![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat over 150.000 bouwgronden ( 8.000 hectare) die in handen zijn en die van ministers Dirk Van Mechelen binnen uiterlijk zeven jaar verkocht moeten worden.
Bron hln 2.11.2006 Wat is hier juist de bedoeling van op bestuurlijk en politiek vlak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Om de begrotiong in evenwicht te brengen zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik me niet vergis ,is het de bedoeling de stijgende grondprijs tegen te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en maar kinnekes bijmaken en migranten aantrekken om de "vergrijzing" tegen te gaan.
Hoeveel miljoenen moeten er nog bijkomen in feite? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn dan ook zo platzak als maar mogelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Maar dan schiet je onder de duiven van diegenen naar wiens pijpen de politiekers dansen moeten. Politiekers zijn niet meer dan slaafjes van diegenen die achter de schermen van de partijen aan de touwtjes trekken.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Jij ziet de politiek zo een beetje als een cascade van polichinellentheater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Verkoop geen onzin. Ik weet goed genoeg hoe het OCMW dat hier een paar straten verder heeft aangepakt. Onteigenen, als bouwgrond verkopen, binnenkort deels weer onteigenen zodat een potpolder kan gebouwd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Verklaar u aub nader, ik ben maar tot 23 j naar de uni geweest.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik verkoop mijn onzin niet. De kranten daarentegen, die wel. Van identiek dezelfde inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit werden met "artificiele" politieke doeleinden (en keihard geld) stervende industrieen als Staal,Steenkool en Scheepsbouw nog voor een paar decennia aan het infuus gelegd...
De nieuwbouw-industrie is ook zoiets......In mijn streek moet ik bijna opletten geen bord "Te Koop" tegen mijn donder te krijgen(de oudjes vallen als vliegen ![]() Men maakt "jonge bouwers" natuurlijk zot in de kop met de rage,in weekbladen en op TV van "life-style" programmas waar schone madams in schone residenties rondwaren....en de rente staat toch zo laag meneer,mevrouw,en uw kinnekes moeten in een schone tuin spelen dan later.... Dat gaat in een wat ouder rijhuisje,of een appartement,in enorme hoeveelheden verkrijgbaar op de markt, niet zo best lukken.....en dus wordt geklaagd dat er geen bouwgrond (lees : grond voor vrijstaande woningen) genoeg is.... tja...Met een scheidingspercentage van dik 30% zullen ook vrij veel van deze "residenties" vrijkomen...binnen een 10-tal jaren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hercombinaties... Waar dacht je dat al die goedkope bouwgrond voor nodig was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() tja....het kapitaal is dan nogal dikwijls ook "gescheiden",het zal niet van die zijn ...... Maar goed ,ik ken al oude babyboomers die hun tweede nieuwbouw gezet hebben,de jonge gasten hebben daar toch het geld niet voor....ach...als ze het als "belegging" beschouwen zijn ze in voor een "nasty surprise" zo kort voor hun sterfbed ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deel 1 de kerkfabrieken Je moet maar kunnen volgen! Eerst vraagt men aan de kerkfabrieken van hun eigendommen goed te beheren. Op een manier dat zij veel opbrengen aan huurgelden en dat zij met deze gelden kunnen opkomen voor hun eigen werking. Ik weet niet hoeveel kerkfabrieken er op dit ogenblik hun financiën in evenwichtig hebben. Maar ik weet dat er een grootdeel van hen in Vlaanderen die door een slecht bestuur van de voorbije jaren of door gebrek aan eigen patrimonium, waarbij zij al lang hun onroerende goederen hebben verkocht, niet rondkomen en geld ontvangen van de gemeente (gemeenschap). Nu zegt minister Van Mechelen aan al deze die goed bestuurd hebben dat zij hun gronden moeten verkopen. De vraag is wat moeten zij doen met de opbrengst, plaatsen bij de banken, aan hoeveel procent. En dan? Als het op is? Dan vallen deze kerkfabrieken volledig ten laste van de gemeenschap. En dan? Of gaat men de kerkfabrieken binnenkort stopzetten? En hoe zit het dan met de financiering van de anderen die opkomen? Of voorspellen deze heren ministers een financiële CRASH te wijten aan de mislukking van de uitbreiding en verkeerde strategieën betreffende EUROPA? Of misschien het einde van de wereld? Wat zal het zijn? Graag heer minister een beetje meer uitleg (motivering) over deze strategie. ![]() |
|
![]() |
![]() |