Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 11:40   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Comical ali "dewever"

Bart De Wever blijft bijna zeker voorzitter van de N-VA. Die conclusie dringt zich op na zijn toer langs de provinciale afdelingen.

"Tot mijn verbazing heeft de storm van de voorbije weken ons zelfs extra leden opgeleverd", zegt De Wever donderdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

"Ik maak een toer langs alle provinciale afdelingen en beslis daarna of ik voorzitter blijf", zei De Wever vorige week in De Zevende Dag, na de "zaak-Dedecker". Die aangekondigde tournee is inmiddels achter de rug. Alle afdelingen hebben hun steun betuigd aan voorzitter De Wever.

"Blijkbaar wil de partij dat ik haar toch naar de federale verkiezingen leid. Zelfs de meest kritische geluiden gingen in die richting: 'Je hebt ons hierin gereden, rijd ons er nu ook maar weer uit'. Ook het partijbestuur was unaniem. Het is trouwens niet duidelijk wie mijn rol zou kunnen overnemen, want op dit moment is niemand kandidaat." Waarschijnlijk blijft De Wever dus de N-VA leiden. "Ik gun mezelf nog kerst en Nieuwjaar om na te denken", aldus De Wever.

bron webstek VRT

ik vraag me af of hij zijn eigen leugens zelf nog gelooft..

Nooit met de sp;.. Nooit met de cdenv... Nooit gepraat ùet de vld( ze hadden al beginselverklaring) ...; nooit in een regering als b-h-v...

" als we niet zelf mogen bepalen wie op onze lijst staat dan houden we er beter mee op" 2december HLN

The best of "comical" ali dewever.

Vul aan naar believen.

Die man slaagt er nog in een kartel met BUB als een overwinning te verkondigen. Een natuutalent.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:17   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ge moet het inderdaad maar kunnen...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:24   #3
Anna List
Banneling

Standaard

maar hij mag toch maar de lijst trekken in Antwerpen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 17:31   #4
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=20
Citaat:
"Tot mijn verbazing heeft de storm van de voorbije weken ons zelfs extra leden opgeleverd", zegt De Wever donderdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
lol, dat is ZOO grappig en voorspelbaar

Anyways ik heb een verklaring , al eens eerder gegeven :

Zie je, als je via mails je degout uit en mededeelt aan de partij dat ze je van de ledenlijst moeten schrappen en je afdelingshoofd in haar brievenbus je doormiddengeknipte lidkaart vinden kan ...dan NOG blijven ze je opnemen in hun ledenlijsten en blijven ze je op hun websites als lid omschrijven, maanden later nog (waarschijnlijk om die ledencijfers wat te boosten lol)

Als er geen staatshervorming komt en je je kaartje terugstuurt blijf je toch een "papieren lid" tot het einde van het jaar. In dat nieuwe jaar blijf je trouwens ook nog een paar maanden lid, immers ze hopen dat je uiteindelijk toch zal vernieuwen en wonder boven wonder komen ze nadat je duidelijk je mening zei bijna een jaar eerder NOG STEEDS aan je deur met hun lidkaarten, proberen of je toch niet wil hernieuwen ?

De nva zal het wel anders omschrijven , immers ik zie het volgende scenario :

juni , er is een nieuwe regering en de nva gaat zwaar onderuit maar verkoopt het toch als overwinning , en een maand of 2 later zeggen ze : "ons ledenaantal is er zelfs nog op vooruit gegaan DUS de mensen houden van rechtlijnige figuren die compromissen sluiten waar nodig" ( of iets in die trend ) in de hoop dat dit goede nieuws de twijfelaars overboord kan houden.

En dat zal kloppen , immers neem het volgende hypothetische voorbeeldje :
de 1000 leden die hun kaartje inleverden worden toch nog meegeteld en de 10 nieuwe leden die je strapatsen opleverden worden erbij geteld ... maw een verlies van 990 leden wordt uitgelegd als een toename met 10 leden.
Een jaartje later wordt daar dan natuurlijk met geen woord meer over gerept
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 17:41   #5
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Bart De Wever meermaals horen omschrijven als een intelligent man en een goed politicus. Moet daar dan toch de bedenking bij maken dat hij in een ivoren toren leeft en zijn wensen voor waar aanziet. Dat hij met JMDD wilde scheep gaan getuigde toch van een totale verkeerde inschatting van zijn politieke achterban en van zijn coalitiepartner.

Een politiek bewuste NVa'er kiest volgens mij toch voor iemand die leiding geeft en niet voor iemand die "de massa in zijn hoofd" volgt.

Het zijn niet bepaald mijn "medestanders" maar ik geloof best dat er bij het NV-A intelligente, integere mensen genoeg zijn om de partijleiding over te nemen. Een tijdje "bezinning" zou voor een intelligent iemand misschien niet slecht zijn...
Oud 21 december 2006, 17:56   #6
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik heb Bart De Wever meermaals horen omschrijven als een intelligent man en een goed politicus. Moet daar dan toch de bedenking bij maken dat hij in een ivoren toren leeft en zijn wensen voor waar aanziet. Dat hij met JMDD wilde scheep gaan getuigde toch van een totale verkeerde inschatting van zijn politieke achterban en van zijn coalitiepartner.

Een politiek bewuste NVa'er kiest volgens mij toch voor iemand die leiding geeft en niet voor iemand die "de massa in zijn hoofd" volgt.

Het zijn niet bepaald mijn "medestanders" maar ik geloof best dat er bij het NV-A intelligente, integere mensen genoeg zijn om de partijleiding over te nemen. Een tijdje "bezinning" zou voor een intelligent iemand misschien niet slecht zijn...
Dewever is binnen de N-VA zéér geliefd, hij moet helemaal niet opstappen van ons. Als je er bij was op de bijeenkomsten, ik ben naar de woeligste geweest in Limburg, dan wist je wel dat de partij achter hem stond.

De basis wil Dewever als onze kopman in 2007, en niemand anders, zo simpel is dat.
Oud 21 december 2006, 18:11   #7
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Ga ik volledig mee akkoord. Het is één zaak hem het oneervolle geknoei van de laatste weken aan te rekenen en dat gebeurt zeker. Snel zal het niet vergeten worden. Het is een hele andere zaak om de partij gedag te zeggen.

Dewever is nog altijd de beste man aan het hoofd van de partij. Ook wel omdat er niet direct iemand in zijn categorie te vinden is. Hij heeft gegokt, vervolgens opnieuw en anders gegokt en de partij volgt hem. Afwachten wat het resultaat in 2007 is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:19   #8
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Vul aan naar believen.

Die man slaagt er nog in een kartel met BUB als een overwinning te verkondigen. Een natuutalent.
Kort samengevat: De plaatselijke VB'er met een ernstig syndroom van N-VA-bashing is duidelijk gefrustreerd dat De Wever voorzitter blijft op vraag van zijn basis...

Aanzienlijk compliment voor De Wever is dat, me dunkt!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:42   #9
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel de VBer vraagt zich dat af, ik denk dat iedereen daar verbaasd over is. Dewever heeft de vlaamse zaak verraden en dat dat al uit mijne mond moet komen is al heel vreemd.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:56   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Niet enkel de VBer vraagt zich dat af, ik denk dat iedereen daar verbaasd over is. Dewever heeft de vlaamse zaak verraden en dat dat al uit mijne mond moet komen is al heel vreemd.
En toch had ik lichtjes met "hem" te doen, toen hij zat te "sterven" tijdens de Zevende Dag, vlak nadat brulboei Dedecker geweigerd had hem een hand te geven.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:59   #11
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat: De plaatselijke VB'er met een ernstig syndroom van N-VA-bashing is duidelijk gefrustreerd dat De Wever voorzitter blijft op vraag van zijn basis...

Aanzienlijk compliment voor De Wever is dat, me dunkt!
boh of dat een syndroom is weet ik niet

Welbespraaktheid, Charisma en intellectuele kwaliteiten , ik geef grif toe dat Bart die drie eigenschappen wel heeft en ik ben persoonlijk wel tevreden dat De Wever op zijn plaats blijft, en uiteraard is de nva dat ook, ze hebben nu eenmaal niet zoveel mensen met die drie eigenschappen.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:08   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

zijn politieke feeling schat ik ook niet zo hoog in ...
maar ik vermoed ook dat ie de cd&v wel vooraf gepolst heeft en geen veto kreeg, maar achteraf een mes in de rug kreeg ...
het kartel herstellen was een misser op lange termijn, maar wellicth zit bdw op middellange termijn bij de cd&v ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:46   #13
ilfalco
Minister-President

Standaard

zijn stemgedrag en beloftes zijn in ieder geval tsjeefser dan de tsjeven zelf te noemen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:50   #14
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

laat ons niet teveel op de nva schieten, de echte vijand is paars en die moet weg!!!!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:06   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
laat ons niet teveel op de nva schieten, de echte vijand is paars en die moet weg!!!!
Toch nog iemand die het begrepen heeft!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:11   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist en dat heeft wat mij betreft niets te maken met een vlaag van gematigdheid, wel dat de boodschap van de IJzerwake, zijnde een Godsvrede die moet worden tot stand gebracht, zeker tot na de volgende federale verkiezingen.

Paars de grootste vijand van Vlaanderen moet vernietigd worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:51   #17
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig dat de rest van uw partij daar niet zo over denkt. Of althans toch de indruk geeft dit niet te doen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:10   #18
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Juist en dat heeft wat mij betreft niets te maken met een vlaag van gematigdheid, wel dat de boodschap van de IJzerwake, zijnde een Godsvrede die moet worden tot stand gebracht, zeker tot na de volgende federale verkiezingen.

Paars de grootste vijand van Vlaanderen moet vernietigd worden.
Ik ga niet vaak met u akkoord, maar hier heeft u 100% gelijk in.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:26   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En toch had ik lichtjes met "hem" te doen, toen hij zat te "sterven" tijdens de Zevende Dag, vlak nadat brulboei Dedecker geweigerd had hem een hand te geven.
Tegen de cameramensen in de coulissen "Ja mannen, dat ziet er niet goed uit he"
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 14:00   #20
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Bart De Wever blijft bijna zeker voorzitter van de N-VA. Die conclusie dringt zich op na zijn toer langs de provinciale afdelingen.

"Ik maak een toer langs alle provinciale afdelingen en beslis daarna of ik voorzitter blijf", zei De Wever vorige week in De Zevende Dag, na de "zaak-Dedecker". Die aangekondigde tournee is inmiddels achter de rug. Alle afdelingen hebben hun steun betuigd aan voorzitter De Wever.

"Blijkbaar wil de partij dat ik haar toch naar de federale verkiezingen leid. Zelfs de meest kritische geluiden gingen in die richting: 'Je hebt ons hierin gereden, rijd ons er nu ook maar weer uit'. Ook het partijbestuur was unaniem. Het is trouwens niet duidelijk wie mijn rol zou kunnen overnemen, want op dit moment is niemand kandidaat." Waarschijnlijk blijft De Wever dus de N-VA leiden. "Ik gun mezelf nog kerst en Nieuwjaar om na te denken", aldus De Wever.

bron webstek VRT

ik vraag me af of hij zijn eigen leugens zelf nog gelooft..

Nooit met de sp;.. Nooit met de cdenv... Nooit gepraat ùet de vld( ze hadden al beginselverklaring) ...; nooit in een regering als b-h-v...

" als we niet zelf mogen bepalen wie op onze lijst staat dan houden we er beter mee op" 2december HLN

Vul aan naar believen.

Ik was zelf op zo een van die open leden vergaderingen aanwezig.
De steun voor Bart was er heel duidelijk te merken.

Er ZIJN FOUTEN GEBEURD.
En onze voorzitter GEEFT DAT TOE.
Wij hebben een EERLIJKE VOORZITTER
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be