plaats. Weinig moeite Volgens de jachtopziener organiseren lagere overheidsfunctionarissen wel vaker makkelijke prooien voor rijke Russen of buitenlanders die niet al te veel moeite willen doen om groot wild om te leggen. Voor Juan Carlos was Mitrofan, die normaal gesproken bij een vakantiedorp toeristen amuseerde met kunstjes in ruil voor kliekjes, in een kooi naar een bosachtig gebied getransporteerd en daarna dronken gevoerd met een mengsel van honing en wodka. Daar bleek de Spaanse koning inderdaad zijn hand niet voor te hoeven omdraaien. De held doodde Mitrofan met één schot. einde citaat. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wapens zijn stoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() T'is nochtans schoon land hoor. Mooie stranden, mooie vrouwen. En Marra Marra is een mooi eerbetoon aan het Arabische Schiereiland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat hem met zijn blote handen met een echte wilde beer vechten.
![]() |
#6 |
|
![]() Na al die eeuwen van inteelt en de daarbijhorende complicaties, denk ik niet dat em zelfs tot bij de beer zou geraken.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ha, ik had mij bijna mislezen :
Ik dacht dat Koning Juan Carlos was dronken gevoerd en daarna die beer had doodgeschoten. ![]() Enfin, ik zie niet in waarom deelname aan een 'gearrangeerde' jacht van iemand een lafaard en dierenbeul maakt. Uiteindelijk is die beer hier toch nog vrij goed uitgekomen? In een roes naar de eeuwige jachtvelden gestuurd worden met 1 schot : Ik hoop dat ik een dergelijk einde mag meemaken, ik zou er direct voor tekenen. Ik vrees echter dat het eerder de martelkamer van de belgische rusthuizen zal worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar moet je inderdaad een grote held voor zijn, een zatte beer neerkogelen.
Een stichtend voorbeeld voor de jeugd, die Spaanse koning. Jammer dat die beer hem eerst niet eens "onder poten" heeft kunnen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ik zou zeggen, geef hem een dolk, die beer heeft ook klauwen, en tanden, en is véél sterker.Maar het moet wel een wilde beer zijn , die recht uit de bossen komt.Zo een Grizzly-beer uit de Canadese wouden bvb., dat zijn er goei agressieve, en wel in het bezit van al zijn vermogens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dick Cheney kon er ook wat van, hij was op een special omheind terein aan het 'jagen' was waar tamme parelhoentjes in struiken worden vastgezet om vervolgens door de 'jager', die door een 'gids' van parelhoentje naar parelhoentje wordt gereden, te worden doodgeschoten. Tijdens die 'jacht' was Cheney in staat om een vriend in zijn gezicht te schieten.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stemrecht Voor Beren :d
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 23 oktober 2006 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou onze prins Laurent al gereageerd hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Willem-Alexander schiet ook graag op weerloze everzwijnen die geen kant meer opkunnen.
Om over zijn opa maar te zwijgen.
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is wat koningshuizen nu eenmaal doen: drogeren, verblinden, elimineren...
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is daar de gewoonte in Spanje... De Estremadura is daarvoor wereldwijd bekend; een uitstekend jagersoord voor rijkelui die zelfs te lui zijn om degelijk te moeten richten vanop afstand. Af en toe vraag je je ook af wie in zo'n geval het zatste is; de 'jager' of de beer.
Allez, het kan natuurlijk nog erger. In afrika doet men dikwijls jacht safari's waarbij een ingehuurde slaaf voor jou op het dier schiet dat je jaagt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik uw kwaliteiten zowat mag inschatten, zal dat schot waarschijnlijk eerder uitkomen op een plaats die ik graag nog een paar decennia in ere houdt samen met een schare langbenige en losbandige meisjes. Maar die drank mag je altijd opsturen, een afleveringsadres kan je bevragen via PM. Dank bij voorbaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |