Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2003, 17:37   #1
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Agalev-schepen Elsene stapt over naar sp.a

Pascal Dufour, de Nederlandstalige schepen van Elsene, stapt over naar de sp.a. Dufour, die in 2000 verkozen werd op een Ecolo-lijst, is naar eigen zeggen ontgoocheld over het verwerpen van een kartel tussen Groen! en sp.a.

In Elsene zetten Agalev en sp.a het Brussels kartel SP!Aga verder tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2000. Kandidaten van beide partijen stonden samen op de Ecolo-lijst. "Ik ben en blijf overtuigd groen links", stelt Dufour. Het afwijzen van een kartel is volgens hem een gevaar voor de democratie. "Overal, maar zeker in Brussel, moeten we de progressieve krachten bundelen. Bij de komende verkiezingen bijvoorbeeld zal het niet samengaan in kartel een progressieve zetel kosten in het Brussels parlement", aldus Dufour die vindt dat zijn overstap ook past in de vernieuwing van de Brusselse sp.a.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 17:48   #2
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck

Pascal Dufour, de Nederlandstalige schepen van Elsene, stapt over naar de sp.a. Dufour, die in 2000 verkozen werd op een Ecolo-lijst, is naar eigen zeggen ontgoocheld over het verwerpen van een kartel tussen Groen! en sp.a.

In Elsene zetten Agalev en sp.a het Brussels kartel SP!Aga verder tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2000. Kandidaten van beide partijen stonden samen op de Ecolo-lijst. "Ik ben en blijf overtuigd groen links", stelt Dufour. Het afwijzen van een kartel is volgens hem een gevaar voor de democratie. "Overal, maar zeker in Brussel, moeten we de progressieve krachten bundelen. Bij de komende verkiezingen bijvoorbeeld zal het niet samengaan in kartel een progressieve zetel kosten in het Brussels parlement", aldus Dufour die vindt dat zijn overstap ook past in de vernieuwing van de Brusselse sp.a.
Ik stel vast dat er sinds zaterdag 2 mensen met een functie zijn overgestapt naar de SP-a. Twee mensen die het er moeilijk mee hebben dat een deel (volgens mij is die niet de grootste maar goed) van de militanten zich extreem afzetten tegen de SP-a. Het is hun volste recht dit in eer en geweten te doen.

Daaruit afleiden dat Groen! leegloopt vind ik een beetje ver gaan. Persoonlijk had ik erger verwacht.
Oud 17 november 2003, 18:37   #3
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

We zijn dan ook nog maar 2 dagen ver. Binnen 1 maand kan men dit wel eens beter evalueren.
Oud 17 november 2003, 18:57   #4
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Het is het goed recht van Groen!-mensen om naar de SPA over te stappen, maar deze mensen zouden dan wel hun mandaat terug moeten geven aan de partij.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 18:58   #5
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Al die groen in den compostbak, volgend jaar bestaat dien groene zever niet meer.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 18:59   #6
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Het is het goed recht van Groen!-mensen om naar de SPA over te stappen, maar deze mensen zouden dan wel hun mandaat terug moeten geven aan de partij.
Toch niet: ze zijn verkozen door het volk, niet door de partij.
Het zou helemaal erg worden als de postjes enkel vast zouden plakken aan de partij! Dan was het hier helemaal een particratie!!!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 19:07   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Toch niet: ze zijn verkozen door het volk, niet door de partij.
Het zou helemaal erg worden als de postjes enkel vast zouden plakken aan de partij! Dan was het hier helemaal een particratie!!!
Dit is een heel moeilijke evenwichtsoefening natuurlijk.

Enerzijds ben ik tegen paricratie en lijkt het dus logisch dat deze mensen hun postje mogen behouden.

Anderzijds heeft de partij er wel voor gezorgd dat je goed op een lijst staat en dus relatief makkelijk aan dat postje geraakt en ook hebben de mensen je verkozen omdat je tot die partij behoort en die standpunten uitdraagt, maar omdat je ineens naar een andere partij gaat, wil dit nog niet zeggen dat al die mensen dan nog wel op jou gaan stemmen.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 08:23   #8
thomasje
Vreemdeling

Standaard

Nu blijkt dat GROEN! niet kan op Internet. Ook de domeinnaam was reeds
ingenomen door een firma.
Weer een bewijs van het paniekerig en amateuristisch gedoe van Agalev.
In Wetteren stelde een agalev-schepen voor zich in het centrum van de
gemeente te verplaatsen met een go-card. (jaja, iets waarmee de
kinderen spelen aan zee...) Is dit politieke ernst ?
thomasje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 08:46   #9
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomasje
Nu blijkt dat GROEN! niet kan op Internet. Ook de domeinnaam was reeds ingenomen door een firma.
Waar heb je dat nu weer vandaan gehaald? De domeinnaam www.groen.be was inderdaad in handen van een firma die domeinnamen verkoopt. Agalev heeft die naam gewoon gekocht en in de loop van de week zal de website van Groen! klaar zijn.
Oud 18 november 2003, 10:02   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck

Ik stel vast dat er sinds zaterdag 2 mensen met een functie zijn overgestapt naar de SP-a. Twee mensen die het er moeilijk mee hebben dat een deel (volgens mij is die niet de grootste maar goed) van de militanten zich extreem afzetten tegen de SP-a. Het is hun volste recht dit in eer en geweten te doen.

Daaruit afleiden dat Groen! leegloopt vind ik een beetje ver gaan. Persoonlijk had ik erger verwacht.
alles zal van het resultaat van de volgende verkiezingen afhangen denk ik. Als groen de kiesdrempel niet haalt zullen haar mandatarissen niet snel genoeg kunnen overlopen in de hoop hun postje te behouden!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 10:15   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nu blijkt dat GROEN! niet kan op Internet. Ook de domeinnaam was reeds ingenomen door een firma.
Waar heb je dat nu weer vandaan gehaald? De domeinnaam www.groen.be was inderdaad in handen van een firma die domeinnamen verkoopt. Agalev heeft die naam gewoon gekocht en in de loop van de week zal de website van Groen! klaar zijn.
Niet zo. Het domeinnaam groen.be behoort toe aan Banan, een firma die een aantal domeinnamen heeft gekocht toen de markt zich liberalizeerde.

Na gesprekken met Groen! heeft Banan begrip gehad voor de netelige financiele toestand van de partij in afgang en heeft beslist om het domeinnaam te huren aan een prijs onder de marktwaarde.

Uit compassie, zeg maar.

En ja, het geeft wel blijk van amateurisme om niet eens de domeinnamen na te zien voor je een nieuwe naam kiest voor de partij.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 10:58   #12
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Niet zo. Het domeinnaam groen.be behoort toe aan Banan, een firma die een aantal domeinnamen heeft gekocht toen de markt zich liberalizeerde.

Na gesprekken met Groen! heeft Banan begrip gehad voor de netelige financiele toestand van de partij in afgang en heeft beslist om het domeinnaam te huren aan een prijs onder de marktwaarde.

Uit compassie, zeg maar.

En ja, het geeft wel blijk van amateurisme om niet eens de domeinnamen na te zien voor je een nieuwe naam kiest voor de partij.
Dus je kiest een naam enkel en alleen omdat die domeinnaam op internet vrij is. Tja, een rare strategie als je het mij vraagt.
Oud 18 november 2003, 11:03   #13
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
alles zal van het resultaat van de volgende verkiezingen afhangen denk ik. Als groen de kiesdrempel niet haalt zullen haar mandatarissen niet snel genoeg kunnen overlopen in de hoop hun postje te behouden!
Ik geloof uiteraard niet dat de drempel niet gehaald gaat worden maar dat kan je mij wel vergeven denk ik.

En ik hoop van harte dat er nadien geen overloperij zal zijn puur om de postjes te behouden. Dat er wel heel wat mensen zullen overstappen naar SP-a, Spirit of een andere partij dat lijkt me logisch. Er zijn nu eenmaal mensen die gebeten zijn door een politieke microbe.
Oud 18 november 2003, 12:00   #14
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik wens de GROEN! veel succes toe en hopelijk behalen Groen! en N-VA een schitterende uitslag.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 12:05   #15
thomasje
Vreemdeling

Standaard

Beste Steenuil,
Uw idealisme ivm. de kiesdremple ontroert mij. Niettegenstaande u zeker
wel vermoedt dat het halen van een kiesdrempel een aartsmoeilijke opgave zal worden...
Uw "ijdele" hoop ivm. d'e groene overloperss getuigt echter van weinig
realiteitszin. Kijk eens wat er nu al aan het overlopen is. (dagelijks nieuwe namen van ratten die het zinkende schip verlaten).Steve zal binnenkort niet meer weten waar eerst beloftes te doen met zoveel kandidaten van nieuwkomers.
Als u werkelijk gelooft dat die overloperij komt door een politieke beet dan vind ik u (sorry) zeer naïef. M.i. is het een financiële microbe die
gebeten heeft. Verder sans rancune, hoor.
Oud 18 november 2003, 12:25   #16
thomasje
Vreemdeling

Standaard

Beste Steenuil,
Uw idealisme ivm. de kiesdrempel ontroert mij. Niettegenstaande u zeker
wel vermoedt dat het halen van een kiesdrempel een aartsmoeilijke opgave zal worden...
Uw "ijdele" hoop ivm. die groene overloperss getuigt echter van weinig
realiteitszin. Kijk eens wat er nu al aan het overlopen is. (dagelijks nieuwe namen van ratten die het zinkende schip verlaten).Steve zal binnenkort niet meer weten waar eerst beloftes te doen met zoveel kandidaten van nieuwkomers.
Als u werkelijk gelooft dat die overloperij komt door een politieke beet dan vind ik u (sorry) zeer naïef. M.i. is het een financiële microbe die
gebeten heeft. Verder sans rancune, hoor.
Oud 18 november 2003, 13:06   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tja overloperij is van alle tijden en van alle politieke formaties.

met trots kan ik U melden dat er 1 tegendraadse partij is die nog geen enkele overloper heeft gekend.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 13:20   #18
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Thomasje schreef

“Uw idealisme ivm. de kiesdremple ontroert mij. Niettegenstaande u zeker wel vermoedt dat het halen van een kiesdrempel een aartsmoeilijke opgave zal worden.”
-------------------------------------------

Thomasje,

Of Groen al of niet de kiesdrempel haalt doet geen afbreuk aan het belang
dat Groen met zijn behaalde stemmen een politiek klankbord blijft
voor wat leeft bij een deel van de bevolking, en dat is zelfs belangrijker
dan het behalen van postjes.

Hetzelfde kan gezegd worden voor het Blok, zij behalen veel postjes
maar zonder enige politieke invloed wegens het cordon.
Maar ook hier is het politiek klankbord dat het Blok krijgt van haar
kiezers, veel belangrijker dan de behaalde postjes.

In kartel met de Sp.a was Groen weggespoeld in de nonsens politiek
van Steve, juist zoals gebeurd is met Spirit.
Deze partij mag alleen nog orakelen wat Steve hun voorschrijft.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 13:21   #19
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

met trots kan ik U melden dat er 1 tegendraadse partij is die nog geen enkele overloper heeft gekend.
Das een goeie... Anke V.D.M. en Van Gaever komen uit de VLD-stal, zo ook binnen enkele maanden Beysen en Denert...
En de reeks gewezen VU-ers en Spiritisten dan zoals Van Bree met het kleine grut in zijn kielzog... En de N-VA'er uit Aalst, enz... 8)
De andere richting (uit het Blok), die zijn niet meer bij te houden...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 13:23   #20
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Das een goeie... Anke V.D.M. en Van Gaever komen uit de VLD-stal, zo ook binnen enkele maanden Beysen en Denert...
En de reeks gewezen VU-ers en Spiritisten dan zoals Van Bree met het kleine grut in zijn kielzog... En de N-VA'er uit Aalst, enz... 8)
De andere richting (uit het Blok), die zijn niet meer bij te houden...
Lucien,

Geen leugens verspreiden, he!
Of ben je al van hetzelfde 'kaliber' als PDR?
Veel kakelen en geen eieren leggen?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be