Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2003, 12:08   #1
Loreke
Vreemdeling

Standaard

Het moest er eens van komen. Het blok wordt nerveus en begint fouten te maken. Ze slagen er niet langer in de discussie binnenshuis te houden. De scheiding tussen de "hervormingsgezinden " en de " fundamentalisten" ligt nu op de straat.
En dit is slechts het begin. van Cleemput is juist wanneer hij zegt dat het blok zich blijft verzetten tegen een onafwendbare evolutie. Het zal moeten verbreden, het zal de scherpe kantjes van zijn programma moeten afveilen willen ze blijven groeien. Want het is duidelijk, wanneer het blok stopt met groeien, dan stopt ook de enige dreiging die daarvan uitgaat.

Met VL+ en de daarbij horende afzwakking van de standpunten mikt het blok op overlopers van N_VA, VLD en Lib appel. Totnogtoe zonder succes (buiten die N-VA'er uit Aalst-oudenaarde die heeft laten verstaan eventueel terug te keren naar de N-VA als het blok zijn programma niet aanpast) . Maar velen binnen het blok die al jaren aan de kar trekken zien die evolutie met lede ogen tegemoet. Zij zouden immers plaats moeten ruimen voor mensen die altijd voor het cordon zijn geweest, voor opportunisten die bij hun eigen partij niet aan de bak komen.

Er zou voor minder een crisis ontstaan. Is dit het begin van het einde?

groeten,

Lore
Oud 4 november 2003, 12:23   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Al goed dat ze nog niet ontdekt hebbend at het crisis is in de Tegen Draadse partij

Eventuele ex-kandidaat leden van het Vlaams blok die gratis lid wensen te worden gelieve U aan te melden via mijn prive berichten.

Ik zal, unaniem dan nog wel, uw kandidatuur afwijzen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 12:24   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Al goed dat ze nog niet ontdekt hebbend at het crisis is in de Tegen Draadse partij

Eventuele ex-kandidaat leden van het Vlaams blok die gratis lid wensen te worden gelieve U aan te melden via mijn prive berichten.

Ik zal, unaniem dan nog wel, uw kandidatuur afwijzen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 23:35   #4
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

waar is die crisis, ik vind ze niet !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 07:09   #5
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

In mijne portemonnee is het ook crisis waarom doet men daar niks aan .Tegendraads ik wil me aansluiten bij u tegendraadse partij maar alleen op voorwaarde dat ge men lidmaatschap niet goedkeurd.Anders is er niks tegendraads aan.En och die crisis bij het blok zeg de mensen moeten toch iets kunnen vertellen he.En voor het blok is het weer eens wat anders dan te horen dat ze racisten zijn.Ze zullen wel een crisisbeleid inroepen als het te heet word zeker.En derbij het is altijd makkelijk de vuile was van de andere buiten te hangen .
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 07:37   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
waar is die crisis, ik vind ze niet !
Onze politieke tegenstanders weten dat hun laatste uur geslagen heeft en trachten nog wat mythes de wereld in te sturen. Niets kan de opmars van het volk en haar partij nog stuiten.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 08:46   #7
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Blok duldt geen kritiek

Partij gooit gewezen kaderlid uit de partij
BRUSSEL -- Het Vlaams Blok start een procedure om Geert Van Cleemput uit de partij te zetten. De partij pikt de kritiek van de voormalige coördinator van de studiedienst niet.

Zo schrijft de Standaard online
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 09:14   #8
Loreke
Vreemdeling

Standaard

Ja tuurlijk beste blokkers, is er niks aan de hand.

crisis, pfff. Niets van aan!

De evolutie binnen het blok lijkt nochthans heel sterk op de geschiedenis van de VU. Een strijd tussen hervormers en fundamentalisten laait op.

En dit verhaal kennen we.

Ik heb geen schrik van het blok. Absoluut niet want ik ben ervan overtuigd dat het blok zichzelf zal ten grond richten.

groeten,

Lore
Oud 5 november 2003, 10:01   #9
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

waar maken jullie zich druk over, crisis in het Vlaams Blok ? en als dat nu zo is, wat probleem heeft een niet Vlaams Blok kiezer daarmee, alleen wat leedvermaak, tot daar.
Dergelijke berichten de wereld in sturen toont aan dat er paniek in de andere partijen is, en zoals de toestand nu is kan ik hun ongerustheid best begrijpen, die zal niet afnemen !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 21:27   #10
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

BRUSSEL -- Het Vlaams Blok start een procedure om Geert Van Cleemput uit de partij te zetten. De partij pikt de kritiek van de voormalige coördinator van de studiedienst niet.

Dat is toch haar goed recht. De partij is beter af zonder dergelijke lastposten. Het is toch het goed recht van de partij om enkel leden te aanvaarden die in voldoende mate akkoord zijn met het programma. Een kommunist kan toch ook niets gaan doen bij een liberale partij en vice versa (hoewel, bij de VLD weet je maar nooit). Bovendien mag van de partijleden toch ook worden verwacht dat ze er een erezaak van maken trouw te zijn aan de partij.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 12:58   #11
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Bovendien mag van de partijleden toch ook worden verwacht dat ze er een erezaak van maken trouw te zijn aan de partij.
Ook als die "partij" in feite alleen danst op de muziek van een machtsgeil triumviraat ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 13:10   #12
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

Dat is toch haar goed recht. De partij is beter af zonder dergelijke lastposten. Het is toch het goed recht van de partij om enkel leden te aanvaarden die in voldoende mate akkoord zijn met het programma. Een kommunist kan toch ook niets gaan doen bij een liberale partij en vice versa (hoewel, bij de VLD weet je maar nooit). Bovendien mag van de partijleden toch ook worden verwacht dat ze er een erezaak van maken trouw te zijn aan de partij.
Allee als FDW in de droogdok springt, dan moet iedere VB-er hem volgen , lijkt mij toch een beetje Machiavellistisch niet? Je mag een partij(lijn) volgen, daar niet van....maar een partij volgen in al haar dwaasheden is op zich al niet zo verstandig, dus dwaas

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be