Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Is het een goede zaak dat ik mijn vroegere gebruikersnaam Turk4ever veranderd heb?
Ja 10 34,48%
Nee 6 20,69%
geen mening 13 44,83%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2006, 18:39   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Is het een goede zaak dat ik mijn gebruikersnaam veranderd heb?

Ik heb me altijd Nederlander gevoeld. Ik juichte en huilde mee met de Nederlanders wanneer Oranje voetbalde. Ik vond het zalig wanneer ik op school les kreeg over de Nederlandse geschiedenis.

Toen de onvrede en de islamofobie in Nederland sterker werd, voelde ik me miskend. Ik voelde me meer aangetrokken tot mijn Turkse wortels. In die tijd heb ik de gebruikersnaam Turk4ever aangenomen. Tegenwoordig heb ik meer begrip voor deze angst. Ik begrijp waarom deze angst bestaat. Ik heb weer mijn Nederlandse kant omarmt. Ik ben een Nederlander en ik voel me ook een Nederlander. Ik heb mijn ogen geopend in Nederland. Ik ben opgegroeid met Nederlandse kaas en melk, met Nederlandse televisie, met Nederlandse cultuur. Nederland zal altijd een plaats in mijn hart hebben.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 20 november 2006 om 18:42.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 18:43   #2
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik heb me altijd Nederlander gevoeld. Ik juichte en huilde mee met de Nederlanders wanneer Oranje voetbalde. Ik vond het zalig wanneer ik op school les kreeg over de Nederlandse geschiedenis.

Toen de onvrede en de islamofobie in Nederland sterker werd, voelde ik me miskend. Ik voelde me meer aangetrokken tot mijn Turkse wortels. In die tijd heb ik de gebruikersnaam Turk4ever aangenomen. Tegenwoordig heb ik meer begrip voor deze angst. Ik begrijp waarom deze angst bestaat. Ik heb weer mijn Nederlandse kant omarmt. Ik ben een Nederlander en ik voel me ook een Nederlander. Ik heb mijn ogen geopend in Nederland. Ik ben opgegroeid met Nederlandse kaas en melk, met Nederlandse televisie, met Nederlandse cultuur. Nederland zal altijd een plaats in mijn hart hebben.
Dat is een zeer goede zaak! Welkom terug!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 19:12   #3
Sante
Partijlid

Standaard

De reden ontgaat me. Ik denk niet dat iemand zijn roots moet ontkennen. Als deze Nederlands zijn, of deze zijn Turks, wat is het probleem ? Ik ben vlaming en ook al zie ik me als wereldburger en zou ik voor de rest van mijn dagen mijn leven slijten in Zuid-Amerika, ik heb mijn roots als Vlaming.

Waarom is Turks == Islam ? En wat is er fout met een Islamiet die zijn geloof beoefent en de wetten van het land naleeft en de scheiding tussen 'kerk' en staat begrijpt en onderschrijft ? Als dat niet gebeurt, begrijp ik dat er een probleem is, maar waarom projecteerd u dit op uzelf ?

Mijn probleem is dat ik moeilijk kan uitmaken of u het nu doet omdat u een andere huidskleur hebt of een ander geloof. In het eerste geval is het racisme, wat in dit geval bizar is (tenzij u vlaming was, in dat geval is zelfhaat een nationale sport). In het tweede geval zou ik goeie ideeën eruit nemen en al dat godsgedoe laten vallen, maar dat is gemakkelijk gezegd voor een atheïst.
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 20:37   #4
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Turk4ever was cool maar kom ik zal me ni moeien met je prive zaken....
Oud 21 november 2006, 02:01   #5
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wees Nederlander met de Nederlanders, en Turk met de Turken.Als je geen godsdienstproblemen hebt, valt dat best te doen denk ik.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 20:54   #6
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Blijf inderdaad jezelf, ook al ben je Turk of gelijk wat anders, een mens heeft nog altijd het recht van een eigen naam te hebben é.
Oud 21 november 2006, 21:39   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is jouw eigen keuze. Je bent hoe je jezelf voelt, zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 november 2006 om 21:39.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 04:53   #8
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

dit hoort meer thuis in koetjes en kalfjes denk ik
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 00:58   #9
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
dit hoort meer thuis in koetjes en kalfjes denk ik
Helemaal niet, de kwestie van de meervoudige identitaire gevoelens bij migranten die hier geboren zijn of opgegroeid, hoort zeker thuis in dit forum over integratie, meer dan alle islamofobe opmerkingen die hier welig tieren.

Turkse Nederlander, ik vind het een goede zaak dat je je Nederkander voelt en er tegelijkertijd in slaagt om Turk te blijven. Maar iedereen van ons heeft wel meervoudige identitaire gevoelens, sommigen hier in Vlaanderen velen zich probleemloos Belg én Vlaming.Ikzolf voel me als uitgeweken Bruggeling een echte Gentenaar, maar als Club Brugge tegen A.A. Gent speelt, dan supporter ik voor de ploeg uit mijn geboortestad.

Het is trouwens zeer duidelijk dat migranten de cultuur van het gastland aannemen, Nederlandse allochtonen praten als een Nederlander, Vlaamse allochtonen willen de moslimexecutieve splitsen, Franse moslims zijn het msschien niet allemaal eens met het hoofddoekbeleid, maar toen twee Franse journalisten werden ontvoerd in Irak, dan kwamen ze massaal op straat om de Franse "patrie" te steunen en de vrijlating van hun landgenoten te eisen. Aan dergelijke fenomenen wordt te weinig aandacht besteed door veel "autochtonen", die verblind zijn door een klien groepje extremisten en die groep veel te veel macht toeschrijven. Door dit laatste worden de islamofoben eigenlijk de objectieve bondgenoten van de extremisten.
Oud 23 november 2006, 21:25   #10
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Goeie keuze. Als men in Europa, net als in de US, iedereen wat meer zou zien als landgenoten zal dat ook een stuk helpen voor nieuwkomers. Dat is iets waar WIJ zeker fout in zijn geweest. Wanneer men steeds bestempeld wordt als buitenlander zal men zich niet zo 'graag' integreren. Trouw laten zweren aan het land en grondwet zou ook niet misstaan en zeker niet teveel gevraagd.

De rest van het verhaal daarentegen is aan hen/jullie...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 21:50   #11
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me altijd Nederlander gevoeld. Ik juichte en huilde mee met de Nederlanders wanneer Oranje voetbalde.

Ik ben een Nederlander en ik voel me ook een Nederlander. Ik heb mijn ogen geopend in Nederland. Ik ben opgegroeid met Nederlandse kaas en melk, met Nederlandse televisie, met Nederlandse cultuur. Nederland zal altijd een plaats in mijn hart hebben.
Nou, leuk omdat te lezen, volgden alle nieuwkomers je voorbeeld maar.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:07   #12
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Wat je afkomst is kan niemand iets aan doen en speelt volgens mij niet echt een rol.

Wel het gedrag dat je vertoond, en niet continu zeiken over religie en die bepaalde cultuur die daar aanplakt. En heel dat boeltje hier importeren en het de andere mensen in het strot duwen.

Zo stond er eens een halve marokkaan in de krant die een discotheek runde en zonder pardon alle marokkanen verbood binnen te komen. Omdat hij geen miserie wilde. Ik mag dat doen zei hij want ik ben er zelf een halfe en die zorgen enkel voor ambras!

Als je jezelf niet kan vinden in een westers land moeten ze gaan waar ze zich wel thuisvoelen. Maar niet de boel proberen hier naar hun hand te zetten.

Das toch wel verdraagzaam zeker zo'n visie
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:20   #13
Samrah
Schepen

Standaard

Mijn eerste gedacht is dat jij een persoon wilt zijn die de buitenwereld je opleg.
Je bent turk, en dan? Wat is daar verkeerd mee!? Je moet toch trots zijn op elke afkomst je bent.. En je moet ook trots zijn van het feit dat je een nederlander bent, tuurlijk moet je dat meedragen in je hart maar daarom moet je niet vergeten vanwaar je ouders en grootouders komen!
Je hebt volgens mij gewoon schrik van de mening die de maatschappij gevormd heeft over "allochtonen" en over de "islaam" en uit schrik probeer je jouw voor te doen als een aangepaste Nederlander..
Wel.. ik heb nieuws voor jou! Ik ben een Moslima, en een Belg en een Marokkaanse en ik ben verdomd trots op dat ik het ben! En ook al zijn er zoveel negatieve meningen over de Islaam, ik ben trots dat ik er deel uit mag maken!

Toch typisch dat sommige zo blij reageren. Wat willen jullie? Dat iedereen die Moslim is zegt dat we niets meer te maken willen hebben met de Islaam? Dat iedereen zegt dat we ons als echte belgen voelen danzij de friet en de chocolade van belgië en dat we ons helemaal geen Marokkaan voelen.
Wel dan heb ik slecht nieuws: niet iedereen vergeet zijn afkomst, niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. Wij blijven Moslims, wij staan achter ons geloof en geven het voor niemand op.. Ofwel accepteren jullie dat.. Ofwel hebben jullie pech.. Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn en mijn afkomst vergeten. No way!
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 22:28   #14
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Turkse Nederlander je bent op het juiste pad.
Ik ben vlaming!!!! je denkt toch ook niet dat ik met zo'n onozel vlagske overal sta en pattaten met sosiessen eet!!!!!! Dit jaar heb ik voor de eerste keer VB gestemd!!!Niet omdat ik een flamigant ben of zoiets. Maar enkel omwille van die allochtone problemen om nog te zwijgen van de problemen op lang termijn ivm hen en het prijskaartje aan de staat.

Moge vele marokkanen uw redenering volgen maar ik betwijfel of ze de capaciteit daarvoor hebben.

Laatst gewijzigd door colargo : 23 november 2006 om 22:55.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 23:04   #15
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Mijn eerste gedacht is dat jij een persoon wilt zijn die de buitenwereld je opleg.
Je bent turk, en dan? Wat is daar verkeerd mee!? Je moet toch trots zijn op elke afkomst je bent.. En je moet ook trots zijn van het feit dat je een nederlander bent, tuurlijk moet je dat meedragen in je hart maar daarom moet je niet vergeten vanwaar je ouders en grootouders komen!
Je hebt volgens mij gewoon schrik van de mening die de maatschappij gevormd heeft over "allochtonen" en over de "islaam" en uit schrik probeer je jouw voor te doen als een aangepaste Nederlander..
Wel.. ik heb nieuws voor jou! Ik ben een Moslima, en een Belg en een Marokkaanse en ik ben verdomd trots op dat ik het ben! En ook al zijn er zoveel negatieve meningen over de Islaam, ik ben trots dat ik er deel uit mag maken!

Toch typisch dat sommige zo blij reageren. Wat willen jullie? Dat iedereen die Moslim is zegt dat we niets meer te maken willen hebben met de Islaam? Dat iedereen zegt dat we ons als echte belgen voelen danzij de friet en de chocolade van belgië en dat we ons helemaal geen Marokkaan voelen.
Wel dan heb ik slecht nieuws: niet iedereen vergeet zijn afkomst, niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. Wij blijven Moslims, wij staan achter ons geloof en geven het voor niemand op.. Ofwel accepteren jullie dat.. Ofwel hebben jullie pech.. Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn en mijn afkomst vergeten. No way!
U bent degene waarom mensen VB stemmen. Een niet integreerbare moslima.

Turkse Nederlander is een voorbeeld van hoe moslims zich moeten aanpassen aan onze maatschappij. U bent een voorbeeld van degene die we moeten terugsturen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 23:20   #16
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn
en mijn afkomst vergeten. No way!
De Turkse Nederlander is zeker geen meeloperke, die krijgt van mij alle respect, geintegreerd in het land waar hij deel van uit maakt, en waarom zou hij zijn afkomst moeten vergeten, niemand vraagt dat, het ene heeft niks met het andere te maken.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 november 2006 om 23:21.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 20:31   #17
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Best grappig; hij heeft het over zich Nederlander voelen, zich thuis voelen. Jij begint te zeuren over de Islam en de Profeet...En meteen die eeuwige slachtofferrol op de achtergrond. Waar precies had hij het over de Islam? Waar vergeet hij zijn afkomst precies? Waar is hij plots een afvallige van de Islam? Had je daar problemen mee moest dat zo zijn? 'Voordoen' zeg je, bedoel je dan dat je als Moslim niet KAN integreren? Of wat vind jij er dan van?

Interessante vragen...

Inderdaad, het soort mensen als jij zijn wat mij betreft NIET WELKOM hier. Het stinkt naar sluipend extremisme. De maatschappij hier gaat nog lekker verder verziekt worden dankzij reacties en mensen als jij...Interesse tot integratie en waardering van westerse normen en waarden vind ik er ook al niet in terug.
Al aan gedacht dat dat slechte beeld dankzij dit soort reacties komt? Je valt hier serieus door de mand dame.

Ik zal je nog 1 ding duidelijk maken, want ik vermoed dat je op een dwaalspoor zit; de Islam wordt wat mij betreft getolereerd hier in een westers-Europese context, met Joods-Christelijke wortels. Jouw geloof zal ook nooit boven de wetten van deze landen staan, noch boven elk ander geloof (ook al weet ik dat het in de boekjes bij jullie er anders staat geschreven).

Jammer als dit niet in jouw droomwereld past.

Turkse Nederlander; laat je niet ontmoedigen of bang maken door dit soort reacties, niemand heeft je verboden noch afgeraden Moslim te zijn of hieraan te moeten inboeten.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 21:13   #18
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. ...
Wat heeft Mohammed dan zoal moeten doormaken voor jullie?
Oud 25 november 2006, 11:05   #19
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hij werd toch in cartoons getekend!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 11:48   #20
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hij werd toch in cartoons getekend!!
Ook als speelgoed.

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be