![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals we gemerkt hebben worden de lege dvd'tjes nog wat duurder. Dus raad ik iedereen aan om gewoonweg met je vrienden wanneer je dvd's nodig hebt ze in Deutsland te bestellen. Zelfs met vervoersonkosten zijn ze dan nog veel goedkoper dan hier. Zakkevullers dat het zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() is die verhoging in Frankrijk er ook? zoniet, bwa 10min rijden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Tja.... Marktprincipes...
Net op Tv gezien en gehoord dat de DVD er in België eindelijk in begint te slagen om door te breken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, het moet lukken dat een Nederlandse compaan hier onlangs een DVD schrijver en 100 schijfjes heeft gekocht.
De reden voor de 400km rit. Gewoon een bezoekje. Maar de aankoop van die spullen was voor hem goedkoper dan alles in Nederland te halen, trwijl de DVD speler €20 eu duurder was. In Nederland staan de DVD schijfjes rond de €3. Hier €1. Dus met 200 Eu winst op de schijfjes had hij zijn speler, en de nodige fondsen voor de benzine. Het verschil, In Nederlands zit een organisatie ter bescherming van de copierights. En die laten zelfs taksen heffen op copieer en printerpapier. In België hebben we ook zo iets. maar tja, 1 enorme strijkstok, zulke dingen.En zal de nodige wetgeving daarrond net in kannen en kruiken zijn.
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Geeft gijle nog geld uit aan lege DVD'tjes, goed zot......
1 of 2 euro betalen plus nen hoop werk om in alle illegaliteit zitten aan slechte kwaliteit te prutsen voor iets dat ge aan 5 �* 6 euro legaal kunt kopen........ tja sé......... ieder heeft er zo zijn eigen gedacht over maar als k'ik reken wat ik per uur verdien vind ik het zonde van't geld om daar zelf moeten aan bezig te zitten ! ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ICE-Man, je hebt gelijk, en voor films die je kan kopen zou ik de moeite niet doen.
Daarentegenover, back ups van mijn bestanden[size=2](programma's is niet nodig-heb je toch al op gegevensdrager)[/size], home made movies enzoverder, die dingen waar CD-r niet groot genoeg meer voor is. Of met de moderne harde schijven van 160 gig en groter, stel dat die vol staat... zet dat maar eens weg op CD-r
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit weekend is er een computerbeurs in Mechelen. Als je goedkoop dvd-rs wilt, ga dan daarheen. Wedden dat het een pak goedkoper is dan naar Duitsland te gaan.
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is toch geen enkel probleem tegenwoordig? Via het internet kan je moeiteloos internationaal shoppen... en de beste deal kiezen. Ik ben daar nog nooit bedrogen uitgekomen.
Trouwens, als je DVD-schijfjes al duur vindt in België... doe dan eens een klein marktvergelijkend onderzoekje naar digitale fototoestellen (België-Duitsland). Daar zitten pas enorme verschillen op... En dankzij de euro is prijsvergelijking supergemakkelijk geworden he.
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
k'heb (ze hadden me dit wél op voorhand gezegd) 28 € leveringskosten moeten betalen, maar UPS stond s'anderdaags al met mijn pakje aan mijn deur, had ik in duitsland gewoond was de verzending gratis ! ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat online shoppen is interessant, maar dat betalen met Visa vertrouw ik voor geen moer. (want het is mijn kaart en niet van de stad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is al méér dan 10 jaar sprake van een verbetering van de veiligheid van kredietkaarten, en met de nieuwe generatie chiptehnologie (R4) is men bezig eindelijk een stap te zetten. Maar vóór dat alle internetbedrijfjes van die technologie gaan gebruik maken zal er nog enige tijd verloren gaan, en dan spreken we nog niet eens van de kleinhandelszaken.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ... maar uiteindelijk is het de handelaar die het risico neemt.
Als je je zaakjes goed in de gaten houdt, dan kan er je eigenlijk weinig gebeuren. Ik heb maar één keer een onaangename ervaring gehad: kaart geblokkeerd vanuit de VS. Eén of andere flauwe grappenmaker zeker? Maar goed, één telefoontje naar de bank en 2 dagen later had ik al een nieuwe. Met allerlei shady betalingsformules (bvb. Western Union etc...) zou ik anderzijds heel erg opletten; meestal ben je dan je centen kwijt. Visa is dan toch nog een stuk veiliger...
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het helpt natuurlijk als U uw gegevens goed verborgen houdt.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ik vraag mij eigenlijk af waarom die online shops niet gewoon betaling bij aflevering door de post aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() PS t'zal wel geleverd worden door een koerierdienst ipv met de post, ze gaan er bij die duitsers van uit dat het toestel nog moet werken bij aankomst, vandaar...... sorry voor de mannen van de post.... t'zal aan hun imago liggen zeker ?? ![]()
![]() |