Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De jacht is zinloos en moet worden afgeschaft
Ja 9 31,03%
Neutraal 7 24,14%
Nee 13 44,83%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2003, 11:12   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Iedere zondag zit men hier alles wat beweegt gewoon neer te knallen. De dode eenden liggen gewoon in mijn hof, jagers met een bierbuik van jawelste zitten gewoon hun plezier of hun frustraties te beleven op dieren die zich niet kunnen verdedigen. Zelfs als het sneeuwt durven ze jagen op hazen. De politie, wel die is onderbezet in het weekend. De controles zijn onbestaande en de boetes bepaalt in de wet lachwekkend laag.

Bij onderzoek bleek dat TACHTIG 80% van de bevolking TEGEN de jacht is. De jacht op wild is totaal onzinnig. Veel dieren worden nu al gewoon vergiftigd door pesticiden of doodgereden op straat. En nog steeds is jacht toegelaten. Wie jaagt er ? Wel een goed jachtgeweer kost om en beide 2000 Euro. Laat staan van verdere 'onkosten'.

Willen de politiekers eens werk maken om de jacht gewoon te verbieden ?
Enkel de elite jaagt, en aan hun buik te zien doen ze zich heel goed tegoed aan de dode karkassen.

Heeft U al eens een opengereten eend gezien in Uw hof met de kop eraf geschoten, ik hoop het dat U mijn visie eens zou delen, dat diezelfde eend in de winkelketens er heel wat anders uitziet.

Wie geen respect heeft voor de dieren, heeft ook geen respect voor mensen.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 11:53   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Schaf de jacht af, en je raakt een stel politici waar ze het niet willen. In hun geldbuidel.En dan bedoel ik voornamelijk de waalse variante op dat soort bloedzuigers.

Neen, de "jacht" zoals je die nu beschrijft is wat er gebeurt op privé domeinen, waar uitgezet gekweekt "wild" niet meer is dan een bewegend doelwit.

De "andere" soort jacht,de variante die ook wel eens wildbeheer word genoemd is ,dankzij de uitroeing van zowat alle inheemse roofdieren, zoals wolven en beren bijna noodzakelijk geworden.In Vlaanderen is er geen natuurlijke habitat meer voor de meeste dieren, dus jagen in Vlaanderen is alleen goed om nog eens een haas in de stoofpot te doen belanden.

Maar in Wallonië, waar sommige streken echt last hebben van de everzwijnen die geen natuurlijke vijand meer hebben, of van de beschermde vossen die daar zo stilaan de functie van de rat aan het overnemen is,daar kan mits beleid en onderricht nog echt gejaagd worden.

Citaat:
Iedere zondag zit men hier alles wat beweegt gewoon neer te knallen. De dode eenden liggen gewoon in mijn hof, jagers met een bierbuik van jawelste zitten gewoon hun plezier of hun frustraties te beleven op dieren die zich niet kunnen verdedigen
Woon je toevallig naast een jachtdomein van een of andere grootindustrieel,met veel politieke vriendjes?
Ook doet deze posting me vermoeden dat je een veganisme beoefend.
Anders zou ik zeggen dat je verdomt hypocriet bent.
Ikzelf hou van een goeie steak op mijn bord, en als daar een vetgemeste koe voor sneuveld, tja, het zal MIJ maar smaken.En daar kan oeverloos hypocriet gelul niks aan veranderen.(iedere mens heeft dierlijke voedsel binnengekregen.. of is zogen geen drinken van "dierlijke melk")
Oud 9 november 2003, 11:56   #3
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Wat is er verkeerd aan veganisme Maddox?
Overigens ben ik het volledig eens met Jurgen's topic. Maar zoals je weet is dierenbescherming annex dierenrechten de laagste prioriteit voor het zootje machtsgeilen in de Wetstraat.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 11:57   #4
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook tegen de jacht. Hopelijk wordt deze dan ook zo snel mogelijk afgeschaft.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 12:06   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is niks mee met veganisme.
Het is alleen niet aan mij besteed.

En waar ik me het meeste aan hekel is aan de hypocrisie die door sommigen ten toon gespreid worden.

Och ja, morgen verbieden we de jacht, overmorgen de visvangst(ook al aardig gereglementeerd anders),en wat dan? vrije gedachten?

Al dat verbieden... Overbevolking van een gebied, door eendert welke diersoort, da's te verbieden.
Oud 9 november 2003, 12:10   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Och ja, morgen verbieden we de jacht, overmorgen de visvangst(ook al aardig gereglementeerd anders),en wat dan? vrije gedachten?
U maakt er een karikatuur van en dat is niet de bedoeling. Maar stel u even voor dat u samen met 9 andere mensen losgelaten wordt in een bos, en dat 10 minuten daarna jagers op paarden u achterna komen en u proberen af te schieten. Een onprettige gedachte al zeg ik het zelf.

Oud 9 november 2003, 12:18   #7
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een voorstander van de jacht. Alleen al omdat boswachters en terreinopzichters het wildbestand in toom en gezond moeten houden. De groep mag niet te groot worden voor het terrein want dan komt er hongersnood en interne gevechten, de zieke en zwakkere dieren moeten verwijderd worden om de rest gezond te houden. De enige manier om dat te doen is ofwel de natuurlijke vijanden van dat wild (her)introduceren ofwel zelf natuurlijke vijand te zijn. In dat opzicht is de jager een hulpmiddel van Moeder Natuur en geen vijand ervan.
Er bestaan strenge bepalingen bij de jacht, vooral over het quorum, de seizoenen en de leeftijd/het geslacht van de dieren. Ik kan je verzekeren dat het hebben en houden van een jachtterrein geen goedkope zaak is en dat het een streng gereglementeerd onderhoud vraagt dat vooral naar het welzijn van de dieren op dat terrein gericht is. Op die manier wordt een stukje natuurlijke habitat in stand gehouden en beschermd !

Afgaande op wat JurgenD schrijft kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat hij met stropers te maken heeft, die inderdaad misdadigers zijn en zonder enige consideratie voor hun "prooi" te werk gaan. De echte jager zal na ieder schot nauwkeurig nagaan of zijn prooi wel aangeschoten was en deze achtervolgen om het uit zijn lijden te verlossen. Ik ben er al veel tegengekomen en vaak liepen ze rond met lege tassen en volle patroonzakken. Ze "moesten" niet scoren, ze hoopten een dier tegen te komen dat het waard was om geschoten en gegeten te worden. Ze schoten niet op alles wat bewoog... het konden namelijk hun eigen honden zijn...

Voor de gemiddelde flik zijn stropers en illegale jagers niet zo evident om aan te houden. Zij zijn immers gewapend, hebben scherp spul in de patroonkamers en durven te schieten. Ik weet een geval van een boswachter die door zijn eigen stropende zoon beschoten werd.

Als ik morgen zou uitgenodigd worden om eens mee te gaan jagen dan zou ik niet weigeren. Ik heb het grootste respect voor de natuur en haar flora/fauna. Het dier dat ik zou doden zal ik eren en danken. Op een dag ben ik dood en wordt mijn lichaam terug aan de aarde toevertrouwd, beestjes zullen het consumeren, grotere beestjes zullen die beestjes consumeren en zo zullen de afstammelingen van mijn prooi op hun beurt mij eten. Dit is de eeuwige kringloop. Wie durft daaraan te tornen ? Wie durft daar misprijzen voor te hebben ?
Oud 9 november 2003, 12:21   #8
Renilde
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD
Iedere zondag zit men hier alles wat beweegt gewoon neer te knallen. De dode eenden liggen gewoon in mijn hof, jagers met een bierbuik van jawelste zitten gewoon hun plezier of hun frustraties te beleven op dieren die zich niet kunnen verdedigen. Zelfs als het sneeuwt durven ze jagen op hazen. De politie, wel die is onderbezet in het weekend. De controles zijn onbestaande en de boetes bepaalt in de wet lachwekkend laag.

Bij onderzoek bleek dat TACHTIG 80% van de bevolking TEGEN de jacht is. De jacht op wild is totaal onzinnig. Veel dieren worden nu al gewoon vergiftigd door pesticiden of doodgereden op straat. En nog steeds is jacht toegelaten. Wie jaagt er ? Wel een goed jachtgeweer kost om en beide 2000 Euro. Laat staan van verdere 'onkosten'.

Willen de politiekers eens werk maken om de jacht gewoon te verbieden ?
Enkel de elite jaagt, en aan hun buik te zien doen ze zich heel goed tegoed aan de dode karkassen.

Heeft U al eens een opengereten eend gezien in Uw hof met de kop eraf geschoten, ik hoop het dat U mijn visie eens zou delen, dat diezelfde eend in de winkelketens er heel wat anders uitziet.

Wie geen respect heeft voor de dieren, heeft ook geen respect voor mensen.

Ik heb neen gestemd. De jacht mag niet verboden worden. Maar de jachtwet moet nog meer gereglementeerd worden.
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 12:31   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als ik morgen zou uitgenodigd worden om eens mee te gaan jagen dan zou ik niet weigeren. Ik heb het grootste respect voor de natuur en haar flora/fauna. Het dier dat ik zou doden zal ik eren en danken. Op een dag ben ik dood en wordt mijn lichaam terug aan de aarde toevertrouwd, beestjes zullen het consumeren, grotere beestjes zullen die beestjes consumeren en zo zullen de afstammelingen van mijn prooi op hun beurt mij eten. Dit is de eeuwige kringloop. Wie durft daaraan te tornen ? Wie durft daar misprijzen voor te hebben ?
Ik keur de jacht af. Let wel: het gaat hier over het lostlaten van - bijvoorbeeld - 50 ganzen die men in het bos laten vliegen en die men dan gaat afschieten.

Indien we hebben het over het juiste aantal houden van een bepaalde diersoort, dan moet dit juist gebeuren en door boswachters. Maar dit moet dan ook gereglementeerd zijn.

Hoe zou u een dier dat u gedood hebt, danken en eren. En indien u respect hebt voor de natuur, hou kunt u dan de dieren die erin leven doden.

Oud 9 november 2003, 12:36   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maddox schreef:
Citaat:
U maakt er een karikatuur van en dat is niet de bedoeling. Maar stel u even voor dat u samen met 9 andere mensen losgelaten wordt in een bos, en dat 10 minuten daarna jagers op paarden u achterna komen en u proberen af te schieten. Een onprettige gedachte al zeg ik het zelf.
We zijn al goed op weg. Als je rechtse ideen hebt ben je al een racist,en word je monddood gemaakt.
Of moeten ik voorbeelden aanhalen uit een godsdienstige hoek?

Uw jachtvoorstel ,Vlaamse Leeuw, word aanvaard.
U met 9 kameraden als jagers ...

Ik met 9 willekeurige mensen als prooi.
Er zijn ook leeuwenjagers die de mist ingaan.

Om het humaan te houden mag U eerst een proef doen met paintball wapens, en zullen mijn acties van de vriendelijk soort zijn.

Citaat:
Hoe zou u een dier dat u gedood hebt, danken en eren. En indien u respect hebt voor de natuur, hou kunt u dan de dieren die erin leven doden.
Ik eer dat dier althans door het op te eten.U doet dat toch ook hoop ik?En ik hoop dat U uw groentes toch ook opeet, anders zijn die plantjes ook gestorven voor uwer vermaak.

Ik heb nog nooit een dier groter dan een mug vrijwillig gedood, en hoop dat zo te kunnen houden, een voordeel van onze westerse consumptiemaatschappij.
Maar ik zie enkele reden om natuurlijk onbejaagde diersoorten een hongerdood te laten sterven of te laten kreperen aan een epidemie(zoals de myxomathose bij die lieve snel vermenigvuldigende konijntjes.)
Oud 9 november 2003, 12:53   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn al goed op weg. Als je rechtse ideen hebt ben je al een racist,en word je monddood gemaakt.
Of moeten ik voorbeelden aanhalen uit een godsdienstige hoek?
U mag dit doen. En het is inderdaad zo dat als je zelfs nog maar zegt dat je Vlaams nationalist bent of iets tegen de politiek van Israël hebt, dat je dan bijna automatisch antisemiet bent.

Citaat:
Ik eer dat dier althans door het op te eten.U doet dat toch ook hoop ik?En ik hoop dat U uw groentes toch ook opeet, anders zijn die plantjes ook gestorven voor uwer vermaak.
Toch niet. En er is nog een verschil tussen dieren opeten en planten eten.

Oud 9 november 2003, 13:37   #12
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

[quote]
Citaat:

Al dat verbieden... Overbevolking van een gebied, door eendert welke diersoort, da's te verbieden.
Ok, wanneer gaan we China en Indië gaan liquideren?

De natuur lost het zelf wel op Maddox. Laat de mens daar aub niet boven staan.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 13:43   #13
Renilde
Schepen

Standaard

[quote="Verhofstadthater"]
Citaat:
Citaat:

Ok, wanneer gaan we China en Indië gaan liquideren?

De natuur lost het zelf wel op Maddox. Laat de mens daar aub niet boven staan.

Daar ben jij fout in V-hater, op dit ogenblik zitten hier bij ons op de velden wel 2.000 hout-, bosduiven en kraaien, deze vernielen vers gezaaide velden, het wordt hoog tijd dat deze uitgedund worden, dus jagers in plaats van op konijnen en fazanten te schieten, dun die overbevolking eens uit.
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 17:35   #14
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

De jacht moet niet afgeschaft worden maar gewoon veranderd worden. Het is inderdaad fout om te schieten op weerloze eendjes en konijntjes.

Laten we daarom de jacht veranderen naar jacht op groot wild, zijnde linkse subversievelingen! Het jachtseizoen mag een heel jaar duren, met één dag pauze, namelijk 1 mei.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 17:43   #15
VLAAMS VOETVOLK
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
De jacht moet niet afgeschaft worden maar gewoon veranderd worden. Het is inderdaad fout om te schieten op weerloze eendjes en konijntjes.

Laten we daarom de jacht veranderen naar jacht op groot wild, zijnde linkse subversievelingen! Het jachtseizoen mag een heel jaar duren, met één dag pauze, namelijk 1 mei.

Waar kan ik mij inschrijven als vrijwillige jager????
Oud 11 november 2003, 03:10   #16
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Maak u geen illusie.... de jacht zal nooit afgeschaft worden....
om de volgende reden :

wie trekt er in de winter des zondagsvoormiddags in zwaar benevelde toestand na het nuttigen van talloze jeneverkes met zijn klakkebusse onder de arm door de velden ?..... juist ja, de notaris, de burgemeester en nog enkele andere dikke-koppen die héél wat in de politieke pap te brokken hebben.... en die gaan toch hun eigen plezierkes niet afschaffen nietwaar ! "de sint hubertus-vrienden" zullen mekaar blijven steunen !
Oud 11 november 2003, 15:24   #17
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde

Daar ben jij fout in V-hater, op dit ogenblik zitten hier bij ons op de velden wel 2.000 hout-, bosduiven en kraaien, deze vernielen vers gezaaide velden, het wordt hoog tijd dat deze uitgedund worden, dus jagers in plaats van op konijnen en fazanten te schieten, dun die overbevolking eens uit.
Misschien moet de munitie enorm duur worden zodat men dan tenminste minder voor het plezier gaat staan afknallen.

En trouwens hoe denk je dat het komt dat er zoveel kraaien en eksters zijn?

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2003, 17:02   #18
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craban
En trouwens hoe denk je dat het komt dat er zoveel kraaien en eksters zijn?

Craban
Neen, en iets zegt me dat jij me dat gaat vertellen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2003, 18:16   #19
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Het verdwijnen van steeds meer groen en de daarbij locale roofvogels die de natuurlijke vijanden zijn (buiten de mens) van de kraaiachtigen.
Ze zijn alles eters en vinden dus gemakkelijker eten dan de andere vogels. Daarbij kom ik dan bij de vetzakkerij van de mensen op vuilnisbelten en vuilbakken. De grote duivenplagen die er zijn in de steden is er ook dankzij de mens die altijd wel wat kruimeltjes voor die gasten bijheeft.

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be