Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2006, 14:59   #1
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard Bart Somers blijft Mechelaars uitlachen

Vanaf 6 november zal iedereen die in Mechelen zijn auto kwijtwil, er zwaar voor moeten betalen.
Het gulzige "stadsbestuur" heeft overal in Mechelen parkeerautomaten geplaatst, zelfs BUITEN HET CENTRUM in straten waar mensen wonen.

Daar moet men nu altijd betalen indien men wil parkeren.
Ook de gratis parking die aan het station van Mechelen is, zal betalend worden, tevens als de straten rondom het station.

Het bestuur wil geen dialoog aangaan met de betalende burger, en voert haar stalinistische besluiten gewoon uit.

Men is ook 2 "gratis" parkings aan het maken buiten het centrum (tis wat ge buiten het centrum noemt) aan het Rode Kruisplein en aan het Douaneplein.
Deze parkings geraken nooit af tegen 6 november, datum van ingang van stalinistisch betalen.
En eens die af zijn, dan moet men nog eens betalen voor een bus die je naar het centrum brengt, of als je een tevoet wil gaan, dan moet je nog eens 15 minuten stappen vooraleer je in het centrum bent.

Vroeger moest men nergens betalen en kon men zich vrij en veilig voelen.
Nu moet ge voor alles betalen, zelfs voor de lucht die we inademen.

Ik wil ALLE MENSEN Feliciteren die op de egoistische partij van Somers hebben gestemd.
Jullie verdienen allemaal een dikke sjot op ulle bakkes.
Urban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 15:11   #2
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urban Bekijk bericht
Vanaf 6 november zal iedereen die in Mechelen zijn auto kwijtwil, er zwaar voor moeten betalen.
Het gulzige "stadsbestuur" heeft overal in Mechelen parkeerautomaten geplaatst, zelfs BUITEN HET CENTRUM in straten waar mensen wonen.

Daar moet men nu altijd betalen indien men wil parkeren.
Ook de gratis parking die aan het station van Mechelen is, zal betalend worden, tevens als de straten rondom het station.

Het bestuur wil geen dialoog aangaan met de betalende burger, en voert haar stalinistische besluiten gewoon uit.

Men is ook 2 "gratis" parkings aan het maken buiten het centrum (tis wat ge buiten het centrum noemt) aan het Rode Kruisplein en aan het Douaneplein.
Deze parkings geraken nooit af tegen 6 november, datum van ingang van stalinistisch betalen.
En eens die af zijn, dan moet men nog eens betalen voor een bus die je naar het centrum brengt, of als je een tevoet wil gaan, dan moet je nog eens 15 minuten stappen vooraleer je in het centrum bent.

Vroeger moest men nergens betalen en kon men zich vrij en veilig voelen.
Nu moet ge voor alles betalen, zelfs voor de lucht die we inademen.

Ik wil ALLE MENSEN Feliciteren die op de egoistische partij van Somers hebben gestemd.
Jullie verdienen allemaal een dikke sjot op ulle bakkes.
Ik veronderstel dat hij bewonerskaarten zal afleveren ook?
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 15:18   #3
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Bewonerskaarten?
De eerste gratis, de 2de kostte normaal 200euro/jaar!!!
Na enige druk hebben ze die ook gratis gemaakt maar ge moet er wel zelf achterlopen, en bewijzen dat ge een auto hebt.
Zelfs dan, moogt ge nog niet voor uw deur parkeren want het merendeel van de straten is niet-geschikt voor bewonerskaarten wegens hun "commercieele aard"...

Eigenlijk dikke zever dus.
Oud 29 oktober 2006, 19:24   #4
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Bartje Somers zal binnenkort wel helemaal anders kraaien, als hij ziet dat het VLD-schip onder water verdwijnt bij de federale verkiezingen. In Mechelen blijkt hij een ware kapitalistische geldwolf geworden te zijn, ook een leuk vooruitzicht voor de Mechelaars ...
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 08:16   #5
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewonerskaarten?
Na enige druk hebben ze die ook gratis gemaakt maar ge moet er wel zelf achterlopen, en bewijzen dat ge een auto hebt.
Zelfs dan, moogt ge nog niet voor uw deur parkeren want het merendeel van de straten is niet-geschikt voor bewonerskaarten wegens hun "commercieele aard"...

In dat geval is het inderdaad schandalig ,iedereen heeft recht op parkeerplaats in zijn buurt. Wat als je met een boreling zit? 5 Blokken omlopen ofzo?
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 08:36   #6
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewonerskaarten?

Dus als ik het goed begrijp mag men alleen in Mechelen gaan wonen als men een wagen heeft?
Oud 30 oktober 2006, 08:39   #7
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

In Mechelen moogt ge enkel gaan wonen als ge GENEN AUTO HEBT, en als ge geld teveel hebt want vorige week kregen alle Mechelaars nog een brief van 70euro in de bus. "Gemeentebelasting" zgz, terwijl men al gemeentebelasting betaald via de jaarlijkse belastingen.

Somers, ge hebt het weer geflikt met de Mechelaars.
Dat er zoveel dommeriken zijn in Mechelen....pfff.
Oud 30 oktober 2006, 08:53   #8
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik woon aan de rand van het centrum en ik kan je garanderen dat het minder dan 15 min duurt om naar het centrum te wandelen. Op iets meer dan 15 min wandel je gewoon los door het centrum. De bus naar het centrum kost bovendien slechts 0,6 €, zeker niet veel.

Bovendien zou voor een modaal gezin één auto ruimschoots moeten volstaan. Ik kan dus best begrijpen dat een kaart voor een tweede auto veel geld kost. Mechelaars zouden wat minder moeten klagen en zagen (iets waar ze berucht voor zijn) en wat meer te voet of met de fiets zich verplaatsen binnen Mechelen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 08:58   #9
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Een zaak is zeker: Wie laatst lacht, best lacht
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 13:25   #10
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik woon aan de rand van het centrum en ik kan je garanderen dat het minder dan 15 min duurt om naar het centrum te wandelen. Op iets meer dan 15 min wandel je gewoon los door het centrum. De bus naar het centrum kost bovendien slechts 0,6 €, zeker niet veel.

Bovendien zou voor een modaal gezin één auto ruimschoots moeten volstaan. Ik kan dus best begrijpen dat een kaart voor een tweede auto veel geld kost. Mechelaars zouden wat minder moeten klagen en zagen (iets waar ze berucht voor zijn) en wat meer te voet of met de fiets zich verplaatsen binnen Mechelen.
het gaat erom dat ze zomaar beslissen om in HEEL MECHELEN BETALEND PARKEREN IN TE VOEREN EN ZO DE OVERLAST TE VERPLAATSEN NAAR DE "RUSTIGE" Straten.
Vinde dat normaal da ge op de astridlaan moet betalen???
Da ligt godverdomme buiten de RING van Mechelen .
Binnekort moeten ook nog betalen in de Ridder Dessainlaan en den hombeeksesteenweg.

En de afstand van het Rode Kruisplein naar het centrum is zeker 15minuten.
Wa moete doen als ge klein mannen hebt??
Na 10 minuten stappen zijn die al moe, en dan hebde nog geen km afgelegd.

Somers VERNEUKT DEZE STAD COMPLEET.
Hij is nog erger dan Bervoets.
Maar ja, ge gaat altijd van die zotten hebben die alles goed vinden in Mechelen.
En ik denk dat gij in de prehistorie leeft.
Veel gezinnen moeten 2 autos hebben om te gaan werken.
Ik zou ook liever huisvader of huismoeder spelen, maar er is maar 1 partij die deze mensen daarvoor wil vergoeden, nl het VB.
Oud 30 oktober 2006, 13:26   #11
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

en een bus betalen???
wij, Mechelaars betalen al genoeg belastingen.
Laat de vreemdelingen 3x zoveel betalen als de europeanen.
Dan zijn we niemeer zo aantrekkelijk en krijgde geen ghettos zoals de nief wijk, gandi, otterbeek,...
Oud 30 oktober 2006, 13:27   #12
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

das allemaal makkelijk gezegd, te voet of met de fiets.
Voor alleenstaanden (zoals SOMERS) ja.
Voor gezinnen met kinderen zouden ze GRATIS PARKINGS MOETEN GEVEN, vlak in het centrum.
Dat is pas SOCIAAL
Oud 30 oktober 2006, 13:30   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

een mechelaar, een limburger en een algerijn kwamen eens een café binnen.

De mechelaar begon meteen te klagen tegen de limburger dat het café te ver was. De limburger vond dat de bus gratis moest zijn en zong hierover tegen de mechelaar..., terwijl de 2 tegen elkaar mekkerde, draaide de algerijn hun vrouwen binnen.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 14:10   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn zo veel dingen die volgens anderen zouden ruimschoots moeten volstaan. Zo kunt ge bvb. slechts 1 kamer verwarmen, geen vlees eten, geen GSM gebruiken, met de fiets gaan, enkel water drinken. Het zou dan volgens u ook logisch moeten zijn om heftige taxen te gaan doorvoeren op vlees, autos, alle drank behalve water en telefoonverkeer.

Vooruitgang zal er altijd zijn, taxatie is optioneel.
Oud 30 oktober 2006, 14:13   #15
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
das allemaal makkelijk gezegd, te voet of met de fiets.
Voor alleenstaanden (zoals SOMERS) ja.
Voor gezinnen met kinderen zouden ze GRATIS PARKINGS MOETEN GEVEN, vlak in het centrum.
Dat is pas SOCIAAL
Mij lijkt het sociaal om degene die een nood heeft aan parking op een drukke plaats daarvoor betaalt, zonder dat de anderen moeten mee betalen.
Oud 30 oktober 2006, 15:40   #16
araneus
Gouverneur

Standaard

Rode kruisplein - Grote Markt = 900 m. Als je daar een kwartier over doet is dat slechts 3,6 km/u. Een gematigde voetgangerssnelheid is 5 km/u, dan doe je er dus net geen 11 min. over. Niet echt een ramp zou ik zo zeggen. Je kan nog altijd de parking onder de markt gebruiken. Als het voor een snelle boodschap is zal je waarschijnlijk onder de 15 min parkeertijd uitkomen en hoef je niet te betalen. Anders betaal je als je vindt dat de wandeltijd naar het centrum te lang is.
Natuurlijk moet je voor een bus betalen ! Gratis bussen bestaan niet, dat is een Spa utopie.

Als ik bv. zaterdag naar de markt ga in Mechelen doe ik dit steeds te voet. Het rondkuieren op de markt, inkopen doen, eventueel een terrasje of een ijsje kost mij als snel 1,5 uur. Het naar de Grote Markt wandelen kost mij ongeveer 10 min (ik woon in de buurt van het station). De verplaatsing weegt dus niet door ten opzichte van de tijd dat ik daar ben.
Bovendien is het een aangename uitstap met het gezin en wordt het traject over Bruul door mijn vrouw al gebruikt voor wat etalages-kijken.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be