![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() .... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de grootste
en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die dwergjes. http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 |
![]() |
#2 |
|
![]() Esizkur ([email protected]) wrote:
> ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die > dwergjes. > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je het mij vraagt. <Q> Conservatieve krachten uit de partij van Bush zien liever dat de harde lijn tegen illegalen wordt gevolgd. Ze hopen bij de moeilijke verkiezingen electoraal munt te slaan uit de immigratiekwestie. De wet zelf en het moment waarop Bush zijn handtekening moest zetten, is met het oog daarop zorgvuldig uitgedoktert, zeggen analisten volgens de krant Newsday. </Q> |
![]() |
#3 |
|
![]() "Esizkur" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de > grootste > en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die dwergjes. > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 Ja en die muur moest bij ons weg, en nu zitten wij met de "mexicanen" van Europa opgescheept, meteen aandringen op verwijderen van die Amerikaanse muur dus. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Esizkur ([email protected]) wrote: > > > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de > > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die > > dwergjes. > > > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 > > Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je > het mij vraagt. > > <Q> > Conservatieve krachten uit de partij van Bush zien liever dat de harde > lijn tegen illegalen wordt gevolgd. Ze hopen bij de moeilijke > verkiezingen electoraal munt te slaan uit de immigratiekwestie. De wet > zelf en het moment waarop Bush zijn handtekening moest zetten, is met > het oog daarop zorgvuldig uitgedoktert, zeggen analisten volgens de > krant Newsday. > </Q> > Maar wat als die muur nu eens gebouwd gaat worden, niet om de Mexicanen buiten te houden, maar om de Amerikanen binnen te houden. Lijkt me wel op een variant van een grap van Fons Jansen: De dominee vraag aan de pastoor: "Hebben jullie de laatste tijd nog wat afgeschaft?" Antwoord de pastoor: ""Nee, hoezo?" "Dan kunnen wij het weer invoeren." En de variant is als Bush vraagt aan Poetin... Al die inperkingen die de rechts-gristelijke landen zo mooi aanvoerden als teken dat ze het in de tijd van de Koude Oorlog in het oosten niet zo nauw met de rechten namen, worden hier weer ingevoerd. Zelfs de satellietstaten zijn er al. Hoe zou Jan-Peter Honneckerende anders aan de macht zijn gekomen. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Z.O.Z." <z@z> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Esizkur" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. > > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de > > grootste > > en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die dwergjes. > > > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 > > Ja en die muur moest bij ons weg, en nu zitten wij met de > "mexicanen" van Europa opgescheept, meteen aandringen op > verwijderen van die Amerikaanse muur dus. > Ja, als de Duitsers dat hadden geweten hadden ze de Muur wel voor een zacht prijsje aan de Amerikanen kunnen verkopen, inclusief wachttorens, mijnenvelden en Selbschussanlagen. |
![]() |
#6 |
|
![]() Esizkur ([email protected]) wrote:
> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Esizkur ([email protected]) wrote: >> >> > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de >> > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die >> > dwergjes. >> > >> > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 >> >> Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je >> het mij vraagt. >> >> <Q> >> Conservatieve krachten uit de partij van Bush zien liever dat de >> harde lijn tegen illegalen wordt gevolgd. Ze hopen bij de moeilijke >> verkiezingen electoraal munt te slaan uit de immigratiekwestie. De >> wet zelf en het moment waarop Bush zijn handtekening moest zetten, is >> met het oog daarop zorgvuldig uitgedoktert, zeggen analisten volgens >> de krant Newsday. >> </Q> >> > Maar wat als die muur nu eens gebouwd gaat worden, niet om de > Mexicanen buiten te houden, maar om de Amerikanen binnen te houden. Dat lijkt me flauwekul. En dat is ook erg gemakkelijk aan te tonen. Amerikanen worden voor zover mij bekend echt niet door hun overheid in hun vrijheid beperkt wanneer zij naar het buitenland willen reizen. Je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Het komt je geloofwaardigheid niet ten goede. En het maakt het bepaalde tegenstanders die zich speciaal daarop richten, wel erg gemakkelijk. Die zullen je, telkens wanneer je serieuze kritiek op de VS hebt, aan dit soort uitspraken herinneren. |
![]() |
#7 |
|
![]() "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Esizkur ([email protected]) wrote: > >> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Esizkur ([email protected]) wrote: >>> >>> > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de >>> > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die >>> > dwergjes. >>> > >>> > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 >>> >>> Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je >>> het mij vraagt. >>> >>> <Q> >>> Conservatieve krachten uit de partij van Bush zien liever dat de >>> harde lijn tegen illegalen wordt gevolgd. Ze hopen bij de moeilijke >>> verkiezingen electoraal munt te slaan uit de immigratiekwestie. De >>> wet zelf en het moment waarop Bush zijn handtekening moest zetten, is >>> met het oog daarop zorgvuldig uitgedoktert, zeggen analisten volgens >>> de krant Newsday. >>> </Q> >>> >> Maar wat als die muur nu eens gebouwd gaat worden, niet om de >> Mexicanen buiten te houden, maar om de Amerikanen binnen te houden. > > Dat lijkt me flauwekul. En dat is ook erg gemakkelijk aan te tonen. > Amerikanen worden voor zover mij bekend echt niet door hun overheid in > hun vrijheid beperkt wanneer zij naar het buitenland willen reizen. Maar ook daar staan er landen op de zewarte lijst en ga daar maar ens wat vaker heen en reken er maar op dat ze je meer in de gaten houden. Trouwens steeds meer burgerrechten worden afgebroken aldaar. > Je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Het komt je > geloofwaardigheid niet ten goede. En het maakt het bepaalde > tegenstanders die zich speciaal daarop richten, wel erg gemakkelijk. > > Die zullen je, telkens wanneer je serieuze kritiek op de VS hebt, aan > dit soort uitspraken herinneren. Ja en? wij hadden hier die muur voor een zacht prijsje moeten overnemen destijds. |
![]() |
#8 |
|
![]() Z.O.Z. schreef:
> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Esizkur ([email protected]) wrote: >> >>> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> Esizkur ([email protected]) wrote: >>>> >>>>> ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de >>>>> grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die >>>>> dwergjes. >>>>> >>>>> >> http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 >>>> Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je >>>> het mij vraagt. >>>> >>>> <Q> >>>> Conservatieve krachten uit de partij van Bush zien liever dat de >>>> harde lijn tegen illegalen wordt gevolgd. Ze hopen bij de moeilijke >>>> verkiezingen electoraal munt te slaan uit de immigratiekwestie. De >>>> wet zelf en het moment waarop Bush zijn handtekening moest zetten, is >>>> met het oog daarop zorgvuldig uitgedoktert, zeggen analisten volgens >>>> de krant Newsday. >>>> </Q> >>>> >>> Maar wat als die muur nu eens gebouwd gaat worden, niet om de >>> Mexicanen buiten te houden, maar om de Amerikanen binnen te houden. >> Dat lijkt me flauwekul. En dat is ook erg gemakkelijk aan te tonen. >> Amerikanen worden voor zover mij bekend echt niet door hun overheid in >> hun vrijheid beperkt wanneer zij naar het buitenland willen reizen. Er is een aantal aantal landen waar Amerikaanse staatsburgers niet naartoe mogen reizen. O.a. naar ik meen Iran. > > Maar ook daar staan er landen op de zewarte lijst en ga daar maar ens wat > vaker > heen en reken er maar op dat ze je meer in de gaten houden. > Trouwens steeds meer burgerrechten worden afgebroken aldaar. > >> Je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Het komt je >> geloofwaardigheid niet ten goede. En het maakt het bepaalde >> tegenstanders die zich speciaal daarop richten, wel erg gemakkelijk. >> >> Die zullen je, telkens wanneer je serieuze kritiek op de VS hebt, aan >> dit soort uitspraken herinneren. > > Ja en? wij hadden hier die muur voor een zacht prijsje moeten overnemen > destijds. > > |
![]() |
#9 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Esizkur ([email protected]) wrote: > > > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de > > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die > > dwergjes. > > > > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 > > Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je > het mij vraagt. Bs'd Hoe dat zo? Vermoordt zo'n muur mensen dan? Je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Het komt je geloofwaardigheid niet ten goede. En het maakt het bepaalde tegenstanders die zich speciaal daarop richten, wel erg gemakkelijk. Die zullen je, telkens wanneer je serieuze kritiek op de VS hebt, aan dit soort uitspraken herinneren. Eliyahu |
![]() |
#10 |
|
![]() Eliyahu ([email protected]) wrote:
> Askatasuna schreef: > >> Esizkur ([email protected]) wrote: >> >> > ... en Schotland, en Oost Duitsland, en Israel. Dus Amerika als de >> > grootste en machtigste mocht natuurlijk niet onderdoen van die >> > dwergjes. >> > >> > http://www.planet.nl/planet/show/id=...1349/sc=1cf9b6 >> >> Getuigt van een ronduit cynische minachting voor mensenlevens, als je >> het mij vraagt. > > Bs'd > > Hoe dat zo? Vermoordt zo'n muur mensen dan? Met minachting voor mensenlevens wordt hier niet het vermoorden, maar desinteresse in miserabele leefomstandigheden bedoeld. Dat blijkt heel duidelijk uit het citaat dat jij, waarschijnlijk niet toevallig, hebt weggeknipt. Dat ging namelijk niet over de muur, maar over Conservatieve krachten die de harde lijn tegen illegalen willen handhaven omdat dat hen electoraal beter uitkomt. > Je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Het komt je > geloofwaardigheid niet ten goede. En het maakt het bepaalde > tegenstanders die zich speciaal daarop richten, wel erg gemakkelijk. Hé, dat komt me bekend voor. Dat waren /mijn/ woorden namelijk, die hier letterlijk worden teruggekaatst. Een teken, dat de opponent zelf geen echte argumenten heeft. |