![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Deze ochtend hoorde ik op de radio dat vanaf 1/1/2004 Fortis een belasting zal aanrekenen als hun klanten geld afhalen uit een geldautomaat.
Dit is een uiterst onaangename verrassing! ![]() Dergelijke praktijken lijken me compleet onlogisch alsof men geld moet betalen om aan zijn EIGEN centen te kunnen...!?! ![]() Dan heb ik het nog niet over het feit dat dit als goud in de oren zal klinken van inbrekers! Iedereen zal grotere sommen geld in 1 keer afnemen en dat thuis bewaren. We gaan weeral de goede weg op in dit apelandje... Tijd om van bank te veranderen of zullen de anderen binnenkort deze 'truuk' ook toepassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is trouwens volgens mij een onrechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn die stelt dat een bank in gans Europa evenveel geld moet vragen om geld af te halen, onafhankelijk van waar de kaart is. Daardoor zijn die afhalingen nu gratis, waardoor de banken er een beetje verlies op maken (bvb als ik in Oostenrijk geld afhaal met mijn Belgische bankkaart).
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Wou ik ook net zeggen. Dexia hield in oktober een actie waarbij ge geld kon winnen elke keer als ge uw Proton oplaadde (kan zijn dat het zelfs nog steeds bezig is). Ik heb al heel lang nog nauwelijks kleingeld in mijn tas, het is allemaal met de kaart.
En dan in de Lidl boodschappen doen, met uw Proton willen betalen, en te horen krijgen dat ze het daar niet aanvaarden. Enfin, nog een paar keer volhouden en dan zullen ze het wel installeren zeker ? (Ze vinden het niet zo leuk als er een karretje vol boodschappen aan de kassa achtergelaten wordt, zeker als er diepvries bijzit !) Nu de markt nog. Hoe minder gewicht in mijn chakoche hoe beter.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Nee, lekker niet. Om hen te pesten.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf toch voorstander om voor zulke zaken geen kosten aan te rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In een restaurant ook niet. Meestal wel met Visa maar daar ben ik geen voorstander van. Hier verliest een mens compleet het overzicht van zijn uitgaven mee. Een kredietkaart: leuk om iets aan te kopen op Internet maar voor de rest... ( maar goed dat is een andere discussie) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik betaal altijd contant. Dat is een gewoonte.
Je zal daar maar staan aan de kassa of een tankstation en dat je kaart niet gaat of een of andere storing aan het netwerk.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lidl is dan wel een grote keten, maar het personeel dat er werkt moet wel opdraaien voor je 'tegendradigheid'. Ik hoop dat je je lokale kruidenier niet hetzelfde aandoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik heb Fortis al lang de rug toegekeerd. Peperdure bank.
Het wordt ook eens tijd dat het monopolie van Bancontact doorbroken wordt. Het verwondert mij dat Europa hier nog niet ingegrepen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Groot gelijk Descartes,
Laat die hollanders zitten en zet je geld ergens anders. Dit is een brug te ver, geld vragen om je eigen geld terug te krijgen. Komt een beetje overeen met een bibliotheek die de mensen geld zou geven als ze hun boeken terug brengen.
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen ze ook perfect tracken waar ge uw geld uitgeeft, en is 't moeilijk om nog met zwart geld binnen te komen, bovendien, kunnen ze nen hoop extra personeel buitengooien, omdat ze dan veel minder briefkes moeten tellen, en verhandelen, en 't is ook nog veiliger, want minder geld op de geldtransporten, ... Da is het uiteindelijke doel, binnen dit en 10 a 20 jaar willen ze de drukkerij van geld afschaffen, de geldtransporten afschaffen, en het totaal nutteloos maken van nog iemand te overvallen. Ge zult immers biometrische gegevens moeten nodig hebben, om geld over te schrijven naar rekeningen en en dan blijft geld electronisch traceerbaar, ... voorbeeld, : Nu overval ik jefke, ik zet mijnen blaffer tegen zijne kop, ga met hem naar een bankkantoor, zorg dat mijn smoeltje niet op de camera te zien is, en ik eis van hem dat hij 500 euro afhaalt voor mij, Jefke zal dat zonder probleem doen, ... In het andere geval overval ik Jefke en eis ik van hem die overdracht te doen, ook hier zal Jefke zonder morren u die 500 euro laten overschrijven, nog beter, hij geeft het u allemaal, De volgende morgen gaat Jefke naar zijn bank, legt alles uit, en pakken ze mij 5 minuten later op aan de hand van mijnen bankaccount. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Fortis is de arrogantste bank in België. Als er iets negatiefs is ivm in het nieuws, is Fortis er altijd bij (ik heb er het laatste jaar bewust op gelet). Zij zijn ook altijd de eerste met prijsstrijgingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon een kwestie van discipline hé, op restaurant ga ik nu ook wel meestal cash betalen, maar in het buitenland bv, betaal ik bekanst alles met VISA gewoon om genoeg cash bij te hebben als je ergens niet met VISA kunt betalen, ... snapte, ![]() En ja de volgende maand wordt dat der dan afgeflikkerd, maar je houd daar gewoon rekening mee, en dan is dat geen probleem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |