![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.geocities.com/bublichtaar...?1068046544980
Net gevonden. U zal direct begrijpen wat ik bedoel, wanneer ik zeg we wat te ver zijn gegaan met de gewestvorming en de versnippering van ons België. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementslid
|
En per ongeluk staat er bublichtaart in de link zeker ?
Try again please Trouwens, zijn de geldstromen daar al aangetoond ? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Sublieme parodie
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom heeft Kasterlee meer recht op Lichtaartse solidariteit dan bijvoorbeeld Herentals of Geel? Er is geen Kastels volk! Kasterleeenaars en Lichtaartenaars hebben andere culturen, en andere belangen. Ik ken geen enkele Lichtaartenaar die het Kastelse weekblad 'de Heikanter' leest, en ik ken geen andere Kasterleëenaar die naar Radio Lichtaart luistert! Ik heb niets tegen de Kasterleëenaars, maar onze volkeren zijn uit elkaar gegroeid. Het wordt tijd om nu als volwassen mensen de stap naar scheiding te zetten! Lichtaart, dorp in Europa! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Komaan Patriot, u vertolkt echt de harde lijn, de alles-of-niks-strategie die niets oplevert. Met ons doorgedreven confederalisme en een objectieve controle op de interstedelijke transfers hopen we de interculturele constructie Kessel-Lo-Leuven dynamisch te maken.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lichtaart dorp in Europa! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Ik voel me in de eerste plaats inwoner Kessel-Lo. Ons volk heeft zijn eigen identiteit, dat is wetenschappelijk bewezen. Toch belet niets ons een DOORZICHTIGE solidariteit met Leuven.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Gôh, wat vinden Bob en Bruno zichzelf leuk. Zo kunnen ze nog bladzijden doorgaan zo te zien...
Opvallend is wel dat u hier niét meteen elkaar "racist" en "fascist" begint te noemen. Kan de BUB alleen maar beschaafd praten als ze Vlaams-nationalisten pogen te parodieëren? Veelzeggend in dat geval... |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom zou dat per definitie slecht zijn? Vanuit dat standpunt bekeken is de enige goede en aanvaardbare oplossing waarnaar gestreefd zou dienen te worden één grote wereldnatie met één grote regering etc.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gemeentefusie van 1976 gebeurde nog in een UNITAIR BELGIE, uitgedacht, bevolen en uitgevoerd door het UNITAIRE BELGIE. |
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hiermee zeg ik niet dat de fusie geslaagd is, want dat is ze zeker niet. Alleen heeft schaalfvergrotering er hier en daar toe geleid dat er nu wel allerlei gemeentelijke dienstverleningen zijn terwijl dat vroeger niet het geval was. Maar algemeen gesproken is het niet zo'n gelukkige toestand. Jammer dat men in Nederland hier geen lessen heeft getrokken. Ook bij onze noorderburen zijn ze immers onlangs tot fusering overgegaan. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jan, ik ben niet zoals U. Ik zal nooit dingen goedkeuren die mijn goedkeuring normaal gezien niet zouden wegdragen, simpelweg omdat ze gedaan zijn door mijn land. Ook niet als dat land op dat moment een goed bestuurssysteem had. Ik ben niet zo'n gefrustreerde nationalist als u.
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
150150150150150150150150150150150150150150150 150150150150150150150150150150150150150150150 150150150150150150150150150150150150150150150 150150150150150150150150150150150150150150150 |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#20 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is inderdaad een gevolg van een politieke keuze, nl. voor subsidiariteit. Helaas konden de Herstappes in ons land geen enkele taak aan, en gemeentes tot 5.000 kregen het te moeilijk. Die werden in de jaren tachtig heringedeeld. Inmiddels ligt de ondergrens tussen de 15.000 en 25.000 inwoners. De vraag is natuurlijk wat beter is: alle bevoegdheden gecentraliseerd houden en zo kleine gemeentes bewaren, of zoveel mogelijk bevoegdheden zo dicht mogelijk bij de burger plaatsen maar wel herindelen? In Nederland is voor het tweede gekozen. De problemen die veel kleine gemeentes hebben met het uitvoeren van alle taken die ze door Den Haag krijgen opgelegd, bewijzen dat herindeling meestal noodzakelijk is. De vraag is alleen hoever we moeten gaan met herindelen, en ook met de subsidiariteit. Onderhand streeft het z'n doel voorbij. |
|
|
|
|