![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De staat zit krap bij kas. Dus, nog wat nieuwe belastingen erbij.
En je moet niet denken dat de apen die nu regeren er aan denken om uitgaven te beperken. ----- (Belga) Volgend jaar worden de eerste moskeeën in Vlaanderen officieel erkend, zegt Vlaams minister van Inburgering Marino Keulen. Het gaat om zeven moskeegemeenschappen. Door de erkenning kunnen ze subsidies krijgen. Voorwaarde is wel dat de moskeeën zich inbedden in Vlaanderen, onder meer door extremisme te weren en de pluralistische samenleving te aanvaarden. ![]() © BELGA De islam is sinds 1974 één van de zes erkende godsdiensten in ons land, maar in tegenstelling tot lokale geloofsgemeenschappen van andere godsdiensten, zoals kerken en synagogen, kregen de moskeeën tot nu toe geen subsidies. Sinds de Lambermontakkoorden is Vlaanderen bevoegd voor de erkenning van lokale geloofsgemeenschappen. Keulen werkte sindsdien voorwaarden uit voor de erkenning van de lokale geloofsgemeenschappen. Volgend jaar zullen de eerste zeven dossiers worden goedgekeurd. Welke moskeeën precies erkend zullen worden, moet nog worden uitgemaakt. (lim) ---- Kreeg bovendien op mijn avondmenu te horen dat de Imams een uitkering zullen krijgen van maar liefst € 3000???? Denken die achterlijke ministers nu echt dat wij dat blijven slikken. Ik had er al lang goesting naar, maar nu is het officieel. Begin volgend jaar trek ik een streep onder mijn zelfstandige zaak. Waarom zou ik nog moeten bijdragen aan een staatskas die vol met gaten zit? Indien men mijn belastingsgeld nu eens deftig zou besteden, maar zo gewoon de grote janter ermee uithangen is er te veel aan. Het stoppen van mijn firma is mijn grootste revanche dat ik kan nemen tegenover de achterlijke wanbeheerders van dit land. Dat Verhofstad en consoorten zelf zijn staatskas vult. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vrije Evangelische Gemeenten krijgen al jaaaren geen frank of Euro van de overheid. Nochtans hebben zij het grootste aantal leden binnen de protestantse geloofsgemeenschap en een geschiedenis van meer dan 400 jaar in Vlaanderen.
Maar neen, dat telt niet. De Islam: d�*t is belangrijk! Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Scheiding kerk en staat? Waarom zou ik meebetalen voor een religie die ik niet aanhang?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland kan men op zijn belastingsaangifte invullen naar welke religie of vrijzinnige organisatie zijn dotatie naar toe gaat. Ik vind dit een goed systeem. Jammer genoeg onuitvoerbaar in België waar elk jaar weer, de fiscus 'op zijn gat ligt', zoals ze zeggen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2006 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Financiert en voedt hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren ( of niet-Fransen geworden) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van God. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk, zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden.
Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ? Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts u zelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabië bv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het beste geval onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen, waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert siechts wat men vreest. Wanneer wij de macht hebben zult u geen Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz... Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen. Mohammed Sabaoui Nog meer belastingsgeld voor die moslimratten ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 7 november 2006 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() De Staat moet in mijn ogen geen enkele religie steunen.
Moest het écht iemand interesseren, Desiderius, Turkje ea hebben daarover onlangs een interessante discussie gevoerd in het desbetreffende subforum. Ik waarschuw jullie, het gaat echt wel verder dan wat kortzichtig moslimgebash, dus misschien is het niet echt jullie kopje thee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
interessante discussies helpen toch niet meer, ze blijven toch hun wil doordrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Op dit moment zijn de katholieke, protestantse, anglicaanse, israëlitische, islamitische en orthodoxe erediensten erkend in de grondwet. Deze erkenning impliceert een rijkelijk financiële ondersteuning van de overheid.
We hebben nood aan een onpartijdige staat. De subsidies aan godsdiensten zijn absurd en moeten worden afgeschaft. Een religie verschaft slechts een hypothese die kritisch moet worden bekeken. Het bestaan van een godsdienst en dus ook het kritisch onderzoek ten aanzien van die godsdienst moet niet worden gewaarborgd door subsidies. Godsdienst is een privé-zaak waarbij de overheid zich moet afzijdig houden; het toekennen ven een statuut van erkende eredienst houdt immers steeds een vorm van partijdigheid in.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al ga ik nooit naar de kerk, heb ik toch respect voor sommige architecturale kunst die sommige kerken echt zijn. Deze moeten onderhouden blijven en mag van m'n belastingsgeld komen. Liever dat dan nutteloos dure integratie programma's voor maghrebs die absoluut geen aanwinst zijn en ons geld kosten en miserie bijbrengen. Ipv van moskees, zouden ze beter een gevangenis bouwen exclusief voor moslims. Zal in een mum van tijd vol zitten ipv ze nu te laten lopen en hun laten juweliers, buspassagiers,zwangere vrouwen,..... doodkloppen. Laatst gewijzigd door colargo : 8 november 2006 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zou je voor wat dan ook iets betalen zonder er zelf voor te kiezen? Met andere woorden; afschaffen al die diefstal.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 8 november 2006 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
U doet het uitschijnen alsof alle Moslims schuld hebben aan het feit dat u ons allemaal ratten noemt. Jawadde, en dan moogde ze geen racist noemen want dan worden ze kwaad.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Marino Keulen nu al begint te huilen als hij dit leest.
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Nice one Casca. Maar fanatici als Colargo zijn ondertussen immuun voor ironie geworden, vrees ik, door langdurige blootstelling aan sloganeske ideeën.
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
noppes , de subsidies aan de katholieke kerk zijn nog een gevolg van in de tijd van napoleon die in zijne tijd al het geld en veel bezittingen van de kerk heeft aangeslagen om zijn soldaten mee te betalen , als tegenprestatie werd de kerk " gesponserd " door d'en belgische staat , wat nu al die moslims en ander uitschot liggen te zeiken over het feit dat ze geen subsidies enzo krijgen snap ik niet de katholieke kerk heeft er wel recht op , moslims en ander gespuis niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag toch veronderstellen dat de belgische staat - net als toendertijd napoleon - nu ook de bestaande moskeeën gaat confisceren in ruil voor een uitkering aan de imam ervan?
Of krijgen ze hun uitkering gewoon gratis als toetje (samen met de subsidies die al werden verstrekt als ze een moskee willen bouwen?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schrijft voor dat elke moslim 1/10 van zijn brutoloon afstaat voor de armen en voor de eredienst. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons land worden de religies gesubsidieerd naar gelang het aantal leden dat ze hebben. Wat velen echter niet weten is dat dit lidmaatschap voor de Roomse kerk gerekend wordt vanaf de doop.
Dit lidmaatschap wordt dan door het kind zelf bevestigd door de zogenaamde plechtige communie. Men kan dus wel tegen de subsidiëring zijn van de Roomse kerk, maar dat haalt niet veel uit als mensen blijven naar meneer pastoor lopen als ze een kindje kopen, om het te laten dopen. Alhoewel we meer en meer zien dat jonge ouders hun kinderen niet meer laten dopen en de trend zich aan het vberplaatsen is, doet de overgrote meerderheid nog altijd lekker mee, met iets dat toch wel meer is dan een traditie. En dan komen klagen over die subsidies natuurlijk. Mag ook eens gezegd worden. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En 3000 euros/ maand voor elke imam?...Waanzin! ...Hoeveel verdient een pastoor eigenlijk?Niet dat ik voor die mensen ontzettend veel sympatie heb,juist bij wijze van vergelijking...wie weet dat? Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 8 november 2006 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |