![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het doodsvonnis tegen Saddam Hoessein voltrokken worden? | |||
JA, hij moet geëxecuteerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 39,22% |
NEEN, hij mag niet geëxecuteerd worden |
![]() ![]() ![]() |
31 | 60,78% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien toch interessant om hierover even een peiling te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Zelf meen ik dat Saddam Hoessein inderdaad dient geëxecuteerd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Wat zouden wij daar mee opschieten? Voor het oog van de wereld is de man al neergehaald. Niemand wint daar iets mee - Wat dat betreft zijn de Amerikanen stommer dan stom - ze zijn bijzonder hard op weg om het meest gehate volk ter wereld te worden.
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat gehaat zijn van Amerika betreft: Geen enkel land of groep van landen trekt zoveel migranten aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Kort antwoord: Ja, vanwege zijn vele misdaden verdient SH de doodstraf.
Lang antwoord: Naast de schuldvraag, kan men zich, ongeacht de schuld/onschuld van Saddam, ook afvragen of het wel verstandig is om hem nu terecht te stellen. Vanuit pragmatisch oogpunt is het zeker verstandig om geweld(en dus burgerslachtoffers) te voorkomen. SH's mogelijke ophanging zal slechts weinig/niks veranderen in het turbulente nieuwe Irak. Een verdere opflakkering van geweld valt te vrezen, anderzijds als men SH niet executeert riskeert men ook geweld ten voordele van Saddam. Anderzijds zou het geen slechte zaak zijn voor het nieuwe Irak als Het Symbool van het oude Irak verdwijnt.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
En voorts : wie zegt dat de meerderheid der Irakezen dat wil? U?
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2006 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Ik ben tegen de doodstraf in iedere situatie omdat het onomkeerbaar is en dat ik dat de beste lijn vind die je kan trekken.
Als je me vraagt of hij het verdient zeg ik volmondig ja.Ik zou het een heel menselijke reactie vinden dat ze hem opknopen,maar principieel ben ik tegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben principieel tegen de doodstraf. Maar vind dat Saddam Hoessein er veel te makkelijk van af zou komen met de doodstraf. Laat hem maar voor de rest van zijn leven wegrotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik ben principiëel tegen de doodstraf, ook voor Saddam dus.
Daarnaast denk ik ook dat er wel wat machtigen der aarde zijn die het niet erg vinden dat Saddam nooit meer zal praten. Verder was ook de rechtspraak op zich niet dat. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 november 2006 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Iraakse rechtbank heeft beslist in de naam van de Iraakse bevolking.
Ophangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Misschien daarvan eens een prioriteit maken?
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Göring voorspelde in 1946 ook dat hij en zijn collega's die in Nürnberg de doodstraf kregen later als martelaren zouden worden beschouwd. Daar is dus niets van in huis gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan niet stemmen, maar vermits de overduidelijke schuld dat door zijn orders mensen vermoord zijn, is de doodstraf zeker een legitieme straf.
Enfin, hij heeft zelf geen recht van spreken, want hij heeft zijn eigen leven opgegeven. Doen, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En er zijn al meer Irakezen gedood in de kleine periode dat de ami daar zijn. dan in heel de periode van housein. Geen enkel regime wordt omver geworpen zonder doden. Maar de ene zijn doden zijn zo dood niet als de andere de zijne. De overwinnar schrijft de geschiedenis. Irak, ten tijde van Saddam was een voorbeeld voor het midden OOsten. Universiteiten, scholen, winkels en de relegie's respecteerden elkaar. Nu zijn die mensen terug naar de middeleeuwen gebombardeert. Alleen door de bemeoizucht (olie) van onwetenden. De wereldverbeteraars zijn maar op 1 zaak uit. Gans de wereld een anargie. Kijk maar naar de onafhankelijke afrikaanse staten, daar hebben de wereldverbeteraars, door middel van boycots, de bevolking in de armoede, en hongersnood gestopt. Nu kunnen ze met hun voedseloverschotten naar daar, en de bevolking dik laten betalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om het met de woorden van Gandalf te zeggen: "Many that live deserve death and some that die deserve life. Can you give it to them? Do not be too eager to deal out death and judgment."
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Natuurlijk moet de doodstraf uitgevoerd worden. De Iraakse rechtbank heeft daartoe beslist, wij hebben ons voor de rest niet te moeien. Wij hebben in Nüremberg toch ook de veroordeelden opgehangen...
Los hiervan, Saddam heeft toch ook wel goede dingen gedaan voor Irak. Ik zal hem niet toejuichen voor zijn acties tegen o.a. de Koerden, maar Irak was wel stabiel en religieuze conflicten bestonden niet of waren zeer minimaal. Laatst gewijzigd door Metternich : 5 november 2006 om 20:23. |
![]() |
![]() |