Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2006, 19:01   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Ervaring van yusuf estes"

Ervaring van yusuf estes voor hij zich als moslim bekeerde.
Oud 4 november 2006, 19:52   #2
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk ben ik helemaal niet geïmponeerd door dit soort vertoningen, beste Lincoln. Zelfs niet, mocht het christendom in het spel geweest zijn i.p.v. de islam.

Al dat soort tv-theatraliteit is aan mij niet besteed. In Europa komt dergelijke tv nauwelijks van de grond, in de States daarentegen is het al jaren een hype.

En of het nu om christenen gaat die zich tot moslim bekeren, dan wel om moslims die christen worden - dat laatste is voor betrokkene niet zonder risico, dat ben je met me eens - tv is, me dunkt, niet bepaald het ideale medium om een geloofsgetuigenis tot zijn recht te laten komen. Daarvoor is het veel te oppervlakkig.

Al die religieuze tv speelt in op onze huidige oppervlakkige beeldcultuur. Religie en geloof hoort niet in oppervlakkigheid thuis, maar in het diepste van elke gelovige ziel, los van tot welke religie die ziel zich bekent. Religie stamt overigens niet uit een beeldcultuur en is veel ouder. Daardoor komt zij in een beeldcultuur niet goed tot haar recht.

Of anders gezegd: het tv-medium doet religie zwaar onrecht en stelt het voor als niks meer of minder dan een show. Maar religie is geen show, en hoort het helemaal niet te zijn. Als religie een show wil zijn, dan doet religie zichzelf tekort.

Zomin als ik als overtuigd christen een voorbeeld zou nemen aan al die christelijke tv-predikanten in de States die het geloof tot een ordinaire tv-show doen verwateren, zomin ben ik onder de indruk van het getuigenis dat jij hier aanreikt. Ik vermoed dan ook sterk dat betrokkene uit een dergelijk oppervlakkig tv-religieus milieu stamt.

Tja... ieder diertje zijn pleziertje zal ik maar zeggen. Maar ik heb er niks mee...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 20:45   #3
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Pat Robertson's shows véél beter!

Overigens is de muzikant nog geen goede volgeling van Mohammed ook:

http://www.sunnipath.com/Resources/Q...A00002862.aspx

Yusuf Estes is not qualified to say anything but good about Sidi Hamza as Estes only stands to learn from him. Estes belongs to a group of persons that speak in the name of Islam while openly admitting that they "do not follow any schools of thought" i.e. they are misguided cf. http://adly.net/Association/WebsiteArticles.html They also hold the Awliya' of Allah in contempt -- may Allah Almighty give them their just deserts.
Oud 5 november 2006, 10:49   #4
Laya
Minister

Standaard

Heel interessante link Lincoln, vooral 'Woman of Islam:Behind the veil' vond ik hoogst euhm.... interessant. Vanaf het moment hij begon over 'the evil eye' wist ik al genoeg. Dus vrouwen moeten zichzelf bedekken omdat mannen hen anders bekijken met een 'evil eye'? tja....
Dit is gewoon persoonlijk hoor Lincoln, de uitspraken die hij daar doet zouden voor mij de deur naar de Islam (die al amper op een kiertje staat) nog meer sluiten... aan de andere kant... in hoeverre moet ik mij laten beïnvoeden door de nonsens van een (naar mijn mening) wacko Amerikaan.

Anyway... wat is jouw persoonlijke mening over Yusef?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 11:45   #5
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
What a dick!
Manmanman wa had dendienen gedronken?

Die man is/was oerdom of hij speelt het gewoon!

Laatst gewijzigd door largo_w : 5 november 2006 om 12:02.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 14:29   #6
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel interessante link Lincoln, vooral 'Woman of Islam:Behind the veil' vond ik hoogst euhm.... interessant. Vanaf het moment hij begon over 'the evil eye' wist ik al genoeg. Dus vrouwen moeten zichzelf bedekken omdat mannen hen anders bekijken met een 'evil eye'? tja....
Dit bevestigt wel dat het probleem bij het mannelijk deel van de bevolking ligt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 14:49   #7
largo_w

Standaard

...allah guids whom he wills...but who ever allah doesn't guid; they have a problem; a serious problem...
...communicate the true message...if the people don't want it it's there problem...

got it
Oud 5 november 2006, 15:06   #8
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dit bevestigt wel dat het probleem bij het mannelijk deel van de bevolking ligt.
Ach ja... als dat al een probleem is... weet je, de dag dat mannen me geen 'evil eye' meer geven dan pas ga ik me zorgen beginnen maken. Ik denk dat het eerder ligt aan wat je ermee doet of het een probleem is of niet. Als je uitstraling hebt, je goed in je vel voelt dan ga je sowieso aandacht trekken als vrouw, daarvoor moet je niet eens een fotomodel zijn, ga je dan in op die avances dan heb je mss een probleem, zeker wanneer je in een relatie zit, geef je daar niet te veel aandacht aan en wimpel je die mannen vriendelijk maar kordaad af dan heeft je zelfvertrouwen gewoon weer een boost gekregen en daar is niets verkeerd aan als je't mij vraagt. I'll enjoy it while it lasts.

Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:14   #9
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja... als dat al een probleem is... weet je, de dag dat mannen me geen 'evil eye' meer geven dan pas ga ik me zorgen beginnen maken. Ik denk dat het eerder ligt aan wat je ermee doet of het een probleem is of niet
Dat een man een vrouw niet altijd met een onschuldige blik bekijkt is waar in om het even welke cultuur omdat dit in de natuur van de man ingebouwd is. Als men het ergens nodig vindt de kledij van de vrouw uit voorzorg aan te passen denk ik dat het probleem iets verder gaat dan bekeken te worden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 21:40   #10
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon persoonlijk hoor Lincoln, de uitspraken die hij daar doet zouden voor mij de deur naar de Islam (die al amper op een kiertje staat) nog meer sluiten... aan de andere kant... in hoeverre moet ik mij laten beïnvoeden door de nonsens van een (naar mijn mening) wacko Amerikaan.

Nou ik deel niet al zijn mening en idee met hem, waar ik wel naar kijk is eigenlijk de essentie die de moslims zelf samen brengt,. Ik geef je een vb; mij boeit het wanneer hij over bv zijn ervaring spreekt als christen of als hij over de bijbel een de koran spreekt, maar wanneer hij over zijn persoonlijke mening over een zaak spreekt tja dat is zijn mening,. Want, zoals u weet is een mening altijd "open" voor zowel acceptatie bij de mensen als non-acceptatie, het woord zegt het zelf "mening"!

Een over wat hij zei over dat de mannen de vrouwen aan kijken met een "evil eyes" daar kan ik u weinig zeggen, het staat in de boek dat de moslim vrouwen zich moet bedekken niet omwille omdat het er staat dat je het moet maar omwille van de liefde(loyaliteit) die de moslim(vrouw) koestert tov ten eerste allah, dan mo7ammed sas, en omwille de liefde die zij koestert tov haar man and that's it...(ps/deze laatste is ook dus mijn mening en is dus van individu tot individu voor verschil vatbaar, niemand kan beperken wat dit is of dat...)

Misschien lijkt dat een symbool van vernedering(wat ook een mening is en dus voor verschil vatbaar is, maw het kan waar zijn voor sommigen en het kan ook niet waar zijn!) bij de meeste westerlingen, maar voor mij is dat gewoon een stuk van "worship" zeg maar en een islamitische "arabische" gewoonte,.
Oud 5 november 2006, 22:11   #11
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
... Misschien lijkt dat een symbool van vernedering(wat ook een mening is en dus voor verschil vatbaar is, maw het kan waar zijn voor sommigen en het kan ook niet waar zijn!) bij de meeste westerlingen, maar voor mij is dat gewoon een stuk van "worship" zeg maar en een islamitische "arabische" gewoonte,.
Volgens onderstaand artikeltje in een Turkse krant lijkt de oorsprong toch wel op iets te wijzen:

http://www.hurriyet.com.tr/english/5362934.asp?gid=74

Historian Cig aquitted, meets with loud support outside courtroom

The aquittal in a Beyoglu courtroom yesterday of 93 year old Turkish historian Muazzez Ilmiye Cig, who had been brought to trial on the basis of the controversial article 301 of the Turkish Penal Code, on charges of "inciting hatred and provocation in Turkish people," was the cause for applause outside the courtroom by crowds who had come to support her.

The case against Cig rested on her recent book "My Reactions to Citizenship," as well as to an article she had written in 1999 entitled "The Truths About Why Our Girls Cover Their Heads," in which she maintained that some of the first women to wear headscarves were Sumerian prostitutes.
...
Oud 6 november 2006, 10:18   #12
largo_w

Standaard

Citaat:
mij boeit het wanneer hij over bv zijn ervaring spreekt als christen of als hij over de bijbel een de koran spreekt.
stiel wanneer hij zijn onwetendheid over de drie-eenheid uit?
Of meer als hij zegt dat de naam "isa" terug komt in de koran?
Of wanneer hij tegen zijn vrouw zegt dat hij ook mohamedaan wil worden?
Of het verhaal van die zatte priester die islamiet wordt?
...
Of bent u zo in verwondering tegenover het feit dat zij egyptische gast altijd zo kalm blijft? Ik wil niet grof doen maar ga maar eens in Irak mensen uitleggen wat het Christendom is ...
http://www.nrc.nl/buitenland/article532575.ece

Ik sta open voor veel maar het spijt me dat ik niet sta te springen voor deze soort propaganda voor deze religie...Wat ik trouwens spijtig vind want we hebben dezelfde God!
Oud 6 november 2006, 10:27   #13
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een over wat hij zei over dat de mannen de vrouwen aan kijken met een "evil eyes" daar kan ik u weinig zeggen, het staat in de boek dat de moslim vrouwen zich moet bedekken niet omwille omdat het er staat dat je het moet maar omwille van de liefde(loyaliteit) die de moslim(vrouw) koestert tov ten eerste allah, dan mo7ammed sas, en omwille de liefde die zij koestert tov haar man and that's it...(ps/deze laatste is ook dus mijn mening en is dus van individu tot individu voor verschil vatbaar, niemand kan beperken wat dit is of dat...)
Eens eventjes kijken wat Christus daar zoal over zei:
Citaat:
Als je oog je ten val brengt, ruk het dan uit en gooi het weg. Je kunt beter met één oog het leven ingaan dan met twee ogen in het hellevuur gegooid worden. (Matteüs 18, 9 - Willibrordvertaling)
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 11:02   #14
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Eens eventjes kijken wat Christus daar zoal over zei:
of

"Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’"

MAAR

->"Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en [4] zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. [5] Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ [6] Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. [7] Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ [8] Hij bukte zich weer en schreef op de grond. [9] Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. [10] Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ [11] ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’"
Oud 6 november 2006, 14:29   #15
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
of

"Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’"

Citaat:
Dit heeft een grote betekenis ,begrijpen wie begrijpen kan!

MAAR

->"Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en [4] zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. [5] Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ [6] Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. [7] Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ [8] Hij bukte zich weer en schreef op de grond. [9] Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. [10] Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ [11] ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’"
Oud 6 november 2006, 14:31   #16
largo_w

Standaard

Ja en? Ik weet echt niet waar u naartoe wilt... U geeft geen reactie op de hoofdzaak m'n beste...
Oud 6 november 2006, 14:49   #17
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ja en? Ik weet echt niet waar u naartoe wilt... U geeft geen reactie op de hoofdzaak m'n beste...
De inhoud van zowel de thora, bijbel ,koran worden geopenbaard naargelang de mensen die binnen het context van die tijd,plaats,milieu leven, begrijpen wie begrijpen kan !
Oud 7 november 2006, 15:07   #18
largo_w

Standaard

Citaat:
De inhoud van zowel de thora, bijbel ,koran worden geopenbaard naargelang de mensen die binnen het context van die tijd,plaats,milieu leven, begrijpen wie begrijpen kan !
Ofwel snapte niemand je opmerking oftewel vond niemand het de moeite om erop te reageren either way niet zo positief voor u...

Reageert u anders eens in mensentaal op m'n vragen...
Oud 12 november 2006, 19:35   #19
rala
Vreemdeling

Standaard islamieten bevrijden zich van hun "verdraagzame" religie

Interessante kijk op de moslim-gedachtenwereld door 2 ex-moslims.

video1

video2

video3

video4

video5

video6

video7
rala is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 22:07   #20
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rala Bekijk bericht
Interessante kijk op de moslim-gedachtenwereld door 2 ex-moslims.

video1

video2

video3

video4

video5

video6

video7

jah...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be