![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Quiz :
In welk land dien je, als je kijkt naar de jobaanbiedingen, als eerlijke jonge werkzoekende met een gemiddeld of hoger diploma PERFECT tweetalig of best drietalig te zijn ? En in welk land dienen de ministers van waalse origine, de "leiders" van het land, niet eens nederlands te spreken ??? Voor een simpele onderbetaalde bediende functie dien je perfecte tweetaligheid te beheersen doch als politieker in het parlement is dit blijkbaar niet nodig. Laurette Onkelding, Elio di Pipo en al de rest van de luiaards : ga EINDELIJK in pensioen en volg wat taalcursussen in de avondschool ipv van mensen lastig te vallen met oerdwaze wetsvoorstellen waar je zelf niets van begrijpt. Zien jullie niet in dat het zodanig storend is voor vlamingen om naar uw peuter-nederlands te moeten luisteren ? Wanneer komt er hier nu eindelijk eens verandering in ? Laatst gewijzigd door Palladium : 6 maart 2007 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() ""Als ze Michel al 10 geven, dan kunnen ze die andere waalse ministers ook niet meteen buizen hé.
Want oordeel zelf, de "nederlandsonkunde" van die ministers: D. Reynders -Onkelinx, valt na vier jaar federale regering goed mee. In vergelijking daarmee is Di Rupo minder taalvaardig: Di Rupo (maar, die is geen federaal minister, dus Nederlands is een mindere verplichting). (klik altijd op de audio-link op de pagina's van vrtnieuws.net)""
Opgepast: under construction: mijn Belgisch-nationalistische website Laatst gewijzigd door amydal : 6 maart 2007 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() En ik heb er nog een paar (VRTnieuws opnieuw):
flahaut Demotte twee (spreekt wel een klein beetje veel door zijn neus ![]() Maar, het is niet al goud wat blinkt: Arena Allicht kennen ook Christian Dupont (mobiliteit) en sabine laruelle (leefmilieu) minder nederlands.
Opgepast: under construction: mijn Belgisch-nationalistische website Laatst gewijzigd door amydal : 6 maart 2007 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hij is Germanist van opleiding. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christian_Dupont
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken. Laatst gewijzigd door Daphne : 7 maart 2007 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Hoeveel Vlamingen kunnen perfect Frans praten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, moet ik als flamingant toegeven dat er de laatste 5 jaar een gigantische verbetering is geweest op dit vlak; wie 5 jaar geleden de erbarmelijke Nederlandse kennis van onze ministers nog aanhaalde om de minacht van de franstaligen voor onze taal te illustreren had nog een punt, vandaag vind ik dit veel minder het geval Laatst gewijzigd door Public energy : 7 maart 2007 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Demotte is een halve Vlaming, een van zijn twee ouders (ik denk de moeder) was een Vlaamse en hij is nog een tijdje opgevoed in het Nederlands. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Télévision Premier débat sur la Une après le docu-fiction « Bye bye Belgium »
« La Wallonie, c'est l'étranger » La RTBF entame sa série de trois rencontres nord-sud. Les Flamands refusent de parler français �* l'antenne. DEMONTY,BERNARD mercredi 07 mars 2007, 11:45 http://www.lesoir.be/culture/tele/20...ebat_sur.shtml Cela ne s'invente pas : le premier des trois débats �* la Une sur les rapports entre Flamands et francophones était enregistré mardi soir �* l'Hôtel de Ville de Gand en la salle... de la Pacification. Est-ce pour cela qu'on assistera ce mercredi soir �* de tendres accolades entre gens du nord et du sud ? Sûrement pas. La preuve : quelques minutes avant le début de l'émission, les hommes politiques flamands prêts �* entrer sur le plateau décidaient en conclave de parler le néerlandais. « Nous sommes �* Gand et je trouve normal que nous parlions le néerlandais », a lancé Eric Van Rompuy, député CD&V. Frank Vandenbroucke, ministre flamand de l'Emploi et de l'Enseignement, décidait d'adopter la même position. Ambiance. ... Eindelijk, het werd tijd dat de Vlamingen er dezelfde houding op nahouden als de franstaligen, en dat ze weigeren Frans te spreken tegen franstalige journalisten. Anyway, het moet gechoqueerd hebben in franstalige kringen dat dit het nieuws haalt. Stel je voor, die Vlamingen die het vertikken het Herrenvolk in hun taal te bedienen. Unheard of ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Volgens mij zijn er ook Nederlandstalige politici die enkel wat verbrokkeld Frans spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar beweren dat Onkeldinges Nederlands spreekt gaat mijn petje te boven.
Geef mij een russische tekst, schrijf hem in fonetische tekens en ik spreek net zo goed russisch als laurette nederlands. Ik versta het mens evenmin als dat een rus mij zou verstaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Het is duidelijk dat er werk is aan het Nederlands van de Waalse politici in de federale regering. Omgekeerd is er echter werk aan het Frans van de Vlaamse politici. Maar dat Frans hoort u natuurlijk nooit.
Het lijkt wel een doelbewuste actie van de media om mensen zoals Laurette Onkelinx met opzet in beeld te brengen wanneer ze in het Nederlands antwoorden, in plaats van in het Frans, om haar te ridiculiseren. In het algemeen is het echter zo dat de kennis van beide landstalen dient verbeterd te worden, in allebei de landshelften. Hadden de Vlamingen ingestemd met een federaal onderwijsbeleid kon dat worden doorgedrukt. Dat hebben ze echter niet gewenst.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij is het simpel : Onckelinckx haar Nederlands is niet goed genoeg om premier te worden.
Maar ze is wel op dat vlak nog de kwaadste niet, ze doet wel bijna altijd haar best om de Vlaamse pers in het Nederlands te woord te staan.
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik het lovenswaardig dat elke Waalse politicus in het Nederlands de antwoorden aangaat. Het is uiteraard "niet meer dan normaal", maar u moet niet de vinger én de arm willen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we misschien al tevreden zijn dat ze tenminsten WILLEN antwoorden op vragen gesteld door Vlaamse kamerleden (vinger) en dus niet de arm willen (antwoorden in het Nederlands)????? Sommige mensen zijn zoooo grappig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Ik bedoel dat als men in het Nederlands antwoordt, u ook niet moet verwachten dat men het altijd even vloeiend kan.
De kennis van het Nederlands zou in Wallonië heel wat beter zijn, moest men een onderwijs dat gefocust is op het kennen van de andere landstaal ontwikkeld hebben. Flaminganten vonden het echter nodig onderwijs te 'regionaliseren', waardoor ook dit een gemiste kans werd. Er moet dus niet gehuild worden over maatregelen die men zelf in de hand heeft gewerkt.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of bedoelt U dat voor de regionalizatie �*lle Walen vloeiend Nederlands leerden op school? En of iemand een andere taal vloeiend moet kunnen spreken als zijn/haar job dit van hem vereist? Blijkbaar zijn er nogal veel mensen die dit moeten kunnen hoor, en wat nog meer is: DE SLAGEN DAARIN! Is dat niet straf? Zelfs een eenvoudige telefoniste moest vroeger minstens drietalig zijn, en die konden dat zeg! Kan je je dat voorstellen? Maar een franstalige minister? die is daar te lomp voor natuurlijk.
|
![]() |
![]() |