![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Vandaag ben ik ff zooooo pissed geweest...
Er zullen er hier wel zijn die ook wel eens of soms veel te veel spelletjes spelen... Sommigen onder deze zullen misschien wel al van "STEAM" hebben gehoord of zelfs gebruikt... Steam is een systeem dat samen met HL2 (half life 2) is uitgebracht om online spelletjes aan te kopen. Je hoeft dus niet meer naar buiten.. Ik kocht zo : Dark Messiah might and magic... En wat blijkt? woor 50 € MET nog eens taksen krijg je een game waarmee je in single player 4 uur tijd nodig hebt om erdoor te wandelen... (wandelen he, lopen of rennen gaat TE snel) en je krijgt slechts een klein handvol multiplayer mappen om online te spelen... niet de moeite dus... MAAR VOOR DIE PRIJS... schandalig is op z'n plaats... Tegenwoordig is dat de mode... een team brengt een spel uit... vol bugs.. maar verkoopt al wel... Geeft de gamers bewust een kleine scheet multiplayer mapjes, wetende dat de comunity TOCH wel meer maps gaat maken op termijn... Dus werk gespaard en je game heeft MAPS FOR FREE... als je maar wacht.... Komt er nog eens bij dat er nog een boel patchen nodig zijn om alles behoorlijk te laten werken... Strafste is... PROBEER maar eens te klagen dat het spel niet werkt? Ten hoogste kan je naar een forum... wat zeveren, en wachten he... Ik moet zeggen... kwaliteit hoef je tegenwoordig OOK al niet meer te zoeken in veel games... je moet veelal te veel neerleggen... en de helft van de tijd werkt het niet, en kan je niet eens klagen of een refund krijgen... De fun begint er uit te gaan... Nog een beetje verder en je kan 50€ neertellen voor een game engine... en wachten tot een comunity er een game rond bouwt.... zucht... De games-scene is echt al zo plat als de hollywood scene.... Waar blijven die BELGISCHE games DEVS? Laatst gewijzigd door Zyp : 9 november 2006 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() tip van de dag:
geef nooit geld aan een spel! 'vind' het van internet ofzo, maar geef er geen geld aan. je weet immers nooit of het op ietsen trekt. of indien ge echt een spel wilt hebben en ge ziet het voor een spotprijsje staan: check eerst eens wat de commentaren ervan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"boekskes" kan je niet meer als onafhankelijk zien... evenmin de sites... Op spel ervaringen van players kan je niet afgaan, niemand heeft had het al gespeeld. De demo heb ik idd gedl'ed, weet dat meestal de BESTE dingen in de demo worden gestoken, ook niet objectief dus... Ik zou ervanuit gaan dat een spel werkt als men het uitbrengt... Men zorgt toch ook eerst dat een auto idd rijd en veilig is voor men verkoopt? Valt ook op dat indien je problemen hebt en je wil naar oplossingen of een refund zoeken, dat dat altijd een weg is met zoveel hordes dat je al geen zin meer hebt... Begint al bij het vinden van de "support" op de website... Meestal het best verholen deel van de website ook he.. Dan moet je vaak meer usernames en paswords aanmaken dan een mens kan onthouden. Om vervolgens een "ticketje" binnen te doen.. Men werk tegenwoordig vaak met "tickets".. En misschien krijg je een week of 2 daarna een mail met altijd dezelfde zever... : update uw drivers, laatste versie dx, enz enz.. je weet wel de gewoonlijke bull-shit... Kopen gaat snel, maar spelen of een refund... jongens toch... om nog maar te zwijgen wanneer er dan een patch zal zijn die de problemen oplost... als je daar op moet wachten heb je vanzelf al vaak geen zin meer... Laatst gewijzigd door Zyp : 9 november 2006 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel games kopen als je ze echt goed vindt. Ik speel ze meestal eerst bij een vriend of probeer een demo. De laatste tijd koop ik ook games waarvan ik feitelijk slechts een kopietje heb maar die me wel aanstonden.
Daarbij, het kost steeds meer en meer geld om een game te produceren. Doch, het meeste geld gaat naar de winkel, heb ik ooit eens gelezen. Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 november 2006 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het is een feit dat een goeie game tegenwoordig zoveel opbrengt als een hollywood film... en als de commercie dat in de gaten heeft... punt is de kwaliteit gaat naar beneden, zowel van games, als van ondersteuning, op alle vlakken... Maar we moeten wel meer betalen... En dan kost het meer omdat je dacht, dat hebben ze verdorie goed gestest, en goed gemaakt... maar ik zie toch veel waarvan ik echt denk... OPLICHTERIJ... Als dit zo doorgaat, dan mag men van mij de "oorlog tegen illegale copy's van spelletjes" gaan stopzetten... Op den duur begin ik te denken dat men daarnaartoe wil... Want als je koopt dan word je in 50% van de gevallen bestraft omdat je eerlijk bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Die zogenaamde oorlog tegen illegale kopieën is inderdaad serieus overroepen. 't Is een middel om verhoging van de prijzen te kunnen goedspreken, net op dezelfde manier als muziekmaatschappijen dat doen. Zij worden daar in gesteund door de staat, want deze laatste kan dan een graantje meepikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() ValVe heeft onlangs ook nog eens Counterstrike Source om zeep geholpen met "Dynamic Weapons Pricing".
Normaal kochten beide teams (T & CT) wapens aan het begin van elke ronde. Nu worden wapens duurder naarmate ze in de voorgaande weken meer of minder gekocht zijn. Een Desert Eagle kost nou bijna $4k, waar hij eerst maar $650 kostte. Echt echt echt, DOM ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat er nog servers zijn zonder zulk idioot systeem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en zeg eerlijk, wat krijg je met een review? Een gedacht van 1 testertje die dan zal zeggen hoe goed het is... betrouwbaar... Zo kreeg Dark messiah, might and magic op games.telenet 87%... Wanneer ik dan vaststel dat dit idd een heel goeie game is maar door ,1 de bugs, en 2 het ernorme gebrek aan mp mappen, het spel ENORM snel "beu gegamed" is, kan deze game toch geen 87% meer krijgen... Ik heb daar een mail voor naar die tester gestuurd. het antwoord is samengevat: -andere sites, boekjes geven dat spel ook hoge scores (goei reden, jong) -IK vond het een goed spel (ik ook, maar te weinig content) -bugs bij release zijn normaal, ik (de tester) heb er niet echt gehad. Hoe lang je dus plezier kan hebben van een game TELT NIET MEE... Als ik deze regels mag aannemen om een spel te testen dan hoeft een spel enkel goed, en vooruitstrevend te zijn. Dus men neemt een next gen engine, bouwt een SUPER game, geeft gamers ! 1 ! mapje... maar die game is dan toch 90%, alhoewel je er niet langer plezier aan kan hebben dan 1 uur (dan ben je de map beu). Het meest spijtige is dat dit meer en meer regel begint te worden... nu verkopen ze een goeie game, met een "paar mapjes"... morgen verkopen ze een goeie game, voor de mapjes moet je wachten op de community. Overmorgen verkopen ze de engine, de community moet er maar een game van maken. Maak nu een game op deze 3 verschillende manieren, de game blijft dezelfde, dus allemaal 90%... objectief... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |