![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is maar één “GOD” in Oostende!
![]() SP.A legt VLD aan banden in gemeenteraad De Oostendse SP.A heeft de VLD de voorbije dagen de levieten gelezen over de rol die de oppositiepartij tot 1 januari moet spelen in het licht van de coalitie waartoe de VLD vanaf volgend jaar toetreedt. Het resultaat is dat drie aangevraagde VLD-interpellaties voor de gemeenteraad zijn geschrapt. De VLD plande drie interpellaties, maar dat was niet naar de zin van de SP.A, die VLD-fractieleider Bart Tommelein tijdens een ultiem overleg in het stadhuis op andere gedachten probeerde te brengen. Het schepencollege besliste daarop dat de interpellaties niet in aanmerking kwamen. «Bart Tommelein wou interpelleren over verkeer, maar zijn interpellatie werd te laat ingediend», luidt het in het stadhuis. Tommelein zelf ontkent dat hij onder druk van de SP.A zijn interpellatie introk. «Ik weet niet of ik vrijdag op de gemeenteraad aanwezig zal kunnen zijn en het is geen dringende materie», stelt hij. Ook de geplande interpellatie van uittredend raadslid Paul Van Laer over een bouwdossier in de Elisabethlaan komt er niet. «Ik kreeg te horen dat ik mijn vragen niet in de gemeenteraad mag stellen. Ik zal dan maar een schriftelijke vraag stellen.» Didier Ramoudt (VLD) tenslotte wil vragen stellen over de stedenband met Banjul. «Ik wil wel eens weten waarom mijn interpellatie geschrapt wordt. Ik ben niet van plan te zwijgen», reageert Ramoudt verrast. Pikant detail is nog dat uitgerekend Frank Thiers, voormalig VLD-raadslid, maar nu onafhankelijke, zijn interpellatie wel mag houden. (EFO) Bron: het laatste nieuws van 22.11.2006 Had Jean-Marie Dedecker dan toch gelijk? ![]() ![]() ![]() Meerderheid of oppositie, wat maakt het uit als men het uitsluitend doet uit “idealisme”…of niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Wat had je anders gedacht.
Tijdens elk debat was de ondertoon : Of je doet mee onder mij, of tegen mij. Naast mij bestaat niet. Tja dan moeten onze pantoffelhelden nu niet komen klagen dat ze onder de sloef liggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Nog meer vld nieuws:
VLD zet nieuwe burgemeester Affligem uit partij BRUSSEL - De statutaire commissie van de VLD heeft drie leden die in oktober verkozen werden tot gemeenteraadslid van Affligem uit de partij gezet omdat zij zonder toestemming van het lokale partijbestuur een coalitieakkoord sloten met het kartel CD&V-N-VA-Plus. Een van hen, Yvan 't Kint, wordt normaliter de eerste vier jaar burgemeester, waarna hij wordt opgevolgd door acteur Walter De Donder (CD&V), alias Kabouter Plop. Affligem wordt bestuurd voor VLD en CD&V onder leiding van Leo Guns, die al 30 jaar burgemeester is. Op 8 oktober haalde VLD-Visie 9 zetels, CD&V- N-VA 8 en Vlaams Belang 4. De CD&V-N-VA stelde onder geen beding nog te willen doorgaan met Guns als burgemeester om zo ,,een einde te maken aan het affairisme'' en sloot een coalitieakkoord met 5 van de 9 verkozenen van VLD-Visie, waaronder 3 VLD-ers. Guns vroeg hierop de statutaire commissie van de VLD het drietal uit de partij te zetten. Of 't Kint en co in beroep gaan tegen de beslissing, is ondermeer afhankelijk van uitspraak van de raad voor verkiezingsbetwistingen over de vraag van Guns om de verkiezingen over te doen. Guns verwijst in zijn klacht naar het satirische circus waarmee de CD&V tijdens de kiescampagne enkele voorstellingen gaf en tijdens dewelke de partij gratis hapjes en drankjes zou hebben uitgedeeld. rbo |
![]() |
![]() |