![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Het LA en Beysen zijn separatistisch? | |||
ja, absoluut |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
nee, dat is paranoia |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Paranoide BUBers zien achter elke hoek een separatist, en dus moet Ward Beysen er ook aan geloven, omdat hij is voor homogene bevoegdheidspakketten.
Als homogene bevoegdheidspakketten separatistisch zijn, dan is ook de Boerenbond separatistisch, want die streven er ook naar ![]() De realiteit is dat de BUB niet weet wat deze politiek oh zo moeilijke term in houdt: namelijk dat een overheidsniveau verantwoordelijk is voor de betreffende bevoegdheid. Dat kan zelfs betekenen dat dit een herfederalisering betekent van bepaalde bevoegdheden. Zo bijvoorbeeld het postje van Frank Vandenbroucke en dat van Renaat Landuyt. Of dat van Marc Verwilghen en Ludo Sannen: ontwikkelingssamenwerking. Totaal onzinnig is bijvoorbeeld mobiliteit op Vlaams niveau. Integendeel, dat zal zelfs nog hoger gaan in de toekomst: naar Europa. Dus Bossuyt, Anciaux zal vroeg of laat met uw postje gaan lopen. Kortom, de BUB ziet overal spoken met hun homogene bevoegdheidspakketten. Ach, de BUB ziet zo al spoken overal. ![]() Beysen zegt zélf dat hij zweert bij een federaal systeem. En toch noemen de BUBers Beysen een separatist. Wat is hij nu?
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() IK denk dat de BUB denkt dat iedereen die zegt dat hij geen Belgicist of unitarist is, dat hij dan een seperatist is.
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
bevoegdheden Europees zullen worden, maar naar ik meen is het regionale niveau een betere basis voor het algemene mobiliteitsbeleid dan het federale. Kijk maar naar de grote discussie over de onbemande camera's, waar het voor alle Waalse partijen onaanvaardbaar is dat die nog maar geplaatst zouden worden in hun Gewest, terwijl in Vlaanderen al meer dan 150 camera's werkzaam zijn. De mobiliteitsverschillen tussen een stedelijk Vlaanderen met het dichtste wegennetwerk van Europa en het landelijke Wallonië zijn zo verschillend dat een federaal mobiliteitsbeleid één van de schuldigen is voor het enorme dodencijfer op onze wegen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Hans1 heeft intussen ook al gestemd zie ik, want bij "ja" staat er zowaar één stem.
![]()
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goed dat ge hier per nick maar één keer kunt stemmen... |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wacht, het Liberaal-appel programma vermeldt (o.a.) de splitsing van sociale zekerheid, van justitie, van politie enz. Als dat geen separatisme is, wat dan wel?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bevoegdheden splitsen is NIET gelijk aan separatistisch denken. Maar ik mag dat hier duizend keer zeggen, jullie weigeren de boodschap toch te lezen... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Mag ik dan vragen wat er nog van België overblijft wanneer politie, justitie en sociale zekerheid gesplitst zijn? Kent u nog landen waar deze bevoegdheden gesplitst zijn?
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zijn Belgen en die Belgen maken België. Het is wel erg dat een 'zwakke Belg' vanuit het Liberaal Appel dit aan de BUB moet duidelijk maken. Kan het zijn dat de BUB zelf niet zeker van zijn zaak is? |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Misschien begrijpt u het niet, maar qua staatshervormingen zit het Liberaal Appel voor 95% op dezelfde golflengte als de N-VA. Jullie doen natuurlijk wat je wil, maar wees dan niet zo hypocriet om als "Belgischgezind" door te gaan.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is oude wijn in nieuwe vaten, veel vertellen, maar uiteindelijk toch een politiek van milardenstroom naar de Walen blijven steunen. Het is gewoon om er moedeloos van te worden. Maar uiteindelijk komen geen van beide partijen (L.A. en BUB) echt van de grond. |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er stroomt nog wel wat water door de zee voor juni 2004... |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Allez, dat is dan de eerste Belgischgezinde partij die in kartel wil gaan met het VB
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat kartel met het Vlaams Blok is nog steeds niet aan de orde! |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees mijn vorige postings eens opnieuw, misschien begrijpt U ze dan wel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Hoewel ik- als overtuigd Vlaamsnationalist- steeds VB stemde, denk ik er de laatste tijd meer en meer aan te stemmen op het LA. Ward Beysen staat met zijn verstandig-rechts programma sterk naar de komende verkiezingen toe. Ik denk dat het Liberaal Appel ook een duidelijk keuze heeft gemaakt in het verder overhevelen van méér bevoegdheden naar de deelstaten. Uiteindelijk zal dit resulteren in het einde van België én een consequent-Vlaams bestuur.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch bedankt dat U overweegt om voor ons te stemmen. |
|
![]() |