![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele
populariteit slinken tot -10 zetels. Zijn houding in het einddebat was veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs na de verkiezingen is het draaikonten. Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. Dat had onze MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu hij het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat gebleken om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer lekker vier jaar lang luchtfietsen). |
![]() |
#2 |
|
![]() "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele > populariteit slinken tot -10 zetels. MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links geweest. Zijn houding in het einddebat was > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs na > de verkiezingen is het draaikonten. Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en dat IS mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? Dat had onze > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu hij > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat gebleken > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet maar een heleboel stemmers wel, nu dat is er. > > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer lekker > vier jaar lang luchtfietsen). Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse meerderheid. > > > |
![]() |
#3 |
|
![]() Ikke schreef: > "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele > > populariteit slinken tot -10 zetels. > > MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum > erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant > opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn > politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links geweest. > > Zijn houding in het einddebat was > > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs na > > de verkiezingen is het draaikonten. > > Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en dat IS > mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos > > Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er > > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. > > Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? > > Dat had onze > > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard > > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu hij > > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, > > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat gebleken > > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. > > Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet maar > een heleboel stemmers wel, nu dat is er. > > > > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer lekker > > vier jaar lang luchtfietsen). > > Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse > meerderheid. > > > > > > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als hij had gezien. Daarnaast had hij in het einddebat volgens mij ook wel wat meer de hand in eigen boezem kunnen steken. De PvdA is immers de grote verliezer van deze verkiezingen en niet het CDA/VVD kabinet, die samen minder verliezen dan de PvdA alleen. Ik vond ook dat hij deze campagne erg door het ijs zakte met de Armeense kwestie als dieptepunt. Terwijl hij inhoudelijk een goed verhaal heeft. |
![]() |
#4 |
|
![]() "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ps.com... > > Ikke schreef: > >> "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele >> > populariteit slinken tot -10 zetels. >> >> MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum >> erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant >> opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn >> politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links geweest. >> >> Zijn houding in het einddebat was >> > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs >> > na >> > de verkiezingen is het draaikonten. >> >> Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en dat >> IS >> mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos >> >> Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er >> > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. >> >> Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? >> >> Dat had onze >> > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard >> > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu >> > hij >> > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, >> > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat >> > gebleken >> > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. >> >> Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet >> maar >> een heleboel stemmers wel, nu dat is er. >> > >> > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer >> > lekker >> > vier jaar lang luchtfietsen). >> >> Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse >> meerderheid. >> > >> > >> > > > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het > gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij > vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als > hij had gezien. En toch als je de persoon Bos nu even niet meerekent maar puur kijkt naar wat er tot stand is gekomen, dan IS het winst voor links. > > Daarnaast had hij in het einddebat volgens mij ook wel wat meer de hand > in eigen boezem kunnen steken. De PvdA is immers de grote verliezer van > deze verkiezingen en niet het CDA/VVD kabinet, die samen minder > verliezen dan de PvdA alleen. De PVDA is als partij misschien de verliezer maar het linkse gedachtengoed is de overwinnaar, veel meer dan rechts ondanks de winst van Wilders, daar heeft alleen een verschuiving plaats gevonden van lijst Fortuyn naar Wilders, en die hadden het stokje weer overgenomen van Janmaat en Glimmerveen en die in min of mindere mate weer van voor mijn part Koekoek. > > Ik vond ook dat hij deze campagne erg door het ijs zakte met de > Armeense kwestie als dieptepunt. Terwijl hij inhoudelijk een goed > verhaal heeft. > |
![]() |
#5 |
|
![]() Ikke schreef: > "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ps.com... > > > > Ikke schreef: > > > >> "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele > >> > populariteit slinken tot -10 zetels. > >> > >> MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum > >> erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant > >> opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn > >> politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links geweest. > >> > >> Zijn houding in het einddebat was > >> > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs > >> > na > >> > de verkiezingen is het draaikonten. > >> > >> Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en dat > >> IS > >> mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos > >> > >> Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er > >> > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. > >> > >> Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? > >> > >> Dat had onze > >> > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard > >> > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu > >> > hij > >> > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, > >> > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat > >> > gebleken > >> > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. > >> > >> Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet > >> maar > >> een heleboel stemmers wel, nu dat is er. > >> > > >> > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer > >> > lekker > >> > vier jaar lang luchtfietsen). > >> > >> Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse > >> meerderheid. > >> > > >> > > >> > > > > > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het > > gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij > > vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als > > hij had gezien. > > En toch als je de persoon Bos nu even niet meerekent maar puur kijkt naar > wat er tot stand is gekomen, dan IS het winst voor links. Absoluut zoals Bos ook zei: ik kan tellen ![]() > > > > Daarnaast had hij in het einddebat volgens mij ook wel wat meer de hand > > in eigen boezem kunnen steken. De PvdA is immers de grote verliezer van > > deze verkiezingen en niet het CDA/VVD kabinet, die samen minder > > verliezen dan de PvdA alleen. > > De PVDA is als partij misschien de verliezer maar het linkse gedachtengoed > is de overwinnaar, veel meer dan rechts ondanks de winst van Wilders, daar > heeft alleen een verschuiving plaats gevonden van lijst Fortuyn naar > Wilders, en die hadden het stokje weer overgenomen van Janmaat en > Glimmerveen en die in min of mindere mate weer van voor mijn part Koekoek. > Ik ben bang dat de groei van de SP niet alleen een groei van links is maar ook een groei van het protest. Ik denk dat de winst van Wilders zeker ook bij de VVD vandaan komt en de winst van de SP ook bij Fortuijn. Een vergelijking met Janmaat vind ik niet zo op zijn plaats. > > > > Ik vond ook dat hij deze campagne erg door het ijs zakte met de > > Armeense kwestie als dieptepunt. Terwijl hij inhoudelijk een goed > > verhaal heeft. > > |
![]() |
#6 |
|
![]() "Ikke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] bel.net... > > "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ps.com... > > > > Ikke schreef: > > > >> "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele > >> > populariteit slinken tot -10 zetels. > >> > >> MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke spectrum > >> erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant > >> opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn > >> politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links geweest. > >> > >> Zijn houding in het einddebat was > >> > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). Zelfs > >> > na > >> > de verkiezingen is het draaikonten. > >> > >> Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en dat > >> IS > >> mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos > >> > >> Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er > >> > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. > >> > >> Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? > >> > >> Dat had onze > >> > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard > >> > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie nu > >> > hij > >> > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, > >> > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat > >> > gebleken > >> > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. > >> > >> Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet > >> maar > >> een heleboel stemmers wel, nu dat is er. > >> > > >> > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer > >> > lekker > >> > vier jaar lang luchtfietsen). > >> > >> Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse > >> meerderheid. > >> > > >> > > >> > > > > > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het > > gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij > > vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als > > hij had gezien. > > En toch als je de persoon Bos nu even niet meerekent maar puur kijkt naar > wat er tot stand is gekomen, dan IS het winst voor links. Wel een bescheiden winst. Voor de verkiezingen hadden PvdA, SP en GL 42+9+8=59 zetels, nu hebben ze 32+26+7=65 zetels, een winst van 6. CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, dat is nu 41+22+9=71 zetels. Groetjes, Barbarossa |
![]() |
#7 |
|
![]() "Keizer Barbarossa" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ikke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] bel.net... >> >> "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] ps.com... >> > >> > Ikke schreef: >> > >> >> "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele >> >> > populariteit slinken tot -10 zetels. >> >> >> >> MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke > spectrum >> >> erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant >> >> opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn >> >> politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links > geweest. >> >> >> >> Zijn houding in het einddebat was >> >> > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). > Zelfs >> >> > na >> >> > de verkiezingen is het draaikonten. >> >> >> >> Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en > dat >> >> IS >> >> mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos >> >> >> >> Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er >> >> > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. >> >> >> >> Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? >> >> >> >> Dat had onze >> >> > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard >> >> > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie > nu >> >> > hij >> >> > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, >> >> > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat >> >> > gebleken >> >> > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. >> >> >> >> Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet >> >> maar >> >> een heleboel stemmers wel, nu dat is er. >> >> > >> >> > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer >> >> > lekker >> >> > vier jaar lang luchtfietsen). >> >> >> >> Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse >> >> meerderheid. >> >> > >> >> > >> >> > >> > >> > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het >> > gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij >> > vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als >> > hij had gezien. >> >> En toch als je de persoon Bos nu even niet meerekent maar puur kijkt naar >> wat er tot stand is gekomen, dan IS het winst voor links. > > Wel een bescheiden winst. Voor de verkiezingen hadden PvdA, SP en GL > 42+9+8=59 zetels, nu hebben ze 32+26+7=65 zetels, een winst van 6. > CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, > dat is nu 41+22+9=71 zetels. Waar pas jij de partij voor dieren in, netzo een nieuwe partij als de PVV, op wele items denk jij dat de CU hun zege hebben binnengehaald, ik denk niet op hun standpunten tegen abortus, euthanasie en homohuwelijk > > Groetjes, > Barbarossa > > |
![]() |
#8 |
|
![]() Keizer Barbarossa schreef: > "Ikke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] bel.net... > > > > "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected] ps.com... > > > > > > Ikke schreef: > > > > > >> "Maurice" <[email protected]> schreef in bericht > > >> news:[email protected]... > > >> > Wouter Bos is een zeer slecht verliezer. Hij zag een formidabele > > >> > populariteit slinken tot -10 zetels. > > >> > > >> MET 10 maar die zetels zijn aan de linkerkant van het politieke > spectrum > > >> erbij gekomen, hem werd verweten dat hij teveel naar de rechterkant > > >> opschoof, je kunt hem dat verwijt nu onmogelijk nog maken, door zijn > > >> politiek (gewild of ongewild) is er een verschuiving naar links > geweest. > > >> > > >> Zijn houding in het einddebat was > > >> > veelzeggend (hij heeft niet verloren want links heeft gewonnen). > Zelfs > > >> > na > > >> > de verkiezingen is het draaikonten. > > >> > > >> Je kunt het draaikonten noemen maar nogmaals er IS winst op links en > dat > > >> IS > > >> mede tot stand gekomen door de opstelling van Bos > > >> > > >> Eerst Femke en Jan afwijzen en nu er > > >> > tegenaan schurken. Wat zakt die man ongelofelijk door het ijs. > > >> > > >> Zakt Bos door het ijs of blijft links er nu ineens op staan? > > >> > > >> Dat had onze > > >> > MP moeten worden? Gelukkig heeft de kiezer die arrogantie keihard > > >> > afgestraft. Wouter moet zich maar eens gaan beraden op zijn positie > nu > > >> > hij > > >> > het voor de derde keer aflegt tegen Jan-Peter. Ondanks het gezever, > > >> > gemekker en alle kansen om het CDA af te troeven is hij in staat > > >> > gebleken > > >> > om de linkse kiezers weg te jagen naar de SP. > > >> > > >> Men wil toch een socialer en meer linkse opstelling, jij denk ik niet > > >> maar > > >> een heleboel stemmers wel, nu dat is er. > > >> > > > >> > (Femke: jammer, maar je linkse lente gaat niet door. Ga maar weer > > >> > lekker > > >> > vier jaar lang luchtfietsen). > > >> > > >> Juist nog lekker doorgaan met het verder opbouwen van een linkse > > >> meerderheid. > > >> > > > >> > > > >> > > > > > > > Ook ik vond de houding van de PvdA gister nogal vreemd. Vooral het > > > gejuich toen Wouter Bos de Escape binnenkwam was tenenkrommend. Hij > > > vond dat zelf ook want hij vroeg nog of de zaal dezelfde peilingen als > > > hij had gezien. > > > > En toch als je de persoon Bos nu even niet meerekent maar puur kijkt naar > > wat er tot stand is gekomen, dan IS het winst voor links. > > Wel een bescheiden winst. Voor de verkiezingen hadden PvdA, SP en GL > 42+9+8=59 zetels, nu hebben ze 32+26+7=65 zetels, een winst van 6. > CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, > dat is nu 41+22+9=71 zetels. 72 ![]() > > Groetjes, > Barbarossa |
![]() |
#9 |
|
![]() Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote:
> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, > dat is nu 41+22+9=71 zetels. Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen maanden bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts van de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt 81. Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van Wilders dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt dus 80 zetels op rechts, tegen 72(!) nu. |
![]() |
#10 |
|
![]() "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote: > >> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, >> dat is nu 41+22+9=71 zetels. > > Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen > maanden > bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts van > de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt 81. > Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van Wilders > dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt dus 80 zetels > op > rechts, tegen 72(!) nu. Jij telt wilders 2 keer mee. > > > > > > |
![]() |
#11 |
|
![]() Ikke <[email protected]> wrote:
> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote: >> >>> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, >>> dat is nu 41+22+9=71 zetels. >> >> Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen >> maanden >> bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts >> van de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt >> 81. Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van >> Wilders dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt >> dus 80 zetels op >> rechts, tegen 72(!) nu. > > Jij telt wilders 2 keer mee. Nee, juist niet. Lees nog maar eens goed ![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ikke <[email protected]> wrote: > >> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote: >>> >>>> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, >>>> dat is nu 41+22+9=71 zetels. >>> >>> Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen >>> maanden >>> bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts >>> van de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt >>> 81. Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van >>> Wilders dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt >>> dus 80 zetels op >>> rechts, tegen 72(!) nu. >> >> Jij telt wilders 2 keer mee. > > Nee, juist niet. Lees nog maar eens goed ![]() Ik zal wel dom zijn maar ik zie een optelsom van CDA,VVD en Wilders en de LPF heeft geen enkelle zetel gehaald waarom die dus meetellen, die zetels zijn bij Wilders terecht gekomen. We hebben het niet meer over peilingen maar over gewonnen/verloren stemmen. > > > |
![]() |
#13 |
|
![]() Ikke schreef: > "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Ikke <[email protected]> wrote: > > > >> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >>> Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote: > >>> > >>>> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, > >>>> dat is nu 41+22+9=71 zetels. > >>> > >>> Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen > >>> maanden > >>> bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts > >>> van de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt > >>> 81. Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van > >>> Wilders dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt > >>> dus 80 zetels op > >>> rechts, tegen 72(!) nu. > >> > >> Jij telt wilders 2 keer mee. > > > > Nee, juist niet. Lees nog maar eens goed ![]() > > Ik zal wel dom zijn maar ik zie een optelsom van CDA,VVD en Wilders en de > LPF heeft geen enkelle zetel gehaald waarom die dus meetellen, die zetels > zijn bij Wilders terecht gekomen. > We hebben het niet meer over peilingen maar over gewonnen/verloren stemmen. > > > > > > Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 |
![]() |
#14 |
|
![]() "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > > Ikke schreef: > >> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > Ikke <[email protected]> wrote: >> > >> >> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >>> Keizer Barbarossa <[email protected]> wrote: >> >>> >> >>>> CDA, VVD en Wilders hadden voor de verkiezingen 44+28+1=73 zetels, >> >>>> dat is nu 41+22+9=71 zetels. >> >>> >> >>> Je maakt een denkfout. Je zou het door al die peilingen de afgelopen >> >>> maanden >> >>> bijna vergeten, maar in de oude samenstelling werd de positie rechts >> >>> van de VVD ingenomen door de LPF. Komen dus acht zetels bij, wordt >> >>> 81. Daar mag je er dan nog wel eentje aftrekken omdat je de zetel van >> >>> Wilders dubbel had geteld (die was namelijk van de VVD). Dat maakt >> >>> dus 80 zetels op >> >>> rechts, tegen 72(!) nu. >> >> >> >> Jij telt wilders 2 keer mee. >> > >> > Nee, juist niet. Lees nog maar eens goed ![]() >> >> Ik zal wel dom zijn maar ik zie een optelsom van CDA,VVD en Wilders en de >> LPF heeft geen enkelle zetel gehaald waarom die dus meetellen, die zetels >> zijn bij Wilders terecht gekomen. >> We hebben het niet meer over peilingen maar over gewonnen/verloren >> stemmen. >> > >> > >> > > > Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 > > Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 Dan tel je in de oude peiling nog steeds of de LPF dubbel of Wilders dubbel aangezien het hier om dezelfde kiezers gaat > |
![]() |
#15 |
|
![]() Ikke <[email protected]> wrote:
> "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... > >> Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 >> >> Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 > > Dan tel je in de oude peiling nog steeds of de LPF dubbel of Wilders > dubbel aangezien het hier om dezelfde kiezers gaat Houd je je nu van de domme of snap je het werkelijk niet? *Natuurlijk* gaat het om dezelfde kiezers. Alleen: in de oude Kamer zaten ze bij de LPF, in de nieuwe bij Wilders. *Juist* daarom moet de LPF worden meegerekend. Het ging in deze discussie immers om de verschuivingen tussen links en rechts. Vergelijken met de persoon Wilders als uitgangspunt hebben geen enkel nut. Niemand wil immers met hem samenwerken. |
![]() |
#16 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Ikke <[email protected]> wrote: > > > "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected] ups.com... > > > >> Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 > >> > >> Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 > > > > Dan tel je in de oude peiling nog steeds of de LPF dubbel of Wilders > > dubbel aangezien het hier om dezelfde kiezers gaat > > Houd je je nu van de domme of snap je het werkelijk niet? > > *Natuurlijk* gaat het om dezelfde kiezers. Alleen: in de oude Kamer zaten ze > bij de LPF, in de nieuwe bij Wilders. *Juist* daarom moet de LPF worden > meegerekend. <snip> Ach...onzin. ALs je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, zie je dat er eigenlijk geen fl*kker veranderd. Het enige probleem zit hem in het vormen van een coalitie: VVD ==> Wilders (was VVD) LPF ==> SP (protest stem ==> protest stem) PVDA ==> SP (links ==> linkser) Eigenlijk is de gehele verhouding Links / Rechts hetzelfde gebleven. LPF bestond voor een groot deel uit ontevreden PVDA stemmers (links). Dat deel is nu naar de SP overgestapt (weer links). Het enige verschil is, dat niemand met de Pvdv wil samenwerken waardoor een (volledig) rechtse coalitie niet mogelijk is ... Als VVD een paar maanden geleden Verdonk als fractievoorzitter hadden gekozen, dan had Wilders 6 zetels minder gehad en VVD 6 meer...en had het regeren voor rechts ineens wel weer een optie geworden. Het is dus helemaal aan de VVD intern te danken dat ze dit keer niet gaan regeren. Martin |
![]() |
#17 |
|
![]() Martin Jansen <[email protected]> wrote:
> Askatasuna schreef: > >> Ikke <[email protected]> wrote: >> >>> "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected] ups.com... >>> >>>> Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 >>>> >>>> Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 >>> >>> Dan tel je in de oude peiling nog steeds of de LPF dubbel of Wilders >>> dubbel aangezien het hier om dezelfde kiezers gaat >> >> Houd je je nu van de domme of snap je het werkelijk niet? >> >> *Natuurlijk* gaat het om dezelfde kiezers. Alleen: in de oude Kamer >> zaten ze bij de LPF, in de nieuwe bij Wilders. *Juist* daarom moet >> de LPF worden meegerekend. > <snip> > > Ach...onzin. > > ALs je een beetje verder kijkt dan je neus lang is ![]() elementaire logica en rekenkunde niet beheersen... Het gáát niet om coalities. Het ging om de simpele vraag of er een verschuiving naar links is geweest. Barbarossa beweerde van niet, maar hij telde de LPF niet mee in de oude zetelverdeling. Onterecht, want die partij bezette dezelfde positie (rechts van de VVD) als Wilders nu. En dan kom je dus op 80 voor, en 72 na de verkiezingen. > Eigenlijk is de gehele verhouding Links / Rechts hetzelfde gebleven. > LPF bestond voor een groot deel uit ontevreden PVDA stemmers (links). ROTLF... Welja, we noemen de LPF gewoon links. Zo kom ik er ook wel. > Dat deel is nu naar de SP overgestapt (weer links). Dat zeg jij. Ik denk dat het grootste gedeelte LPF-stemmers gewoon bij Wilders zit. Da's qua standpunten veel logischer. Van de SP heb ik bovendien gisteren nog een grafiekje langs zien komen. De winst was voor het grootste deel afkomstig van PvdA en Groen Links, en veel minder van VVD, CDA en LPF. > Als VVD een paar maanden geleden Verdonk als fractievoorzitter hadden > gekozen, dan had Wilders 6 zetels minder gehad en VVD 6 meer...en had > het regeren voor rechts ineens wel weer een optie geworden. Ja, als opoe wieltjes had gehad... Je vergeet overigens dat de oude coalitie na het wegvallen van D66 alleen een doorstart kon maken dankzij gedoogsteun van de LPF. Had de VVD met Verdonk meer zetels gehaald, dan was dat (zoals je zelf ook al opmerkt) ten koste gegaan van Wilders, en dan kom je die zetels hoe dan ook toch weer tekort. Die zetels (qua aantal bedoel ik dan, niet de stemmers) zitten nu bij de CU. En die staan bepaald niet te springen om rechts aan een meerderheid te helpen. Sterker: Rouvoet heeft zich al duidelijk uitgesproken voor centrum-links. Er is dus wel degelijk een verschuiving naar links geweest, hoewel geen enorm grote. Wel zien we aan beide zijden polarisering optreden. (Die conclusie is denk ik gerechtvaardigd, omdat Wilders toch beduidend radicalere taal uitslaat dan de LPF of Pastors, die de kamer ook niet heeft gehaald). > Het is dus helemaal aan de VVD intern te danken dat ze dit keer niet > gaan regeren. Voor een deel wel misschien. We moeten overigens nog maar even afwachten of ze niet gaan meeregeren... er zijn nog allerlei coalities mogelijk met de VVD erin, hoewel niet de meest waarschijnlijke. Of dat nou met Rutte of met Verdonk is, of wellicht met een nieuwe leider, het zal hoe dan ook een moeilijke taak voor ze worden de Wilders-stemmers (terug) binnen te halen zonder kiezers in het centrum kwijt te raken. We zullen zien of ze dat gaat lukken. |
![]() |
#18 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Martin Jansen <[email protected]> wrote: > > > Askatasuna schreef: > > > >> Ikke <[email protected]> wrote: > >> > >>> "BondscoachZonderLand" <[email protected]> schreef in bericht > >>> news:[email protected] ups.com... > >>> > >>>> Oud: CDA 44 VVD 28 (inclusief wilders) LPF 8: totaal 80 > >>>> > >>>> Nu: CDA 41 VVD 26 Wilders 9 LPF 0: 72 > >>> > >>> Dan tel je in de oude peiling nog steeds of de LPF dubbel of Wilders > >>> dubbel aangezien het hier om dezelfde kiezers gaat > >> > >> Houd je je nu van de domme of snap je het werkelijk niet? > >> > >> *Natuurlijk* gaat het om dezelfde kiezers. Alleen: in de oude Kamer > >> zaten ze bij de LPF, in de nieuwe bij Wilders. *Juist* daarom moet > >> de LPF worden meegerekend. > > <snip> > > > > Ach...onzin. > > > > ALs je een beetje verder kijkt dan je neus lang is > > ![]() > elementaire logica en rekenkunde niet beheersen... > > Het gáát niet om coalities. Het ging om de simpele vraag of er een > verschuiving naar links is geweest. Barbarossa beweerde van niet, maar hij > telde de LPF niet mee in de oude zetelverdeling. Onterecht, want die partij > bezette dezelfde positie (rechts van de VVD) als Wilders nu. En dan kom je > dus op 80 voor, en 72 na de verkiezingen. > > > Eigenlijk is de gehele verhouding Links / Rechts hetzelfde gebleven. > > LPF bestond voor een groot deel uit ontevreden PVDA stemmers (links). > > ROTLF... Welja, we noemen de LPF gewoon links. Zo kom ik er ook wel. Nee hoor...Ik noem LPF helemaal niet links (leer lezen). Ik zeg alleen dat een groot deel van de LPF stemmers van orgine PvdA stemmer was > > > Dat deel is nu naar de SP overgestapt (weer links). > > Dat zeg jij. Ik denk dat het grootste gedeelte LPF-stemmers gewoon bij > Wilders zit. Da's qua standpunten veel logischer. Foute constatering. Een groot deel van de aanhang komt bij de VVD vandaan. Het deel dat liever een Verdonk dan Rutte had gezien. > Van de SP heb ik bovendien gisteren nog een grafiekje langs zien komen. De > winst was voor het grootste deel afkomstig van PvdA en Groen Links, en veel > minder van VVD, CDA en LPF. Ik heb zo'n zelfde grafiekje zien langsgaan over het aantal zetels dat VVD had gewonnen als Verdonk daar lijsttrekker was geweest... > > > Als VVD een paar maanden geleden Verdonk als fractievoorzitter hadden > > gekozen, dan had Wilders 6 zetels minder gehad en VVD 6 meer...en had > > het regeren voor rechts ineens wel weer een optie geworden. > > Ja, als opoe wieltjes had gehad... Ah...dus jij mag wel met grafiekjes schermen...en ik niet ? > > Je vergeet overigens dat de oude coalitie na het wegvallen van D66 alleen > een doorstart kon maken dankzij gedoogsteun van de LPF. Had de VVD met > Verdonk meer zetels gehaald, dan was dat (zoals je zelf ook al opmerkt) ten > koste gegaan van Wilders, en dan kom je die zetels hoe dan ook toch weer > tekort. Zie wat voor voorspoed dat wegvallen van D66 voor de partij heeft gehad.... > > Die zetels (qua aantal bedoel ik dan, niet de stemmers) zitten nu bij de CU. > En die staan bepaald niet te springen om rechts aan een meerderheid te > helpen. Sterker: Rouvoet heeft zich al duidelijk uitgesproken voor > centrum-links. > > Er is dus wel degelijk een verschuiving naar links geweest, hoewel geen > enorm grote. Wel zien we aan beide zijden polarisering optreden. > (Die conclusie is denk ik gerechtvaardigd, omdat Wilders toch beduidend > radicalere taal uitslaat dan de LPF of Pastors, die de kamer ook niet heeft > gehaald). Ik vraag me toch altijd af (vat me niet verkeerd op, ben eerder centrum dan rechts) waarom 600.000 kiezers niet serieus genomen worden. Blijkbaar leeft er toch wat onder de bevolking... > > > Het is dus helemaal aan de VVD intern te danken dat ze dit keer niet > > gaan regeren. > > Voor een deel wel misschien. We moeten overigens nog maar even afwachten of > ze niet gaan meeregeren... er zijn nog allerlei coalities mogelijk met de > VVD erin, hoewel niet de meest waarschijnlijke. > > Of dat nou met Rutte of met Verdonk is, of wellicht met een nieuwe leider, > het zal hoe dan ook een moeilijke taak voor ze worden de Wilders-stemmers > (terug) binnen te halen zonder kiezers in het centrum kwijt te raken. We > zullen zien of ze dat gaat lukken. Valt het je zelf ook op...dat je naarmate het bericht vordert...milder tegen me wordt ? Martin |
![]() |
#19 |
|
![]() Martin Jansen ([email protected]) wrote:
> Askatasuna schreef: > >> Het gáát niet om coalities. Het ging om de simpele vraag of er een >> verschuiving naar links is geweest. Barbarossa beweerde van niet, >> maar hij telde de LPF niet mee in de oude zetelverdeling. Onterecht, >> want die partij bezette dezelfde positie (rechts van de VVD) als >> Wilders nu. En dan kom je dus op 80 voor, en 72 na de verkiezingen. Ik begrijp dat je hierop geen antwoord hebt? >> > Eigenlijk is de gehele verhouding Links / Rechts hetzelfde >> > gebleven. LPF bestond voor een groot deel uit ontevreden PVDA >> > stemmers (links). >> >> ROTLF... Welja, we noemen de LPF gewoon links. Zo kom ik er ook wel. > > Nee hoor...Ik noem LPF helemaal niet links (leer lezen). Ik zeg alleen > dat een groot deel van de LPF stemmers van orgine PvdA stemmer was Ja, en daar zette je (links) achter. Zal allemaal best, dat een deel van de LPF-stemmers vroeger links stemde (nou ja, de PvdA links...), maar dan deden ze dat de vorige keer dus gewoon niet. De LPF is toch echt een puur rechtse partij. >> > Dat deel is nu naar de SP overgestapt (weer links). >> >> Dat zeg jij. Ik denk dat het grootste gedeelte LPF-stemmers gewoon >> bij Wilders zit. Da's qua standpunten veel logischer. > > Foute constatering. Een groot deel van de aanhang komt bij de VVD > vandaan. Het deel dat liever een Verdonk dan Rutte had gezien. Het een sluit het ander niet uit. En een deel stemt gewoon niet. Zwevende kiezers springen niet als een homogeen blok over van de een op de ander. >> Van de SP heb ik bovendien gisteren nog een grafiekje langs zien >> komen. De winst was voor het grootste deel afkomstig van PvdA en >> Groen Links, en veel minder van VVD, CDA en LPF. > > Ik heb zo'n zelfde grafiekje zien langsgaan over het aantal zetels dat > VVD had gewonnen als Verdonk daar lijsttrekker was geweest... Wat ze *had* gewonnen *als* Verdonk... tja. Overigens: sorry vriend, maar dat grafiekje heb ik ook gezien. Je vertelt maar de halve waarheid. Een deel van de, zeg maar, Verdonkstemmers heeft inderdaad op Wilders gestemd, maar een minstens zo groot deel is naar het CDA overgestapt, en zelfs nog een deel naar de SP. Vraag me niet waarom, ik zie de logica er ook niet van in. >> > Als VVD een paar maanden geleden Verdonk als fractievoorzitter >> > hadden gekozen, dan had Wilders 6 zetels minder gehad en VVD 6 >> > meer...en had het regeren voor rechts ineens wel weer een optie >> > geworden. >> >> Ja, als opoe wieltjes had gehad... > > Ah...dus jij mag wel met grafiekjes schermen...en ik niet ? Jij hebt het niet over grafiekjes, maar over als... dan. >> Je vergeet overigens dat de oude coalitie na het wegvallen van D66 >> alleen een doorstart kon maken dankzij gedoogsteun van de LPF. Had de >> VVD met Verdonk meer zetels gehaald, dan was dat (zoals je zelf ook >> al opmerkt) ten koste gegaan van Wilders, en dan kom je die zetels >> hoe dan ook toch weer tekort. > > Zie wat voor voorspoed dat wegvallen van D66 voor de partij heeft > gehad.... Je ontwijkt het punt waar het om gaat. In de oude samenstelling hadden CDA en VVD samen met D66 een meerderheid, en na het wegvallen van de laatste konden ze met gedoogsteun van de LPF alsnog verder. In de nieuwe samenstelling hebben ze de steun van uiterst rechts *en* het midden nodig, en dan moeten we er voor het gemak ook nog eens vanuit gaan dat het midden (CU dus) daarvoor te porren is. En die geven duidelijk aan liever over (centrum-)links te gaan. Ergo: rechts heeft per saldo verloren, en flink ook. >> (Die conclusie is denk ik gerechtvaardigd, omdat Wilders toch >> beduidend radicalere taal uitslaat dan de LPF of Pastors, die de >> kamer ook niet heeft gehaald). > > Ik vraag me toch altijd af (vat me niet verkeerd op, ben eerder > centrum dan rechts) waarom 600.000 kiezers niet serieus genomen > worden. Hoezo niet serieus genomen? Daar hebben ze Wilders nu toch voor? Dat die waarschijnlijk (ik houd even een slag om de arm, de enige die een cordon sanitaire wil, is Wilders zelf) niet mee kan regeren, is daarvoor natuurlijk geen criterium. Serieus genomen worden is iets anders dan je zin krijgen. Anders kan je ook stellen dat er ter linkerzijde inmiddels meer dan twee miljoen mensen niet serieus genomen worden. En ook tegenover Wilders, maar niet noodzakelijkerwijze links, staan meer dan 1 miljoen moslims die nog veel minder serieus worden genomen. Die mogen voor een groot gedeelte niet eens stemmen namelijk. > Valt het je zelf ook op...dat je naarmate het bericht vordert...milder > tegen me wordt ? Nee, niet echt. Ik reageer op wat jij zegt, meer niet. En jij begon meteen met te stellen dat ik "niet verder kijk dan mijn neus lang is". En naarmate je post vorderde werd je, eh... milder. Dus dat zal de reden wel zijn. |